40+ so what wol.13

Hei kaikille pitkästä aikaa! Olen ollut kiireinen, kipeä ja väsynyt etten ole saanut aikaiseksi käydä edes lukemassa teidän juttuja, pahoittelut! Myös oma vauvaprojekti on jäänyt taka-alalle, en ole yhtään ovistikkuakaan uittanut. Viime kierron nega otti niiiiin päähän. Oviksesta ei hajuakaan, flon mukaan oli lauantaina ja jos, niin hyödynnetty on eli voinen kait piinailla..
Onnittelut Katti!! Ja ihanaa että Kirsillevauva pääsee myös jo hoitoihin! Muille myös kovasti tsemppiä. Oisko vähän siistiä kun kaikki sais nyt joulu-tammikuussa sen kauan kaivatun plussan, jee!
Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!
 
@miumiu_82 , harmi että plussa sitten hiipui pois. :( Mutta ihan varmasti oli joku kiinnittymisyritys kyseessä, ja sehän tarkoittaa, että seuraavalla kerralla voitte jo hyvinkin saada pysyvän plussan. Nyt vain uutta yritystä kehiin! (y)

@Momon , mielenkiintoista kuulla, mitä kaikkia apukeinoja sitä onkaan tarjolla! Itse en ole noista kaikista kuullutkaan, vaikka aika konkari näissä hoitoasioissa jo olen. Toivotaan kovasti, että nuo konstit toisivat nyt teille sen kaivatun avun!

@kirsillevauva , ihanaa matkaa teille! Varmasti tekee hyvää rentoutua ja tuulettaa päätä ennen hoitojen alkamista. :)

@yöeläjä lle pikaista paranemista! En minäkään usko että mahatauti sinällään estäisi raskautumisen, jos vain tärppi on tullut - ja sitähän me kaikki toivotaan. :love:

@Katti75 , kiitos onnentoivotuksista! :) Ultraan olen menossa vasta huomenna. Ihan kiva fiilis mennä pitkän tauon jälkeen omalle klinikalle, vaikka toiveet onnistumisen suhteen ei kovin korkealla olekaan. Täytyy samalla kysellä, mitä mieltä lääkäri on hoitojen jatkamisesta, jos ja kun tärppiä ei tammikuussa tule. Tsemppiä sinulle raskausoireiden kanssa, hyvä kun nyt pääset joululoman ajaksi lepäilemään. Muutaman viikon sisällä oireet jo varmasti helpottavat muutenkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Hei te joilla on alkion siirtoja takana. Kumman näette parempana vaihtoehtona 2-3 pv alkion siirron vai blastokystin siirron? Pitkä viljely näyttää olevan kova seula alkioille, mutta toisaalta mietin onko kohtu kuitenkin alkiolle parempi paikka kehittyä kuin kaapissa viljely. Meillä on nyt mahdollisuus itse päättää kummin toimintaan, mutta yhtäkkiä kaikki tuntuu huonoilta vaihtoehdoilta.
 
@MatildaM , mä liputan kyllä pitkän viljelyn (blastokystit) puolesta. Henkilökohtaisesti en usko, että sellainen alkio joka kuukahtaa labrassa pärjäisi sen paremmin kohdussakaan. Tilastojenkin valossa blastokystien siirroissa on parempi onnistumisprosentti, ja itse ainakin haluaisin välttää kaikki turhat siirrot ja keskittyä vain niihin alkioihin, joilla on oikeasti mahdollisuus onnistua. Näin ihan jo siksikin, että yksityisellä puolella jokainen siirto maksaa tonnin verran.

Tsemppiä ja onnea teille tuleviin siirtoihin, mihin sitten päädyttekin! (y)
 
Hei, olikos taalla ketaan, jolla oli periaatteessa normaali tyroksiiniarvo mutta kuitenkin raskautta ajatellen korkea, ja aloitti tabletit? Aloitin eilen 50 mikrogrammalla, kun arvo oli siis ollut korkeahko viime mittauksessa (3). Myohemmin paivalla hirvittava ripuli. Tietenkin syyna voi olla esim. jokin minulle sopimaton ruokakin, kun samana paivana oli tyopaikan joululounas, mutta mielestani en mitaan hirvean erikoista syonyt enka juonut alkoholia. Niin kauhea ripuli, ettei sellaista voisi pidemman paalle kestaa. Tosin vessaan ei toista kertaa sitten samana paivana tarvinnut juosta. Tabletin ja “kohtauksen” valilla kylla noin 8h. Oliko kenellakaan tallaista tyroksiinin yhteydessa ja meniko ohi? Mietin, olisikohan 50 mikrogrammaa liian iso maara, pitaisiko vaan aloittaa 25:sta.
 
