4v ei halua isänsä luokse..

• Viestiketjun aloittaja ........
  • Ensimmäinen viesti
........
Ollaan erottu parisen vuotta sitten, lapset olivat aluksi viikko-viikko systeemillä. Myöhemmin alkoivat olemaan viikonloppuja isänsä luona. Nyt jonkin aikaa 4v lapsi on kiukutellut aina kun tulee isän luokse lähtö, ei kuulemma tykkää isästä. Kun kysyy miksi, niin sanoo että äiti on mukavampi. Isä hermostuu ja huutaa, tukistaaki kuulemma :( Näin siis sanoo. Niin, mitä mun pitää tehdä, kun lapsi kieltäytyy menemästä isänsä luokse? Pitäisikö lapsen olla menemättä, jos ei halua? En minäkään loputtomiin jaksa ilman hengähdystaukoa lapsista ja en usko että isän luona nyt ihan älyttömän kauheaa oikeasti on. Isompi lapsi osaa kertoa myös asioita, hiukan paremmin kuin tämä 4v.

"Niin"
Tuon ikäinen ei halua puuroa, eikä kumisaappaita, eikä nukkumaan, eikä sitä eikä tätä. Se ei ole lapsen päätettävissä. EIkä pidäkään olla. Lapsi isälleen, ellei siellä oikeasti mitään kamalaa tapahdu, josta isompi sisarus osaisi varmasti kertoa, eikö niin?

Niin, tietenkään se ei ole ihan ok jos siellä tukistetaan, mutta toisaalta, niin kuin tuossa aikaisemmin sanottiinkin, 4-vuotias saattaa ihan oikutellessaankin sanoa noin. Oli miten oli, niin lasta ei voi jättää viemättä sillä perusteella (noin pienenä) että hän itse ei halua isän luo.

"mä"
Meillä pojalla 10v on ollut aina välillä kausia, ettei millään halua mennä isälleen ja keksii jos jonkin näköistä selitystä.
On siis 2-vuotiaasta asti kulkenu siellä säännöllisesti, joten laitahan lapsi vaan menemään isällensä hangottelusta huolimatta :) Hyvin kun houkuttelet lähtemään, niin tajuaa, ettei tätä hommaa vaikuta kapinoida :)

Samoilla linjoilla edellisten kanssa; meillä on vuorotellen lähi- tai etävanhempi se maailman tyhmin ;). Välillä kiukutellaan ettei haluta olla kotona ja välillä taas ettei missään nimessä haluta isälle... Tuulet muuttuu ja aina ainakin tähän asti on ollut sit loppujen lopuksi mukavaa ja kivaa isän luona =).
Ja ei sovi unohtaa et isälläkin on oikeus olla lapsensa/lastensa kanssa...

Yhteistyössä