5 päivää ennen ovulaatiota seksiä -> raskaana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eppueemeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eppueemeli

Vieras
Meillä oli miehen kanssa seksiä sunnuntaina. Seuraavan viikon perjantaina gyne kertoi, että minulla on juuri ovulaatio, joten jos haluan lapsia, niin silloin perjantaina olisi hyvä touhuilla.

No, ei touhuiltu. Ei tuon sunnuntain jälkeen ollenkaan. Mutta nyt on kuitenkin menkat 2 päivää myöhässä, mitä ne ei yleensä koskaan ole.

Sitä sanotaan, että siittiöt elää 2-4 päivää, mutta että 5 päivää? Epäilyttää, että voisinko muka olla raskaana? Onko kokemuksia? Tietoa?

Raskaustestin tietenkin tulen tekemään, jos menkkoja ei maanantaihin mennessä näy, mutta sitä ennen en testiä mistään saa ja ajatuksia kun hyrrää kokoajan saman asian ympärillä.

ei ole kokemusta koska mun ovulaation ajankohtaa ei ole varmistettu, mutta kierto oli täysin säännöllinen 28pv puolen vuorokauden tarkkuudella, eli ovulaation vois laskea siihen 14. päivään. Yhden kerran tuli harrastettua ja se oli 6 päivää aikasemmin ja niin vaan se meidän perheen pikkukolmonen sai alkunsa!

Kiitos kommentistasi "no ihan suoranaisesti". :)

Just laskeskelin, että meilläkin oli (sen kerran) seksiä kierron 9.päivä ja sitten lääkärin mukaan se ovulaatio kierron 14.päivä. Ja tosiaan edellinen kierto (kuten yleensäkin) oli sen 28päivää.

Jäin miettimään, että josko ovulaatio olisi ollut myöhässä, niin sitten mun menkat olisi sen takia "myöhässä", mutta ilmeisesti se lääkäri näkee(??) sen ultratessa, kun ovulaatio on. En tiedä, kun en itse siitä ruudusta meinaa mitään erottaa. :D

Syy miksi mietin jo ennen menkkojen normaalia alkamisajankohtaa, että voinko olla raskaana, kun mulla oli samat oireet, kuin aikaisemmassa raskaudessa: valkovuotoa ja aivastaessa nippaa aina tuolta toiselta puolelta mahaa.

Mutta jos kerta teilläkin on tuon n.6 päivää siittiöt eläneet, niin ehkä se tässäkin tapauksessa on sitten mahdollista. Vaikea uskoa silti, tuntuu niin mahdottomalta. :)

Kiitos kommentistasi "no ihan suoranaisesti". :)

Just laskeskelin, että meilläkin oli (sen kerran) seksiä kierron 9.päivä ja sitten lääkärin mukaan se ovulaatio kierron 14.päivä. Ja tosiaan edellinen kierto (kuten yleensäkin) oli sen 28päivää.

Jäin miettimään, että josko ovulaatio olisi ollut myöhässä, niin sitten mun menkat olisi sen takia "myöhässä", mutta ilmeisesti se lääkäri näkee(??) sen ultratessa, kun ovulaatio on. En tiedä, kun en itse siitä ruudusta meinaa mitään erottaa. :D

Syy miksi mietin jo ennen menkkojen normaalia alkamisajankohtaa, että voinko olla raskaana, kun mulla oli samat oireet, kuin aikaisemmassa raskaudessa: valkovuotoa ja aivastaessa nippaa aina tuolta toiselta puolelta mahaa.

Mutta jos kerta teilläkin on tuon n.6 päivää siittiöt eläneet, niin ehkä se tässäkin tapauksessa on sitten mahdollista. Vaikea uskoa silti, tuntuu niin mahdottomalta. :)

Kaipa se on mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. täytyy olla todella hyvät olot siittiöillä, jotta edes elävät sen 5 päivää, ja kyllä niiden hedelmöittämiskyky huononee jyrkästi jo 3vrk jälkeen. Melkoista tuuria siis olisi.

Viimeksi muokattu:
Hei Omalla kohdallani 5 päivää ennen luultua ovulaatiota yhdyntä ja 2päivää sen jälkeen. Minkälaiset mahdollisuudet on olla raskaana? (yhdyntöjä siis kp7 kp14)

Yhteistyössä