5kk:n ikäinen vauva 2 yöksi mummolaan??

• Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Voisin hyvin viedä koska mulla omat vanhemmat ja anoppi niin ihania hoitajia et lapset sanoo kiukuissaan välillä et tykkää vaan niistä :whistle:

Ja oma veljen tyttö oli mulla kolmekuisena kun oli kauhea koliikki ja hänen äidiltään meinas mennä mielenterveys joten oli kaksi yötä mulla ja äiti sai levätä ja uusin voimin jatkaa vauvan kanssa ja voin sanoa ettei vauvalla ollut meillä hätä päivää kun mua oli nähnyt paljon alusta asti ja rakkautta sai triplamäärän väsyneisiin vanhempiinsa verraten :) :heart:

Ellamaaria
Jättäisin hoitoon mummolle tuossa tilanteessa jos olisi pakkorako. Varmasti tekisin oman äitini kanssa niin, että hän olisi ennen hoitopäiviä hyvin paljon vauvan elämässä läsnä, enemmin kuin viikottain jos mahdollista. Jotta vauvalla olisi pehmeä lasku.

Tää on vaan elämää. Kaikilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia kaikkeen. Älä soimaa itseäsi näistä kahdestä päivästä, jolloin sulla on pakkotilanne. Keskity niihin tuhansiin muihin päiviin, jolloin olet läsnä vauvallesi.

Huvittavaa, että on äitejä, jotka ovat jatkuvasti poissaolevia ja ei-läsnä henkisesti, jotka saavat myötätuntoa asiasta kammottavasti ja sitten joutuu pariksi yöksi fyysisesti eroon vauvasta niin saa paskaa niskaan.

En jättäis huvireissun vuoksi. Sairaalareissun kyllä. Ja ensisijaisesti isälle. Jos ei mahdollista, mummolle. Varmasti pärjäävät hienosti ja vauvasi luottaa sinuun tämän jälkeenkin :)

ä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
en varmasti. meillä kuopus 4kk enkä vielä veisi yhdeksikään yöksi. sellasta pakkorakoa vaan ei oo olemassakaan
sä siis et hoidattaisi itseäsi sairaalassa kuntoon jos sulla olis sellanen tilanne,kuten tässä ap:n tapauksessa,että joutuu sairaalaan!
ap ei sanonu miksi sinne sairaalaan menee eli en tiedä onko ap:n tapauksessa pakko mennä. mutta jos mulla vaikka syöpä olis niin tottakai hoitaisin kuntoon, muta siinä tapauksessa vauva olisi isin kanssa KOTONA. jos isi ei voisi hoitaa niin joku muu hoitaisi kotona. vauvalle tutussa ympäristössä.
eikai täällä kaikkea tarvitse kertoa, ap:lle PAKKO tilanne on todennäkösesti jokin asia mikä pitää hoitaa pian ja ehkä ap:n lapsella ei ole isää,mistä me voidaan kaikki tietää! ja kyllä mä olen sitä mieltä että jos pakko olisi,kuten voisin sairaalaan menon kuvtella niin kyllä itsekin laittaisin (tai pyytäisin mummua kotiin,kuten sanoit)

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Voisin hyvin viedä koska mulla omat vanhemmat ja anoppi niin ihania hoitajia et lapset sanoo kiukuissaan välillä et tykkää vaan niistä :whistle:

Ja oma veljen tyttö oli mulla kolmekuisena kun oli kauhea koliikki ja hänen äidiltään meinas mennä mielenterveys joten oli kaksi yötä mulla ja äiti sai levätä ja uusin voimin jatkaa vauvan kanssa ja voin sanoa ettei vauvalla ollut meillä hätä päivää kun mua oli nähnyt paljon alusta asti ja rakkautta sai triplamäärän väsyneisiin vanhempiinsa verraten :) :heart:
Ihanaa että sinunlaisiasi ihmisiä on olemassa! Ja sanon tämän koko sydämestäni!

Ilman muuta voi viedä 5kk mummolle yöksi jos on pakottava tarve. Tuskin ap minkään luomenpoiston takia joutuu olemaan 2 yötä sairaalassa.

