40 + so what, wol 14 (2019)

Kai minunkin on aktivoiduttava jälleen. Kuopus nyt 7kk ja olisi toiveissa sisarus. Kuopusta odottelimme vuoden ja matkalla oli raskautuminen jokaisesta mahdollisesta kierrosta joka vuoti sitten alussa pois. Eli kemiallisia ja yksi tuulimuna.
Tärppi kierrossa olimme klinikalla ja saimme kevyitä apuja (terolut,kortisoni,ravintoliuos).
Nyt on taas ikää lisää, kovasti mietityttää kuinka henkisesti kestää, oli todella rankkaa minulle viimeksi kestää nuo pettymykset.

Toivon sydämenipohjasta plussia kaikille eritoten pitkään yrittäneille. Olette superia
Hei Momon. Muistan sinut jostain ketjusta, oliko se +35 jotain. Minulla on lapsonen nyt 13kk. Nyt haaveissa toinen pieni. Minulla edellinen odotus alkoi melko helposti. Yksi keskenmeno oli. Toivotaan, että sinulla olisi tällä kertaa helpompaa ja plussa tulisi. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Täällä yksi juuri plussannut 37v. Tämä on 4. lapsi ja stressaan kyllä paljon tuota riskipuolta. Haluaisinkin ottaa NIPT testin, mutta hinta 1000e hieman mietityttää. Onko jollain suositusta missä se olisi edullisinta ottaa? Mehiläiseen soitin, niin ultran hinta sisältäen menee siihen tonniin tuo testi..
En valitettavasti osaa sanoa. Minä pääsen julkisella siihen. Voisit kysyä, olisiko sinunkin mahdollista iän vuoksi saada se tutkimus julkisella puolella. Vaikka vielähän sinä olet nuori! :)
 
maris39
Pelottaa kauheasti tuo raskaustestin teko. Piinaa jatkuu vielä 3 pvä. Mulla oireet katosi. Jos onkin mennyt kesken. En mä muistanut että tää on tällaista tää alku. Pelottaa ihan kauheasti keskenmeno. Mies oli ihan innoissaan kun kerroin että oon mahdollisesti raskaana.
 
Moi pitkästä aikaa! Aluksi pahoitteluni @Rusakkonen. Luin juuri Maaret Kallion uutta kirjaa Voimana toivo e-kirjana Nextoryssa. Suosittelen sitä sinulle ja se sopii kyllä kaikille. Sen lukeminen auttaa saamaan paremman mielen.

Minä olen täällä ollut vain taustalla ja taustalla jatkaisin nytkin. Olen nyt 40-vuotias 1-vuotiaan äiti. Imetän vielä, enkä ole vieläkään valmis lopettamaan imetystä, vaikka haaveilemme toisesta pienestä. Kuukautiskierto on nyt normalisoitunut ja muuttunut yli 40 päivästä 28 päivään. Nyt on kp10 ja yritys on taas käynnissä. Koronan vuoksi pidettiin vähän taukoa.

Tänään minun oli tarkoitus ostaa raskaus-imetys-monivitamiinia, mutta olin vahingossa raskaus-imetys-omega-3-rasvahappoja, mutta ei kai niistä haittaakaan ole. Pitää sitten vaan ostaa vielä vitamiinit. Ostin myös Obsidania. Minkälaiset rautavarastot ja hb olisi hyvä olla, jos haaveilee raskaudesta?
Yli 50 Ferritiini
 
Tehdäänkö tuota NIPT testiä julkisella? Onko siihen joku ikäraja?
NIPT tehdään julkisella jos veriseula + nt-ultra hälyttää. Niihin taitaa päästä lähetteellä jokainen tähän ketjuun kirjoittava iän takia. Mutta jos haluaa suoraan NIPTin tai aikaisemmilla viikoilla, pitää mennä yksityiselle ja se taitaa olla halvimmillaan 750 euroa.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Täytin 40 kun tätä kuopusta odotin eikä ollut mahdollista saada niptiä julkisella puolella kun kysyin neuvolasta.

