4D ultrasta, taas(ko)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasap

Vieras
Eli olemme varanneet ajan 4D ultraan. Vähennetäänkö laskusta aina Kela- vähennys?
Aikaa varatessa en tajunnut kysyä, enkä viitsi peräänkään soitella. Niin ja varaanko rahan jo mukaan käynnille vai tuleeko lasku kotiin, kuten normaali ultrissa? Helsinkiin olemme menossa ultrattavaksi, jos sillä on jotain tekemistä asioiden kannalta.
Ei siis ole mistään sairauden pelosta tai mistään kyse, kunhan haluamme nähdä pikkuisemme enemmän "ihmistä muistuttavana"..

Periaatteessa Kela-vähennystä ei saa jos ei kyse ole "sairaudenhoidosta", mutta riippuu ihan tahosta. Eli pitäisi tietää mihin lääkärikeskuskeen olet menossa ja mitä lääkäri paperiin kirjoittaa. Sama juttu tuon laskun suhteen.

Eikö kukaan enää maksa saamistaan palveluista kassalla, aina pitäs olla saamassa laskua. Ei meidän suunnalla saa miltään yksityiseltä mitään laskua mukaan, vaan pitää maksaa kassalla. Kaikissa 4D-ultrista ei saa kelavähennystä, joten kannattaa varautua koko summaan.

[QUOTE="vieras";24399764]Eikö kukaan enää maksa saamistaan palveluista kassalla, aina pitäs olla saamassa laskua. Ei meidän suunnalla saa miltään yksityiseltä mitään laskua mukaan, vaan pitää maksaa kassalla. Kaikissa 4D-ultrista ei saa kelavähennystä, joten kannattaa varautua koko summaan.[/QUOTE]

En sanonut missään, että välttämättä haluan ja vaadin laskun. Mietin, että varaanko rahan mukaani VAI tuleeko se laskulle. Itseasiassa en pahemmin ole yksityisellä (sen enempää kuin kunnallisellakaan) lääkärillä käynyt, terveenä olen tähän asti pysynyt.

Ja Femedaan olemme menossa.

silloin kun me käytiin(poika täytti tällä viikolla 4v)4Dssä "huvikseen" niin silloin vielä sai KELA -korvauksen,nyt samassa paikassa tänä vuonna "huvikseen kävijät" maksoivat itse kok lystin ...

En usko että kelat saa enää vähennettyä noista ultrista. Aika tarkkaa niiden diagnoosien kanssa.

Mä en tiedä enää montakaan lääkäriasemaa joilta saisi laskun. Eli varaa raha mukaasi.

Yhteistyössä