40 + so what, wol 14 (2019)

Tein testin aamulla ja nega se oli. Tässä iässä ei voi olla kovin yllättynyt, mutta tuntuu se silti surulliselta. Erityisen pahalta tuntui kertoi tulos miehelleni, joka suree isäänsä ja järjestäö hautajaisia Australiaan, jonne ei itse edes pääse. Aiemmin ajattelin, että jos ei tämä onnistu, niin yritetään lahjasoluilla. Nyt mulla on sellanen olo, että olen liian vanha ja väsynyt - siis ylipäätään. Ehkä tämä menee ohi. Tänään ei kannata tehdä päätöksiä mihinkään suuntaan. Oletteko Annamaija yrittäneet hoitoa omilla soluilla vai menettely suoraan lahjasoluihin?
Äh, mä olin niin toiveikas, kun saatiin se 1 alkio.
 
@Katinka<3, voihan itku! Voimia teille ja osanotto myös miehesi isän pois nukkumisen johdosta!

@Annamaija 76, onko siellä selvinnyt, miten hoito etenee? Kurja kyllä on tilanne, kun olisi näennäisesti oikeassa paikassa muttei kumminkaan ole. Elämän epäreiluutta. Voimia myös teille!

Mitenkäs muilla suunnitelmat?

Täällä on eilen napattu viimeiset letrot tähän kiertoon ja nyt vain tylsästi odotellaan ovista.
 
Hei,

löysin ilokseni tämän ketjun, mielelläni liittyisin seuraan jos sopii.

Kerron lyhyesti omaa tarinaani.

Meillä on viisi lasta, vanhin yli parikymppinen esikoiseni on minun aiemmasta suhteestani ja aviomieheni kanssa siis neljä yhteistä lasta. Olen 42-vuotias, mieheni on vuoden vanhempi. Kuopus on - 14 syntynyt.

Haave vielä yhdestä lapsesta on ollut olemassa jo nuorimman syntymän jälkeen Kuopuksen ollessa vauva/taaperoikäinen elämässä oli kuitenkin yht'äkkiä meneillään paljon kaikenlaista, terveyshuoliakin ja haave painui taka-alalle.

Pari vuotta sitten päätimme aloittaa yrityksen. Emme oikeastaan edes ehtineet yrittää kun elämä yllätti täysin toisenlaisella tavalla. Sain aivoinfarktin kesken työpäivän. Siitä toipuminen oli pitkä tie mutta vuoden aikana toivuin lähes ennalleen. Myös syy infarktille, synnynnäinen verisuonipoikkeama (ei periytyvä) selvisi ja se operoitiin loppusyksystä - 18. Sen jälkeen saimme myös luvan yrittää raskautta ja siihen päädyimmekin. Olen "aina" raskautunut helposti ja niin kävi silloinkin. Kävimme ar-utrassa 1/19 ja syke näkyi. Viikko sen jälkeen alkoi vuoto. Km ja lääkkeellinen tyhjennys. Uusi raskaus alkoi nopeasti. 4/19 kkm ja lääkkeellinen tyhjennys. Seuraava raskaus 10/19, kkm ja lääkkeellinen tyhjennys. Neljäs raskaus ja perättäinen keskenmeno 4/20.

Näiden neljän perättäisen km jälkeen olen aina käynyt yks. gynellä "jälkitarkastuksessa". Joka kerran olen saanut rohkaisua kuinka hyvin voi vielä onnistuakin ja yritystä voi jatkaa niin kauan kuin pää (ja kroppa) kestää. Toistaiseksi on kestänyt, en olisi koskaan uskonut mutta keskenmenoihinkin tavallaan turtuu. Plussatesti on ikäänkuin laittaisi lottokupongin vetämään.

Tiedän ja tiedostan hyvin riskit ja onnettomat prosentit onnistumiselle tässä iässä mutta toivo on silti vielä elossa. Ja tiedän sekä tiedostan myös sen kuinka äärettömän paljon olen jo saanut ja miten suuri onni minulla on ollut matkassa.

