40 + so what, wol 14 (2019)

Moikka!

Täällä keräyksestä kotiuduttu ja saldona 10 munasolua. Turhaan myös pelkäsin itse toimenpidettä, kun ei se tuntunut lopulta oikeen miltään. Eka pisto tuntu enempi ja toista en edes huomannu. Nyt jänskätään huomiseen montako alkioo saavat ja ens keskiviikkona sit istutus. Siitä istutuksesta vaan lääkäri puhui jotain, että ei olis helppojuttu, kun mulla on sektioarpi jotenki just edessä.... Nooh kaipa sitä siitäkin selviää. Nyt pötköttelyä ja leffojen katselua.

Pojankin kiveksen poisto leikkaus meni hyvin ja nyt odotellaan patologilta, et saatas hyviä uutisia.

@Nato jokos siellä olette saaneet puhuttua miehen kanssa? Onko edennyt asiat hoidoissa etiäpäin jos kuitenkin päätitte vielä jatkaa?

Tsemppiä kaikille ❤
 
@Helmi-21 tulehan ilmoittelemaan miten kävi hedelmöityksessä! Tai varmaan keskustellaan asiasta enemmän tuolla icsi/ivf-pinossa. Kiva kuulla kuitenkin, että kaikki meni hyvin ja perheessä on kaikki reilassa!

@lumicki tervetuloa joukkoon! Täällä on ollut nyt hirmu hiljaista jotenkin. Kaikki keräilee voimia kesää kohden?

Kyllähän me miehen kanssa puhuttiin. Oikein pohjamutia myöden ja käytiin läpi koko tätä hoitorumbaa ja suhdetta. Päämäärä minun ymmärtääkseni kuitenkin molemmilla on eteenpäin ja meillä on vetämässä julkiselle puolelle paperit, hidasta touhua on. Ei edes uutta lähetettä olla saatu vielä millekkään taholle, joka hoitoja tekee joten pelkään, että tämä menee heittämällä yli vuoden päähän.
Ei asiasta sen enempää. Mulla tuli itsellä joku klikki kaikkeen tähän rämpimiseen ja jäin sairaslomalle. Asiasta puhuminenkin ahdistaa. Vauvahaave on kova, mutta jos ei niin sitten ei.
Mies syö lisäravinteita oma-alotteisesti ja yrittää kaikkensa parantaakseen tavaran laatuaan, tulkitsen sen positiiviseksi asiaksi tottakai ja hänelläkin vielä ilmeisesti sisua riittää.

Te, ketkä syötte lisäravinteita, onko Inofolicista tai myo-inositolista tmv kokemuksia? Aloitin syömään Inofolicia (työnnän sitä myös miehelle) ohjeiden mukaan aamuin illoin, jolloin myo-inositolia tulee 4g/vrk kuin luonnaistuotekaupan pilleripurkissa on 500mb/tbl niin niitä sais vetää urakalla niin kuitenkin - iho on alkanut kukkimaan ihan hirvittävästi!
B-vitamiinehinhan tuo lukeutuu ja mietin että siitäkö tämä nyt tulee? Luin, että inositolia on käytetty myös masennuksen ja unettomuuden hoidossa.

Nyt ovulaation jälkeen (en tunnistanut ovulaatiota enkä tikuttanut ovulaatiota) kohtua lämmittää sillä lailla jännästi. Jos olisimme olleet alkionsiirrossa, olisin varma, että olen raskaana. Tuntuu nimittäin ihan samalta kuin silloin aikoinaan (inositolin ansiotako tämäkin?)

Tänään vasta siis kp14 ja ovulaatio on yleensä ollut kp10-11.

Saiko @Kuumeilija40 vahvistusta testeihin?
En ole testannut vielä uudestaan. En pidä sen kanssa mitään kiirettä. Jos ei ois ns matkassa mukana pikkuinen niin ois tiputtelu pitänyt alkaa. Nyt menossa KP 26 ja mulla alkaa menkat sillä että tuhru vuoto alkaa jo KP 24. Eikä ole niitä kauheita menkka kipuja jotka enteilee menkkoja. Eilen oli illalla ihan törkeän huono olo. Meinasin oksentaa . Pikku kaveri taisi ilmoitella raskaus pahoinvoinnilla. Joten oon lähes 100% varma että viivat vahvistunut.
 
