Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
40+ so what wol.12
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Ottis, post: 24620444"]</p><p><span style="color: #FF0000">Do dih.. mä vähän listasin tätä meidän tilannetta tällä hetkellä. Punaisella olen merkinnyt omat kommenttini niitä tänne siirtäessä eikä niitä ollutkaan kuin yksi. Mua alko oikeasti naurattaa ton listan lukeminen, mutt totta se on, vähän kärjistettynä ehkä, mutt kuitenkin..</span></p><p></p><p>Asioita, joista HÄN ei minussa pidä</p><p></p><p>- mun tukka ei oo koskaan hyvin. Ei huomannut torstaina edes, että olisin käynyt kampaajalla, vaikka mulla oli tukka kerrankin hyvin.</p><p>- en osaa tehdä mitään koskaan oikein, vaan useimmiten olen joko tyhmä tai hullu.</p><p>* ruoka ei maistu oikein miltään (<span style="color: #FF0000">ei se näin ole, liioittelin</span>)</p><p>* Sedän vaimon kakut on parempia ja puolukkapiirakkaa on tehnyt mieli, kun serkkutyttö oli leiponut sellaista hyvää.</p><p>- jos tekee jotain, tekee sen väärin tai väärään aikaan.</p><p>- pitää vääränlaisia housuja, ne miestenmalliset housut olis ainoat hyvät (huom! Mun kintut on niihin liian paksut!!). Valkoset housut ei sovi mulle ollenkaan.</p><p>- liian lihava (huomaa lihomisen, mutta ei laihtumista)</p><p>- ruma</p><p>- haisee pahalle</p><p>- on sivistymätön</p><p>- ei viiti koskaan tehdä mitään (mun ei ole ennenkään tarvinnut kuluttaa aikaani traktoritalleilla)</p><p>- suku on hullua (mutta ottaa kuitenkin toiset huomioon ja ovat ylipäätään lähimmäisistään välittäviä ihmisiä. Yksi veli on juomisellaan vähän koetellut itsekunkin rakkautta viime aikoina)</p><p>- ei voi olla edes työssään hyvä, koska ei suunnittele tunteja kotona (erityisopettajan tehtävä saattaa muuttua tunninkin aikana, kun joku alkaa temppuilla tai ei osaa jotain, vaan tarvitsee yksilöllistä ohjausta)</p><p>- on lapseton akka = maho lehmä (hankala tulla raskaaksi ilman säännöllistä sukupuolielämää ja varsinkin jos sitä ei ole ollenkaan)</p><p>- mun vuoksi HÄNELLÄ ei ole kavereita, koska olen hullu akka (kuitenkin puhun jokikisen kanssa puhelimessa, jos sattuvat soittamaan)</p><p>- menee nukkumaan väärään aikaan ja ylipäätään nukkuu ihan liikaa (ei kuitenkaan koskaan yli 8 tuntia yössä)</p><p>- pelaa aina pallopeliä (sillä välin kun joku muu laittaa pyykkejä pesuun, kuivumaan tai kaappeihin tai siivoaa kissanhiekka-astiaa ja imuroi hiekkaa lattioilta, leikkaa nurmikon ja ylipäätään pitää talon jonkinlaisessa järjestyksessä, ihan joka päivä)</p><p>- ei ole seksuaalisesti kiinnostava, tissitkin on liian isot ja jaloissa selluliittia ja perse väärän mallinen</p><p>- ei lue lehtiä ja jos lukeekin, lukee väärät artikkelit, katsoo televisiosta ihan vääriä ohjelmia, useimmiten sellaisia, jotka eivät ole mitään. Hyviä ohjelmia on vain ne joissa esiintyy mm. laulaen HÄNEN mielestään hyvännäköinen nuori nainen, vaikka hän ei osaisikaan laulaa</p><p></p><p>Asioita, joiden vuoksi Ottis ihmettelee, ett HÄN hänen kanssaan asuu</p><p></p><p>- kaikki edellä mainitut ja sen lisäksi tunne</p><p>* että ei ole koskaan minkään arvoinen tai edes joskus oikeassa</p><p>* jatkuvasti (yksin kotonakin ollessa) tuntuu, että pitäisi tehdä jotain muuta mitä tekee, koska HÄN kuitenkin arvostelisi, jos näkisi tai olisi paikalla. Tämänkin kirjoittaminen on turhaa, kun toisessa koneessa on tekninen ohjelma, jonka käyttöä voisi harjoitella ihan vain vaikuttaakseen fiksulta tai