5kk vauva sai tänään 3 rokotetta ja nyt HUUTAA :(

  • Viestiketjun aloittaja mikkkää
  • Ensimmäinen viesti
"tek"
Kyllä se siitä ohi menee, ei hätää. Kipulääkettä vaan ja hellyyttä. Kyllä se rota kannatti ottaa, itse tauti on miljoona kertaa hirveämpi kuin rokotteesta johtuvat ongelmat. Meillä poika sai myös tuossa iässä varmaankin juuri samat kolme ja oli ensimmäinen vuorokausi aika hankala, siitä helpotti muuten paitsi että ripuli jatkui viikon verran vähitellen koko ajan helpottaen. Kolmannesta (eikä muuten ensimmäisestäkään) rota-annoksesta ei tullut mitään oireita. Tsemppiä!
 
"vieras"
Joo, kaverin 2kk vauva sai sen rotarokotteen ja HUUSI ihan järkyttävää itkua viikon verran. Sitä oli kamala kuunnella ja katsoa, kun ei vauva rauhoittunut mitenkäänpäin. Ihan kamalaa, siis jotain niin hirveää etten ikinä ottais samanlaista omille lapsilleni. Onneksi vauva ei kuitenkaan saanut esim. sitä suolentuppeumaa kuitenkaan vaan meni sit jossain vaiheessa kivutkin ohi. Kakka oli limaista vihreää ja HAISI.
 
[QUOTE="mkj";24283801]Ei kannattais antaa sitä rotaa!
Oletko antanut särkylääkettä? Entä maitohappobakteeria?
Kanniskele ja imetä jos vaan suostuu syömään.[/QUOTE]

Eihän siinä rotavirusrokotteessa mitään, kun ne annetaan suun kautta.
 
..
[QUOTE="tek";24283837]Kyllä se siitä ohi menee, ei hätää. Kipulääkettä vaan ja hellyyttä. Kyllä se rota kannatti ottaa, itse tauti on miljoona kertaa hirveämpi kuin rokotteesta johtuvat ongelmat. Meillä poika sai myös tuossa iässä varmaankin juuri samat kolme ja oli ensimmäinen vuorokausi aika hankala, siitä helpotti muuten paitsi että ripuli jatkui viikon verran vähitellen koko ajan helpottaen. Kolmannesta (eikä muuten ensimmäisestäkään) rota-annoksesta ei tullut mitään oireita. Tsemppiä![/QUOTE]

Läheskään kaikki lapset eivät sairastu ollenkaan Rotaan. Toisaalta todella monella on alkanut pitkät ja vaikeat mahavaivat/allergiat noista Rota -rokotteista.
 
"vieras"
[QUOTE="mkj";24283801]Ei kannattais antaa sitä rotaa!
Oletko antanut särkylääkettä? Entä maitohappobakteeria?
Kanniskele ja imetä jos vaan suostuu syömään.[/QUOTE]

Meillä lapsi oli pari vuorukautta tiputuksessa rotaviruksen takia. Tuohon aikaan ei rokotetta ollut vielä tarjolla, olisin ottanut jos sen olsi saanut, kamala tauti.
 
"vieras"
[QUOTE="Jaaha";24283870]Mun ystävän lapsi taas sai rotaviruksen ja joutui sairaalaan tiputukseen.[/QUOTE]

Minun lapseni sai rotaviruksen eikä joutunut tiputukseen vaan parani kolmessa päivässä kotona.
 
tytölle annettiin viimeks toi MPR (tuhkarokko,sikotauti,vihurirokko) huusi kun syötävä kun se laitettiin. Rauhottu vasta kun lähdettiin kotiin. Sit viikon päästä rokotuksesta 39 asteen kuumeessa muutaman päivän.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24283875]Minun lapseni sai rotaviruksen eikä joutunut tiputukseen vaan parani kolmessa päivässä kotona.[/QUOTE]

Meillä tauti kesti yli viikon, josta lapsi oli kaksi päivää tiputuksessa.
Ylivuotavat vaipat oli jatkuvasti täynnä ripulia, pissaa ei ripulin seasta eottanut ollenkaan. Lopulta lapsi oksensi verta oksennusken seassa.
 
