4D-ultrasta kelakorvaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miranda-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kela-korvausta ei 4D-ultraäänitutkimuksesta saa, ellei tutkimusta ole tehty lääketieteellisen syyn vuoksi. "Kiva nähdä vauva" ei ole lääketieteellinen syy, rakennepoikkeavuuden tarkempi tutkimus on. Toisaalta Kela-korvaukset yksityislääkäripalkkioista ovat niin pienet, ettei asialla liene juuri merkitystä käytännnön talouden kannalta: jos on yleensä vara käydä vaavia moikkaamassa 4D-ultrassa on, on käytännössä vara maksaa myös se 10-20 euroa, jonka se Kela-korvaus olisi.

Heippa!

Kävin itse Hgissä Femedassa B. Cacciatorella ja sain kela-korvauksen 4D:stä. Mulla ei ollut lähettettä tai mitään lääketieteellistä syytä käydä ko ultrassa, muuta kuin oma huoli, että kaikki on varmasti kunnossa (rakenneultrassa mulle sanottiin myös kohdun selkeästi suuresta koosta viikkoihin nähden, mikä nyt ei välttämättä viittaa mihinkään poikkeavuuteen). Omakustannehinnaksi jäi n 160€.

Kun varaat aikaa, voit kysäistä ajanvaraustädiltä saako kela-korvauksen suoraan, niin ei tule sitten ylläreitä! :) Hyvää vointia ja ihanaa raskausaikaa!

Yhteistyössä