5v sanoo, että isä menee muualle asumaan, käskee häipymään yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja kun kysytään saako isä tulla takaisin tai koskas isä tulee takaisin niin vastaus on vain saa se tulla sitten kun se tahtoo tai että isä tulee sitten kahdeksalta (illalla) tms.

onko tuo vain vaihe vai onko lapsella tosiaan menossa herne nenään isän kanssa? isä kun komentaa herkästi ja huutaa välillä olemaan hiljaa jo siitä, että toinen selittää jotain. muutenkin tuolla 5v:llä on hirveän kova uhma päällä ja samoja kieltoja ja käskyjä saa antaa miljoonaan kertaan toiselle. samoista asioista tapella joka päivä. lapsi on niin pahuksen itsepäinen. tottelee huomattavasti paremmin minua kuin isäänsä ja välillä jo huomaan itsekin komentavani lasta lopettamaan jotain ettei isänsä olisi kohta lapsen niskassa.

lapsella on kantava ääni ja melko jännällä äänenkorkeudella oleva ja ottaa kuulemma miestä korviin.

Kantsis varmaan jutella isän kanssa, ilman lasta.
Isän täytyy oppia sietämään lapsensa ääntä ja opetella suhtautumaan lapseen niin, että lapsen ei tarvitse ainakaan pelätä.
Lapselle voi sanoa, että isä asuu täällä niinkuin muutkin, eikä muuta mihinkään. Ja että iää pitää totella niinkuin äitiäkin. Kerro, että vanhemmat määräävät asioista, ei lapset.

kun nuo on niitä asioita mistä on juteltu sataan kertaan. minkäs sille voi, että lapsen ääni on oikeasti juuri sellaisilla aaltopituuksilla, että se ottaa herkästi korviin ja tekee miehen korvaan kipeetä. jostain kumman syystä lapsi ei ole koskaan totellut isäänsä yhtä hyvin kuin muita ihmisiä. kyllä tuo lapsi tietää varsin hyvin, että aikuiset määrää ei lapset, sanoo itsekin niin monesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun nuo on niitä asioita mistä on juteltu sataan kertaan. minkäs sille voi, että lapsen ääni on oikeasti juuri sellaisilla aaltopituuksilla, että se ottaa herkästi korviin ja tekee miehen korvaan kipeetä. jostain kumman syystä lapsi ei ole koskaan totellut isäänsä yhtä hyvin kuin muita ihmisiä. kyllä tuo lapsi tietää varsin hyvin, että aikuiset määrää ei lapset, sanoo itsekin niin monesti.

Vaikka miehen korvaan tekisi kipeää, hän ei saa silti huutaa lapselle. Käyttäköön sitten vaikka korvatulppia tai opetelkoon sanomaan kiltisti, että; puhuisitko kulta hiukan pienemmällä äänellä, isin sattuu korviin.

Vaikka miehen korvaan tekisi kipeää, hän ei saa silti huutaa lapselle. Käyttäköön sitten vaikka korvatulppia tai opetelkoon sanomaan kiltisti, että; puhuisitko kulta hiukan pienemmällä äänellä, isin sattuu korviin.

niinpä. mutta kun tuo ei mene miehelle päähän vaikka sanoisi rumasti tai nätisti. itse lapselle sanonkin, että älä huuda tai puhu vähän hiljempaa tai volyymiä pienemmälle tms. riippuen mikä on tilanteeseen paras ilmaisu ja aina menee perille. riittää jopa kun näyttää käsillä niin, että nostaa kädet kämmenet alaspäin samalle korkeudelle ja laskee alaspäin. vielä kun saisi miehen oppimaan tuon kaiken. ei vain riitä miehen pinna siihen. mies kun ei osaa ajatella muita kuin itseään.

Auttaiskohan asiaa jos varaisit sulle ja miehelle ajan perheneuvolaan, sehän on ilmaista ja ehkä mies uskoisi asiantuntijaa paremmin kuin sinua. Lasten äänet osaa kyllä olla ärsyttäviä (meillä pehmoleluilla leikkiessä kimitettiin korvia raastavasti), mutta eihän se oikeuta huutamiseen. Kuulosuojaimet joululahjaksi ;)

No tuo voi ihan hyvin liittyä siihen huutamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

No tuo voi ihan hyvin liittyä siihen huutamiseen.

siihen, että mies huutaa vai lapsi huutaa? vai, että lapsi ei tottele koska mies huutaa?

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
siihen, että mies huutaa vai lapsi huutaa? vai, että lapsi ei tottele koska mies huutaa?

Toisinaan käy niin, että mitä enemmän vanhempi huutaa, sitä vähemmän lapsi uskoo. Ja vanhempi päivä päivältä huutaa enemmän, ja lapsi päivä päivältä uskoo vähemmän. Toiset reagoi siihen huutamiseen niin. Voi olla sitten niinkin, että jos mies yhtäkkiä alkaisikin puhua huutamisen sijaan, niin lapsi uskoisi.

Jotkut lapset reagoi huutamiseen niinkin, että hermostuvat ja hölmöilevät vaan lisää.

En mä nyt tiedä onko teillä tälläinen tilanne, mutta joskus käy noinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Toisinaan käy niin, että mitä enemmän vanhempi huutaa, sitä vähemmän lapsi uskoo. Ja vanhempi päivä päivältä huutaa enemmän, ja lapsi päivä päivältä uskoo vähemmän. Toiset reagoi siihen huutamiseen niin. Voi olla sitten niinkin, että jos mies yhtäkkiä alkaisikin puhua huutamisen sijaan, niin lapsi uskoisi.