tehdäkseen jotain mistä HÄN tykkää</p><p>* pitää suunnitella tulevaisuuttakin eteenpäin noin 2 vuotta, ettei vain tulisi sanomista siitä miten olen taas jossain epäonnistunut</p><p>* HÄNELLÄ ei ole mitään taloudellista tai sosiaalista pakkoa elää huonossa suhteessa. Talokin on vanha ja rämä, jonka ylläpitoon kuluu aikaa ja vaivaa</p><p></p><p>Asioita, joita Ottis ei voi tai saa tehdä, vaikka haluaisikin</p><p></p><p>- ei voi puhua tunteistaan tai asioista, joita on mielenpäällä, sillä HÄN ei kuitenkaan kuuntelisi vaan alkaisi selittää jotain omaa juttua päälle tai huomauttaisi ylimielisesti kuinka tyhmä, väärässä ja hullu olenkaan</p><p>- ei voi tehdä ystävien kanssa mitään hauskaa, sillä kaikki ns. normaali yhteiselo ja tekeminen kavereiden kanssa on tyhmää ja kaveritkin ovat vääriä. Vain varkain jonkin väkevän alkoholijuoman juominen on oikein ja fiksua, mietojen juomien tissuttelu on julistettu pannaan, varsinkin jos niitä juodaan vääränlaisesta lasista.</p><p>- ei voi kutsua ystäviä mökille, sillä mökki-illan jälkeen ne olisivat entisiä ystäviä, kun HÄN kuitenkin ajaisi ne tiehensä tai räyhäisi muuten vain</p><p>- ei voi viettää romanttisia syysiltoja mökillä, koska siellä voi olla vain sähkövalossa ja kaikki muu on turhaa. Mökilläkin ylipäätään pitäisi tehdä aina jotain hyödyllistä tai vähintäänkin sivistävää, kuten katsoa Karpon parhaat yms. asiaohjelmia televisiosta</p><p></p><p>Asioita, joita Ottis haluaisi tehdä</p><p></p><p>- muuttaa jonnekin hevonkuuseen.</p><p>- elää joko totaalisen sinkkuna tai sellaisen ihmisen kanssa, joka rakastaisi ja kunnioittaisi häntä edes vähän</p><p>- viettää aikaa puolisonsa kanssa muutenkin kuin tallilla avainta ojentaen tai puita kärryyn ja siitä talliin nakellen</p><p>- istua illalla myöhään ulkona syysyössä ihailemassa ilta illalta tummempaa taivasta ja siellä näkyviä tähtiä, ihailla yhdessä kuutamoa tai yksinkertaisesti vain kuunnella tuulta</p><p>- elää elämän makuista elämää, eikä jatkuvasti mielessään kuulostella mitä tekeekään väärin</p><p></p><p>Ottis toivoo</p><p></p><p>- että HÄN löytäisi itselleen sen uuden, nuoren ja hedelmällisen naisen, jonka kanssa hän saisi toivomansa lapsen</p><p>- että HÄN nyt ihan ensihätään todellakin lähtisi lomalle etelän lämpöön, ett huilaantuisi, turha kireys häipyisi ja Ottiskin saisi olla rauhassa rauhassa miettimättä mitä tekeekään väärin just sillä hetkellä</p><p>- että voisi elää ilman äitinsä haamua (jatkuvaa valistusta/ valitusta ja muistutusta siitä kuinka huono ja epäonnistunut ihminen onkaan), sillä äiti näyttää inkarnoituneen HÄNESSÄ</p><p></p><p>Ongelmia erotilanteessa </p><p></p><p>- viehän HÄN kaikki kamansa, ettei ne jää Ottiksen nurkkiin pyörimään?</p><p>- miten Ottis korvaa HÄNELLE kaiken tämän esim. talon kunnostukseen näkemänsä vaivan?</p><p>- miten autojen vakuutukset hoidetaan? Ottikselle sopii, ett halvemmat vakuutukset säilyvät mesessä ja hän voi tulevaisuudessa siirtää Hondan vakuutukset joko kesä-autoonsa tms.</p><p>- haluaako HÄN Tytin itselleen? Osaako HÄN pitää Tytistä huolta? Joutuuko Tytti olla liian pitkiä päiviä kotona yksin??