6,5kk maito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pumpuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pumpuli

Vieras
Tiedän siis sen, että maitoa pitäisi mennä noin puoli litraa päivässä kiinteiden lisäksi. Mietin vaan onko järkevintä imettää aina kiinteiden päälle sen minkä vauva jaksaa vai muutamalla ateriakerralla vaan imettää, jolloin vauva syö noin 150ml kerralla. Tuntuu vaan et jos antaa aina kiinteiden päälle maitoa niin vauva pulauttaa jonkun verran ja taas jos imettää pelkästään, niin ateriakeroja tulee useampia, koska maito ei enää pidä nälkää niin hyvin. Siis kysmys kuuluu: kuinka toimitte tai mikä on neuvolan suositus?

Mua ei sitten neuvola ole ikinä neuvonut, nämä on mun omia juttuja...

Mä imetän aina n. 1-1,5 tuntia ennen ateriaa ja taas tunti safkan jälkeen tissiä uudestaan. Ja muuten täysin lapsentahtisesti (tyttö nyt 8kk).

Eli aamulla tissiä klo 6, kasin kieppeessä aamiainen, tissiä, lounas, tissiä, päivällinen, tissiä, iltapuuro, tissiä, tissiä...

Nyt kun neiti tekee hampaita, ei kiinteätä mene käytännössä ollenkaan, joten tissiä, tissiä, tissiä...

Vain rintamaitoa saavilla lapsilla ei ole noita määriä, vaan 4-6 imetystä / vuorokausi (siis kunnon imetyksiä) riittää turvaamaan maidon saannin.

Hyvä tietää, että tuo 4-6 imetyskertaa on riittävä. En kyllä tiedä miten ""kunnollisia"" ne meidän imetykset on, mutta noin 5 imetystä päivässä on kiinteiden lisäksi.

Maitoa menee vähän myös vauvan jogurtissa ja välillä teen puuronkin maitoon, vaikka sitä kai ei suositella.

Onko muilla erilaisia tapoja tarjota rintaa kiinteiden lisäksi?

Yhteistyössä