40 + so what, wol 14 (2019)

Tulos tuli ja valitettavasti oli “alle 2.0”. Koska kyseessa oli jo pp15, varmastikaan laakitysta ei kannata jatkaa...

Nyt ollaan kylla aika alhaalla. Tuli myos tyohakemuksesta kielteinen. Kai se elama joskus taas jatkuu, jos vaikka johonkin rooliin paasisi tassa elamassa, mielellaan tietysti seka aidiksi etta normaaliin tyopaikkaan myos. Ei luulisi olevan mahdotonta

Hoh hoijaa. Kp2, kun se joskus tulee, alkaa taas Progynova.
 
  • Surullinen
Reactions: Shibali
maris39
Täällä jännitetään onnistuuko Plussa . Mun oudot menkka oireet ym oli sitten nega kierto. Mutta nyt tässä kierrossa toivottavasti tärppää. Tai taas kummasti kp 7 alkoi ovulaatio kivut. Joten ollaan ahkerasti peittoa heilutettu.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Rusakkonen, kovasti voimia tilanteeseen..onneksi alkioita on vielä..
Itsellänikin on nyt kp 8-9 ollu ihan järkyt mahakivut ja aattelen et munasolu kun kasvaa niin aiheuttaa tuon..kp 10 kipu loppui kuin seinään..laskurin mukaan mulla ois ollu eilen ovulaatio vasta, ei auta kun tallenteilla koko ajan niin jos se osuu sit kohdalle. Testejä en halua ostaa, koska olen pihi:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
maris39
Huh mitä alavatsa kramppeja. Nippailee kunnolla. Olisiko tärpännyt . Mulla oli samanlaista kuin esikoista aloin odottaa. Hedelmöityksen jälkeen oli viikon menkkajuilimista. Nyt on ollut 2 pvä. Toisaalta pelottaa että on vaan ovulaatio. Mutta ei mulla näin kovia oviskipuja ole ollut. Piina viikot edessä.
 
Toivottavasti @Annamaija 76 teillä saadaan hommat pian rullaamaan. Todella piinaavaa tommonen turha viivytys!


Tsemppiä @maris39 piinapäiviin.

ON: Pregnyl pistetty eilen joten täällä dpo0, mahdollisia ovuloitujia oli annoksen noston myötä tällä kertaa 5 ja se kyllä tuntuu munasarjojen tienoilla! Toivottavasti siellä olisi joku kehityskelpoinen tällä kertaa joukossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Moi pitkästä aikaa! Aluksi pahoitteluni @Rusakkonen. Luin juuri Maaret Kallion uutta kirjaa Voimana toivo e-kirjana Nextoryssa. Suosittelen sitä sinulle ja se sopii kyllä kaikille. Sen lukeminen auttaa saamaan paremman mielen.

Minä olen täällä ollut vain taustalla ja taustalla jatkaisin nytkin. Olen nyt 40-vuotias 1-vuotiaan äiti. Imetän vielä, enkä ole vieläkään valmis lopettamaan imetystä, vaikka haaveilemme toisesta pienestä. Kuukautiskierto on nyt normalisoitunut ja muuttunut yli 40 päivästä 28 päivään. Nyt on kp10 ja yritys on taas käynnissä. Koronan vuoksi pidettiin vähän taukoa.

Tänään minun oli tarkoitus ostaa raskaus-imetys-monivitamiinia, mutta olin vahingossa raskaus-imetys-omega-3-rasvahappoja, mutta ei kai niistä haittaakaan ole. Pitää sitten vaan ostaa vielä vitamiinit. Ostin myös Obsidania. Minkälaiset rautavarastot ja hb olisi hyvä olla, jos haaveilee raskaudesta?
 
vierailija
Kertokaas jotain fiksuja paikkoja mistä käydä lukemassa faktoja liittyen ikään ja raskauteen? Erityisesti miestä pelottaa kaikki riskit, kun hän on jo 47v ja minäkin 41v. Muutama vuosi sitten raskauduin helposti ja kaikki meni hyvin. Nyt vauvakuume jäytää taas, mutta myös pelottaa paljon enemmän kuin aiemmin...
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Moi pitkästä aikaa! Aluksi pahoitteluni @Rusakkonen. Luin juuri Maaret Kallion uutta kirjaa Voimana toivo e-kirjana Nextoryssa. Suosittelen sitä sinulle ja se sopii kyllä kaikille. Sen lukeminen auttaa saamaan paremman mielen.

