5 kk yritystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juupas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juupas"

Vieras
...siis raskautumisen. Onhan se lyhyt aika vasta, mutta silti ihan tarpeeksi turhauttavaa jo, varsinki kun ikääkin on. Miten nopeasti tutkimuksiin kannattais mennä? Pitääkö todella odotella se vuosi?

[QUOTE="eee";24411310]Kuinka vanha olet, ap?[/QUOTE]

Yli 30 mut alle 35. Endometrioosiakin joskus oli, mutta se "parani" edellisen raskauden myötä ja munasarjoissa joskus näkyi kysta, mutta sille ei silloin tehty mitään. Siksi mietin, että pitäiskö kuitenkin käydä tarkistamassa, että toimiiko ne koneet edes enää.

Itsellä lapsettomuutta kanana yli 4v, lähdimme tutkimuksiin liiankin myöhään, tosin nykyään sillä ei ole merkitystä, koska apua ei ole löytynyt.

5kk on kuitenkin niin vähän, että sun täytyy nyt vaan malttaa odottaa. Saatathan raskautua luomusti ja silloin kalliit verikokeet ja tutkimukset on olleet turhia! Julkiselle puolelle ette pääse ennen sitä vuotta, toki voit huijata, mutta siinä ei ole mitään järkeä, koska tutkimusten ajaksi saatetaan pyytää lopettamaan yritys ja aikaa kuluisi yrityksen kannalta hukkaan. Ja muutenkin siinä joutuisi valehtelemaan niin paljon, ettei ole mitään järkeä. Kun vuosi on yritetty, niin silloin tuntuu, että kalliissa tutkimuksissa on järkeä, koska siinöä vaiheessa on annettu luomuraskaudelle aikaa ja voidaa todeta, että jotain saattaa olla vialla (tai sitten ei). Oli tutkimukset sitten itse maksettuja tai meidän veronmaksajien maksamia.

Meillä meni sellanen 7kk ennenkuin tärppäs. Kyllä me melkein joka toinen päivä "hommailtiin". Sitten kun päätettiin, että ei jaksa enää yrittää "aktiivisesti" niin tärppäsi sitten heti...oltiin siis jo aateltu jo sitäkin, että otan pillerit takaisin :D Mä aloin voimaan pahoin noin 8:lla viikolla ja tein sitten testin. Menkkojen puuttumista en ihmetelly yhtään koska minulla on monirakkulaiset munasarjat ja ne oli suurimman osan yrittelyajastakin pois ja kävin lekurillakin sen takia. Mulla on aina tullu menkat miten sattuu ilman pillereitä, noin kerran puolessa vuodessa ja saattaneet kestää sitten viikkotolkulla kun kerran alkavat. Koko vauvan saaminen piti muutenkin olla aika mahdotonta monirakkulaisten munasarjojen vuoksi mutta niin se vaavi sitten meille vaan saapui :)

Yhteistyössä