Heinäkuun puolivälin tienoilla plussasin jälleen. Hcg-seurannassa kuitenkin hitaasti nousevat arvot ja viime viikolla seurantaultrassa näkyvissä vain raskauspussi, ei alkiota. Nyt jälleen lääkkeellinen keskeytys. Viides km reilun vuoden sisällä. Vielä ei osaa ajatella miten tästä eteenpäin, luovutammeko jo vai vieläkö kokeilemme onneamme. Eilen luin yhden lääkärin haastattelusta kuinka joku hänen potilaansa sai yhdeksän selittämätöntä keskenmenoa ja sitten kymmenes raskaus yllättäen onnistui. Elämä on ihmeellinen.

Voimia jokaiselle teille ❤
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Pellonreunalla hurjan kuuloista, hienoa että jaksat! Mulle tämä yksi sekoilu lääkkeellisen ja kaavinnan kanssa riitti. Edelleen pelottaa jopa tuonne lahjahoitoon mennä. En ikinä koskaan haluaisi enää tällaista itselleni tai kenellekään!!!
Joo vielä en tiedä miten tästä eteenpäin- ollaan kyllä puhuttu miehen kanssa että luomuna yritetään se mitä yritetään.

Joten mulla ne vaihtoehdot on joko päästää irti tästä haaveesta tai pyrkiä pitämään pää kylmänä ja jatkaa yritystä. Toistaiseksi oon kohtuullisen "hyvin" jaksanut tätä mutta kyllähän ajatus siitä että keskenmenoja olisi edessä vaikka 5 lisää eikä mitään takeita saada enää vauvaa syliin saakka vetää mielen alakulon puolelle. Näillä kuitenkin mennään; yksityisellä oon käynyt tutkituttamassa horminikokeita yms. ja periaatteessa kaikki ok. Useinkaan keskenmenoille, edes toistuville, ei taida löytyä syytä ja eiköhän tässä mulla ole puhtaasti ikä ja munasolujen laatu selittävä tekijä.

Mutta se pienenpieni mahdollisuus että onnistuisikin ja joukosta löytyisi hyvälaatuinen munasolu pitää toivon edes pienesti elossa.

Teillä Annamaija olikin kyllä harvinaisen hankala tie tuon keskenmenon kanssa kaikkinensa!
Toivottavasti pääsette pikaisesti lahjasoluhoitoon ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Joo vielä en tiedä miten tästä eteenpäin- ollaan kyllä puhuttu miehen kanssa että luomuna yritetään se mitä yritetään.

Joten mulla ne vaihtoehdot on joko päästää irti tästä haaveesta tai pyrkiä pitämään pää kylmänä ja jatkaa yritystä. Toistaiseksi oon kohtuullisen "hyvin" jaksanut tätä mutta kyllähän ajatus siitä että keskenmenoja olisi edessä vaikka 5 lisää eikä mitään takeita saada enää vauvaa syliin saakka vetää mielen alakulon puolelle. Näillä kuitenkin mennään; yksityisellä oon käynyt tutkituttamassa horminikokeita yms. ja periaatteessa kaikki ok. Useinkaan keskenmenoille, edes toistuville, ei taida löytyä syytä ja eiköhän tässä mulla ole puhtaasti ikä ja munasolujen laatu selittävä tekijä.

Mutta se pienenpieni mahdollisuus että onnistuisikin ja joukosta löytyisi hyvälaatuinen munasolu pitää toivon edes pienesti elossa.

Teillä Annamaija olikin kyllä harvinaisen hankala tie tuon keskenmenon kanssa kaikkinensa!
Toivottavasti pääsette pikaisesti lahjasoluhoitoon
Onko sinulla testattu veriarvot?Toki tässä iässä jo muutenkin km riskit on suuret, mutta itse sain tuossa monta km jotka meni heti alussa kesken ja sitten marssin yksityiselle testaamaan kaikki mahdolliset arvot(julkisella olen raudan saanut testattua vaan)..d-vitamiini oli lähes 0 ja muissakin vajetta. Heti kun sain ferritiinin reilu 80 ja muutkin arvot ok tämä raskaus on jatkunut..nyt vko 14+ Luin silloin, että varsinkin tuo D ja rauta on ne mitkä kiinnittymiseen vaikuttaa.
 