Jotkut lapset reagoi huutamiseen niinkin, että hermostuvat ja hölmöilevät vaan lisää.

En mä nyt tiedä onko teillä tälläinen tilanne, mutta joskus käy noinkin.

tätä mä vähän epäilen tapahtuneeks.

Mein keskimmäinen huutaa iskälle välillä "mee pois täst kodista" ym...

mm. sen jälkeen kun on kerjännyt vaikka karkkia just ennen ruokailua ja iskä on kieltänyt, tai isi on kieltänyt leikkimästä saippualla vessassa niin että koko vessa täys vaahtoa, tai isi on kieltänyt potkimasta pienimpää.....
On kans 5v. Tempperamenttinen tapaus. Tietyt kiellot pitää toistaa miljoonia kertoja ja lopulta huudon kanssa.
Minua ei pois käske, isiä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

mm. sen jälkeen kun on kerjännyt vaikka karkkia just ennen ruokailua ja iskä on kieltänyt, tai isi on kieltänyt leikkimästä saippualla vessassa niin että koko vessa täys vaahtoa, tai isi on kieltänyt potkimasta pienimpää.....
On kans 5v. Tempperamenttinen tapaus. Tietyt kiellot pitää toistaa miljoonia kertoja ja lopulta huudon kanssa.

:laugh: tää on muuten niin tuttua. tyhmä. mee pois. muuta omaan kotiin, häivy! mies on lähdös parille niin laps alkaa sanoon et me heitetään sut isi pihalle yms :laugh:

Meillä vähän sama juttu, mutta meillä jakelee tuo 5v häätöä ihan molemmille riipuen siitä kumpi on ikävämpi sillä hetkellä.
Esim. Jos on tehnyt jotain kiellettyä josta on saanut arestia rangaistukseksi niin se kumpi on moisen sanktion antanut saakin sitten pakata kimpsunsa. Tänään tuli kaveri hakemaan ulos ja oltiin just lähdössä kauppaan ja minä sieltä suoraan töihin joten poika ei päässyt pihalle vaan sovittiin että kauppareissun jälkeen saa sitten menä ulos. Poitsu siitä veti herneet nenään ja käski minun häipyä koko talosta eikä tarvi ikinä tulla takas sanoi vielä. Työpaikan pihalla sitten kyllä huusi perään että tullaan sitten hakemaan sinut illalla kotiin.

Minä en niinkään huolestuisi huutamisesta, sitä tapahtuu joka perheessä. Ja jotenkin kirjoituksestasi sain kuvan että se äänen korotus olisi ns. normaalirajoissa vielä? Mulle tuli sitten taas tämä paljon puhuttu oidibusasia mieleen. Kun poika kokee isän uhkana ja kiinnittyy äitiin. Mikäli tämä reaktio hyvin voimakas (niin kuin teillä ehkä on) tai jatkuu pitkään, ottaisin neuvolaan yhteyttä.
Mikäli taas sitten tyttö kyseessä, taitaapi johtua huutamisesta. älä kuitenkaan syyllistä isää sillä se ei muuta tai auta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Minä en niinkään huolestuisi huutamisesta, sitä tapahtuu joka perheessä. Ja jotenkin kirjoituksestasi sain kuvan että se äänen korotus olisi ns. normaalirajoissa vielä? Mulle tuli sitten taas tämä paljon puhuttu oidibusasia mieleen. Kun poika kokee isän uhkana ja kiinnittyy äitiin. Mikäli tämä reaktio hyvin voimakas (niin kuin teillä ehkä on) tai jatkuu pitkään, ottaisin neuvolaan yhteyttä.
Mikäli taas sitten tyttö kyseessä, taitaapi johtua huutamisesta. älä kuitenkaan syyllistä isää sillä se ei muuta tai auta mitään.

poika on juu. puhuttiin tänään miehen kanssa siitä, että varmasti tuossa on osana se et miehellä menee pinna niin herkästi et lapsi ei välillä ehdi totella kun toinen jo karjuu kurkku suorana ja siitä sitten lapsi on alkanut ajoittain miettiin et miks mä viittisin ees totella kun toi karjuu kumminkin heti.

osana varmasti on myös se, että nauttii yksinkertaisesti kun saa ärsyttää isää. toisaalta taas poika on ollut aina sellainen, että tottelee kaikkia muita paremmin kuin isäänsä. tosin isänsä on ollut aina samanlainen herkästä (ja välillä jopa turhastakin) huutaja .

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

:laugh: tää on muuten niin tuttua. tyhmä. mee pois. muuta omaan kotiin, häivy! mies on lähdös parille niin laps alkaa sanoon et me heitetään sut isi pihalle yms :laugh:

Ja aina sunnuntaisin, kun isi on ihan koko päivän mein kanssa, ja kun toi 5v on taas vetäny jostain herneet, niin karjuu iskälle että "nyt sie meet makaamaan tohon sohvalle ja mie tuun kiusaamaan siuta". On siis niin VIHAINEN. Isi tottelee ja menee sohvalle ja tää pamahtaa kimppuun ja kiusaa ja kutittaa ja pomppii mahan päällä ja isi kiusaa ja kutittaa takasii ja pien yrittää edelleen olla niin vihasta niin vihasta!
Huvittavaa kateltavaa ja kuunneltavaa!

Yhteistyössä