4v pukeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisa

Vieras
Minulla oli ystäväni lapsi hoidossa päivän ja ulkoilimme pariin otteeseen. Poika ei osannut pukea ainuttakaan vaatekappaletta päällensä. Ihmettelin kovasti, sillä omat pojat on pukenut jo 2-3 vuotiaina itse ulkovaatteet päälle.
Motoriikka ei pojalla toiminut vaatteiden kanssa yhtään.
En puhunut asiata ystäväni kanssa, vaikka mieleni teki sanoa että älä palvele enää isoa poika...
Miten teidän lapset pukee 4 vuotiaana? Itse vai palveletteko...?

Mun 4 vee on jo kahden vuoden ajan pukenut itse. Viimeisen puolen vuoden aikana en ole joutunut auttamaan edes vetoketjuissa, ellei se sitten sijaitse mekon selässä =). Kengännauhat sidon, muuten en auta.

Kyllä minun mielestä 4-vuotiaan kuuluu jo osata pukea itselleen vaatteita päälle. Meillä isommat pukeneet ihan rukkasista lähtien kaikki itse 4-vuotiaana, pienin 2v osaa myös pukea esim. ulkohaalarin itse päälle

Mulla aikoinaan 3,5v poika hoidossa, kun aloitti meillä hoidon ei osannut pukea juuri ollenkaan itse..kaks kuukautta kun oli ollu hoidossa niin osas jo aika hyvin. Eli oli vaan kotona autettu niin paljon ettei ollu joutunu opettelemaan. Kyllä normaalisti 4v motoriikka riittää jo itsenäiseen pukeutumiseen..

Meillä poika innostui pukemaan vasta 3.5v. Nyt on 4v ja edelleenkään ei jaksaisi ja haluaisi pukea. Osaa kuitenkin pukea ja riisua suht kivasti. Vetoketjuissa ja talvikengissä autan.

Yhteistyössä