40 + so what, wol 14 (2019)

Te jotka omilla soluilla ja siittiöillä yritätte. Minkä ikäisiä teidän miehet ovat?
Untuva79
Mun rakkaani on 38 v. eli 6 vuotta minua nuorempi.
Me ehdimme hyvinkin lemmiskelemään lauantaina ja hyvä niin, koska limat loppuivatkin lauantain aikana. Tänään olisi siis dpo 2 menossa. Myöhään tuli ovis, vasta kp 20 tässä kierrossa, mutta nyt ei ollutkaan letroja käytössä. Olen kuitenkin tyytyväinen, että ovis ylipäätään tulee nykyään. Koko hedelmällisen ikäni aikana ei ole oviksia näkynyt. Ja nyt ne on alkaneet, kun hedelmällinen aika on ehtoopuolella. Ei mene nallekarkit tasan koskaan.
 
Täällä kp1. :(Kierto oli taas pitkä, 37 päivää. Johtuukohan tämä heittely imetyksestä? Edellinen kierto oli 28 päivää. Ja sitä edellinen 40 päivää. Oon miettinyt lääkärille menoa. Missä vaiheessa kiertoa kannattaisi mennä? Olisiko teillä suosituksia, mihin kannattaisi mennä pääkaupunkiseudulla?
 
En tiedä päivitelläänkö tota listaa enää edes, mutta näytin roikkuvan sillä vielä, niin poistin itseni, koska meillä virallisempi yritys jäänee tässä pois, koska ei tässä ole kahdessa vuodessa tapahtunut yhtään mitään raskauteen viittaavaa (olen nyt 42v ja matala amh) ja kaikenlaista hoitoa ja viritystä on kokeiltu. Pakko se on vaan uskoa, että oma "ikkuna" on vaan jo sulkeutunut Mutta onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä yrittäjille!
Hei, en koita kääntää sun päätä mutta meillä oli amh 0.7 ja yritystä 2 vuotta ja plussa napsahti (täytän parin viikon päästä 44v). Ja oltiin myös kokeiltu muutamaa asiaa + lahjasolujonossa. Tsemppiä mitä tahansa päätättekin! !
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
Hei, en koita kääntää sun päätä mutta meillä oli amh 0.7 ja yritystä 2 vuotta ja plussa napsahti (täytän parin viikon päästä 44v). Ja oltiin myös kokeiltu muutamaa asiaa + lahjasolujonossa. Tsemppiä mitä tahansa päätättekin! !
Joo, ei tässä mitään ehkäisyä toki aloiteta :) ja saatan vetää vielä parit letrokierrot onnea kokeillakseni, mutta raskaammat ja rahaa vievät hoidot saanee jäädä. Jos ei olisi jo yksi lapsi, niin lahjasoluja varmasti miettisin, mutta ollaan onnekkaita, kun yksi on kuitenkin jo saatu! Mutta ei meillä mitään teknistä estettä raskaaksi tulolle ole, että jos nappaa niin hyvä, mutta en halua enää koko elämää pyörittää sen toiveen ympörillä :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
No ei meillä jatkunutkaan raskaus, eilen ultrassa ei sydänääniä vaikka jo viikolla 8 mittojen mukaan. Tänään uusi ultra ja esilääkitys, su cytotec. Mikään ei indikoinut tätä, mulla on edelleen kovat raskausoireet ja ei vuotoa tai jomotusta. Osaako joku päivittää mulle km listalle. Katsellaan myöhemmin josko jatketaan projektia ja miten. Kunhan tästä selvitty. Tällä hetkellä ei intoa, jos tämä voi tapahtua uudelleen...
 
Viimeksi muokattu:
Ei valitettavasti onnistunut. Nyt taytyy miettia, kummilla yritetaan seuraavaksi, omilla vai lahjamunasoluilla (jos siis Ovumia on jo normaalisti auki myos). Harmin paikka, mutta kortteja on naista kummastakin viela kaantamatta, joten aitiysloman viela jatkuessa ei oikein kannata luovuttaakaan. Tanaan syon kylla pizzaa ja jaateloa illalla. Sitten huomenna taas tiukan terveellista. Paino nyt 74kg, joten kai niilla luovutetuillakin taas uskaltaisi yrittaa. Taytyy miettia.
 
Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

@Hulbertiina (43 v.), 3. / aloitettu1/2015 / Letrozole + gelee royale
@tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
@M4rianne77 (42 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / 1. Ivf 6/2020
@Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
@Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
@nelli5 (43 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
@Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Vielä kerran ❤ (44 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf
@Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
@Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Valoa79 (40 v.), 3. / aloitettu 10/2019 / luomu
@Rusakkonen (47 v.), 2. / aloitettu 1/2017 / luomu + ivf/lahjamunasolut, taustalla 2 lahjasoluhoitoa ja 4 omasolu-IVF:ää, enkelipoika 12/2019 viikolla 36+1 ❤
@Emmelie75 (44 v.) / luomu + ivf
@Anilian (41 v.), 5. / aloitettu 11/2019 / luomu
@lillans (41 v.), 2./ yritys aloitettu 2/2019
@Tikkerituu (40 v.), 3./ aloitettu 11/2018 / ovulaation induktio, enkelipoika 11/2019 viikoilla 20+2
@Shibali (39 v.) 1./aloitettu 9/2019 / luomu / hoidot alkamassa
@Brunet82 (37 v.) 4. / aloitettu 2/2020 / luomu
@Angervo76 (43 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / luomu + mahdollisesti ivf, testi pos 17.1.2020, tilanne rv 4+1, km.
@Äidiksi2020 (43 v), 1. /aloitettu 2/2020 / lahjasolu
@PumpuliNumpuli (39 v.) 1. /aloitettu 1/2019 / hoidot alkamassa
@maris39 (40 v.), 2. /luomu
Äitikuu (42 v.) 7. /aloitettu 5/2020 / luomu
@Montecea (40 v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu, testi pos 16.5.2020, km


Taustalla:

@yöeläjä
@Roxanne
@Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

@kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2
@Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
@Eloveera-79 (40 v.), aloitettu 10/2018 --> luomuraskaus, 29.12. tilanne 19+4 --> laskettu aika 20.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love:
@Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12
@Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.
@KeltainenSeepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.
@Silmu75 (44 v.), 1. / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut --> pos. testitulos 25.11.
@Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf, lahjamunasolu 11/2019 --> pos. testitulos 23.12.
@Ellinoora38 (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf, testi pos 12/2019, 16.1.20 tilanne rv 7+1
@Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu, testi pos 23.1.2020
@-Julia (40 v.) 1./aloitettu 6/2018/luomu/inseminaatio LA 31.10.2020
@skorpioni-79 (40 v.) 3. /aloitettu 4/2020 / luomu
@Annamaija 76 (43 v.) 3. / yritys alkanut 8/2018/lahjasolut, testi pos 6.6.2020, km rv 8.
@hipsu79 (40 v.), 6./aloitettu 10/2019 / luomu

Lapsen syliin saaneet:

@Mary18, 12/2019
@kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020. SYNTYNYT 19.4.2020.
 
Ei valitettavasti onnistunut. Nyt taytyy miettia, kummilla yritetaan seuraavaksi, omilla vai lahjamunasoluilla (jos siis Ovumia on jo normaalisti auki myos). Harmin paikka, mutta kortteja on naista kummastakin viela kaantamatta, joten aitiysloman viela jatkuessa ei oikein kannata luovuttaakaan. Tanaan syon kylla pizzaa ja jaateloa illalla. Sitten huomenna taas tiukan terveellista. Paino nyt 74kg, joten kai niilla luovutetuillakin taas uskaltaisi yrittaa. Taytyy miettia.
Ainakin Jyväskylässä on Ovumia normaalisti auki, oon raskaana siellä 29.5 tehdystä tuoresiirrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2020
@Annamaija 76 Voimia suruun❣

@Rusakkonen Olen seurannut teitä pitkään ja pitänyt peukkuja. Toivon todella teille onnistumista❣

On. Täällä olen hyvin hämmentynein ajatuksin. Kovin aikaisin testasin tässä kierrossa mutta plussan olisi jo "pitänyt" näkyä. Jätin asian ja aloin mielenkiinnolla seurata ovulaatiotestein kun raskaustestit loppui. Toissapäivänä ne alkoi vahvistua ja tänään tein yhden löytämäni onestepin johon tuli haalea viiva. En yhtään ollut odottanut kun ei ollut normioireita.
En voi olla miettimättä toissavuoden kuopuksen yritysaikaa ja niitä 5 kemiallista ennen onnistumista.
Niin ristiriitaista, toiveikas mutta en vaan halua innostua koska se pettymys...
 
