4D-ultrasta... taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

terhi

Jäsen
19.05.2004
71
0
6
Meidän seudulla ei ole mitään lääkäriasemaa, jossa tehtäisiin 4D-ultria. Olemme kuitenkin ajatelleet, että tilaamme ajan jonnekin Helsingin seudulle. Lahti olisi meitä lähinnä ja siellä tehdäänkin ¤D-ultria, mutta sieltä ei saa dvd-levyä mukaan. HInnaksi siellä kuulema jäi Suoraan vähennetyn Kela-korvauksen jälkeen n. 115?.

Nyt kyselisin kokemuksia Helsingin alueella käyneiltä...

-Jos olet käynyt 4D-ultrassa Helsingissä, niin millä lääkäriasemalla kävit?

-Olitko tyytyväinen ultraajan työhön ja siihen, kuinka hän selvitti kaiken näkemänsä sinulle?

-Paljonko hinnaksi jäi Kela-korvauksen jälkeen ja saiko korvauksen pois hinnasta samantien lääkäriasemalla jo?

-Suositteletko paikkaa vai kannattaako valita joku muu lääkäriasema?

Kiitos ja kumarrus, jos viitsitte vastata!

Olen käynyt varhais ultrassa ja seerumi seulassa Femeda nimisellä lääkäriasemalla. Olemme menossa 4d ultraan ensi viikolla samaan paikkaan ja vaikka en ole vielä käynyt niin luulen paikan olevan helsingin parhaita. Googleta femeda niin pääset lääkäriaseman netti sivuille. Hinnaksi tulee noin 150 + DVD hinta. Omankin levyn saa ottaa mukaan.

Ihanaa nähdä pikkuinen ensi viikolla
:D

Femedassa käytiin ja olen todella tyytyväinen palveluun ja asiantuntemukseen. Lääkkäri on todella kokenut ja selittää rauhallisesti kokoajan mitä kuvassa näkyy. Antaa mukaan kuvia, terveys-selosteen ja DVD:n.
Lääkäri on siis hyvin kokenut ja asiansa osaava. Loistavaa palvelua! Suosittelen.

Minäkin kävin Femedassa rv 23+3 selvittämässä, että rakenneultrassa havaitut kystät ovat hävinneet. Ja olin kyllä tyytyväinen lääkäriin. Selosteli tarkkaan ja rauhallisesti, mitä kulloinkin kuvassa näkyi ja katseli tarkemmin juuri ton pään ja kystien tilanteen. Minusta lääkäri oli todella asiantunteva.
Mukaan sai ison nipun kuvia, dvd:n (sen hinta oli muistaakseni 4euroa) ja tarkan selostuksen tutkimuksesta. Kelan korvauksen jälkeen jäi maksettavaksi 150 euroa. Ja Kelan korvauksen saa heti pois, kun maksaa käynnin saman tien (muistaakseni jos ottaa laskun, joutuu itse hakemaan Kelalta korvauksen, niin kun yksityisellä aina).

Kiitos kaikille vastanneille. Kävin katsomassa nettisivuja ja kovasti vaikutti hyvälle tuo lääkäriasema. Taidan tilata heti huomenissa ajan sinne. Tosin, olen vasta rv 13+4, mutta kai sen voi valmiiksi tilata... Ajattelin siis rakenneultran aikoihin. No, pitää soittaa sinne ja kysellä.
Kiitos, kun viitsitte vastata

:flower:

mäkin kävin femedassa rv 23+3 ja oltiin tosi tyytyväisiä,lääkäri siis tosi amaattitaitoinen ja hyvä....ajan sinne saa hyvin joten kantsii varata n.2 vkoa ennen ku tahot mennä....niin nekin sieltä suosittelee....

Me kävimme Felicitaksen (www.felicitas.fi) Tapio Kurjella, oli tosi ammattitaitoinen ja perehtyi kunnolla sekä aiempiin papruihin että itse tutkimukseen. Tutkimus kesti noin 20 minsaa, ja hän paneutui tosissaan siihen että saisi vauvan kasvot näkymään jne. Tärkeintä kuitenkin asiantunteva perusultraus, jolla katsoi sydämen jne. Jäi hyvä ja vakuuttunut olo. Hintaa jäi 160 euroa (sis. dvd:n) ja kela-korvauksen sai heti pois.

Hei.

Itse menen jo kolmatta kierrosta Sirkka Liukkosen vastaanotolle, Helsingin lääkärikeskukseen. Sirkka on Suomen huippulääkäri sikiödiagnostiikassa.

Suosittelen.

Siis saako ihan totta Helsingin Femedassa 4D-ultrauksesta Kelan korvauksen heti maksettaessa pois?? Meillä kun ei perusultrauksestakaan yksityisellä saa korvauksia Kelalta...Mutta sehän olis hyvä juttu meille. Nimittäin aika kallis kertamaksu siitä 4D-ultrasta vaikka ainutlaatuinen muisto siitä jääkin. Meille sanottiin puhelimessa, että se on 210? plus dvd 4?.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:34 vieras kirjoitti:
Siis saako ihan totta Helsingin Femedassa 4D-ultrauksesta Kelan korvauksen heti maksettaessa pois?? Meillä kun ei perusultrauksestakaan yksityisellä saa korvauksia Kelalta...Mutta sehän olis hyvä juttu meille. Nimittäin aika kallis kertamaksu siitä 4D-ultrasta vaikka ainutlaatuinen muisto siitä jääkin. Meille sanottiin puhelimessa, että se on 210? plus dvd 4?.

Jep, kyllä Femedassa saapi heti sen Kelan korvauksen pois. Mullekin sanottiin puhelimessa aika varateassaan, että ultra maksaa sen 210euroa. Mutta Kelan korvaus vähennettiin heti ja maksoin 150euroa =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:10 Iira kirjoitti:
Hei.

Itse menen jo kolmatta kierrosta Sirkka Liukkosen vastaanotolle, Helsingin lääkärikeskukseen. Sirkka on Suomen huippulääkäri sikiödiagnostiikassa.

Suosittelen.

Paljonkos täällä maksaa ko. huvi? =)

Hei ei kannata surra jos tulee painoa. Itsekin olen lihonnut liki 20kg mutta en pidä sitä yhtään pahana. ainakin vauveli saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, mitä sitä itseään katsomaan peilistä että lihoo kun syö, kasvaa se maha muutenkin. ja mielummin lihoo kun laihtuu. ehtiihän sitä laihduttaa synnytyksen jälkeen, vaavi rattaisiin ja lenkille!!! B) Minullekin neuvolassa täti sanoi että jos tuota vauhtia lihot et ehkä ikinä pääse kiloistasi eroon, ja sehän nähdään! näytän sille tantalle vielä kuka on lihava... ja kaupassa tuli kassaneidin kanssa odotus puheeksi ja sanoin että olen lihonnut niin ja niin paljon... no kassaneiti oli itse lihonnut esikoistaan odottaessaa 40kg!! että meillä on naiset vielä matkaa siihen!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 23:45 mikä maksaa kirjoitti:
kävin porissa 4D:ssa eikä maksanut kun 22?. sain vielä pikkuisesta kuvankin. :saint:

ohhoh, tosi halpa! missäs tämmöinen tehtiin?
ite asun Vantaalla ja oon kans miettinyt että mihin sitä kannattaisi mennä jos menee täällä suunnalla.. missä olisi hyvä lääkäri ja suhtkoht halpaa.
Femadassa kävin varhaisultrassa ja se vaikutti hyvältä paikalta.
Hinnoista olisi kyllä kiva tietää? Pk-seudun 4d ultrista siis :)

Yhteistyössä