Minä olen täällä ollut vain taustalla ja taustalla jatkaisin nytkin. Olen nyt 40-vuotias 1-vuotiaan äiti. Imetän vielä, enkä ole vieläkään valmis lopettamaan imetystä, vaikka haaveilemme toisesta pienestä. Kuukautiskierto on nyt normalisoitunut ja muuttunut yli 40 päivästä 28 päivään. Nyt on kp10 ja yritys on taas käynnissä. Koronan vuoksi pidettiin vähän taukoa.

Tänään minun oli tarkoitus ostaa raskaus-imetys-monivitamiinia, mutta olin vahingossa raskaus-imetys-omega-3-rasvahappoja, mutta ei kai niistä haittaakaan ole. Pitää sitten vaan ostaa vielä vitamiinit. Ostin myös Obsidania. Minkälaiset rautavarastot ja hb olisi hyvä olla, jos haaveilee raskaudesta?
Multa testattiin ferritiini ja oli 70, kuulemma ok. Saisitko jossain sen testattua?
 
  • Tykkää
Reactions: Reetaleena
Moi pitkästä aikaa! Aluksi pahoitteluni @Rusakkonen. Luin juuri Maaret Kallion uutta kirjaa Voimana toivo e-kirjana Nextoryssa. Suosittelen sitä sinulle ja se sopii kyllä kaikille. Sen lukeminen auttaa saamaan paremman mielen.

Minä olen täällä ollut vain taustalla ja taustalla jatkaisin nytkin. Olen nyt 40-vuotias 1-vuotiaan äiti. Imetän vielä, enkä ole vieläkään valmis lopettamaan imetystä, vaikka haaveilemme toisesta pienestä. Kuukautiskierto on nyt normalisoitunut ja muuttunut yli 40 päivästä 28 päivään. Nyt on kp10 ja yritys on taas käynnissä. Koronan vuoksi pidettiin vähän taukoa.

Tänään minun oli tarkoitus ostaa raskaus-imetys-monivitamiinia, mutta olin vahingossa raskaus-imetys-omega-3-rasvahappoja, mutta ei kai niistä haittaakaan ole. Pitää sitten vaan ostaa vielä vitamiinit. Ostin myös Obsidania. Minkälaiset rautavarastot ja hb olisi hyvä olla, jos haaveilee raskaudesta?
Me ollaan aika lailla samanikäisiä ja melko samanikäiset lapset. Minäkin vielä imetän, ja raskauduin silti. Meillä tärppäs jo sillä että harvensin imetyskertoja, ei tarvinnu kokonaan lopettaa.
 
maris39
Piinailen täällä. Menkkamaista vihlontaa ollut nyt 5 pvä. Aaltomaista. Lämpöilyä on siinä 37,1-37,5. Kävelessä välillä pahentunut ja tulee paineen tunne. En usko että on ovulaatioon liittyvää kipua. Testiä on turha vielä tehdä. Pelkään ihan törkeästi että jos oon raskaana niin menee kesken. Mulla oli kyllä esikoisesta hiukan samanlaista.
 
Me ollaan aika lailla samanikäisiä ja melko samanikäiset lapset. Minäkin vielä imetän, ja raskauduin silti. Meillä tärppäs jo sillä että harvensin imetyskertoja, ei tarvinnu kokonaan lopettaa.
Onnea plussasta! Aiotko jatkaa ja mahdollisesti imettää molempia? Itse olen miettinyt sitä, kun lapseni on maitoallerginen, riippuen siitä tärppääkö ja milloin... Toisaalta ajattelin lopetella sitten kun hän on 2-v. Hyvin on kasvanut allergioista huolimatta. Äidinmaito on kyllä ollut hänelle tosi tärkeää ravintoa.
 
Onnea plussasta! Aiotko jatkaa ja mahdollisesti imettää molempia? Itse olen miettinyt sitä, kun lapseni on maitoallerginen, riippuen siitä tärppääkö ja milloin... Toisaalta ajattelin lopetella sitten kun hän on 2-v. Hyvin on kasvanut allergioista huolimatta. Äidinmaito on kyllä ollut hänelle tosi tärkeää ravintoa.
Kiitos! Meilläkin on maitoallerginen, siksi vielä imetän. Ajattelin jatkaa niin kauan kun jaksan, mutta en osaa sanoa kuinka rankaksi käy jos pahoinvointi on samanlaista kun viime raskaudessa. Voi toki olla että vieroittuu itsestään, joillekin kuulemma käy niin kun raskaus muuttaa maidon makua.
 