Hei kaikille. Täällä kp 24/23-28 ja tänä aamuna negatiivinen testi. Joten valmistaudun henkisesti tädin saapumiseen. Eipä mitään tuntemuksiakaan ollut. Aikaisemmat raskaudetkin kymmenen ja kahden kymmenen vuoden takaa ovat olleet oireettomia. Täysin. Ei rintojen arkuutta, ei haju-herkkyyttä, ei huonoja oloja, ei supistuksia ennen kun synnytys käynnistyi, ei mitään. Mutta nyt olen varma, että jotain merkkejä tuntisin heti ja oireskannannut hyvin tiiviisti nämä viime kuukaudet.
Mutta pari kiertoa vielä mukana hommissa ja sitten hyväksyn asian ja suunnittelen muita asioita elämääni, kun uusi elämänvaihe on aivan nurkilla, kun lapset niin isoja, osa jo aikuisiakin ja jollain tapaa olen jälleen "vapaa".
@Nato olet ollut ajatuksissa♥
Ja kaikki te muutkin. Tsemppiä ihanat koitoksiin ja plussatuulia.
@Kuumeilija40 voi miten ihailtavan viilipytty olet, kun et ole testannut uudestaan. Oireet on kuulostaa hyviltä ja jännää
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi-21
Hei kaikille. Täällä kp 24/23-28 ja tänä aamuna negatiivinen testi. Joten valmistaudun henkisesti tädin saapumiseen. Eipä mitään tuntemuksiakaan ollut. Aikaisemmat raskaudetkin kymmenen ja kahden kymmenen vuoden takaa ovat olleet oireettomia. Täysin. Ei rintojen arkuutta, ei haju-herkkyyttä, ei huonoja oloja, ei supistuksia ennen kun synnytys käynnistyi, ei mitään. Mutta nyt olen varma, että jotain merkkejä tuntisin heti ja oireskannannut hyvin tiiviisti nämä viime kuukaudet.
Mutta pari kiertoa vielä mukana hommissa ja sitten hyväksyn asian ja suunnittelen muita asioita elämääni, kun uusi elämänvaihe on aivan nurkilla, kun lapset niin isoja, osa jo aikuisiakin ja jollain tapaa olen jälleen "vapaa".
@Nato olet ollut ajatuksissa
Ja kaikki te muutkin. Tsemppiä ihanat koitoksiin ja plussatuulia.
@Kuumeilija40 voi miten ihailtavan viilipytty olet, kun et ole testannut uudestaan. Oireet on kuulostaa hyviltä ja jännää
No oli sitten kuitenkin testattava hyvin on tummunut

 
Heippa kaikki!

Täällä jo lauantaina saatiin väliaikatietoja, mut nyt tuli vielä vahvistusta biologilta, että 4 hedelmöittynyttä jatkaa edelleen kasvuaan. Eli keräyksestä saatiin saldoksi 10, tästä 8 oli kypsiä ja 4 hedelmöittyi. Ja ne 4 jatkaa lauantain jälkeen edelleen kasvuaan .

Keskiviikkona sit tuoresiirto ja näillä näkymin 3 saatas pakkaseen.
Ei uskalla liikaa vielä toivoo, mut on kyl hyvä fiilis että jotain tapahtuu oikeeseen suuntaan.

Oon ollu perjantain keräyksen jälkeen, vaikka itse keräys ei ollu paha, niin nyt tooosi kipee ja lähinnä maannut sängyssä, niin nää uutiset kyl piristää.

Nooh saikkua laitto ke asti niin nyt saa huilata ja valmistautuu seuraavaan jännittämiseen. Olihan tuo viime viikko aikas rankka noin niin ku henkisesti kun jännitti se pojan leikkaus ja oma operaatio.

