Meidän pikkumies 4kk sai lääkärissä diagnoosin maitoruvesta. Hän nukkuu huonosti, herää parin tunnin välein, aamuyöstä tunninkin välein ja huitoo ja hieroo naamaansa, joudun pitämään hänellä tumppuja tästä syystä, muuten tulee kamalia raapamia. Hän nukkuu vieressäni ja ainoa keino millä hänet saa nukahtamaan takaisin ehkä hiukan syvemmin on imetys. Yöllä saatetaan imeä viisikin kertaa. Ennen ihottumaa kasvoissa poika nukkui puolilta öin viiteenkin ja silloin vasta ensimmäinen syöttö. Nyt uni on ihan pinnallista, päivällä nukkuu sitten hyvin.
Ihottuma alkaa nyt helpottaa rasvausten ja/tai/ehkä minun maidottomaan ja viljattomaan diettiin siirtymisen myötä joten en tiedä kumpi on enää syynä huonoihin öihin, se että ei osaa siirtyä kevyestä unesta itse raskaampaan uneen ja ehkä nukkuu päivällä liikaa ja raapii sen vuoksi yöllä kasvojaan vai se että kasvoja kutittaa ja heräilee siksi. Päivisin hän ei raavi paitsi jos on väsynyt niin kädet kohoaa heti hieromaan silmiä ja kasvoja. Meillä täysimetetään vielä. Mikähän neuvoksi?
Ihottuma alkaa nyt helpottaa rasvausten ja/tai/ehkä minun maidottomaan ja viljattomaan diettiin siirtymisen myötä joten en tiedä kumpi on enää syynä huonoihin öihin, se että ei osaa siirtyä kevyestä unesta itse raskaampaan uneen ja ehkä nukkuu päivällä liikaa ja raapii sen vuoksi yöllä kasvojaan vai se että kasvoja kutittaa ja heräilee siksi. Päivisin hän ei raavi paitsi jos on väsynyt niin kädet kohoaa heti hieromaan silmiä ja kasvoja. Meillä täysimetetään vielä. Mikähän neuvoksi?