@Reetaleena Kiitos! Toivotaan paljon plussia . Mullakin aiemmat raskaudet alkaneet helposti. Nyt ikä vienyt tämän vauvahaaveilun aivan uuden eteen. Mutta täytyy olla sinnikäs ja yrittää pysyä optimistisena.
 
Palaten vielä tähän yrittämiseen. Mulla ei ole kierto vielä edes alkanut mutta olin satavarma että ovulaatio oli pari viikkoa sitten (kivut ja limat). En tikuttanut mutta oireet oli selvät. Ei kyllä ole tärpännyt muttei vuotokaan alkanut. Ehkä vain kuvittelin oviksen
Löysin liian myöhään läjän ovulaatiotestejä jotka olin jättänyt jemmaan ja unohtanut. Toisaalta olen kyllä sitä mieltä että testaamiset tekee stressiä vielä enemmän mutta ei pysty olemaan tekemättäkään.‍‍
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
maris39
Mä tein tänään tokan testin ja negaa näytti. No ei ollut kyllä kaikkein herkin testi. Ja mulla ei ole vielä menkat myöhässä. Ootteko muuten kokeillut kohdunsuuta? Mä kokeilin ja mulla on kohdunsuu pehmeä mutta selvästi kiinni. . No ei siihen oo kyllä luottamista. Pitää vielä odotella niiden menkkojen alkua. Jos ne ei ala niin sitten testaan. Nyt vaan yritän olla miettimättä asiaa. Jos en oo raskaana niin uusi kierros sitten.
 
Vierailija
Eli onko niin, ettei automaattisesti 41-vuotiaskaan saa julkisella puolella NIPT-testiä tai lapsivesipunktiota?
Olen luullut, että saisi.

Täällä ei edelleenkään olla alettu yrittämään. Mies yhä ottanut kumin käyttöön aina loppuvaiheessa. En tiedä uskaltautuuko enää yrittämään. Sanoo, että riskit on niin korkeat. Ja minä oon itkenyt pettymystäni jo useammankin kerran. JA toivonut jotain epätoivoista touhutippatärppiä. On nää naisen vauvakuumeet sitten ärsyttäviä...

Untuva79 (kirjautumatta)
 
En oikein tiedä tosta NIPT-käytännöstä, meillä viime syksynä tehtiin NIPT kun yhdistelmäseula hälytti korkeaa riskiä (1:16). Tässä yhteydessä keskustelin kätilön kanssa joka sanoi että minulla pelkkä ikäriski on 1:110 (en muista oliko tää 39 vai 40v mukaan laskettu). Seulahälytyshän tulee jos riski on suurempi kuin 1:250, joten jos toi veriseula tai NP ei jotenkin voi vähentää ikäriskiä niin korkealla iällä siihen pitäisi päästä.
 
Sain 24-vuotiaana tyttären, jolla on Turnerin oireyhtymä. Hän on psyykkisesti ihan normaali tyttö ja tämä onkin sellainen, että saattaa jäädä huomaamatta. Hänellä on vähän poikkeavat kromosomit. Osasta hänen soluistaan puuttuu toinen x-kromosomi. Tämä ei ole perinnöllinen, mutta siitä huolimatta sain viimeksi raskaana ollessa NIPT:n ja saan sen aina.
 
maris39
Mä tein toisen testin tänään. Ja negaa näytti. Oli rsfu herkkä raskaustesti. En mä oo raskaana. Jos oon niin on varmaan menossa kesken. Kauheat menkkamaista kipua. En jaksa toivoa että ois raskautta vaan menkkojen alkua. Vaikka on kp 21 menossa. Oon jotenkin luovuttanut tässä kierrosta. Mä oon varmaan vaan kuvitellut kaikki oireet.
 

Yhteistyössä