6-8 v lasten äideille (ja isille, en oo sukupuolirasisti) kysymys

Jos teidän ovelle ilmestyy lapsen ikätoveri, joka kysyy pääseekö teille (kotiin tai takapihaan) leikkimään, niin soitatteko te aina ko. lapsen vanhemmille ja kysytte onko lapsella lupa tulla teille?

Minä en soita, mutta kysyn toki ko. lapselta että tietävätkö vanhemmat ja sopiiko se heille. Kerran pari on tullut jäkätystä sen takia (vieläpä sellaiselta vanhemmalta, jonka numeroa mulla ei todellakaan ole, eikä lapsella itselläänkään ole kännykkää ollenkaan). Luotan siihen, että lapsi puhuu totta sanoessaan mulle että vanhemmat tietää ja niille sopii.
 
Non compos mentis
Ei ole tullut edes pieneen mieleeni soitella tarkistuksia. Tosin kaverit ovat samasta rapusta, etteivät kovin kaukana. Ja onhan noilla muksuilla omat kännynsä mukana, heidän vanhempansa voivat yhdellä soitolla varmistaa nuppunsa olinpaikan.
 
vieras
En kysele minäkään. Jonkinlaista vastuutahan sen lapsenkin pitää jo tuossa iässä osata ottaa että ilmoittaa vanhemmilleen missä on ja että saako mennä. Toki jos ollaan menossa esim uimaan tms ja kaveri on tervetullut mukaan niin kysyn vanhemmilta että käykö se. Tossa ihan naapurissa asuu yksi kaveri ja monesti sanon kun tulevat kysymään pääseekö xx meille että pääsee jos se xx:n vanhemmille sopii. Samoin saatan sanoa omilleni että voitte mennä xx.n luo jos se passaa xx:n äidille.
 
Eli ootte samoilla linjoilla kuin minä...

Minusta ei oo ollenkaan mun asia soitella ja varmistella saako kouluikäinen lapsi tosiaan tulla meille, vai valehteleeko hän. Kännykkä olis myös kiva, niin voi soittaa lapselleen ja kysyä missä tämä on kun ei näy kotipihassa.
 
saatan kysyä lapselta että onko lupa/ tietävätkö vanhemmat että lapsi on tullut meille mutta en ala soittelemaan vanhemmille. jos lapsi itse sanoo et ei ole muistanut kysyä lupaa niin pistän lapsen takaisin kotiin kysymään. jokainen vanhempi huolehtikoon itse siitä että tietävät missä lapsi liikkuu ja kenen luona leikkii.
 
Mari
Kysyn, tietääkö vanhemmat. En kuitenkaan ala soitella kenellekään. On siinä tän vieraan lapsen vanhemmillakin vastuuta sopia lapsensa kanssa käytännöt ja tietää, missä lapsi menee.
 
vieras
En soittele, saatan kysyä, tietävätkö vanhemmat.

Nykyään kaikilla tuon ikäisillä on yleensä kännykkäkin mukana, voivat soitella itse tai vanhemmat soittelevat heille.
 
En ole koskaan soittanut, enkä edes kysellyt. Enkä myöskään oleta, että oman sen ikäisen lapsen kaverin vanhemman pitäisi soitella tai kysyä. Jos omani on ilman lupaa mennyt kylään, se on mun ongelma ei kaverin vanhempien.... Siis näin jos ei ole muuta sovittu.
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En soittele, saatan kysyä, tietävätkö vanhemmat.

Nykyään kaikilla tuon ikäisillä on yleensä kännykkäkin mukana, voivat soitella itse tai vanhemmat soittelevat heille.
Nykyään kaikilla tuon ikäisillä EI OLE kännykkää mukana.
 
Kyllä me soitellaan puolin ja toisin, koska niin ollaan sovittu. Mun 7v poika ainakin osaa sujuvasti valehdella saaneensa luvan, vaikka niin ei läheskään aina ole. Nykyään tosin pitää omaa kännyä mukana, mutta aiemmin ei.
 
Samalla lailla toimin kuin ap ja jos vastaus on ettei ole ilmoittanut, käsken soittamaan tai jos puhelinta ei ole mukana, voi soittaa minunkin puhelimesta. Jos ei onnistu, voi mennä kotoa kysymään sen luvan.
 
elli
siis meidän ovelle on juuri lähipäivinä kyseisen ikäinen tyttö, omat on pienenmpiä, mutta kun kysyn onko lupa sanoo et äiti ja isi on töissä.. ?? kyllä itse leikit sallisin mutta jonkinlainen yhteys olisi kiva, mitä jos jotain sattuu.. eikä edes tiedä missä lapsi asuu..
 

Yhteistyössä