Tsemppiä kaikille ❤
 
Vautsi Helmi, erittäin hieno saldo! Toivottavasti saatte kaikki 3 pakkaseen, kuulostaa erittäin postiviiviselta jutulta! Mä muistan kans tosiaan olleeni punktion jälkeen todella kipeä, mutta onneksi se menee nopeasti ohi!

Ja hyvin on kuumeilijan testi vahvistunut, onnea!

@MörkökröM oliko sulla käytössä mitään vippaskonsteja mahdolliseen raskautumiseen vai menettekö ihan vain fiiliksellä?

Soitin juuri julkiselle ja puhelu oli juuri niin tylsä ja ärsyttävä kun voi vain odottaa, protokollan mukaan mennään ja "onhan se harmi että menee aikaa" ja plää plää kirjaimellisesti. Alkoi ärsyttää koko asia aivan suunnattomasti. "sittenhän jos se ikä tulee täyteen niin yksityisellä voi jatkaa hoitoja"- niin aivan. Sehän se on se syy miksi me haluttas kiirehtiä mutta kun ei niin ei.

En silti voi luovuttaa vielä. En vaan suostu hyväksymään, ettei me lasta enää saataisi. En kertakaikkiaan suostu!
 
Heips!

Eilen oli istutus ja haasteiden kautta saatiin blasto oikeeseen paikkaan. Ei se kestänyt ku 40min ja kaks katetriakin meni yrityksessä poikki. Sektioarvessa oleva aukko teetti haasteita. Mut hengissä selvisin ja nyt alkaa piinapäivät. Testaus päivä 8.3.

Mites muilla, ollu täällä hiljasta...
 
vierailija
Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä. Ei sillä, että minä enää mihinkään pääsisin, mutta minusta kaikissa sairaaloissa pitäisi olla samat ikärajat.
En usko, että tuo tieto pitää paikkaansa. Kyllä normaalisti Tyksissäkin saa lapsettomuushoitoja 25-39-vuotiaat vuoden tuloksetta yrittäneet. BMI:n puolestaan pitää olla alle 35. Menisikö tässä nyt asiat sekaisin vai voisiko olla jokin väliaikainen koronasta tms. johtuva rajaus?
 
En usko, että tuo tieto pitää paikkaansa. Kyllä normaalisti Tyksissäkin saa lapsettomuushoitoja 25-39-vuotiaat vuoden tuloksetta yrittäneet. BMI:n puolestaan pitää olla alle 35. Menisikö tässä nyt asiat sekaisin vai voisiko olla jokin väliaikainen koronasta tms. johtuva rajaus?
Mulle mehiläisen gynekologi sanoi että yli 35 vuotiailta lapsettomuus hoitoihin ei pääse
 
Onneksi olkoon @Oliivipuu79, ihania uutisia! ja @Kuumeilija40, eikö tuo nyt ole jo plussa?

@Hulbertiina, kiitos minut saa lisätä listalle :)

@Helmi-21 no hyvä että lopulta onnistui. Pidän teille peukkuja täällä.

Tällä ei erityistä uutta... kierukan poisto meni mutkattomasti reilu viikko sitten ja nyt odotellaan ekoja menkkoja. Gyne vähän pohdiskeli, olisiko juuri ollut ovulaatio meneillään poiston aikaan. Itse en ole koskaan tuntenut ovulaatioita ja koska mulla ei ollut menkkoja kierukkaa käyttäessä, olen ollut autuaan tietämätön kierron vaiheista.
 
Onneksi olkoon @Oliivipuu79, ihania uutisia! ja @Kuumeilija40, eikö tuo nyt ole jo plussa?

@Hulbertiina, kiitos minut saa lisätä listalle

@Helmi-21 no hyvä että lopulta onnistui. Pidän teille peukkuja täällä.