@Rusakkonen Melko suurella annoksella aloitettu. Vaikea uskoa että olisi tyroksiinista johtuva tuo ripuli (ainakin labrat kun otetaan vasta muutaman vk päästä lääkkeen muutoksesta, jolloin vasteen näkee luotettavasti) Toki tämä on vain mun mielipide, en ole lääkäri:rolleyes:
Mulla aloitettiin aikoinaan 25 mg ja arvot oli silloin lähtöjään ihan kököt.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Momon - minustakin 25 olisi parempi, mutta 50 on se normaali aikuisen aloitusannos, vanhalle ihmiselle (mita me ei olla) yleensa 25. Mutta minustakin olisi voinut varmaan lahtea 25:sta, kun arvo oli kuitenkin lahes normaali. Otin taas tana aamuna, saa nahda, miten tanaan menee... ripuli on kuulemma ylitoiminnan oire eli liittyy liian suureen annokseen...
 
@Rusakkonen , ei ole omaa kokemusta (täytyy myöntää että en edes muista omaa TSH:ta kun viimeksi on tarkistettu...), mutta mä kans luulisin että voisi aloittaa ihan 25 ug:lla, kun noin periaatteessa on viitealueella, mutta halutaan buustata raskausmahdollisuuksia. Se 50 ug ois varmaan hyvä aloitusannos jos olisi selvä hypotyreoosi. Tsekkaa toki tarvittaessa lääkäriltäsi, jos annoksen säätely omin päin tuntuu epämukavalta. Hienoa että on löytynyt lisää juttuja joilla voi mahdollisuuksia vielä parantaa (Januvia ja Nivestim), olen varma että sinnikkyytesi palkitaan!

@MatildaM , minäkin olen blastoksi viljelyn kannalla. Varmaan näkemykseeni vaikuttaa se, että omalla klinikalla se on standardikäytäntö ja just kuten @Roxanne sanoi, todennäköisesti kohdussakaan ei pärjää sellainen alkio joka ei jatka jakautumista labraoloissa. Nykyiset viljelymenetelmät on niin kehittyneitä. Mullakin on ollut paljon alkioita jotka on vielä 3- tai 4-päiväisinä näyttäneet ihan hyviltä, mutta niin vain ovatkin lopettaneet kehityksensä sitten siihen.

@tatti55 kiva kuulla sinustakin! :) Plussaonnea ja tsemppiä piinailuun!

@yöeläjä , toivottavasti kurja tauti on jo hellittänyt? Jos plussa on tullut niin ei se onneksi sieltä lähde vaikka mahasta tulisi tavaraa molemmista päistä. Pidetään peukkuja että hyviä uutisia tulossa!

@kirsillevauva , ihanaa matkaa! Varmasti tekee hyvää pieni lomareissu ennen siirtoa! Vietättekö siis joulun siellä?
 
Pahoittelut @Hulbertiina!

Nyt viela kun taman viikonlopun jaksaa tehda toita, niin joulu saa tulla. Viela viimeinen toimistopaivakin ennen joulua oli siis aivan todella stressaava. Ylimalkaan tama vuosi on erityisesti toiden ja niiden puutteen uhkan vuoksi ollut aivan hirvittavan stressaava, ja toki se on heijastunut myos muuhun elamaan.

Ihanaa joulunaikaa ja parempaa uutta vuotta meille kaikille! Nyt kylla 2019 on esimerkiksi just joo Rusakkosen vuosi; toista vaikeaa stressivuotta en aio viettaa!!!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Ihanaa joulua kaikille! Minä olen onnellinen kun saan isot parikymppiset lapseni kotiin opiskeluistaan. Olin heitä nuorempi kun olin jo äiti ja sain paljon arvostelua osakseni. Voi miten viisas olinkaan:). Uusi kierto alkaa näinä päivinä ja sitä myöten uuteen nousuun. Onnellista uutta vuotta meille kaikille:)
 
Kiitos @Hulbertiina!!! Ihanaa saada toivotuksesi!!!

Ihanaa Joulua kaikille teille ja rakkaillenne!!! Ja Onnellista Uutta Vuotta, toteuttakoon tuleva vuosi meille sen meille kaikille niin rakkaan unelman raskaudesta ja aitiydesta. -Nauttikaa joulusta ja lomasta, rakkaat palstalaiset! Voimia, iloa ja siunausta kaikkeen! :)
 
Ei tullut meille vauvaa yrittämällä. Nyt siirryn taustailemaan ja miettimään mitä mä sitten haluan tulevaisuudelta. Tällä hetkellä olen kyllä aivan hukassa ajatusteni kanssa. Ehkäpä ne jokupäivä selkeytyy.

Toivotan kaikille muille hurjasti onnea taipalleellenne ja toivottavasti saatte pian pienokaiset syliinne.
Lueskelen kyllä viestejä, mutta varmaan harvakseltaan.

