4D-ultrasta...:)

heips.. kyselisin et mitä kaikkea siihen sisältyy? millä viikoilla kävitte ja mikä oli painoarvio ja antoiko lääkäri oman arvioiduin lasketun synnytys päivämäärän ym..?:) mulla olis tänäää 4d-ultra 17:30 ja viikkoja olis 27+3... :heart:
 
Kävin rv 26+3 Femedassa. Oli kyllä aikas kattava skannaus, ainakin lääkärin kertomuksessa selostetaan kaikkea mahdollista hammaskaaresta ja sivuaivokammioista raajojen liikkuvuuteen. Painoarvio oli tuolloin 885 g ja la:stakin antoi oman arvionsa. Virallinen la oli tosin lopulta tarkempi. Ihana käynti kaiken kaikkiaan - toivon sullekin hyviä näkymiä =)
 
myymä
Femedassa kävin minäkin rv 22+5 :) Oikein kattava käynti oli.
Painoarvio oli tuolloin 519g ja mukaan saatiin liuta kuvia ja dvd koko kuvauksesta :) Ja vehkeet oli sitten myös havaittavissa jotka brunokin sitten vahvisti todeksi ;)

Lämpimästi suositellen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamiti87:
heips.. kyselisin et mitä kaikkea siihen sisältyy? millä viikoilla kävitte ja mikä oli painoarvio ja antoiko lääkäri oman arvioiduin lasketun synnytys päivämäärän ym..?:) mulla olis tänäää 4d-ultra 17:30 ja viikkoja olis 27+3... :heart:
Olin viikoilla 22+3, painoarvio oli 600g (pari grammaa alle), antoi arvion la:sta joka on muutama päivä ennen kun menkoista laskettuna (myös rakenneultra antoi pari päivää aiemman ajan) Meillä meni puoli tuntia, saatiin levy mukaan. Tosi tarkkaan lääkäri katsoi ja kertoi kaiken, paljon paljon sellaista mitä ei olis osannut edes kysyä.
Niin ja sukupuoli selvis myös, niin että osas kuvasta itsekin katsoa. Näkyi myös kasvonpiirteitä jne.
 
Mä kävin 4D:ssä Femedassa muistaakseni joskus rv25 paikkeilla. Ihan kiva siinä oli käydä, mutta ei musta niin ihmeellinen mitä kavereiden puheista olin ymmärtänyt. Kivahan se oli tietty, että rakenteet katsottiin kunnolla, mutta eihän se mitään takaa.

Femedassa maksoi Kela-korvauksen jälkeen muistaaksni 165 euroa. Normi aika on vissiin 20 min. ,mutta meillä venähti vahingossa 40 min. kun Bruno ei saanut sikiön kasvoja ultrattua niin hyvin kuin olisi halunnut (että me oltais saatu kunnon kasvokuva). :whistle:
 
Käytiin aika myöhään, rv 28+ jotain. Menin siksi, et oli ollut taas hiukan verenvuotoa ennen tuota ja tahdottiin tarkistaa, että kaikki on ok. ...enpä muista, mitä papu silloin painoi (olis se ollu noissa papereissa, mut en jaksa kaivaa :xmas: ), mutta silloin sen syntymäpainoksi saatiin muistaakseni 3 300 g. Siis arvioksi. Rv 33 (tai 34) äippäpolilla arvioksi tuli 3 600 g. Odottelen seuraavaa käyntiä mielenkiinnolla.. :whistle:

Ei puuttunut lääkäri laskettuun aikaan, tosin mulla se on koko ajan ollutkin ihan selvillä. :)
 
Ai niin. Piti sanoa tosta painoarviosta. Kaveri sai 4d:ssä joskus rv 25-26 tienoilla syntymäpainoarvioksi 4,7 kiloa. :eek: Pikkasen pisti hermostuttamaan kaveria, MUTTA meni sit sairaalaan synnytystapa-arvioon ihan viikkoa ennen la:aa ja siellä arvioivat 3,2 kiloa. Huhheijaa mikä heitto!!!! Syntymäpainoa en vielä tiedä, koska on vielä tulematta, tai juuri tullut/tuloillaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindimandi:
Olen jostain kuullut, että 4D:stä ei saa kelan korvausta enää rv24 jälkeen. Voiko pitää paikkansa?
Ei. Meidän ultra oli rv 29 ja saatiin kyllä Kela-korvaus. :)
Eräs tuttavani oli tuossa 4d:ssä "muuten vain" ja ei saanut KELAn korvaústa sen takia kun ei ollut mitään "oikeaa syytä" esim. riskiraskaus, joku rakennevikaepäily tms...

 
Alkuperäinen kirjoittaja LEAL:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindimandi:
Olen jostain kuullut, että 4D:stä ei saa kelan korvausta enää rv24 jälkeen. Voiko pitää paikkansa?
Ei. Meidän ultra oli rv 29 ja saatiin kyllä Kela-korvaus. :)
Eräs tuttavani oli tuossa 4d:ssä "muuten vain" ja ei saanut KELAn korvaústa sen takia kun ei ollut mitään "oikeaa syytä" esim. riskiraskaus, joku rakennevikaepäily tms...
Tätähän voi kysyä Kelalta vaikka suoraan. Mä tiedän monta, joilla ei myöskään ole ollut mitään varsinaista syytä mennä siihen, mutta silti ovat saaneet korvauksen. :) Itsellä oli alla se pieni verenvuoto, joten en voi sanoa, et meilläkään ei olis ollut syytä. ...periaatteessa en tiiä katsotaanko tuota sitten sopivaksi syyksi vai ei (tavallinen ultrakin ois riittänyt, mut päätettiin ottaa 4D:nä ). Vauvan rakenteiden sen sijaan tiedettiin olevan kunnossa (ainakin sen perusteella, mitä kaupungin tavallisella rakenneultralla -- tai kahdella, jouduttiin/päästiin käymään kaksi kertaa -- oli voinut todeta).

Mä en ihan jaksa uskoa, et Kela määrittelis tuolla perusteella, kuka saa ja kuka ei. Aika hutera on perustelu, jos noin ois. ...ja käytännössä tiedän, et sitä ei sit ainakaan ole noudatettu. Useimmat lääkäriasemat antavat myös tuon kelakorvauksen suoraan laskusta, joten eiköhän ne toimistotätit anna sen vähän kaikille, jotka siellä käyvät..
 

Yhteistyössä