Heidi
Mulla nyt vauva 4,5kk, enkä ihan lähiaikoina ole laittamassa hoitoon..ihan jo imetyksenkin takia.
Tietysti jos vaikka auton alle jäisin ja sairaalaan joutuisin, niin pakko kai se olisi olla erossa vauvasta.
Vapaaehtoisesti en.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja 3xäiti:
en TODELLAKAAN laittaisi....mikään ei oo niin tärkeää että noin pienen laittaisin vielä 2 yöksi yökylään, äitiä/isää tuonikäinen tarvitsee.
no tiedän esim. tapauksen, jossa äiti joutui sairaalaan eikä voinut vauvaa ottaa toimenpiteen vuoksi mukaan vaan oli pakko viedä mummolaan hoitoon. Pariksi päiväksi.
No näin mullakin. Sairaalaan olen siis menossa. vaikkei se nyt kellekkään oikeastaan kuulu.
Mä otin sairaalaan mukaan 3,5kk ikäisen vauvan laparoskopian jälkeen. Oli yhden yön juomatta, kun en ollut imettämässä, eikä isi saanut pojalta mitään alas koko yönä. Seuraavan päivän ja yön köllötteliki sitte mun vieressä sairaalan sängyssä :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja 3xäiti:
en TODELLAKAAN laittaisi....mikään ei oo niin tärkeää että noin pienen laittaisin vielä 2 yöksi yökylään, äitiä/isää tuonikäinen tarvitsee.
no tiedän esim. tapauksen, jossa äiti joutui sairaalaan eikä voinut vauvaa ottaa toimenpiteen vuoksi mukaan vaan oli pakko viedä mummolaan hoitoon. Pariksi päiväksi.
No näin mullakin. Sairaalaan olen siis menossa. vaikkei se nyt kellekkään oikeastaan kuulu.
Mä otin sairaalaan mukaan 3,5kk ikäisen vauvan laparoskopian jälkeen. Oli yhden yön juomatta, kun en ollut imettämässä, eikä isi saanut pojalta mitään alas koko yönä. Seuraavan päivän ja yön köllötteliki sitte mun vieressä sairaalan sängyssä :)
<3 tässä se nähdään. tuo on syy miksen minäkään poikaa jättäisi. ei osaa pullosta syödä eikä minulla ole oikeutta hänen maitohanojaan viedä :D

vieras
Teet ap niinkuin itsestä tuntuu, tunnet vauvasi parhaiten! Hyvälle hoitajalle on varmasti helppo jättää hoitoon, varsinkin jos on pakko. Itse en ole osannut jättää noin pientä vielä hoitoon,mutta kyse onkin ollut enemmän äidin pärjäämisestä kuin vauvan. .:)
Jos vauvasi suostuu syömään pullosta niin varmasti pärjää!

<3 tässä se nähdään. tuo on syy miksen minäkään poikaa jättäisi. ei osaa pullosta syödä eikä minulla ole oikeutta hänen maitohanojaan viedä :D
Silläpä se olisikin fiksua opettaa vauva syömään myös pullosta. Että saisi helpommin ravintoa JOS äidille sattuu jotain.

voi kevät
Siis täh? Totta kai tuon ikäinen pärjää mummulassa pari yötä, eikä vaikuta psyykeen, jos mummu läheinen ja rutiinit vauvalle suunnilleen pysyvät. Ruoka tuttipullosta jne. Itse jätin oman lapsen ensimmäisen kerran alta kk ikäisenä hoitoon, on ollut mummulla muitakin öitä ja molemmat tykänneet. Viikon oli jopa toisella mummulla 7 kk ikäisenä, kun olimme miehen kanssa matkalla. Ei mitään ongelmia ole ollut, iloisena lapsi meidät vastaanottanut aina! Ja edelleen mennään tyytyväisenä mummuille.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Silläpä se olisikin fiksua opettaa vauva syömään myös pullosta. Että saisi helpommin ravintoa JOS äidille sattuu jotain.
voi luoja, eli nyt kun imetys onnistuu niin ei kun pullo vaan suuhun.. esikoisen syötin pullosta mutta kyllä tää vaan on parempi tapa syöttää vaikka sitten täysin vauvassa kiinni olenkin

M
Mun vauva on ollut 5 kk ikäisenä minun äidilläni hoidossa. Nykyään on ihan normaali 10- vuotias. Kait se kohtapuoliin avautuu siitä karmeasta eroahdistuksesta jota silloin koki ;) Eikä sille oo jääny mummokammookaan, rakas on mummo edelleen...

vieras
Ihmettelen kans suuresti, minkälaisia mummoja teidän lapsillanne on, kun niille hoitoon jättäminen vastaa mielestänne suurinpiirtein samaa, kuin että lapsen hylkäisi katuojaan...:whistle:

Minä luotan omaan äitiini lapsenhoidossa 110 %:sti, onhan hän minutkin kasvattanut :D.

Mummo näkee lapsia joka päivä, ei vain jouluna ja juhannuksena.