Onko sinulla testattu veriarvot?Toki tässä iässä jo muutenkin km riskit on suuret, mutta itse sain tuossa monta km jotka meni heti alussa kesken ja sitten marssin yksityiselle testaamaan kaikki mahdolliset arvot(julkisella olen raudan saanut testattua vaan)..d-vitamiini oli lähes 0 ja muissakin vajetta. Heti kun sain ferritiinin reilu 80 ja muutkin arvot ok tämä raskaus on jatkunut..nyt vko 14+ Luin silloin, että varsinkin tuo D ja rauta on ne mitkä kiinnittymiseen vaikuttaa.
Julkisella on viime talvena katsottu perusjutut, myös ferritiini ja ne oli ok. Puhdin kautta kävin alkukesästä hormonikokeissa eikä niissäkään mitään poikkeavaa. D-vitamiinia ei ole kyllä varmaan koskaan mitattu, luulisin. Sen voisikin katsoa, kiitos vinkistä! Olen syönyt 1,5 vuotta Minisunin mana-vitamiinia, lisäksi foolihappo+d3 vitamiini. Ja tuon korjatun verisuonijutun jäljiltä käytän loppuiän Primaspan 100mg vaikka mitään tukostaipumusta/riskiä ei enää pitäisi ollakaan. Keltarauhashormonituki on kyllä yksi mitä ajattelin tämän km jälkeen ottaa gynellä puheeksi, ei kai siitä haittaakaan olisi.

Ihanaa että sinulla on raskaus pettymysten jälkeen onnistunut. Onnellista odotusta ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hipsu79
Minäkin hyppään tänne mukaan, olen 44-vuotias ja itsellisenä lahjasoluhoidossa. Piinailen parhaillaan (pp5), viime viikolla tehtiin ensimmäinen PAS ja sunnuntaina on sitten testipäivä. Saatan kyllä sortua testaamaan jo vähän aiemmin :) Fiilikset heittelee laidasta laitaan, mitään erikoisia tuntemuksia ei ole ollut niin on vaikea pitää positiivisuutta yllä vaikka tiedän että ei niitä aina tulekaan. Pakkasessa on vielä kaksi alkiota, se tuo vähän lohtua jos tämä ei tärppää.

Tsemppihalaus kaikille :heart:
 
vierailija
Valitettavasti meillä oli huono tuuri ja vauva ei ollu kunnossa. Mennään keskeytykseen ja rankat viikot tulossa. Kiitos tästä ryhmästä ja tuesta vielä..luulen, että meidän osalta vauvahaaveet jää tähän..ei kestä fysiikka eikä henkinen puoli. Toivottavasti täällä muilla toteutuu vauvahaaveet!
Voi ei. Voimia tulevaan ❤. rankkaa.

Kuinka kauan kesti, että tulokset tulivat? Tehtiinkö se laaja nipt vai onko niitä eri laajuisia? Millä rv:lla kävit testissä? Nt-ultrassa kaikki oli ok?

T: Untuva79
 
vierailija
Ja anteeksi Hipsu79, että pommitin noilla kysymyksillä. On vain itselläkin nyt kovassa mietinnässä nämä asiat ja nipt-testit yms. Että pitäisikö yksityisesti käydä jo ennen nt-nt-ultraa, että saisi mahd. varhain tietää tuloksen..vai miten tekisi. Jos edes raskaus tästä nyt etenee sinne asti. Huh, kyllä tämä psyyken päälle käy kaikin puolin. Rusehtavaa tuhrua tullut parina päivänä jne...

Untuva79 (rv 5+)
 
Nipt tehtiin 13+1 ja seerumiseulassa hälytti down riskiluvuilla 210:1, nt-ultrassa turvotukset ok/rakenteet. Reilun viikon odotin tuloksia..nyt varmaan ainakin pari viikkoa saa odotelle keskeytystä kun laki vaatii punktion ja sen tuloksia ootella, sit Valviiran lupa..aivan järkyttävää odotusta henkisesti ollut koko raskaus ja ei kun jatkuu ja kun lopputulos vielä huono niin olo on aika karsea. Puydän kyllä heti ma itelleni psyykkistä apua, en halua romahtaa kokonaan.
 
