50km kävelylenkkejä viikossa

  • Viestiketjun aloittaja "emilia"
  • Ensimmäinen viesti
"emilia"
noin kuukauden verran olen kävellyt n6krt viikossa. Tämän viikon aikana on tullut käytyä reippaalla kävelylenkillä noin 50km verran.
Mies sanoi, että tossa liikaa ja tätä tahtia rikon paikkani.
Itse tykkään, eikä paikat ole kipeytyneet.
Päivässä olen kävellyt 45-80min pätkiä, yhtenä päivänä tuli käveltyä aamulla ja illalla yhteensä 17km verran.
Onko mielestänne liikaa kävelyä ja rikonko tähän tahtiin paikkani? Tarkoitus olisi pudottaa muutama kilo painoa. Kuukaudessa tippunut tähän mennessä 4,5kg ja kolmisen kiloa haluaisin vielä pudottaa. Olen kuntoilun lisäksi myös karpannut kolmisen viikoa.
Pituus 173cm ja tällä hetkellä painan 68kg.
 
"jooo"
Ei ole liikaa! Kävely on hyvää liikuntaa. Mä olen sauvakävellyt 6kertaa viikossa viimeisen puoli vuotta, yleensä sen 6 km kerralla. Paino on pudonnut 8 kiloa ja vyötäröltä on lähtenyt 12 cm. Muita mittoja en älynny ottaa.
 
"emilia"
[QUOTE="jooo";29724156]Ei ole liikaa! Kävely on hyvää liikuntaa. Mä olen sauvakävellyt 6kertaa viikossa viimeisen puoli vuotta, yleensä sen 6 km kerralla. Paino on pudonnut 8 kiloa ja vyötäröltä on lähtenyt 12 cm. Muita mittoja en älynny ottaa.[/QUOTE]

ihan hyvin lähtenyt senttejä ja kiloja.
Multa lähtenyt nesteitä tai läskejä jonkin verran vyötäröltä, työhousujen vyötä saa jo kiristää kaksi reikää lyhyemmäksi :)
Eli en sittenkään kävele liikaa, mies puhuu omiaan. Kerran tuli kävelylle mukaan ja vinkui koko ajan, että älä mene niin lujaa. Kellotin yks päivä kävelytahtiani, tunnissa tulee käveltyä 8,2km.
 
vieras*
Ei ole liikaa. Mulla tuli kaupungissa asuessa saman verran pelkästään työ- ja kauppamatkoista, päälle työ jossa olin liikkeessä koko ajan sekä vapaa-ajalla juoksulenkit :)

Huolehdi että jalkineet on hyvät, venyttele paikkoja ja pidä lepopäiviä. Mun mielestä runsas kävely/liikkuminen on ihmiselle hyväksi, ja jos jotain pitäisi rajoittaa, niin istumista... ;) Tuo kävelyvauhti on kyllä todella reipas, ja moni vaihtaa tuossa tahdissa jo hölkkään. Itsekin olen nopea kävelijä, ja jos olen vaikka miehen kanssa lenkillä, se usein hölkkää vieressä, ei kuulemma pääse yhtä nopeasti kävellen :D
 
"Sirkkeli"
Samma här. Lisäksi sotken kuntofillarilla. Mutta ruokavaliollahan sitä laihtuu, ei liikunnalla. En syö paljoa, mutta hiukan liikaa hiilareita mun kropalle. Tarttis taas ketoilla...
Ihme paskapuhetta tuo, ettei pelkällä liikunnalla laihdu. Minä en syömisiä muuttanut, vaan laihdutin pelkillä tunnin kävely-hölkkälenkeillä.
Ja huomaahan sen heti, että kun jäät liikuntakyvyttömäksi, niin paino rupeaa nousemaan. Vaikka et mättäis yhtään enempää napaas.
 
"vierailija"
Mä saatan lenkkeillä päivässä neljänkin tunnin ajan. Ei oikeestaan voi kävellä liikaa, kun ei sulla ole ylipainoakaan. Juokseminen on sitten eri asia. Aloittaisin juoksemisen vaikka ensin noin 15 min. ja välillä voi pitää välipaiviä. Mutta jos aloittaa kävelylenkit niin 1-2 tunnin lenkit ovat ihan ok, eikä siinä mene paikat rikki.

Itse aloitin lenkkeilyt melko rapakuntoisena. Reipasta kävelyä noin tunti, kerran tai kaksi päivässä. Nykyään juoksen 10km noin tuntiin kun alussa 10 minuuttiakin teki kipeää. Kunto nykyään siis ihan ok, tietysti voisi paljon parempikin olla. Paino on pudonnut noin 10 kiloa lenkkeilyn aloittamisen jälkeen, tosin ruokavaliollakin vaikutusta.
 
vierailija
mäkävelen viikossa jotain vähintään 42--105 eli yritän kävellä lenkin jossa tulee askelia n 12000 aamuisin sillon ei tule askelia jos sataa jotain se on lepopäivä sit 12000 mulla askel mittari se tärisee kun tuo tulee päivässä täyteen eli siinä menee1tunti 30minuttia--2tuntia kesällä saattaa tulla päivässä käveltyä 3 tunninki lenkki
eli vähintään tuo 12000 askelta yritän saavuttaa askelia päivässä siis tarkotan että ne tulee lenkiltä muita askelia en laske eli lenkillä nuo askeleen monesti on tullu myös enemmänki
 
vierailija
1--3 tuntia kävely lenkki on hyvä 6 päivänä viikossa ja yhtenä päivänä 25--50 minuttia viikossa tulee 35--150 kilometriä viikossa ja siihen vielä lisäksi 2--6 kupillista päivässä teetä el viikossa tulee 12-36 kupillista teetä
askel mittari/älykello on mys hyvä lisä (esim tuolla tällä sivulla on niitä https://www.e-ville.com/fi/3046091-alykellot ) eli mä yritän kävellä 12000 askelta päivässävähintään
 
vierailija
1--3 tuntia kävely lenkki on hyvä 6 päivänä viikossa ja yhtenä päivänä 25--50 minuttia viikossa tulee 35--150 kilometriä viikossa ja siihen vielä lisäksi 2--6 kupillista päivässä teetä el viikossa tulee 12-36 kupillista teetä
askel mittari/älykello on mys hyvä lisä (esim tuolla tällä sivulla on niitä https://www.e-ville.com/fi/3046091-alykellot ) eli mä yritän kävellä 12000 askelta päivässävähintään
Oli askelmittari jalassa töissä ja päivän aikana tuli n 16000 askelta. Kun kertoo luvun 5-7 ei tarvitse enää lähteä lenkille.
 
vierailija
Mä pudotan ensin painoa kuntopyörää polkemalla ja crosstrainerin avulla että pääsen kävelylenkeillekin. Polvet kipeät ja toinen polvi ei aina meinaa pysyä paikallaan niin ei uskalla kylmiltään lähteä tämänpainoisena kävelylenkille.
 
vierailija
En erikseen edes laske itseäni vielä liikkujaksi mutta puhelin näyttää nyt viikon päätteeksi kävelyä 71.24km eikä ole edes joka paikassa mukana.
Normaalisti minusta. Sit jos menee yli 150km viikossa voi sanoa liikkuvansa reilusti
 

Yhteistyössä