Eli vastaus apn kysymykseen; Voisin, todella voisin.

Tinii harmaana
Mitä sitä turhaa kyselemään jos kerran on pakko, sillon on vaan vietävä.
Mulla ei onneks tulis tollasta tilannetta koska mies on lapsen kanssa jos minä en ja jos meille nyt jotain sattuu niin kyllä joku tänne kotiin tulee lapsia hoitamaan, tosin se joku ei varmaan olisi mummo koska oma äitini on halvaantunut ja anoppi ei jaksais noiden kahden kanssa.

Esikoinen oli ekaa kertaa hoidossa ollessaan 6kk mutta hoitaja oli meillä kotona, muuten en olisi jättänyt.

vieras
No en veisi, enkä edes tuota meidän kohta 10kk ikäistä raaskisi viedä. Tuntuu tosi pahalta ajatuskin. Ja tiedoksi, ihan normaalit, rakastavat isovanhemmat meidän lapsilla.

siis oonko mä nyt ihan paska äiti, kun annoin vauvan hoitoon n. 4 kk ikäisenä? ja ihan koko yön siellä oli. ja toisen kerran taisi olla 7 kk ikäisenä. ja nyt vähän aikaa sitten n. vuoden ikäisenä oli kaksi yötä.

ja ei, en ollut itse ryyppäämässä kun lapsi ollut hoidossa.

mutta ymmärrän kyllä jos imettää, niin sitten ei ehkä niin mielellään anna yöksi vauvaa hoitoon.

voi luoja, eli nyt kun imetys onnistuu niin ei kun pullo vaan suuhun.. esikoisen syötin pullosta mutta kyllä tää vaan on parempi tapa syöttää vaikka sitten täysin vauvassa kiinni olenkin
Ymmärsitkö ihan tahallaan väärin kärjistäen?
En sanonut että imetys pitäisi LOPETTAA (luehan uudelleen) vaan että on fiksua opettaa vauva syömään myös pullosta. Mikä tarkoittaa sitä että varmistaa että pullosta syönti onnistuu jos sellainen tilanne tulee. Ei sitä että täysimetys pitäisi jättää.

liisa lapamato
En sanonut että imetys pitäisi LOPETTAA (luehan uudelleen) vaan että on fiksua opettaa vauva syömään myös pullosta. Mikä tarkoittaa sitä että varmistaa että pullosta syönti onnistuu jos sellainen tilanne tulee. Ei sitä että täysimetys pitäisi jättää.
No sitähän se tarkoittaa, meinaan täysimetyksen lopettamista kun pullosta annetaan.

Nii
Oli kerran semmoinen tilanne, että sappi vaivat paheni rajusti muutaman viikon aikana ja jouduin leikkaukseen. vauva oli tuolloin 4kk ikäinen.
Leikkauksen piti olla päiväkirurginen, eli illaksi kotiin ja elämä jatkuu yms.

minäpä makasin kolmatta päivää lähes tiedottomassa tilassa sairaalan sängyssä, kauheissa kipulääkkeissä ja sekasin.

vauva oli kylläkin isän ja isoveljen kanssa illat ja yöt kotona, mutta äitini tuli päiviksi hoitamaan että mies pääsi töihin.

Ja nyt vastaan

KYLLÄ olisin laittanut jopa 4kk ikäisen vauvan mummulaan vaikka kolmeksi yöksi koska itsestäni ei olisi ollut hoitajaksi ja imettäjäksi niissä tuskissa

KYLLÄ imetys loppui aika pian kotiin päästyäni koska söin voimakkaita lääkkeitä ihan kuurina leikkauksesta johtuviin kipuihin. Onneksi vauva osasi syödä pullosta ja onneksi äiti hoidettiin kuntoon että pääsi takas pikkusten luo.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voi kevät:
Viikon oli jopa toisella mummulla 7 kk ikäisenä, kun olimme miehen kanssa matkalla.
ja lapsen teitte koska kaikilla muillakin on? vaikka sitä ei sitten ite haluakaan hoitaan. jokaisen tervejärkisen äidin järki sanoo ettei todellakaan noin pinetä jätetä viikoks. helvetti mitä äitejä onki olemassa. mistää ei olla valmiita luopumaan kun vauva syntyy :(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
No sitähän se tarkoittaa, meinaan täysimetyksen lopettamista kun pullosta annetaan.
no sitähän se nimenomaan tarkoittaa. ja esikoisen imetys tyssäsi siihen kun se pullo otettiin mukaan kuvioihin, ei enää rintaa huolinut. ihan varmasti en toista kertaa tee samaa virhettä

Yhteistyössä