4kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Isälle

Vieras
Tällainen huoli ja kysyn mielipiteitä/neuvoja/kokemuksia. JOudun jättämään pojan (silloin tulee olemaan just 16vko)isän hoiviin yhdeksi yöksi (kaksi päivää). POika täysimetyksellä. Paljonkohan pitäisi pumpata maitoa pakkaseen? Kun ei hajuakaan paljonko juo (nyt vasta 7vkoa ja syö kahdentunnin välein päivällä, yöllä nukkuu 6h ja sen jälkeen taas syö 2h välein). Tiedän että tonne on aikaa mutta on jo nyt alkanut huolestuttamaan tilanne. Tietty tiedän että jos kovasti silloinkin huolestuttaa, pitäisi kuunnella omaa vaistoa ja ehkä jäädäkin kotiin, mutta loppuuko tää lapsivuodeaika/äidin suuri huoli pienestä joskus ja lähtö olisi helpompi?

meillä jäi vaavi ekan kerran isin hoivaan yöksi 3kk ikäsenä kun äiti lähti tuulettumaan ja hyvin pärjäsivät yön. tietysti isä joutuu heräämään usein ja maitoa lämmittämään, korviketta antoi. mutta joutuuhan se äitikin jaktuvasti yöllä nousemaan. kyl ne pärjää isän kanssa =)

Sit ihan sellainen pieni käytännön vinkki..
En tosin tiedä, et onko lapsi saanut muuta kuin rintaa, mut jos ei, niin opettakaa pullolle ennen tuota isän hoitovuoroa.
Kannattaa pumppailla sinne pakkaseen sitä maitoa ihan reilusti kun kerran aikaa tässä vielä on.
Niitä voi sit käyttää jossain vaiheessa vaikka ruokien löysyttämiseen, jos ei juottamalla mene kaikki.

En tiedä olenko itse jotenkin omituinen, mutta jätän mielelläni lapsen isän huostaan. Poika nyt 3kk ja ollut kaksi yötä isin kanssa kahdestaan. Minusta on tärkeää, että lapsi luo myös isään samansuuntaisen suhteen kuin äitiinsä. Vaikka äiti on aina äiti... Monet kuuluvat valittelevan sitä, että isä ei osallistu lapsen hoitamiseen. Meillä ainakin juuri noiden yö hoitojen ansiosta isällä on luonteva suhde poikaan, vaikka joskus kyllä palaa pinna kun vaippoja ei vaihda, jos olen kotona...:) Välissä mnulla ainakin on sellaine olo kun kahestaan pojan kanssa kuitenkin paljon ollaan, että en yksin riitä virikkeeksi lapselle. vaikka isällä sitten onkin vähän erillaiset iltarutiinit, niin lapsen on hyvä tottua siihenkin. On sitten helpompi jättää vaikka isovanhemmille hoitoon, kun haluatte kahdestaan vähän lomaa.

Tämä on tietenkin vain minun mielipide.

Kiitos kommenteista, perheklubin puolella monet on vastaan lapsen jättöä ennen 6kk, siis edes yhdeksi yöksi. Ja kotiinhan vauva jäisi, mä oisin vaan muualla. LÄhinnä pelkään etlapsi saa jonkuun itkuhysteria-kohtau´ksen eikä isä saa tyynnyteltyä eikä huoli pulloa jne jne. Lapsi ei siis ole saanut muuta kuin rintaa (vielä) ei ota edes tuttia, pulloa kerran yritettiin, mutta sai hirveen raivokohtauksen ja kaki maitoa ympäriinsä (siinähän maito valuu kokoajan ja vauvan pitäs imeä eikä ""nautiskella ja lutustella"".

No, onhan tässä aikaa totutella pulloon (yleishyödyllistä kai, eihän sitä koskaan tiedä) ja mun ajatukseen olla pois...jos raaskin. Ja toisaalta tuleeko lomasta sen arvosta jos kokoajan epäilee ja huolissaan on...

Niin ja jos päädyt että annat korviketta niin olisi hyvä alkaa totuttelemaan pikku hiljaa. Jos nannit ja tuttelit ei käykään, niinkun meillä. Yritän lypsää päivittäin pakkaseen noin 10-20ml silleen että rinnat tottuu että tuottais enemmän maitoa vauvalle kun sinne pakkaseenkin menee osa.

Yhteistyössä