4v. ja syö peukkua )=

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytöt3ja4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytöt3ja4

Uusi jäsen
03.04.2008
4
0
1
moikka. olisiko teillä hyviä vinkkejä mitenkä saisi 4v. tytön lopettamaan peukun syönnin. olen koittanut laastarit ja etikat,mutta eivät tehoa. hammaslääkäri näytti kuvan,että millaiset rumat hampaat tulee jos syö peukkua ja se tepsikin,yhden kaksi viikkoa (= iltaisin joskus harvoin menee nukkumaan ilman peukkua,mutta sitten taas yöllä syö unissaan.....pelottaa että ne hampaat tosiaan alkaa mennä piloille. tuttia hän ei ole syönyt ja olin siitä onnellinen,mutta peukusta onkin hieman hankalampi erotaa kun sitä ei voi lähettää pikku kakkoiseen (=

Meidän tyttö söi peukkua 4,5vuotiaana. Otimme tarrasysteemin käyttöön.
Ostimme yhdessä IIIHANIA tarroja. Illalla sovimme että jos ei syö peukkua, saa aamulla tarran. Tarrat kiinnitettiin isoon paperiin keittiön seinään kaikkien nähtäväksi.
Voi harmi niitä aamuja kun tarraa ei saanut. :'(
Mutta kun muutaman pettymys oli läpikäyty, niin tyttö petrasi tosissaan ja ei imenyt peukkua. Tarrat toimivat palkkiona.Vähitellen peukalon syönti unohtui kokonaan. Varsinkin kun kymmenestä tarrasta sai vähän isomman palkinnon. Ja tietysti isot kehut kuinka iso ja reipas tyttömme oli kun ei enää peukkua syönyt.

Tämä toimi meillä. Tsemppiä peukuttomuuteen. =)

Mulla on myös 4 vuotias tyttö joka syö peukkua :kieh: ja ollaan kokeitu vaikka sun mitä, mutta mikään ei tunnu tepsivän. :headwall: Lupasi vielä, kun odotin kuopusta, et kun vauva syntyy niin lopettaa peukun imemiset ja kakanmarjat mitään lopettanu |O

Meillä poika 4v söi etusormea ja hammaslääkäri määräs meidät tuttiostoksille, oltiin siis lopettettu tutin syöminen ennen 1v ikää, mutta ei sitä tuttia kauan sit 4v syöty kun se jäi ja samoin jäi sormen syöminenkin

Yhteistyössä