4h ja k Kontulasta/ Myllikästä/ Vuosaaresta vai 3h ja k toisaalta?

  • Viestiketjun aloittaja 2+4 henkeä
  • Ensimmäinen viesti
2+4 henkeä
Eli miten pienessä asunnossa teidän kuusi henkinen perheenne voisi kuvitella asuvansa? Tuntuu että kaikki kauhistelevat meitä kun mietimme mahtuvamme jopa isoon ja hyväpohjaiseen 3h ja keittiöön neljän lapsen kanssa.

Lapset tyttö 8v, poika 7v ja kaksoset 2.5v tyttö ja poika.
Hyväpohjaisessa kolmiossa lapset jakaisivat aina kaksi lasta huoneen, haluamallaan kokoonpanolla. Minä ja mieheni nukkuisimme olkkarissa, monissa kolmioissa missä on noin 75m2 on mahdollisuus tehdä soppi ns. ruokailutilaan, ja keittiöön mahtuisi silti esim. pyöreä pöytä hyvin.

Kontulasta tai Myllypurosta rahat riittäisi 4h ja k tai jopa 5h ja k. Lainaa olemme ajatelleen maks. noin 180t€, meillä on säästöjä noin 25-30t€.

Mitäs te tekisitte tilanteessamme? Viihdymme ulkona ja kotosallakin nysväämme usein samassa huoneessa.
 
2+4 henkeä
Vuosaari on täynnä mamuja ja kontula huumeparatiisi. Ottaisin kolmion muualta.
Ja tämä liittyy kysymykseeni miten? Kontulastakin löytyy lapsiystävällisiä taloyhtiöitä pilvin pimein ;)
Maahanmuuttajat eivät myöskään häiritse meitä, Vuosaaresta samoin löytyy rauhallisia kulmia paljonkin, etenkin vanhalta puolelta.

Mutta kiitos toki tyhjentävästä vastauksestasi :)

Ap
 
Alkaisi ahdistaan
Mua alkaisi ahdistaan noin pienessä asunnossa :D Siis tolla kokoonpanolla. Jos meillä olisi noin iso perhe, olisi minimi 6h+k. Et ottaisin kyl noista vaihtoehdoista sen isomman :)
 
Jos noista kolmesta pitäisi valita niin ehdottomasti valitsisin Vuosaaren.. Olen elänyt koko elämäni (paitsi en enää) itä-helsingissä ja itseasiassa kaikissa noissa kolmessa paikassa...

Vuosaaressa asuttiin ihan siinä aurinkolahden kupeessa, taisi olla kallahtea... Oli ihana asunto. Ja siinä oli ihan myös kaupungin vuokra-asuntoja samalla kadulla ja jopa hulppeita merinäköalalla varustettuja asuntoja :) Ja rauhallisinta seutua missä olen Helsingissä asunut..

Herttoniemenrannassakin oli 78 neliötä ja vuokra silloin vain n. 800€... Taisi nousta 836€:n tai jotain just siinä main kun muutettiin pois. Tossakin taisi olla pesutuvan maksu samassa...
 
"Mie"
Vanhoissa taloissa on usein tosi järkevät ratkaisut. Kyllä uskoisin meidän suht samantapaisen kokoonpanon voivan hyvinkin asua isossa kolmiossa. Lapsille makkarit mitkä voi jakaa kahtia tai tehdä parvella tai kerrossängyillä.

Alueita en niin tunne, mutta Kontulasta oli taannoin Hesarissa juttua, uudesta perhepuistosta tms.
 
Isäni asunnossa on rakennettu parvi vaatehuoneen/kylppärin yläpuolelle. En usko, että ainoa asunto, mihin tehty tällainen ratkaisu. Matala se tosin on, siellä voi istua, mutta ei nousta seisomaan. Silti se on joku 6-7 neliötä lisätilaa.
 
"apua"
Olisipas ahdistavaa asua noin tiiviisti. Meille kun kasioon tulee yövieraita, tuntuu seuraavana päivänä jo happi loppuvan Isot huoneet tässä kaksiossa, vanha talo ja meitä kaksi. Silti kolme ylimääräistä ihmistä tuntuu siskonpeteineen. Joka paikka sekaisin!
Ehdottomastiainakin se 4h+k.
 
Meitä on viisi henkeä (lapset 7v, kohta 6v ja 1,5v) ja asutaan hyväpohjaisessa 77m2 kolmiossa. Toistaiseksi makuuhuoneetkin riittää niin ettei kenenkään ole tarvinut muuttaa olkkariin.

