5 kuukautinen vauva mukaan parturiin 2 tunniksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
varasin sitten parturi ajan leikkuseen ja värjäykseen. ongelmana vaan on se, että kehtaanko mennä 5 kuukautisen vauvani kanssa sinne. 2,5h olisi varattuna aikaa koko touhuun, sen tiedän että ei niin kauaa kyllä tuo nuku. hoitajaakaan en saa kun ei ole tukiverkostoa ja yh.äippä olen. apua, pitäskö vaan jättää menemättä:/

Mulla oli kerran tuollainen parturikäynti. Suosittelen, jos vain on mitenkään mahdollista, että hankit lapselle siksi ajaksi hoitajan.

En ottais vauvaa mukaan. Mielummin siirrät aikaa kunnes saat lapsenvahdin. Itse hommasin 8kk vauvalle lapsenvahdin että pääsen kampaajalle. Kysele neuvolasta vaikka perhetyöntekijää.

Eikö sinulla ole ketään sukulaista tai tuttavaa lähimain? Lapsen isä ei ole kuvioissa?

Meinaan ettei saisi ketään lapsenhoitajaa siksi aikaa. Ei välttämättä juuri tuolle ajankohdalle, mutta jos saisi kaverille sopivan ajan sovittua ja siihen yrittäisi löytää kampaaja-ajan.

itselläni ollut mukana ja ei mitään ongelmaa ollut. syönyt ennen menoa niin nukkui suurimman osan ajasta. ja kun oli kaukalossa niin jalalla oli hyvä heilutella kun ei nukkunut. ihmetteli silmät pyöreinä kampaamon valoja ja ääniä=)

• Tykkää
Reactions: soja
Meillä on ollut aina (7vkon välein) vauva mukana kampaajalla, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Tosin lapsen isä on mukana, mutta värjätty ja leikattu joka kerta. Vauvalle virikkeitä mukaan, niin varmasti pystyy olla mukana.

Meillä on ollut aina (7vkon välein) vauva mukana kampaajalla, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Tosin lapsen isä on mukana, mutta värjätty ja leikattu joka kerta. Vauvalle virikkeitä mukaan, niin varmasti pystyy olla mukana.

Tuo on minusta ihan eri asia jos on mies mukana. Meilläkin on tuolla systeemillä ollut vauva mukana kampaajalla ja hammaslääkärissä mutta yksin en ottaisi. Tai kerran otin pakosta kun sain akuuttiajan hammaslääkärille eikä ollut hoitajaa. Se kerettiin saada selville missä vika oli, mutta vaikka hammaslääkärillä olisi ollut aikaa hoitaa hammas kuntoon ja itsekin olisin päässyt halvemmalla piti vauvan takia kärvistellä viikonlopun yli.

Kampaajalla kun menee monta tuntia ja vauva turhautuu ja huutaa (ei kaikki mutta monet voi noin tehdä), ei se ole kiva paikka kenellekään. Äiti ei voi tökötit päässä ottaa syliin, vauva pelkää ja työntekijät ja muut asiakkaat joutuvat kuuntelemaan huutoa.

Itse kävin 11kk pojan kanssa värissä ja leikkauksessa kesti 1,5h. Varasin ajan hiljaiseen aikaan päivällä ja kysyin etukäteen kampaajalta onko ok ottaa lapsi mukaan vai varaanko myöhäisimmän ajan että pääsen ilman lasta. Kampaaja otti mielellään päivällä kun ei muita asiakkaita ollut.

Poika oli hereillä koko ajan ja kampaaja leikitti poikaa ja kun väri oli päässä :) Ihana kampaaja oli! Ja kaikki sujui oikein mukavasti. Oli eka kerta kun olin värjäämässä hiuksiani.

No en ottais, tossa tapauksessa kävisin pikapikaa leikkauttamassa vauvan nukkuessa päiväunia ja värjäisin itse kotona.
Onko kampaajallekaan ok että vauva tulis mukaan? Ajattelin vaan että jos samassa tilassa on muita asiakkaita jotka pahimmassa tapauksessa joutuisivat kuuntelemaan pari tuntia vauvan huutoa niin saattaa olla että ovat viimeistä kertaa siinä kampaamossa. Mua ainakin ottais päähän ihan kamalasti jos menisin kampaajalle ja jonkun mukula huutais siellä.

En ottaisi mukaan, jos on pieninkin riski sen suhteen, että vauva ei ole ns. nätisti vaan itkee ja vaatii syliä.

Kunnioitan toisen työrauhaa kuitenkin sen verran...ja tietty mahdollisten muidenkin asiakkaiden korvia on hyvä ajatella. On sillä kampaajalla myös tietty aikataulu, jossa täytyy pysyä.

En usko - tai siis en halua uskoa - että kukaan eläisi niin tyhjiössä, etteikö saisi jotain kaveria tms joskus vauvanhoitoavuksi. Vaikka sinne kampaajalle mukaan jos ei muuten. Viemään vauvan vaunukävelylle sillä aikaa kun mami kaunistuu.

Ja onhan niitä kotikäyntejä tekeviäkin kampaajia :)

[QUOTE="jenni";26099717]siis ihan tosissaanko oletat, että kaikilla on kavereita samalla paikkakunnalla :O[/QUOTE]

No, omasta mielestäni ainakin tuntuu oudolta että yh asuu paikkakunnalla jossa hänellä ei ole yhtään sululaista eikä hän tunne yhtään ainoaa ihmistä. Ilmeisesti ei myöskään työ- eikä opiskelupaikkaa koska ei niissäkään ole kehenkään tutustunut.

Siis erikoinen ratkaisu muuttaa vauvan kanssa yksin johonkin totaalisen vieraaseen paikkaan, varsinkin jos muutenkin tietää että tutustuminen ihmisiin ( naapureihin, muihin tuoreisiin vanhempiin jne) on hänelle poikkeuksellisen vaikeaa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mulla on ollut jopa pienempikin vauva kampaajalla mukana. Pienet on ne hetket, joita värin aikana ei vauva voisi sylissä olla. Ja ihan hyvin on mun kampaamokeikkani menneet. Ihan yleistä tuolla mun kampaajallani on, että on vauvat mukana. Yhdellä asiakkaalla oli kerran jopa koira, luulin, että tällä oli vauva mukana, kun lörpötteli rakastavansa ja vaikka mitä. Kantokopasta paljastuikin sylikoira.

Yhteistyössä