Luin noista raskautta suunnittelevan labroista ja heti on some täynnä mainoksia niistä. No minulta on melko vasta otettu hb ja ferritiini ym. Hb oli vähän alhainen, minkä vuoksi nyt otan rautakuurin. Ferritiini oli 74. Se ei ole kauhean huono, kun jossain sanottiin, että raskautta suunnittelevalla pitäisi olla vähintään 50. Toisaalta olen lukenut (lähde ei niin luotettava) että hedelmällisessä iässä olevalla ferritiini olisi hyvä olla noin 100. Minulla on yksi paljon nuorempi ystävä, joka haluaisi toisen lapsen, mutta kärsii pahasta raudanpuutteesta. Raskaus alkoi, mutta päättyi keskenmenoon. Nyt hän yrittää tosissaan saada rautatilanteensa kuntoon.

Minä en hirveästi lue iän vaikutuksesta. Jos vielä tulisin raskaaksi, niin ottaisin NIPT-tutkimuksen rv10.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Te jotka plussanneet. Onko tunnetta että ois mandariini tai appelsiini alavatsalla. Mulla on koko ajan sellainen tunne. Tuntuu että kohtu on pallona. En ole vielä uskaltanut tehdä raskaustestiä. Odotan että menkat ois myöhässä niin sitten testaan.
Minulla oli viime raskaudessa monta päivää rinnat kipeät/arat jo ennen plussatestiä. Nyt en tiedä tulisiko semmoista oiretta edes, kun imetän.
 
maris39
Minulla oli viime raskaudessa monta päivää rinnat kipeät/arat jo ennen plussatestiä. Nyt en tiedä tulisiko semmoista oiretta edes, kun imetän.
No mulla on sama. Imetän vielä esikoista. Toissa päivänä oli kyllä kipeä tissi mutta johtui siitä kun oli imetyksen väli liian pitkä ja maito pakkautui rintaan. Imetän siis vain toisesta kun poika hylkinyt vasenta koko imetys taipaleen ajan.

Niin ja oon lähes 100 % varma että oon raskaana. Eilen illalla tuli kunnon pahanolon aalto. Ei tiennyt oksentaako vai ei. Mulla on ilta pahoinvointia ei aamu. Esikoisesta voin pahoin iltaisin. Lisäksi yöllä iski kauhea nälkä. Olin kuitenkin syönyt hyvin. Ettei voi johtua siitä. Kai se on mentävä ostamaan raskaustesti.
 
Luin noista raskautta suunnittelevan labroista ja heti on some täynnä mainoksia niistä. No minulta on melko vasta otettu hb ja ferritiini ym. Hb oli vähän alhainen, minkä vuoksi nyt otan rautakuurin. Ferritiini oli 74. Se ei ole kauhean huono, kun jossain sanottiin, että raskautta suunnittelevalla pitäisi olla vähintään 50. Toisaalta olen lukenut (lähde ei niin luotettava) että hedelmällisessä iässä olevalla ferritiini olisi hyvä olla noin 100. Minulla on yksi paljon nuorempi ystävä, joka haluaisi toisen lapsen, mutta kärsii pahasta raudanpuutteesta. Raskaus alkoi, mutta päättyi keskenmenoon. Nyt hän yrittää tosissaan saada rautatilanteensa kuntoon.

Minä en hirveästi lue iän vaikutuksesta. Jos vielä tulisin raskaaksi, niin ottaisin NIPT-tutkimuksen rv10.
Täällä yksi juuri plussannut 37v. Tämä on 4. lapsi ja stressaan kyllä paljon tuota riskipuolta. Haluaisinkin ottaa NIPT testin, mutta hinta 1000e hieman mietityttää. Onko jollain suositusta missä se olisi edullisinta ottaa? Mehiläiseen soitin, niin ultran hinta sisältäen menee siihen tonniin tuo testi..
 
Kai minunkin on aktivoiduttava jälleen. Kuopus nyt 7kk ja olisi toiveissa sisarus. Kuopusta odottelimme vuoden ja matkalla oli raskautuminen jokaisesta mahdollisesta kierrosta joka vuoti sitten alussa pois. Eli kemiallisia ja yksi tuulimuna.
Tärppi kierrossa olimme klinikalla ja saimme kevyitä apuja (terolut,kortisoni,ravintoliuos).
Nyt on taas ikää lisää, kovasti mietityttää kuinka henkisesti kestää, oli todella rankkaa minulle viimeksi kestää nuo pettymykset.

Toivon sydämenipohjasta plussia kaikille eritoten pitkään yrittäneille. Olette superia❣
 

Yhteistyössä