Alkuperäinen kirjoittaja LEAL:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindimandi:
Olen jostain kuullut, että 4D:stä ei saa kelan korvausta enää rv24 jälkeen. Voiko pitää paikkansa?
Ei. Meidän ultra oli rv 29 ja saatiin kyllä Kela-korvaus.
Eräs tuttavani oli tuossa 4d:ssä "muuten vain" ja ei saanut KELAn korvaústa sen takia kun ei ollut mitään "oikeaa syytä" esim. riskiraskaus, joku rakennevikaepäily tms...
Tätähän voi kysyä Kelalta vaikka suoraan. Mä tiedän monta, joilla ei myöskään ole ollut mitään varsinaista syytä mennä siihen, mutta silti ovat saaneet korvauksen.
Itsellä oli alla se pieni verenvuoto, joten en voi sanoa, et meilläkään ei olis ollut syytä. ...periaatteessa en tiiä katsotaanko tuota sitten sopivaksi syyksi vai ei (tavallinen ultrakin ois riittänyt, mut päätettiin ottaa 4D:nä ). Vauvan rakenteiden sen sijaan tiedettiin olevan kunnossa (ainakin sen perusteella, mitä kaupungin tavallisella rakenneultralla -- tai kahdella, jouduttiin/päästiin käymään kaksi kertaa -- oli voinut todeta).
Mä en ihan jaksa uskoa, et Kela määrittelis tuolla perusteella, kuka saa ja kuka ei. Aika hutera on perustelu, jos noin ois. ...ja käytännössä tiedän, et sitä ei sit ainakaan ole noudatettu. Useimmat lääkäriasemat antavat myös tuon kelakorvauksen suoraan laskusta, joten eiköhän ne toimistotätit anna sen vähän kaikille, jotka siellä käyvät..