5v. mitä synttäri lahjaks?

yks kummi myös
Meillä on ollut traditiona hopeiset pikku- eli kahvilusikat. Tosin jo aikuisiän saavuttaneille kummitytöilleni en ole niitä "kerännyt", mutta alle kouluikäisille kummilapsille olemme niitä ostaneet. Eli joka vuosi yksi lusikka samaa sarjaa vuosilukukaiverruksella kunnes on puolitusinaa = 6kpl. Tyttärelläni on samaa sarjaa kuin olen itse aikanaan saanut ja pojilla on eri sarjaa. On kiva laittaa synttärikekkereillä juhlalusikat kahvipöytään.
Saattaa lapsesta tuntua hassulta lahjalta, mutta isompana itse ainakin olen niitä osannut jo arvostaa toisella tavalla. Oikeastaan oli jo lapsena kiva sanoa kaffepöydässä, että "ne muuten on mun lusikoita" =) Toivat oman erityisen juhlan tunnun juhliin.
Ja sitä perinnettähän voi tulevaisuudessa jatkaa loputtomiin... rippilahja, yo-lahja, valmistumislahja, häälahja... siis jos haluaa lahjoa kummilastaan pitkään...
 
Jäärä
Suosittelen kysymään synttärisankarilta itseltään tai tämän vanhemmilta, jotta tulisi täysin mieleinen lahja. Prinsessa-mekko ja keijukaissiivet, sekä tiara olisi meillä mieluinen lahja. Samoin kaikki korujutut, muoviset menevät vielä aitojen edelle. Tyhjä kirja ja geelikynät pääsisivät myös heti käyttöön, kirja olisi hetkessä täynnä piirustuksia.
 
Meidän 5v typy tykkäsi just noista prinsessajutuista, poneista, bratzeista, puuhakirjoista jne. Kiva idea olisi myös viedä kummityttö vaikka leffaan, uimahalliin, mäkkäriin, museoon tms. Vanhemmat varmaan arvostaa vaatteita ja niistä kannattaa kysyä mikä ois tarpeen.
 
Pelit ovat kovasti 5-vuotiaiden mieleen. Omasta mielestäni myös kirja on aina hyvä valinta... Noita lusikoita sain omilta kummeiltani lapsena ja pidin niitä kyllä äärimmäisen tylsänä lahjana... Rippilahjana niitä jo vois miettiä (ellei mitään mielikuvituksettomampaa keksi) mutta en kyllä suosittele 5-vuotiaalle!
 
Mä olen antanut lusikan + jonkun muun lahjan joka vuosi. Esim. kirjan, pelin, vaatteen. Ainakin vielä ovat tyttölapset (3-8 v) tykänneet lusikoista, poikalapsille en ole lusikkajuttua aloittanut.

t. monen kummi
 
PVS
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 11:14 yks kummi myös kirjoitti:
Meillä on ollut traditiona hopeiset pikku- eli kahvilusikat. Tosin jo aikuisiän saavuttaneille kummitytöilleni en ole niitä "kerännyt", mutta alle kouluikäisille kummilapsille olemme niitä ostaneet. Eli joka vuosi yksi lusikka samaa sarjaa vuosilukukaiverruksella kunnes on puolitusinaa = 6kpl. Tyttärelläni on samaa sarjaa kuin olen itse aikanaan saanut ja pojilla on eri sarjaa. On kiva laittaa synttärikekkereillä juhlalusikat kahvipöytään.
Saattaa lapsesta tuntua hassulta lahjalta, mutta isompana itse ainakin olen niitä osannut jo arvostaa toisella tavalla. Oikeastaan oli jo lapsena kiva sanoa kaffepöydässä, että "ne muuten on mun lusikoita" =) Toivat oman erityisen juhlan tunnun juhliin.
Ja sitä perinnettähän voi tulevaisuudessa jatkaa loputtomiin... rippilahja, yo-lahja, valmistumislahja, häälahja... siis jos haluaa lahjoa kummilastaan pitkään...
Mun kummi keräs mulle ihan samalla tavalla ja näin jälkeen päin mietittynä, se on mun kaikkein paras kummilahja jonka olen saanut.
 
Lapset ovat niin erilaisia.. Meillä 5-v. tyttö arvostaisi leikkiponeja, askartelusälää, kirjoja (myös vanhemmat!), dvd-elokuvia, pehmoja, leivontavälineitä (löytyy ihan oikeita, "lapsen kokoisia"). Kiva olisi varmasti myös jonkin lehden tilaus (esim. Leppis, Muumilehti, Prinsessa) tai vaikkapa retki uimahalliin, johonkin puuhapaikkaan, eläinpuistoon.. Meillä taas kannatusta ei erityisemmin saisi esim. barbiet tai korut.

Mikäli haluat antaa tuommoisen jonkun kummijutun, voisi lusikkaidea olla ihan jees (vaikka lapsi ei niitä oletettavasti vielä arvostakaan..). Samoin vaikka tili + pieni lahjoitus merkkipäivinä, aito kaulaketju tai kello..

Toisaalta pääset helpoimmalla, jos kyselet vähän vanhempien mielipidettä asiaan ennakolta :)
 

Yhteistyössä