Mä aattelen, et se varhaisultra ois kuitenkin ollut ”turha”..kun ei nyt 12+ ultrassakaan vauvasta mitään vikaa löytynyt..oliko et Niptin voi tehdä vko 10 eteenpäin?Joku voi korjata jos väärässä ja täällä tosiaan kunta sen tarjosi. Yrittäkää aatella et huonot kokemukset on harvinaisia ja nyt kun se sattui minulle niin teillä sujuu hyvin, kyllä iäkkäätkin saa terveitä vauvoja ja nuoremmillekkin voi käydä huonosti. Ei oo nämä omissa käsissä..
 
Voimia @hipsu79 ❣ Ei löydy sanoja.

Itse kävin tänään ottamassa Nipt testin 10+1 viikkoja ja 10 siis täytyy olla kasassa. Tuloksissa menee noin 9 päivää.

@Pellonreunalla Tsemppiä teille hirmuisesti❣
Meillä oli ennen kuopusta (10/19) vuosi yritystä ja 5 aikaisin keskenmennyttä (yksi kerettiin ultrata mikä oli tuulimuna). Sikäli pääsin "helpolla" koska lähtivät itsestään vuotamaan. Itsekin olen aina raskautunut helposti ja tuon vuodenkin aikana jokaisesta mahdollisuudesta. Silloin kun kuopus tärppäsi kokeiltiin kortisonia ja terolutia tueksi.
Nyt tämä raskaus alkoi nopeasti ilman apuja ja toistaiseksi sujunut hyvin.
En tiedä mikä nyt oli toisin, munasolu ainakin yli vuoden taas vanhempia. Eihän näihin aina syitä löydy tai voi vain arvailla.
Toivon teille onnistunutta raskautta❣
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
vierailija
Voimia @hipsu79 Ei löydy sanoja.

Itse kävin tänään ottamassa Nipt testin 10+1 viikkoja ja 10 siis täytyy olla kasassa. Tuloksissa menee noin 9 päivää.

@Pellonreunalla Tsemppiä teille hirmuisesti
Meillä oli ennen kuopusta (10/19) vuosi yritystä ja 5 aikaisin keskenmennyttä (yksi kerettiin ultrata mikä oli tuulimuna). Sikäli pääsin "helpolla" koska lähtivät itsestään vuotamaan. Itsekin olen aina raskautunut helposti ja tuon vuodenkin aikana jokaisesta mahdollisuudesta. Silloin kun kuopus tärppäsi kokeiltiin kortisonia ja terolutia tueksi.
Nyt tämä raskaus alkoi nopeasti ilman apuja ja toistaiseksi sujunut hyvin.
En tiedä mikä nyt oli toisin, munasolu ainakin yli vuoden taas vanhempia. Eihän näihin aina syitä löydy tai voi vain arvailla.
Toivon teille onnistunutta raskautta
Voimia @hipsu79 Ei löydy sanoja.

Itse kävin tänään ottamassa Nipt testin 10+1 viikkoja ja 10 siis täytyy olla kasassa. Tuloksissa menee noin 9 päivää.

@Pellonreunalla Tsemppiä teille hirmuisesti
Meillä oli ennen kuopusta (10/19) vuosi yritystä ja 5 aikaisin keskenmennyttä (yksi kerettiin ultrata mikä oli tuulimuna). Sikäli pääsin "helpolla" koska lähtivät itsestään vuotamaan. Itsekin olen aina raskautunut helposti ja tuon vuodenkin aikana jokaisesta mahdollisuudesta. Silloin kun kuopus tärppäsi kokeiltiin kortisonia ja terolutia tueksi.
Nyt tämä raskaus alkoi nopeasti ilman apuja ja toistaiseksi sujunut hyvin.
En tiedä mikä nyt oli toisin, munasolu ainakin yli vuoden taas vanhempia. Eihän näihin aina syitä löydy tai voi vain arvailla.
Toivon teille onnistunutta raskautta
Kävitkö siis omakustanteisesti yksityisellä? Miten tuo siellä käytännössä hoituu? Ensin varataan gynelle neuvonta-aika ja ultra-aika? Sitten labraan? Onnistuuko yhdellä käynnillä kaikki? Täällä paikkakunnalla ei taida nipt testiä olla saatavilla, joten pitäisi matkustaa jonnekin.
Otettiinko perus vai laaja nipt? Kuinka kallis oli?
 

Yhteistyössä