5 henkiset perheet, kuinka monen hengen astiasto teillä on käytössä arkena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Meillä on kuuden hengen astiasto ja nyt kun olemme 2+2 kokoinen perhe niin tuntuu että se on vähän vähän, vaikka pienin syökin vielä pääsääntöisesti lastenlautasista ja juo nokkamukista. Kohta meitä on yksi lisää ja tulossa siis tilanne jolloin 5 henkeä käyttää saa astiastoa.

Monenko hengen astiasto on riittävä?

Mä just oon pähkäilly, et kun meidän lasten lautaset ei sovi pesukoneeseen, niin nekin vois alkaa syömään normaaleilta lautasilta. Ja meitä 3 lasta ja minä, satunnaisesti myös miesystävä syömässä. Että ainakin kymmenen lautasta tarttee, että riittää. Ois sit niinku kahelle aterialle lautasia... (Vielä kun olis tarpeeks isot kaapit jonne mahtuis ne astiat...)

Meillä on lautasia aina kahdeksan kpl, joitakin taitaa olla 10-12. Laseja miellä on eri kokoisia aina 6kpl samaa. Haarukoita ja veitsiä on 8 kumpaakin. Lapset nyt 6v., 4v. ja 2,5v.

meillä on arkena käytössä erittäin sekalaiset ja yhteenkuulumattomat astiat. Juhla-astiasto on sitten iso, ainakin kahdelletoista, en muista.

Ai niin, paitsi että meitähän on kyllä nykyään kuusi, mutta anyway. :D

Meillä on siis nyt 6 matalaa, 6 syvää, 6 murokulhoa (vai mitälie ne iittalan teema-astian kulhot ikinä lieneekään) 6 leipälautasta ja 6 kahvimukia sekä 6 lasia.

Näiden lisäksi meillä on muutama lasi ja kahvimuki joitain yksittäisiä (lähinnä lahjaksi saatuja) malleja.

Mutta jospa sitä kokeilisi näin alkuun sitten korottaa sinne kahdeksaan ja mahdollisetsi myöhemmin ostan sitten vielä lisää että saan tyäden tusinan, jos niikseen :)

Jaa,meiltä löytyy matalia teema lautasia 12kpl,voileipälautasia 14kpl,sit niitä toosi isoja lautasia 6kpl.Laseja on varmaan 20kpl.Meillä syöjiä 4 lasta ja kaksi aikuista.

hmm, meillä on vain 3 syöjää mutat avstaans ilti että voihan noita astioita ostaa enemmän kuin sen 6kpl, siis tarpeen mukaan..
mulla on 8 isoa arctikan lautasta, 12 normi lautasta, leipälautasia varmaan 15 (aino aaltoa) juomalaseja ja kahvikuppeja on 14kpl ja lisäks on vielä satunnainen määrä muita alseja,kippoja ja kuppeja... jäliruoka kulhoja tasi olal 20kpl :D
tosin meillä ei ole erikseen mitään arki/juhla-astiastoa...

Yhteistyössä