40 + so what, wol 14 (2019)

Olin kirjoittavinani tänne eilen kuulumiset mutta hävisivät oudosti. Täällä on 39+2 raskausviikko ja eilen käväistiin polilla. Sf mitta on yläkäyrän päällä, saatiin käynnistysaika torstaiksi. Eli viimeistään silloin sitten, ja uskon että ei aiemmin tapahdukaan mitään, aiemmatkin syntyneet reippaasti lasketun ajan jälkeen. Käynnistyksestä ei kokemusta. Jännittää. Sanoivat että tässä iässä loppua kohti istukan toimintaan voi tulla herkästi häiriötä.
 
Täällä kp2. Lippu ei liehu enää niin korkealla, mutta liehuu kuitenkin, joten nokka kohti uutta kierrosta.
@hipsu79 onnea tuhannesti ♥
@skorpioni-79 Tsemppiä synnytykseen
@Nato lämpimiä ajatuksia ja voimia kestää jännitys. Pidän sormia ristissä.
@petronella09 voi miten toivon, että nyt tämä on sinun kierros

Miten viikonloppu voikin olla loppusuoralla ja huomenna taas töihin? Kuka varasti multa tunteja viikonlopusta?
 
@hipsu79, lämpimät onnittelut koko perheelle!

@skorpioni-79 lle tsemppiä torstaille!

@PumpuliNumpuli, toivottavasti siellä pikkuinen tekee oikein lokoisaa pesää itselleen.

@petronella09 lle, @Samppa40 lle ja @Nato lle pitkää pinnaa piinailuun! Ja @Katti75 lle tsemppiä punktioon. Toivottavasti saatte hyviä alkioita.

@Oliivipuu79, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! Mielialat vaihtelee näissä touhuissa melko lailla. Jaksamista pikkulapsiarkeen.

@MörkökröM, pahoittelut myös teille uuteen kiertoon joutumisesta! Anna lipun liehua!

Unohtuiko vielä jotain? Onnea plussista ja kaikista hyvistä uutisista! Myötätuntoa huonoihin uutisiin!

@MörkökröM perässä tullaan! Tuossa hetki sitten televisiosta tuli "Pölhölä" ja siinä ne rakentaa pussaustelineen. Pitäsköhän mun rakentaa testientiirailuteline

Missä on @Hulbertiina ?

Täällä PP4 tänään - ei mitään oireita. Aavistelen pahaa.
Täällähän minä taustalla nuolemassa haavoja. Kp 2 vaihtumassa seuraavaan päivään ja uutta mahdollisuutta päin pyritään. Letrot aion napsia jälleen, mutta päätin etten kummemmin nyt stressaa oviksen ja muun touhun kanssa. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritetään kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
Täällä blaston siirron jälkeen PP7 ja menkkaolot alkoivat sekä ruskeahko vuoto. Ei ole mitään oloja, ei sitten mitään muuta, kuin perus menkkaolot ja tiedän, ettei tämäkään siirto onnistunut.
Testejä olen tehnyt, ne ovat vitivalkoisia.

Yritin soittaa oman paikkakuntani naistentautien osastolle ja pyytää sieltä ohjausta, mitä me nyt tehdään. Ei oikein tiedä taas mistään mitään, kun tosiaan oma paikkakuntamme ei enää tarjoa hedelmöityshoitoja, on meidän mentävä muualle. Mutta minne?
Sama matka suunnilleen on joka yliopistolliseen sairaalaan. Löytysikö täältä kenties edes joku, joka voisi kertoa omia kokemuksiaan hoitopaikasta? Vaihtoehtoina siis hyks, tyks, kys ja oys.

Rehellisesti sanottuna olen surun murtama ja erittäin uupunut tähän kaikkeen. Kävin työterveydessäkin itkemässä ja kertomassa tuntemuksistani ihan rehellisesti ja miespuolinen työterv.lääkäri totesi vain, että "nämä tällaiset asiat eivät ole sairausloman perusteita, ota yhteys mielenterveyspolille ja sieltä keskusteluapua ja "kyllä se siitä".
Sanoin vain, että ookoo. Itkin niin paljon, että maskikin meni ihan märäksi ja rullalle. Mutta mitäpä se meinaa, jaksettava on ja "kyllä se siitä"!

Tämähän tarkoittaa sitä, että hoitoihin tulee tottakai pitkä tauko koska joudumme uuteen punktioon ja saako sieltä enää mitään kun ikää on tullut paljon lisää (5v). Lisäksi matkustaminen hoitoa tekevään kaupunkiin n.300km/suuntaansa.

