5 totuutta e-pillereistä

  • Viestiketjun aloittaja vierailijadrpilli
  • Ensimmäinen viesti
vierailijadrpilli
1. Ehkäisypillerit nostavat painoa
- Tämän tietävät kaikki pillereitä käyttäneet.
2. Pillerit vetävät mielen matalaksi
- Kyllä - monilla pillerit laskevat mielialaa ja vähentävät seksihaluja.
3. Pillereiden syönti aiheuttaa lapsettomuutta
- Hyvin usein pillereiden käytön lopettamisen jälkeen raskaaksi tuleminen on hyvin vaikeata tai jopa mahdotonta.
4. Välillä on pidettävä pidempiä taukoja
- Kyllä, mikäli haluaa säilyttää hedelmällisyytensä.
5. Hormonaaliset ehkäisyvalmisteet aiheuttavat vakavia sairauksia
- Syöpä, laskimotukokset ja aivohalvaukset ovat pillereiden käyttäjillä yleisiä.
 
vierailija
Ajatus e-pillereistä tuntuu ihan älyttömältä. Samoin kyllä ajatus kondomista vakisuhteessa. Jos pitäisi nyt alkaa puhtaalta pöydältä miettiä kuinka toimia asian kanssa, valitsisin sellaisen edistyneen hedelmällisyysmittarin, joka mittaa lämpötilaa ja seuraa kuukautiskiertoa yhdistettynä ajatukseen siitä, ettei vahinkolapsi ole kuitenkaan maailmanloppu.
 
vierailija
Totta tuo aloitus! Ihmiset syövät pillereitä koska se on niin helppoa, mutta eivät tajua sivuvaikutuksia. Mistä tietää vaikka juuri itselleen tulisi niiden takia vaikka syöpä..
 
vierailija
Ainahan löytyy joitain ihmisiä joille ei tule sivuvaikutuksia mutta sitten on myös niitä kelle tulee ne vakavimmat sivuvaikutukset. En uskaltaisi ottaa riskiä. Mutta harva miettii tupakastakaan riskejä ennen kuin se syöpä tai muu sattuu omalle kohdalle. Ajatus on että ei kai minulle sitä tule ja että aika harvinaista. Mutta riski kuitenkin ja itse minimoisin kaikki riskit.
 
vierailija
En ole syönyt pillereitä enempää kuin kolme kuukautta. Se riitti. Koko ajan oli verenvuotoa (tuli anemia) ja mieliala oli tosi maassa eikä seksi käynyt mielessäkään.

Olen ollut vain yhden miehen kanssa teini-ikäisestä alkaen (nyt olen 59v). Alkuaikoina käytettiin kondomia ja heti lasten (kolme lasta lyhyillä ikäeroilla) jälkeen miehelle tehtiin vasektomia. Tämä on sopinut meille ja olen ollut tosi tyytyväinen kun ei ole tarvinnut leikkiä pillereiden kanssa.
 

Yhteistyössä