5 vuotta kotiäitinä ja en usko selviytyväni opiskeluun lähdöstä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 28.v ja ei ammattia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

28.v ja ei ammattia

Vieras
Olen ollut 5 vuotta kotiäitinä. Miten koskaan osaan lähteä opiskelemaan, kun tuntuu ettei minusta mihinkään ole... Hirveen iso kynnys lähteä kotoa pois ja viedä lapset hoitoon.

Höpö höpö, kylläpäs pystyt. Sama mullakin edessä ja on ollut monella muullakin, ja sen kun huomaat vielä miten lapset kasvaessaan jopa nauttii siitä hoidosta ja tykkää kun saa sosiaalista elämää. niinkuin sitten sinäkin enemmän siellä koulumaailmassa. Ja hyvin jää vielä aikaa perheenkin kanssa olla. :)

Voi kyllä pystyt jos tarpeeksi haluat :)
Minäkin lähdin opiskelemaan 1. ammattia 28v.na oltuani 10 vuotta kotona vaikka aluksi pelkäsin että miten siihen kykenee ja aikaiset herätykset+lähdöt onnistuu....

Tsemppiä opintoihin!! :D

Minäkin olin 6 vuotta kotona ja sitten palasin kolmekymppisenä opiskelemaan. Ja kivaa on ollut! Lapsetkin ovat viihtyneet hyvin hoidossa, ja minusta on ihanaa tavata päivittäin aikuisia ihmisiä ja tietenkin opiskella uusia asioita.

Rohkeasti vain!

Kyllä sä pystyt. Mä lähdin opiskelemaan tuossa 28 vuoden iässä toista tutkintoa, tein täydellisen alanvaihdon. Elämäni paras päätös! :D Valmistuminen alkaa pikku hiljaa häämöttää, vaikka välillä toki on haastavaa yhdistää perhe (meillä kolme lasta) ja opiskelu. Ja muuten, ainakin omassa tiedekunnassani on monia muitakin ikäisiäni opiskelijoita. Rohkeasti vaan mukaan, se kyllä palkitsee.

Mä oon ollut kotona 5½ vuotta, ja oon aivan motivoitunut aloittamaan syksyllä opiskelun! (paikka jo on). Kyllä sinäkin pystyt, en malttais odottaa että on jo elokuu! :)

Onnistut muuten ihan varmasti!! :) Tiedän hyvin miltä sinusta tuntuu.. mulla oli ihan samat ajatukset talvella.. Olin kotona 5,5 vuotta ja sain/pääsin töihin n. 2 kuukautta sitten, ja syksyllä olis vielä tarkoitus lähteä opiskelemaan. Lapset menevät syksyllä päiväkotiin. On kyllä niin mukavaa ollut olla töissä, saa tavata päivittäin aikuisia ihmisiä. Ja odotan innolla kun syksyllä alkaa vielä koulukin tähän lisäksi! Rohkeutta vaan sinulle ja hyvin tulee menemään :)

melkein saman ikänen mamma täälä ja aion lähteä opiskelemaan toista ammattia nyt syksyllä. käääk kamala ajatus on viedä 3 pientä hoitoon,mut kyl sitä kaipaa aikuista seuraa ja uusia tuulia jo tähän 5v kotona oleiluun. eli kyllä sä pystyt kun mäkin pystyn =)
rohkeesti vaan kokeilemaan!!! uskot itseesi!! Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
Onnistut muuten ihan varmasti!! :) Tiedän hyvin miltä sinusta tuntuu.. mulla oli ihan samat ajatukset talvella.. Olin kotona 5,5 vuotta ja sain/pääsin töihin n. 2 kuukautta sitten, ja syksyllä olis vielä tarkoitus lähteä opiskelemaan. Lapset menevät syksyllä päiväkotiin. On kyllä niin mukavaa ollut olla töissä, saa tavata päivittäin aikuisia ihmisiä. Ja odotan innolla kun syksyllä alkaa vielä koulukin tähän lisäksi! Rohkeutta vaan sinulle ja hyvin tulee menemään :)

lisään vielä että olen samanikäinen ku sä ja lähden opiskeleen ihan uutta alaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja 28.v ja ei ammattia:
Olen ollut 5 vuotta kotiäitinä. Miten koskaan osaan lähteä opiskelemaan, kun tuntuu ettei minusta mihinkään ole... Hirveen iso kynnys lähteä kotoa pois ja viedä lapset hoitoon.

Minulla oli aikoinaan sama juttu isompien lasten kanssa, olin ollut kotiäitinä yhteen putkeen 7 vuotta ja olin lähdössä silloin työkokeiluun, kannatti kyllä lähteä. Vielä vaikeampaa olisi ollut lähteä, jos olisi ollut pidempi aika. Itsevarmuus koheni kyllä ajan myötä.

Yhteistyössä