..
THL:n sivuilta:
Rokotetun huoltajalle tulisi kertoa suolentuppeumaan viittaavat oireet: kovat toistuvat kouristusmaiset kipukohtaukset, oksentelu, verinen, vetinen tai limainen uloste, vatsan turvotus ja yleiskunnon lasku. Mikäli näitä ilmenee, lapsi on vietävä lääkäriin.
 
lueskelin tos mielenkiinnosta noita 5kk annettavien rokotteiden oireita, pneumokokki ja se DTaP-IPV-Hib voi molemmat aiheuttaa sitä itkuisuutta. Dtap:issa alle 5% kovaa pitkittynyttä itkua. Eihän kivaa ole kun tietää että kipeetä on tehnyt ja pienen lapsen itku on sydäntä murskaavaa! :(
 
"Jaaha"
[QUOTE="vieras";24283899]tiedän lapsia jotka on saaneet rota-rokotteesta niin kovat oireet että osastolle mars. 50-50 kannattaako sitä ottaa...[/QUOTE]

Minä taas tiedän useita lapsia, jotka eivät ole saaneet rota-rokotteesta minkäänlaisia oireita. Sen sijaan rotan sairastaneilla yleensä kuulostaa olleen jonkinmoisia oireita.
 
"Lisko"
[QUOTE="vieras";24283875]Minun lapseni sai rotaviruksen eikä joutunut tiputukseen vaan parani kolmessa päivässä kotona.[/QUOTE]

Siis mistä tiedät, että oli rota? Rota on aikasemmin raju tauti. Rokote on varmasti hellempi. Ja itseasiassa suurin ss on riskissä sairastua rotaan.
 
enikinäota
Rotaa tarjottii neuvolassa sanoin etten halua sitä kun ei sitä ole ollut siihen aikaan kun mun 4 muuta olleet pieniä.Kauan jankasi että ota se nyt ja sanoin etten halua.
seuraavana äiti kerho päivänä puolet äideistä sanoi että olivat erehtyneet ottamaan sen 2kk ikäisilleen(täällä annetaan tuos iässä tai tarjotaan sitä) lapset huutaneet monta päivää ja muutama oli joutunut sairaalaan =/kiva aine!ja olen helvetin tyytyväinen etten sitä ottanut lapselleni!
se on sitten karua elämää jos se tulee ja lapselle käy huonosti,luotan kuitenkin suomen terveydenhuoltoon että sielä tehdään kaikki voitava lapsen parhaaksi jos siihen sairastuu!
 
"Jaaha"
Alkuperäinen kirjoittaja enikinäota;24284002:
se on sitten karua elämää jos se tulee ja lapselle käy huonosti,luotan kuitenkin suomen terveydenhuoltoon että sielä tehdään kaikki voitava lapsen parhaaksi jos siihen sairastuu!
Ai luotat vai?
 
"äippä"
Ei siihen auta kun kantaa ja särkylääkettä antaa! Meillä oli myös vauva silloin itkuinen kun sai rotarokotteen,mutta meni päivässä ohi! Noissa Rota-rokotteissakin on kaks puolta,jos ottaa joutuu kärsimään sitten mahakipua ja itkuisuutta..jos ei ota,voi pahimmillaan päästä hengestään! eli eiköhän se pienempi paha ole ottaa rokoite ja kärsiä päivä-pari itkuisesta lapsesta? niitä ylimääräisiä rokotetutkimuksia ei meidän lapsiin ole pistetty,eikä pistetä! kyllähän ne neuvolassa yrittää saada ihmisiä niihin osallistumaan,mutta käyttäkööt muiden lapsia koekaniineina..meille rokotteet pistetään vasta sitten kun ne on tutkittu!
 

Yhteistyössä