6-vuotiaalla korvassa vaikkutukos, olen laittanut kahtena päivänä ceridal-öljyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja?

Vieras
molempiin korviin 2 ml ruiskulla.
Mitään vaikkua ei ole tullut ulos, vanupuikolla koitin aivan varovasti mikä tilanne ja sain siihen pikkunokareen melkein mustaa kovaa paakkua että tukosta on.
Jatkanko nyt näin vielä muutaman päivän että laitan öljyä, vai pitäisikö jotenkin huuhdella veden kanssa?

Terveysasemalle huhteluun. Jos on sellasta tosi tiivistynyttä niin saattaa olla että tarvii huuhtelun lisäksi imeä. Älä vaan kaivele pumpulipuikolla tiivistyy vielä pahemmin sinne korvaan.

Mä huuhtelen omia korviani sellaisella apteekista ostetulla palloruiskulla. Mun korvat eivät ainakaan aukea muuten, jos pariin päivään ne liuotusaineet eivät ole poistaneet ongelmaa. Puikolla kaivelu vaan pahentaa asiaa, huuhtelemaan siis.

Ceridal on parempi ehkäisemään tilannetta ennalta kuin korjaamaan jo tapahtunutta vahinkoa.

Nyt apteekista jotain vahanpoistolitkua (esim. Remowax, on muunkin nimisiä mutta älä osta sitä Audiospray-suolasuihketta, se ei tuossa tilanteessa auta) ja jos ei sillä lähde tulppa juoksemaan niin sitten lääkäriin korvanhuuhteluun.

Ja sitten jatkossa Ceridalia säännöllisesti korviin että korva ei enää tukkeennu.

Jos ei ceridalilla lähde pois, se on lääkärikeikka.

MISSÄÄN NIMESSÄ ei saa itse mennä tökkimään vanupuikolla (painat vaan sen vahan tiukemmin kiinni tärykalvoon).

Olemassa oleva vahatulppa

Mikäli korvassa on jo vahatulppa, sitä voi pehmittää annostelemalla Ceridal Lipolotionia hoidettavaan korvaan kerran päivässä noin 5 päivän ajan. Pehmennyt vahatulppa poistuu usein itsestään hoidon aikana. Jos näin ei käy, tulee varata aika korvahuuhteluun.

Yhteistyössä