4v. kova kuume ja valkeat peitteet nielussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
Oli 2 viikkoa sitten kovassa taudissa (Kuten veljensä), oireet kauhea yskä, kova kuume n. 40 n. 5 päivää ja lihassäryt, lopulta nuha. Oli jo olevinaan terve ja yhen päivän tarhassa kunnes nousi taas kuume, ja sai antibioottikuurin Amorionia, no kuume laski heti ja oli 3 pv tarhassa viikonlopun jälkeen, kunnes taas kova kuume ja valkosta peitettä nielussa. Ei otettu näytettä, antib.kesken, mut eri kuuri päälle. Eilisaamusta nyt saanut aika kovan antibioottiannostuksen, ja Pronaxenia, mutta ei auta, kuume vaan huitelee 40 koko ajan...

Eikö ton antibiootin pitäs purra angiinaan aika nopeesti, vai onkohan sittenkin uus tauti? Streptokokkia ei katottu, siis nielunäytettä, koska kuitenkin kuuri loppuun, jälkitauti todennäköinen.

ai on vai? mä nimen omaan sanoin lääkärille että mun lapselle ei anneta penisiliiniä, koska olen itse sille todella allerginen. Ja antoi korvatulehdukseen amorionia. :O

Kaikki lekurit on aina heti antamassa tota amorionia, vaikka se ei kaikille sovi. Meillä on poika allerginen sille ja joka kerta saa kahteen kertaan sanoa, että me ei tota lääkettä oteta! Luulis jo menevän kaaliin kun se siellä koneellakin lukee. Nyt meette uudestaan lääkäriin ja nielunäyte lapselta ja uudet lääkkeet, että toinen tulee vihdoin kuntoon!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis käytössä kefexin, antibiootti vaihdettiin, saatiin viikonloppuna VIRHEDG korvatulehdus, jota ei edes ole ollut %/(!%#/%

Angiina voi olla myös virusperäinen ja aiheuttaa silti kovat peitteet nieluun ja kuumeen ja turvotuksen. Siihen ei sitte auta muut ku aika.

Aika jännä että ei tutkita tuon kummemmin missä tulehdus jyllää jos noin huopaa kovana tuo kuume. Onko otettu crp ja muita veriarvoja?

Yksityisellä. Ei nyt lähdetä mihkään heti, että saa poitsu edes hetken levätä. "Omalla" yksityisellä otettais, mutta sinne ei lähdetä vielä, katsotaan rupeeko kuume laskee. Mietin vaan KAUANKO menee että kuumeen pitäis alkaa laskea?

Hoitamaton angiina saattaa aihuettaa sydänlihastulehduksen ja oli ennen penisilliinin keksimistä aika yleinen lasten kuolinsyy.

Nieluviljely yleensä kertoo millaisesta angiinasta on kyse.

Mä luulen kans, että Kefexin ei ole angiinaan se paras lääke. Ihan oikea penisilliini voisi tehota paremmin. Tietysti jos sille on allerginen, niin sitten täytyy valita joku toinen. Korvatulehdukseen taas Kefexin voisi ollakin hyvä lääke. Eri pöpöt yleensä..

Angiinasta olisi syytä ottaa nieluviljely, sillä sen voi aiheuttaa useampi eri streptokokki. Ja sitten pitäisi katsoa pureeko kefexin siihen bakteeriin.

Vuorokaudessa meillä antibiootti on ruvennut auttamaan angiinaan, kuumetta laskevasti ja yleisvointia parantaen.

Kiitos. Katsellaan... Nyt saanu 3 satsia kefexiniä eli vuorokauden, eiköhän mahd. vaikutus pian näy. Amorion ei ainaka auttanut joten ei sitä joka päivä kai vaihtaa voi.

Yhteistyössä