5-vuotiaalle oikomishoitoa. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hari Mao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hari Mao

Aktiivinen jäsen
31.05.2005
2 141
0
36
Olin tänään esikoisen kanssa hammaslääkärillä ja todettiin pojalla 9-asteen purentavirhe (10 siis pahin mahdollinen). Edessä olisi oikomishoidon aloitus, ja olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan onko kenenkään perheessä kokemusta oikomishoidosta näin pienellä lapsella.

Meillä pojalla oli raudat 5v ja hienosti meni. Hällä siis ylähammaskaarta levitettiin että hampaat mahtuivat tulemaan paikoilleen. Ei sattunut kertaakaan, ei edes silloin kun rautoja kiristettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hari Mao:
Meillä on väistämättä edessä ainakin ns. niskavenyttäjä, ja arveluttaa kuinka 5 vuotias siihen mahtaa tottua... Sen verran isosta purentavirheestä on kyse. :|

meidän esikoisella on tuo niskaveto, tosin laitettu vasta 8 vuotiaana. se on mun mielestä oikomishoidon lievemmästä päästä ja ainakaan meillä ei ole ollut mitään ongelmia, ei kipuja eikä muutakaan.

Mukava kuulla. On mulla itellä ollut lapsena myös niskaveto, mutta olin myös jo koululainen ja inhosin koko härveliä. Jospa se helpottaa että pikkumies nukkuu yleensä kuin tukki, jospa ei huomaisi mitään... :D

Yhteistyössä