4vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän 4-vuotias poika saa mahdottomia huuto/kiukkukohtauksia!! Äidillä on hermoissa pitelemistä, toisinaan täytyy koota itsensä, ettei vaan käy lapseen kiinni. Valitettavaa, mutta aina ei jaksa! No, kiukuttelun jälkeen halitaan ja pussaillaan, ollaan taas äidin musssukkaa. En ole vielä kiinni lapseen käynyt mutta ajatus on käynyt päässäni ja se pelottaa...

Meillä on 4-vuotias SI-häiriöinen tyttö,joka siis tosiaan kiukuttelee ja kiljuu isolla K:lla!
Tosi paha mieli tuli,kun naapuri ilmoitti meistä lastensuojeluun ja väitti että minä pahoinpitelen tyttöä kun se huutaa ja itkee.Ei kiinnostanut naapuria olleskaan kun yritin selittää että lapsi on sairas.Sain vaan haukut päälle:0(
Toki joskus on pakko korottaa ääntään mikä ei minusta kuitenkaan ole mitenkään vaarallista.Tyttö on kuitenkin ollut tuollainen koko elämänsä ja minä en siitä paineita ota.Minun silmissäni tyttö on ihan normaalia luokkaa koska olen tähän meininkiin jo tottunut.

Kyllä menee hermot 4v kanssa joka päivä. Vähemmän tai enemmän. Tuo esikoinen on kyllä ollut puolivuotiaasta saakka lievästi sanottuna lujatahtoinen neiti. Onneksi on niitä rauhallisiakin hetkiä, etenkin, kun tyttö saa olla ihan itsekseen ilman pikkusiskon (2v) seuraa. Että sympatiat sinnekin! :)

Meillä poika täyttää lokakuussa 4v, pikkusisko 1v. Nyt vasta on puolenvuoden aikana ruvennu olemaan oikein kunnon uhmakohtauksia. Tänään viimeksi kun olin heidän kaa yksistään kylässä poika villiinty eikä mikään kelvannut, pistin pihalle huuti siellä aikansa ja tuli lopulta sisälle ja sanoi kummitädille että annatko sitä suklaata (jota aiemmin tarjottiin, ei kelvannut). Siinä oli tiukka paikka etten itse menettänyt malttia. Kotioloissa menee kyllä hermot helpommin, etenkin jos mieskin on kotona ja alkaa neuvomaan mitä ei sais sanoa tai tehdä...
Kai se on vähän sillai niinkuin pienen lapsen itkuunkin reagointi, kun vieras lapsi itkee ei siihen niin reagoi kuin jos oma vauva itkis. Niin kait se on sit ton kiukkuilunkin kanssa että jos vieras lapsi kiukkuilee ei paljoa hetkauta, mut jos oma niin kaikki tulee niin spontaanisti ja niimpä sitä sitten joskus tulee ylireagoitua eli suuttuttua lapselle. Kyllä se siitä helpottaa kun lapset kasvaa. Tsemppiä vaan kaikille 4-v äideille ja isille!

4-vuotias on jotenkin niin kahtiajakoinen. Toisaalta aivan ihana ja toisaalta todella raivostuttava. Kyllä menee hermot joka päivä, mutta onneksi lasta seuraillessa tulee useimmiten hyvälle tuulelle.

Yhteistyössä