4D-ultra!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytti-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tytti-

Jäsen
12.12.2007
230
0
16
heipä hei! :)

Odottelen junioria vkoilla 19+0. LA 19.7. Rakenneultra on reilun viikon päästä, jännittää!! :o

Kyselisin 4D-ultrasta. Paljonko pitää itse maksaa siitä? Missä niitä tehdään? Mitä siinä tutkimuksessa tapahtuu? Kokemuksia saa kertoa. :) Asustelen Hyvinkäällä, sain sellasen käsityksen ettei täällä niitä tehdä... Missä on lähin paikka missä niitä tehdään?

Ainiin, ja sellainen vielä, että kerrotaanko rakenneultrassa vauvan sukupuolta? Mulla tehdään se Hyvinkään sairaalassa ja haluaisin kyllä tietää kumpi tuolla masussa majailee. =)

Asustelen Pirkanmaalla, jouduin itse maksamaan 100 euroa rakenneultrasta. Kävi niin hienosti, että sain samaan rahaan 4D-ultran kun laite sattui olemaan heillä silloin kokeilussa.
Täällä ei kaupunki tarjonnut kuin alkuraskauden ultran. 4D-ultrassa kävin rv 20+5. Se tehtiin ihan masun päältä, siinä katsottiin että vauvalla on kaikki kunnossa. Keuhkot, sydän, selkäranka...ymym. Ja samalla kysäisin vauvan sukupuolta ja lääkäri sanoi, että 98%-varmuudella hän on tyttö. Tyttötuntemukset olivat myös itselläni ja tyttömme syntyi 3.1.08.

Hyvinkäällä kun asut, niin suosittelen Helsingin Femedaa. Bruno Cacciatore on tuonut 4D laitteet Suomeen ja on niitä täällä ensimmäisenä käyttänyt. Käytiin siskon kanssa peräkkäin mun viikot 24+4 ja siskolla pari vähemmän. Mukaan saatiin iso kasa kuvia, DVD ja kirjallinen selostus vauvan voinnista. Maksettavaa jäi kelan jälkeen 160? Bruno lupasi 101% varmuudella molemmille tyttöä ja saa kyllä maksaa uudet maalit seiniin, jos vaaleanpunaiseen huoneeseen tuleekin poikalapsonen ;)

Suosittelen myös lämpimästi. Itse kävin Turun medisonarissa. Tutkimus kesti tunnin ja maksoi 160e. (tuosta siis jo vähennetty kelakorvaus)
Kai se kaikissa paikoissa vähän samalla tavalla tapahtuu. 2Dllä tutkitaan vauvan rakenteita tarkemmin ja sitten kuvasta muutetaan 4D kuvaa. Rakenne ultrassa vkolla 20 meille kerrottiin tyttöuutisia ja 4Dssä vkolla 25 tytöltä näytti edelleen.
Me saatiin myös kasa kuvia, puolen tunnin videopätkä ja kirjallinen selostus vauvan voinnista. Paljon siinä tutkitaan sitä samaa mitä rakenneultrassakin, meille ainakaan paljastunut mitään uutta. Mutta saimme kuitenkin muistoksi dvd:n jota näyttää syntyneelle myöhemmin ja näimme myös että vauvalla on äitin nöpönenä ja isän huulet =)

Pian pitäisi nähdä söpöliini jo ihan livenä!

Minä & Voice 35+1

Turussa tyksissäkin on jo käytössä 4d, mutta ei ihan rutiinisti, vaan sitten jos on jotain tarkempaa katsottavaa. Minun masuvauvalla huomattiin vähän oudonmallinen rintakehä, sitä sitten katseltiin tarkemmin, mutta mitään vakavaa se ei kuulemma ole, ja saattaa kasvaa normaaliksikin ennen syntymää. Saatiin pari sievää 4d-kasvokuvaa kotiin mukaan.

Yhteistyössä