Anteeksi jälleen omanapainen kertomus ja negatiivinen sellainen - tunteet hyppivät vuoristorataa ja elättelin niin kovasti toiveita tämän viimeisen blaston kanssa. Uskoin ihan rehellisesti tähän "viimeisen blaston taikaan" ja ajattelin, ettei meillä voi olla niin huono tuuri tämän kaiken kanssa. Mutta kyllä näin vain on.
 
Ihan lyhyesti omaa napaa. Meidän rakas 3-vuotiaamme joutui sairaalaan lauantaina vaikean suoliongelman takia ja täällä ollaan edelleen, eikä loppua näy. Huoli lapsesta siis täyttää kaikki ajatukset tällä hetkellä. Olemme miehen kanssa täällä vuoron perään lapsen kanssa, mä oon ollut ehkä vähän enemmän. Kotona on 1,5-vuotias.

Sain tänään tiedon että hoitokierroksesta tuloksena saatiin 1 blastokysti, mutta saavutti täydellisen kehityksen vasta 7 päivän kohdalla eli oli hidas, ja siksi huonommat todennäköisyydet raskauteen. Se on kuitenkin pakastettu ja olen iloinen tästä yhdestäkin. Edes toivonjyvänen. Ja ihmeitä tapahtuu kuitenkin. Yritän saada vielä 1-2 hoitokierrosta tehtyä ennen kuin tulee 46 mittariin, joka on klinikan tinkimätön yläraja uusille munasolukeräyksille. Olisi ihanaa, jos saisi vaikka 3 blastoa pakkaseen siirtoyrityksiä varten.

Juuri nyt kuitenkin keskityn sairaaseen lapseen ja toivon niin kovasti, että täältä pian päästäisiin pois ja taas normaaliin arkeen. On hurjaa tajuta, miten itsestäänselvänä on pitänyt sitä ihan tavallista elämää ja kuinka kovasti sitä kaipaa, ja miten mitättömiltä monet pikku harmit nyt tuntuvat.
 
Huomenta! Nyt dpo 9 tai 10. Haaleista haalein plussaviiva ilm.herkkään testiin. Niin haalea ettei saa kunnolla kuvaan. Jatkan testailuja ja infoan jos alkaa viivat tummumaan. Oireita ei oikeastaan ole.

Kivaa päivää jokaiselle!
Testasitko Samppa tänään uudelleen? Toivottavasti viivat lähtevät voimistumaan. Ja onnea plussasta, vaikka alkuun vaalea onkin. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
Joo kokeilin..
Kokeilin rfsun 25 herkkyys testillä..ei tullut mittee viivaa.. testailut jatkuu
Mutta kokeile toki (jos sulla on) Pregchekillä, se on parempi kuin tuo ärsyttävä RFSU. Toivottavasti viivaa alkaa tulla!

Kysyisin täältäkin vielä kertauksena, että mitä kaikkea olette käyttäneet munasolujen buustaamiseen ja laadun parantamiseen - ja oliko siitä todistetusti hyötyä?

Meillä siis miehestä johtuva lapsettomuus, mutta en ole itsekkään enää nuori joten on syytä olettaa, ettei priimaa tule minultakaan. Uutta hoitoa kohti ollaan suuntaamassa, kun keksitään ensin miten ja missä ja tänä aikana haluaisin tehdä kaiken mahdollisen meidän hedelmällisyyden maksimoisiseksi.

Joten, mitä kaikkea olet käyttänyt, oliko hyötyä ja millä annoksella?
 
Hei, hiukan kuulumisia. Eli päädyttiin tekemään testikierros, onko jollakin muulla triggeroitu Ovitrellella 15 yksikköä ettei siis koko kynää? @Roxanne mullahan siis taitaa olla sama lääkäri kuin SInulla, kesästä. Nyt siis tarkoitus yrittää testata, kuinka menisi progesteronin suhteen Ovitrellea ja Gonapeptyliä käyttäen. Estrogeeni minulla on hyvä, 5 päivän letrojen jælkeen oli ultrassa tänään limakalvo 7,4mm. Kaksi suurta follikkelia letrojen jälkeen oikealla puolella, joten jos sieltä nyt sitten saataisiin se ovulaatio lauantaina. SItten otetaan BeREady-testi ja katsotaan, tulenko uutta infoa. Ehkä sitten siirto ensi kierroksessa.
 
Voi @Katti75 , olipa kurjaa lukea teidän pienen sairastelusta. :( Kovasti voimia teille, ja ennen kaikkea pikaista paranemista pienelle potilaalle. <3 Toivottavasti pääsette pian (tai olette jo päässeet) pois sairaalasta.
Hienoa, että saitte kuitenkin yhden blaston pakkaseen. Pidän peukkuja, että seuraavat keräykset toisivat vielä muutaman toivonhippusen lisää. Mullehan tehtiin 44-45-vuotiaana vielä pari hoitoa, ja niistä ekassa saatiin peräti kaksi blastoa, toisessa sitten ei enää mitään siirrettävää. Näin jälkikäteen vähän harmittaa, etten tehnyt silloin vielä kolmatta yritystä - nythän mulla on mennyt jo ikäraja umpeen omilla soluilla yrittämisen suhteen.

