Meidän tyttö oli vielä vajaa neljä vuotiaana vaipoissa yöllä, vaikka päivällä olikin kuiva.
Joka aamu oli vaippa aivan märkä. Ajatteliln kans et eihän tästä voi mitän tulla. Mutta neljä vuotias on jo niin iso, että keskustelemallakin pääsee pitkälle. Ja koska on päivällä kuiva, osaa kyllä pidättää mut ongelma on lähinnä et ei ole tottunut yöllä heräämään pissahätään.
Eli minä otin vain kylmästi pois vaipan ja keskusteltiin, et nyt ei sit olie vaippaa et yöllä pissalle ja äiti tulee kyl auttamaan ettei tarvi yksin mennä(jos vaikka pimeää pelkää tms)
Meillä meni tosi upeasti. Olenkuullut et jotkut herättää pissalle yöllä, mut minä en siihen ryhtynyt, sillä ajattelen, että jos herätän niin lapsi ei ikinä opi itse heräämään hätänsä, kun kerta äiti kyllä herättää sitten kun pitää käydä... Eli annoin pissata sänkyyn ekan ja tokankin yön, mutta jos kuulin hänen hiukan liikahtelevan ja pyöriskelevän kävin huoneesssa ja saatoin kysyä että oliskoha pissahätä? Ja yleesnä se olikin just se mikä sai lapsen pyöriskelemään, mutta ei kunnolla herännyt hätään. Kun sitten joku tulee huoneeseen lapsi herää siihen. Mutta ei ole herätetty pissalle =)
Tämä toimi meillä tosi hyvin. Ja ei menny ku muutama yö nin oli täys kuiva! Liian helpostihan tämä kävi, vaikka luulin että ei tule mitään kun vaippakin aina aamulla märkä. Mutta tottahan on että lapsi osaa ky pidättää kun kerta päivälläkin on kuiva, ongelma on just se herääminen yöllä siiheh hätään. Se pitäis oppia. Ja sitä lapsi ei opi jos äiti aina käy herättämässä pissalle. Lapsen täytyy itse hoksata se heräämishomma =)