Minä pääsin ekaan neuvolaan asti. Iloisena yllätyksenä täällä kuulema pääsee kaikki halukkaan 40+ äidit siihen nippt testiin..ei tarvitse itse maksella. Mutta rauhassa päivä kerrallaan..sanoin neuvolassakkin, että ennen kun näen onko mahassa ketään en uskalla innostua..odotan siis sinne niskapoimu-ultraan asti rauhassa..
 
vierailija
Minä pääsin ekaan neuvolaan asti. Iloisena yllätyksenä täällä kuulema pääsee kaikki halukkaan 40+ äidit siihen nippt testiin..ei tarvitse itse maksella. Mutta rauhassa päivä kerrallaan..sanoin neuvolassakkin, että ennen kun näen onko mahassa ketään en uskalla innostua..odotan siis sinne niskapoimu-ultraan asti rauhassa..
Minkä sairaanhoitopiirin alueella on tuo nipt testi tarjolla yli 40+ ikäisille?
Ja onnea ekasta neuvolasta, toivottavasti tulee vielä monta käyntiä lisää.

Untuva79
 
vierailija
En muista oonko aiemmin kysellyt tätä jo. Mutta...mitähän mahtaa mahdollisen raskautumisen kannalta tarkoittaa se, että viimeks gynekäynnillä ultratessa totes, että toinen munasarja on hiipumassa ja toinen ihan hyvä. Mitatkin sanoi..mutten enää muista mitä ne oli...ehkä 28mm parempi ja 18mm se huono. Eli jos hiipumassa, niin toimiiko ollenkaan? Onko raskaus mahdollinen tyyliin vain joka toinen kk tai ei niinkään usein. Sanoi kuitenkin että kun useampia raskauksia taustalla, niin voin olla ihan hedelmällinenkin vielä.
Untuva79
 
Montecea kirjautumatta
Mikä tilanne Montecealla?
Meillä sama lopputulema, mutta lähti itsekseen kesken, ei tarvittu keskeytystä. Olen tosi pahoillani että teilläkin kävi näin.

Lääkäri koitti lohdutella että tämä on yli 40-vuotiailla todella tavallista, näin käy noin 40 prosentissa raskauksista. Eli vaikka kävisi onni että vielä raskaudun (mikä on epätodennäköistä), vaikka hcg nousisi hyvin, vaikka ultrassa näkyisi syke, vaikka päästäisiin jo kaksinumeroisille viikoille - PAM, päin naamaa.

Miten tällaisen jälkeen uskaltaisi nauttia uudesta raskaudesta, jos sellainen ihme kohdalle osuisi? Varsinkin kuin vaikka selviäisi sen 60 prosentin puolelle joilla ei mene kesken, kaikki muut mahdolliset riskit ovat suurentuneet?

Elämä tuntuu aika pahalta nyt.
 
Meillä sama lopputulema, mutta lähti itsekseen kesken, ei tarvittu keskeytystä. Olen tosi pahoillani että teilläkin kävi näin.

Lääkäri koitti lohdutella että tämä on yli 40-vuotiailla todella tavallista, näin käy noin 40 prosentissa raskauksista. Eli vaikka kävisi onni että vielä raskaudun (mikä on epätodennäköistä), vaikka hcg nousisi hyvin, vaikka ultrassa näkyisi syke, vaikka päästäisiin jo kaksinumeroisille viikoille - PAM, päin naamaa.

Miten tällaisen jälkeen uskaltaisi nauttia uudesta raskaudesta, jos sellainen ihme kohdalle osuisi? Varsinkin kuin vaikka selviäisi sen 60 prosentin puolelle joilla ei mene kesken, kaikki muut mahdolliset riskit ovat suurentuneet?