@Rusakkonen , kiva kuulla teidän kuulumisia! :) Ollaanko teille siis kokeilemassa seuraavaa siirtoa luonnolliseen kiertoon, vai ymmärsinkö oikein? Varmasti hyvä ajatus kokeilla uusia juttuja ja testata kaikki etukäteen huolella. Mulla on joskus käytetty pieniä Ovitrelle-pistoksia sekä ovulaation aikaansaamiseen että sitten siirron jälkeen tukemaan kiinnittymistä, ihan hyviä kokemuksia molemmista.
Jos käyt E.V.:llä niin hän on kyllä aivan huippulääkäri (kuten Dextran muutkin lääkärit toki) - joten hyvissä käsissä olet!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Täällä rv 31+ meneillään. Neuvolalääkärillä käyty, kaikki ok. Olo alkaa jo olla hieman tukala ja mielialat vaihtelee itkusta ragekohtauksiin. Lapsiparat ovat hieman ymmällään äidin käytöksestä. Yritin sitten eilen selittää heille asiaa. Yöunet myös on kaikonneet jonnekin levottomuuden keskelle. Ah, hormonit.
Jouduin myös aloittamaan verenohennuslääkkeen pistämisen, iän ja parin riskitekijän vuoksi. Napapiikkejä siis luvassa monta viikkoa. Kääk.

Tsemppiä kaikille...plussatuulia.
 
Voi @Katti75 , olipa kurjaa lukea teidän pienen sairastelusta. Kovasti voimia teille, ja ennen kaikkea pikaista paranemista pienelle potilaalle. <3 Toivottavasti pääsette pian (tai olette jo päässeet) pois sairaalasta.
Hienoa, että saitte kuitenkin yhden blaston pakkaseen. Pidän peukkuja, että seuraavat keräykset toisivat vielä muutaman toivonhippusen lisää. Mullehan tehtiin 44-45-vuotiaana vielä pari hoitoa, ja niistä ekassa saatiin peräti kaksi blastoa, toisessa sitten ei enää mitään siirrettävää. Näin jälkikäteen vähän harmittaa, etten tehnyt silloin vielä kolmatta yritystä - nythän mulla on mennyt jo ikäraja umpeen omilla soluilla yrittämisen suhteen.

@Rusakkonen , kiva kuulla teidän kuulumisia! Ollaanko teille siis kokeilemassa seuraavaa siirtoa luonnolliseen kiertoon, vai ymmärsinkö oikein? Varmasti hyvä ajatus kokeilla uusia juttuja ja testata kaikki etukäteen huolella. Mulla on joskus käytetty pieniä Ovitrelle-pistoksia sekä ovulaation aikaansaamiseen että sitten siirron jälkeen tukemaan kiinnittymistä, ihan hyviä kokemuksia molemmista.
Jos käyt E.V.:llä niin hän on kyllä aivan huippulääkäri (kuten Dextran muutkin lääkärit toki) - joten hyvissä käsissä olet!
Hei, juu, ajatellaan kokeilla luonnolliseen kiertoon, koska sitä ei ole vielä kokeiltu. EV on tosiaan kuvioissa mukana ja olen tyytyväinen valintaani. Olin tyytyväinen myös edelliseen lääkäriin, mutta aina toki kokeiltava uutta. Toki olen tietyssä mielessä kaikkein tyytyväisin Ovumiaan, kun siellä tärppäsi, mutta en oikein usko, että kyseessä oli klinikka-asia sinänsä. Jokin juttu tässä on, jota ei ole vielä löydetty, ja EV on valmis etsimään. Ainakin progesteronissa on joitain puutteita, kuukautisvuodon kun ei pitäisi tulla Terolutien läpi, ja minulla on käytetty isojakin annoksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Meille syntyi perjantaina 5.2. aamuyöllä klo 5.42 pieni prinsessa. Hän tuli maailmaan kiireellisellä sectiolla sen jälkeen kun hyvin alkaneen käynnistyksen jälkeen synnytyksessä tuli vähän mutkia matkaan. Hän ei laskeutunut lainkaan vaikka supistuksia oli hyvin ja kohtukin aukeni. Selvisi että hän on jossain ihan erikoisessa tarjonnassa. Lisäksi itselleni nousi kuume. Vauva voi nyt hyvin. Itselläni on korkeat tulehdusarvot, ja antibiootti menee vielä suonensisäisesti. Ollaan siis vielä vähän aikaa sairaalassa. Mutta onnellisena.
 

Yhteistyössä