Tällä ei erityistä uutta... kierukan poisto meni mutkattomasti reilu viikko sitten ja nyt odotellaan ekoja menkkoja. Gyne vähän pohdiskeli, olisiko juuri ollut ovulaatio meneillään poiston aikaan. Itse en ole koskaan tuntenut ovulaatioita ja koska mulla ei ollut menkkoja kierukkaa käyttäessä, olen ollut autuaan tietämätön kierron vaiheista.
Juu on selvä plussa. Pari keskenmenoa takana niin ei oikein meinaa uskoa että on kunnon plussa . Digi testi sen on myös vahvistanut että nyt on raskaana 2-3 vko.
 
Onnea plussanneille:)

Täällä pitäs alkaa menkat 9 päivän päästä..Toki toivon,että olisi ihme tapahtunut ja tulisi plussa testiin :)Huhtikuussa tulee vuosi täyteen säännöllistä yrittämistä..koko aikana ei yhtään plussaa testiin ole tullut:(

Paljon tsemppiä kaikille ❤
 
Palailin palstalle nyt muutaman viikon tauon jälkeen, kun tosiaan lapsi joutui viikoksi sairaalaan ja se vei kaikki ajatukset. Kotona ollaan jo oltu pitkään ja näyttäisi että asiat ovat nyt ihan ok, mutta tuo sairaalakeikka kaikkine epämiellyttävine toimenpiteineen ja tutkimuksineen oli erittäin rankka juttu lapselle, ja hänen käytöksensä on ollut nyt kotona tosi haastavaa. Pitää toivoa, että tämä viikkojen kuluessa tasaantuu. Sitten kaiken lisäksi mies sairastui, on nyt kotona sairaslomalla (joutui ensin sairaalaankin), ja ei alkuun pystynyt oikeastaan ollenkaan osallistumaan lasten hoitoon tai kodin hommiin, eli tosi raskasta on täällä ollut. Tässä sivussa olen kuitenkin puskenut näitä hoitoja läpi, kun klinikan ikäraja on enää alle 2 kk päässä.

Tammikuun hoitokierroksesta saatiin talteen yksi 7-päiväinen blasto, Nyt saatiin tehtyä toinen hoitokierros, ja eilen oli punktio. 8 munasolua löytyi, tänään tuli soitto että kaikki olivat kypsiä ja peräti 7 on hedelmöittynyt. Keskiviikkona katsotaan tilannetta uudestaan, moniko on siinä vaiheessa vielä mukana ja miten pitkälle kehittynyt. Olen kyllä hämmästynyt että tuli noin hyvin hedelmöittyneitä, kun tämän hoitokierroksen aikana on ollut ihan hurja stressi perheen muista asioista ja yöunet olen kadottanut jo kauan sitten. Koko kroppa (ja mieli) on tosi lujilla. Onneksi ei sen takia mennyt hoito puihin kuitenkaan. Tietty vielä ei tiedä tuleeko blastoja, mutta toivotaan parasta.

Täällähän on ihania plussauutisia tullut, lämpimät onnittelut teille @Oliivipuu79 ja @Kuumeilija40 (en tiedä oliko muitakin, kun on niin pitkältä ajalta jäänyt seuraamatta ja kommentoimatta). @Helmi-21 tsemppiä piinapäiviin ja tarrasukkia matkaan kyytiläiselle!

@Nato onpa teillä nyt tullut kovasti hankaluutta matkaan. Saitko soittaessasi mitään käsitystä siitä, milloin sulla voisi ensimmäinen vastaanotto (tai jokin etappi) olla?
 
Kiitos onnitteluista! Katsotaan miten käy. Eilen tuntui oireita, tänään ei juuri mitään ja heti aloin epäillä, että ehkä tääkin menee kesken. Päivä kerrallaan. Jännittää ainakin ekaan ultraan asti, että onko lähtenyt kehittymään ja löytyykö syke. Raportoin sitten täälläkin. Tsemppiä kaikille! Mun puhelin temppuilee tän palstan kanssa eikä kirjautuminen meinaa onnistua. Käyn kuitenkin näitä lueskelemassa!
 
  • Tykkää
Reactions: Nato ja Samppa40

Yhteistyössä