Elämä tuntuu aika pahalta nyt.
Olen todella pahoillani! Itse mietin pitäisikö ehkäistä luomu raskautta kunnes päästään luovarijonossa eteenpäin. Tosin sekin tuntuu typerältä kun ei tässä ole mitään tapahtunut kahteen vuoteen.
 
Meillä sama lopputulema, mutta lähti itsekseen kesken, ei tarvittu keskeytystä. Olen tosi pahoillani että teilläkin kävi näin.

Lääkäri koitti lohdutella että tämä on yli 40-vuotiailla todella tavallista, näin käy noin 40 prosentissa raskauksista. Eli vaikka kävisi onni että vielä raskaudun (mikä on epätodennäköistä), vaikka hcg nousisi hyvin, vaikka ultrassa näkyisi syke, vaikka päästäisiin jo kaksinumeroisille viikoille - PAM, päin naamaa.

Miten tällaisen jälkeen uskaltaisi nauttia uudesta raskaudesta, jos sellainen ihme kohdalle osuisi? Varsinkin kuin vaikka selviäisi sen 60 prosentin puolelle joilla ei mene kesken, kaikki muut mahdolliset riskit ovat suurentuneet?

Elämä tuntuu aika pahalta nyt.
Tämä on se pahin..pelkään että koko raskaus on yhtä pelkoa, mutta viimeksi sain aika hyvin keskusteluapuja neuvolan kautta läpi raskauden. Nytkin olen raskautunut suht helposti, mutta juuri tuo, että matkassa ei meinaa pysyä. Edellinen keskenmenokin alkoi niin, että heräsin vaan yx kax sänky täynnä verta..niin on tämä henkisesti aika raastavaa. Siksi en halua edes omakustanteisesti mennä alun ultraan kun tiiän et harmittaa sekin kun raha meni hukkaan jos kuitenkin kesken menee kun ei sille mitään voi jos jotain käy..yritän miettiä muita juttuja ja päivä kerrallaan mennä, mutta suosittelen kaikille ehdottomasti keskusteluapuja..siitä on itselle ainakin ollut tukea ja pelkopolikin kutsuu jos raskaus etenee..
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Meillä sama lopputulema, mutta lähti itsekseen kesken, ei tarvittu keskeytystä. Olen tosi pahoillani että teilläkin kävi näin.

Lääkäri koitti lohdutella että tämä on yli 40-vuotiailla todella tavallista, näin käy noin 40 prosentissa raskauksista. Eli vaikka kävisi onni että vielä raskaudun (mikä on epätodennäköistä), vaikka hcg nousisi hyvin, vaikka ultrassa näkyisi syke, vaikka päästäisiin jo kaksinumeroisille viikoille - PAM, päin naamaa.

Miten tällaisen jälkeen uskaltaisi nauttia uudesta raskaudesta, jos sellainen ihme kohdalle osuisi? Varsinkin kuin vaikka selviäisi sen 60 prosentin puolelle joilla ei mene kesken, kaikki muut mahdolliset riskit ovat suurentuneet?

Elämä tuntuu aika pahalta nyt.

Juuri tämä.
Olen yleisesti peruspositiivinen mutta tässä kohtaa on hyvin vaikea. Vaikka haluaisin.

Syvät pahoittelut @Montecea <3
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
@Momon, nyt sormet ristissä toivotaan vahvistumista viivalle. Jännittävää!

@hipsu79, rennosti vaan eteenpäin niin kyllä se hyvin menee!

Näin viime yönä unta, jossa meillä oli noin 5-v. poika. Aamulla tietysti pettymys, kun pyyhkiessä paperissa oli iso verinen tuhru. Tänään ovisplussan mukaan vasta dpo 11 ja eilen tehty ihan selkeä nega. Kunnon vuotoa odotellessa...
 
vierailija
Kolme kk ilman ehkäisyä, tässä kierrossa oviksen aikaan touhuiltu. Äsken kp 25/26 täysin puhdas nega testattu. Ja olen pettyneempi kuin luulinkaan. Olen ajatellut, että vain tämä kesä ilman ehkäisyä. Sitten saa olla...
Untuva79
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76

Yhteistyössä