Onnekasta ja parempaa seuraavaa vuotta kaikille!
 
Terveisiä tännekin. Me tultiin tosiaan jo eilen sairaalaan suunniteltuun sektioon perätilan vuoksi. Nyt on ihana neiti kainalossa. Hän oli myös iso 4,2kg. Oli kyllä mieletön säkä meillä, kun ivf toimi ja nyt on palkinto raskaan raskauden jälkeen täällä. Kukaan ei sairaalassa ole kommentoinut mitenkään ikää. Ainoastaan kätilö sanoi, että vuoden päästä olisi Tayssissa uudet synnytyssalit valmiina, että tervetuloa uudestaan.

Hyvää loppuvuotta teille ja parasta mahdollista ensivuotta. Lähetämme täältä isot plussapeukut kaikille.
 
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:


Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ luomu, odottaa luovutettua munasolua
aamuska (41)....1/ ? /IVF
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Roxanne (44).......2/ ?/ luomu, odottaa IVF:ää
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut
MatildaM ...............3/lahjamunasolut

Taustalla:
Virkki
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
@kettuperhe lämpimät onnittelut :) Ihanaa, että saitte oman pikkuvaavin jo kainaloon :)

Täällä ollut muutama "väärä" hälytys kettuperheen jälkeen ja @Katti75 oikea plussa :) Eli turhan hiljaista. Nyt tsempataan ja raskaudutaan oikein urakalla 2019! Useammalla meistä tammikuussa hoito <3.

@yöeläjä siirsibn sinut taustalle. Ikävä, että kävi noin. Pitää varmaan ihan uusilel urille laittaa nyt ajatukset. Toivottavasti jo olemassaolevat lapsesi lohduttavat tilanteessa <3.

Itse olen ihan täpinöissään. MIetin jo, miten sitä kestää, jos hoidotkaan eivät tuo tulosta tai saadaan vain muutama alkio ja ei päästä edes kunnolla yrittämään. On tämä niin raastavaa! Mun miehen vanhemat ovat meidän koiriin ihan hurahtaneet, ne varmaan sekoaa täysin, jos saadaan lapsi <3 Ihana ajatella, että on tukijoukoa, jos saadaan vauva. Aikaisempien lasten kanssa ei pollut verkostoa, yhden ystäväperheen kanssa välillä hoidettiin toistemme vauvoja, jotta päästiin pariskuntana ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Täällä myös yksi kohta 40. vee uusioperheen äiti.
Plussa pärähti tapanina yllättäen testiin <3
Pelon, jännityksen ja epätodellisten tunteiden kanssa täällä odotellaan pysyykö pieni matkassa. Nyt mennään vielä niin alussa kun 4+2...ettei uskalla kun vaan toivoa.
Syyskuisten ryhmää ei liene ole vielä perustettu. Täältä peukkuja kaikille plussaa toivoville ja tarratöppösiä jo plussan saaneille <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Toivottavasti kaikilla täällä oli oikein mukava ja rentouttava joulu! <3

Onnea hirmuisesti pikku nyytistä, @kettuperhe! :love:

@yöeläjä , olen pahoillani että teillä ei yritys tuottanut toivottua tulosta. :( Aiotteko kuitenkin jatkaa tjot-linjalla? Kaikkea hyvää tulevaan, nyt vain kohti uusia unelmia - kyllä ne ajatukset siitä vähitellen selkiytyvät ja uudet tavoitteet elämään löytyvät, näin uskon. :)

@kirsillevauva , kiva että pääsit jouluksi reissuun, nyt sitten nokka kohti tammikuun hoitoa! (y)

Ihanaa vuodenvaihdetta ja onnea tulevaan vuoteen kaikille meille! :)
 
Onnittelut Kettuperheelle pikku-prinsessasta!

Yöeläjälle voimia pohdintoihin! Jospa yrittämisen lopetus toisinkin toivotun lopputuloksen!

Kirsillevauva: Sulla alkaa hoidot olla lähellä! Tiedän tuon tunteen, että mitä jos viimeinenkään oljenkorsi ei auta.. Onnistumismahdollisuudet ovat kuitenkin suuret, joten uskotaan siihen! Ensi vuosi on meidän vuosi!

Mulla meni pupu pöksyyn ja halusin yrittää luomuna vielä kerran. Ovis pitäisi olla lähipäivinä. Mutta tämän kierron jälkeen pitää laittaa lahjasoluasia oikeasti käyntiin.. Mieskin alkaa olla jo kärsimätön, kun lapsen kaipuu on niin kova.

Onnea meille kaikille ensi vuoteen! Tuli mieleen, että pitäiskö perustaa uusi ketju Vol. 14?
 

Yhteistyössä