Mielelläni kyllä ottaisin 1-2 huonetta lisää mutta toisaalta en ole myöskään valmis vaihtamaan huonomnalle asuinalueelle noiden huoneiden perässä.
 
"vieras"
Myllypuro on pääosin nykyisin todella hyvää aluetta. Leipurin päiväkoti oli aivan mahtava, kulkuyhteydet hyvät ja uusi ostari hieno :) Myllynsiiven asukaspuisto on ollut mun lasteni mieleen.
 
"Ippu"
[QUOTE="vieras";26205701]Myllypuro on pääosin nykyisin todella hyvää aluetta. Leipurin päiväkoti oli aivan mahtava, kulkuyhteydet hyvät ja uusi ostari hieno :) Myllynsiiven asukaspuisto on ollut mun lasteni mieleen.[/QUOTE]

Iso peesi. Uus ostari ja asukastalo,mediakirjasto ja uudet talot.
Leikkipuisto on siisti, paljon siistimpi kun keskustassa monet leikkipuistot!
 
Asun kahden tyttöni kanssa kolmiossa, jossa siis tytöillä omat huoneet ja minä tässä olkkarissa sänkysohvalla. En voisi todellakaan kuvitella tähän vielä yhtä aikuista ja yhtä lasta lisää. Meillä on neliöitä 22 per kärsä ja se on aika minimi. Keskivertoisesti on Suomessa enemmän, joten en suosittelisi neliömäärän jäävän alle 20 per hlö. Vaikka toisaalta olen sitä mieltä, että neliöitä tärkeämpää on asunnon SIJAINTI. Siten esimerkiski minä ostin pienemmän asunnon hyvältä alueelta, kuin enemmän neliöitä tai halvempaan huonommilta alueitla.

Asunnon sijainti on oikeastaan kaikki kaikessa.
 
En alueista osaa sanoa sen enmpää mutta kyllä ainakin 4h+k-asunto pitäis olla tolla kokoonpanolla.
Me asuttiin puolisen vuotta viiden lapsen kanssa kolmiossa (74,5m2) kun myytiin vanha ja odoteltiin että tämä nykyinen koti valmistuu, meillä oli puolet tavaroista ja huonekaluista varastossa ja silti oli ihan tolkuttoman ahdasta. Ja mä en huolisi parisänkyä olohuoneeseen, yh:na ollessa olen nukkunut itse olkkarissa sohvalla.
 
2+4 henkeä
Kiitos vastauksistanne.
Helsingissä nuo hinnat ovat todella korkeita, ja Helsinkiin haluamme.
Harvoja kaupunginosia on, mistä saisi 4h ja keittiön noin 200 000€ hintaan, mikä on aika maksimi minkä tahdomme maksaa. Sitten vielä se, että moniin on putkiremppa tulossa, ja emme halua 80-90-luvun asuntoa.

Kiitos vastauksistanne :)
 
"Meikä"
Meillä sama perhekoko, iätkin suht samat. Asumme okt:ssa, missä on alhaalla iso tupa ja yksi iso makkari sekä pesutilat. Ylhäällä kaksi makkaria. Eli periaatteessa tämä on 3h ja keittiö, mutta meillä siis tupa=oh ja keittiö. Ylhäällä lapset vain nukkuvat, kaikki päiväsaikainen aktiviteetti tapahtuu tässä tuvassa. Eli voisin hyvin kuvitella meidät jakamaan kaksi makkaria, ja aikuiset nukkumaan olkkariin. Itsehän perheesi tunnet.

Mitä alueita olette ajatelleet noiden Idän helmien lisäksi? Mitens Mellunmäki?
 
Mulla on hyviä kokemuksia kaikista paikoista, idässä. Vuosaaressa on varmaankin eniten palveluita. Kaikki kolem aluetta ovat metron varrella joten äkkiäkös sieltä keskustaan pääsee jos sinne kaipaa. Me asutaan Hertsikassa ja itse viihdyn ihan hyvin.
 
2+4 henkeä
Hertsika on taas hinnoiteltu ylitse meidän budjetilta, vanha puoli olisikin ihana :)

Antakaas nyt vinkkejä muihin alueisiin mistä voisi n. 200 000€ saada perheasunnon.
Tuota Pihlajamäkeä pitää katsoakin, voisi olla sopiva alue meille.

Kiitos vielä,
ap
 

Yhteistyössä