41+0 ja kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heppu

Vieras
To-aamuna meni iso läjä limatulppaa, siitä asti tullut ruskeeta limaa vaikka miten paljon. Viime yönä supisteli 7 min välein (uudelleensynnyttäjä), mutta hiipui sitten ja jatkui vain harvakseltaan. Mutta siis rytmikkäitä ja kipeitä supistuksia. Aamulla tuli vähän kirkasta verta, soitin Nkl:lle, josta sanottiin, että normaalia jos ei tuu enemmän ja vauva liikkuu. On ollut aika hiljakseen vauva koko päivän, välillä kyllä tuntuu joku käännähdys. Sieltä sanottiin, että jos liikkeitä ei tunnu "tarpeeksi" (?) niin tule näytille. Ja viikkoja 41+0. Jokohan tää kohta syntyis? Lisäksi tosi rauhottavaa, kun sanoi että siellä on salit täynnä, etten edes pääsisi jos synnytys käynnistyis.

mulla oli 40+6 kun oli tosi hiljanen päivä vauvalla ja soitin jo synnärille.käski vaan laskaa ne 10liikettä tunnissa ja jos ei saa,niin sit näytille.tuli kuitenkin se täyteen ja seuraavana yönä alko synnytys..et josko se nyt lepäilee siellä ennen koitosta ;)

Meillä neiti rauhoittui la iltana, välillä tuntui pieniä liikkeitä, ja synnytys käynnistyi yöllä 3 aikaan. Neiti oli pihalla puolen päivän paikkeilla. Silloin 41+1.

Kyllä tuo vähän siltä kuulostas, että kohta syntyy. ja eiköhän sitä synnyttämään pääse, vaikka salit ois kuinka täynnä.... Mun poika syntyi 41+1...limatulppa meni edellisenä päivänä ja supistukset alkoivat 16 tuntia ennen syntymää, mutta häipyivät välillä pitkäksi aikaa kokonaan.

No ei ne sua pihalle laita vaikka olis kui täyttä. Jos menet sinne ja synnytys on käynnistynyt niin pakko niiden on sut sinne ottaa vaikka potilashuoneeseen tai mihin vaan. Ei voi sanoo et tule huomenna uudestaan...

Jos olet huolissasi tilanteesta, niin mars vaan näytille. Mulla on sellanen periaate et parempi tuollasessa tilanteessa ottaa varmanpäälle ja tehä sit vaikka se turhaksi osottautuva reissu, ku jättää menemättä ja sit sattuu jotain.

Saat ainakin mielenrauhan, kun on yliaikaakin jo sen verran. Juo jotain makeaa ja koita makoilla rauhassa ja kato tuleeko vauva sillä aktiivisemmaksi.

Koska olet uudelleensynnyttäjä ja sul on tullut verta...uskoisin, et synnytys on tosi lähellä..ja asiaa tukee myös se, et lapsi on hiljakseen...menisin näytille =) !...itsellä supistukset ei olleet kipeitä, ennen kuin paria tuntia ennen synnytystä ja vähän ennen saliin menoa tuli verta...kolmas synnytys oli...viikkoja oli 40+5...sulla on varmaan tosi lähellä h-hetki...tsemppiä vaan :hug: !!

Mä huolestuin vauvan liikkeistä 40+1 ja soitin NKL:lle. Käskivät laskea liikkeitä, 10 tunnissa. Jos heti ei tuu täyteen niin toinen tunti perään. Saman päivän iltana vauva alkoi melskaamaan oikein olan takaa ja syntyi seuraavana aamuna 8.30 4 tunnin synnytyksen jälkeen. :) :)

Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Mä huolestuin vauvan liikkeistä 40+1 ja soitin NKL:lle. Käskivät laskea liikkeitä, 10 tunnissa. Jos heti ei tuu täyteen niin toinen tunti perään. Saman päivän iltana vauva alkoi melskaamaan oikein olan takaa ja syntyi seuraavana aamuna 8.30 4 tunnin synnytyksen jälkeen. :) :)

Ai juu, ja mulle sanottiin klo 5 nkl:lle soittaessani että yritäpä olla vielä kotona, kun on vähän ruuhkaa. No olin tunnin ja klo 6 olin 7cm auki. Kummasti järjestyi synnytyssali. :D

Kyllä se niin meinas, että sisään ei oteta, vaan Jorviin saan ajella. Mutta kaipa se synnytys sielläkin onnistuu=) Siksi vaan jännittää, kun itsellä epilepsia, jonka vuoksi neuvottiin mielellään valitsemaan Nkl. Kiitos paljon tsempistä, miten sitä on aina niin vaikea lähteä näytille? Tuntuu, että pitää olla pää kainalossa, ennen ku lähtee mihinkään.

Mulla oli kivuttomia ja epäsäännöllisiä supistuksia kuopuksesta koko yön, aamulla oli poliaika ja lääkäri tarkisti tilanteen. 4cm auki, ei kanavaa. Kolme tuntia myöhemmin neiti oli maailmassa.

Edelleen sukulaiset vitsailee mulle, et jollei aamulla olisi ollut poliaikaa niin neiti olisi syntynyt kotiin. :laugh:

Pointtina siis on, että sinuna menisin näytille kun olet uudelleen synnyttäjä. Kivuttomatkin voi näemmä saada paljon aikaan. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kyllä se niin meinas, että sisään ei oteta, vaan Jorviin saan ajella. Mutta kaipa se synnytys sielläkin onnistuu=) Siksi vaan jännittää, kun itsellä epilepsia, jonka vuoksi neuvottiin mielellään valitsemaan Nkl. Kiitos paljon tsempistä, miten sitä on aina niin vaikea lähteä näytille? Tuntuu, että pitää olla pää kainalossa, ennen ku lähtee mihinkään.

Juu, eiköhän ne Espoossakin saa vauvat maailmaan. :D

Tehäänkö muuten tällasessa tilanteessa ikinä ultraa, vai pelkät käyrät? Mulla oli ekasta myrkytys, jonka vuoksi osastolla ja käynnistys ja ultraa vähän väliä, joten on vähän uusavuton olo tän synnyttämäänlähdön kanssa.

Yhteistyössä