5-vuotias haistattelee..mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuneM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JuneM

Vieras
Mitä tekisit jos 5v. tyttö haistattelisi sulle et haista **ttu eikä hänen äitinsä sanoisi oikeastaan mitään? Tai ainoastaan et et voi sanoa noin ja lässyttäisi päälle ja seuraavalla sekunnilla lapsi saisi kaupasta karkkipussin.
Parhaalla kaverillani on 5v. tyttö joka saa kaiken periksi eikä häntä kielletä oikeastaan koskaan. Saattaa yhtäkkiä vaikka lyödä minua kun olen kylässä ( nykyään harvemmin koska en jaksa lapsen menoa katsella ja asunkin vähän kauempana ) eikä äiti tosissaan lasta kiellä. Jos minä tai joku toinen kieltää, lapsi saattaa vaan nauraa tai jänkättää vastaan ja menee äitinsä helmoihin hakemaan hyväksyntää.
Olen hellävaraisesti muutaman kerran huomauttanut jotain siihen suuntaan et pitäisi enemmän kuria olla tai rajoja mutta kaverini ignooraa täysin puheeni ja joko suutahtaa tai vaihtaa nopeasti puheenaihetta.
Toinen kaveri joka on yhteinen kaverimme on myös huomannut saman muttei uskalla/kehtaa mitään sanoa tälle kaverillemme.
Mitä tekisit? Inhottavaa koska haluaisin heillä enemmän käydä tms. olla yhteydessä mutta lapsen vuoksi en meinaa nykyään enää tahtoa lähteä yhteisiin juttuihin mukaan..

En mitään, annan vanhempien hoitaa. Jos taas löisi minua, kieltäisin napakasti ja estäisin. Omia lapsiani en veisi mukaan paikkaan, jossa saa lapset kiroilla, ettei he saa vaikutteita. Ja sen voisin vanhemmille suoraan sanoa. Itse en kiroilusta rikki mene, vaikka en siitä pidäkkään.

öö..mitä se napakasti sanominen auttaa kun peska nauraa päin naamaa ja sanoo saman uudelleen? Luuletko etten ole sanonut et älä puhu mulle noin.
Ja toisekseen, tottahan olen estänyt lyöntiä kädellä mut tää typsy ei tajua estoa vaan yrittää lyödä lisää tai jollain lelulla..

Kuulostaa ettei se kakara oo ihan normaali? Ei 5-vuotias lyö tai huvikseen haistattele aikuisille, mut voihan olla ettei kotona oo kaikki hyvin ja kuulee ehkä siellä kun aikuiset haistattelee toisilleen ja luulee et se on ok?

öö..mitä se napakasti sanominen auttaa kun peska nauraa päin naamaa ja sanoo saman uudelleen? Luuletko etten ole sanonut et älä puhu mulle noin.
Ja toisekseen, tottahan olen estänyt lyöntiä kädellä mut tää typsy ei tajua estoa vaan yrittää lyödä lisää tai jollain lelulla..

Sitte sitä napataan paremmin kiinni ja toteamus ETTÄ EI LYÖDÄ. Kato reippaasti silmiin kun puhuttelet,moni kakara häkeltyy kun huomaa että aikunen on tosissaan ja vaatii kuuntelemaan. Vaikkei oma olekaan. En varmaan menis tollaseen paikkaan jossa vieraan on pidettävä penska kurissa ettei se lyö jne. Meillä on tuttavaperhe jonka ipanoiden kanssa en halua olla tekemisissä juurikaan ellei ole pakko. Kyllä ne asettuvat kun lujana on muttei se ole kivaa olla jatkuvasti selvittämässä miten käyttäydytään. Heillä tai meillä. Lapsikaan ei tykkää enää leikkiä.

Yhteistyössä