</p><p></p><p>Asioita, joista Ottis ei tykkää HÄNESSÄ</p><p></p><p>- pilkun nussiminen, ts. asioiden sanatarkka tulkinta ja niistä saivartelu, asioiden ymmärtäminen tahallaan väärin tai niiden muistaminen väärin, jotta omat teot vaikuttaisivat oikeutetuilta (mm. pe-illan sauna)</p><p>- aina ainoana oikeassa oleminen</p><p>- jatkuva hössöttäminen, juokseminen, itsekseen puhuminen ja jupina ja peräti unissaan värähtely kuin saisi jatkuvia epileptisiä kohtauksia (siinä ei vierellä nuku ite p**ukaan)</p><p>- työn laittaminen ykkössijalle elämässä</p><p>- Kotitilan laittaminen nykyisen kodin edelle kaikessa tekemisessä</p><p>- kaiken mahdollisen vapaa-ajan viettäminen kotitilalla tai muuten vain setänsä seurassa</p><p>- ylipitkät työpäivät tai että kotoa lähdetään illalla töihin sanaakaan sanomatta tai ovea vihaisesti paukuttaen </p><p>- jos onkin kotona, niin valittaa että kun täällä ei ole mitään ja aina kaikki on huonosti</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Ottis, post: 24620444"] [COLOR="#FF0000"]Do dih.. mä vähän listasin tätä meidän tilannetta tällä hetkellä. Punaisella olen merkinnyt omat kommenttini niitä tänne siirtäessä eikä niitä ollutkaan kuin yksi. Mua alko oikeasti naurattaa ton listan lukeminen, mutt totta se on, vähän kärjistettynä ehkä, mutt kuitenkin..[/COLOR] Asioita, joista HÄN ei minussa pidä - mun tukka ei oo koskaan hyvin. Ei huomannut torstaina edes, että olisin käynyt kampaajalla, vaikka mulla oli tukka kerrankin hyvin. - en osaa tehdä mitään koskaan oikein, vaan useimmiten olen joko tyhmä tai hullu. * ruoka ei maistu oikein miltään ([COLOR="#FF0000"]ei se näin ole, liioittelin[/COLOR]) * Sedän vaimon kakut on parempia ja puolukkapiirakkaa on tehnyt mieli, kun serkkutyttö oli leiponut sellaista hyvää. - jos tekee jotain, tekee sen väärin tai väärään aikaan. - pitää vääränlaisia housuja, ne miestenmalliset housut olis ainoat hyvät (huom! Mun kintut on niihin liian paksut!!). Valkoset housut ei sovi mulle ollenkaan. - liian lihava (huomaa lihomisen, mutta ei laihtumista) - ruma - haisee pahalle - on sivistymätön - ei viiti koskaan tehdä mitään (mun ei ole ennenkään tarvinnut kuluttaa aikaani traktoritalleilla) - suku on hullua (mutta ottaa kuitenkin toiset huomioon ja ovat ylipäätään lähimmäisistään välittäviä ihmisiä. Yksi veli on juomisellaan vähän koetellut itsekunkin rakkautta viime aikoina) - ei voi olla edes työssään hyvä, koska ei suunnittele tunteja kotona (erityisopettajan tehtävä saattaa muuttua tunninkin aikana, kun joku alkaa temppuilla tai ei osaa jotain, vaan tarvitsee yksilöllistä ohjausta) - on lapseton akka = maho lehmä (hankala tulla raskaaksi ilman säännöllistä sukupuolielämää ja varsinkin jos sitä ei ole ollenkaan) - mun vuoksi HÄNELLÄ ei ole kavereita, koska olen hullu akka (kuitenkin puhun jokikisen kanssa puhelimessa, jos sattuvat soittamaan) - menee nukkumaan väärään aikaan ja ylipäätään nukkuu ihan liikaa (ei kuitenkaan koskaan yli 8 tuntia yössä) - pelaa aina pallopeliä (sillä välin kun joku muu laittaa pyykkejä pesuun, kuivumaan tai kaappeihin tai siivoaa kissanhiekka-astiaa ja imuroi hiekkaa lattioilta, leikkaa nurmikon ja ylipäätään pitää talon jonkinlaisessa järjestyksessä, ihan joka päivä) - ei ole seksuaalisesti kiinnostava, tissitkin on liian isot ja jaloissa selluliittia ja perse väärän mallinen - ei lue lehtiä ja jos lukeekin, lukee väärät artikkelit, katsoo televisiosta ihan vääriä ohjelmia, useimmiten sellaisia, jotka eivät ole mitään. Hyviä ohjelmia on vain ne joissa esiintyy mm. laulaen HÄNEN mielestään hyvännäköinen nuori nainen, vaikka hän ei osaisikaan laulaa Asioita, joiden vuoksi Ottis ihmettelee, ett HÄN hänen kanssaan asuu - kaikki edellä mainitut ja sen lisäksi tunne * että ei ole koskaan minkään arvoinen tai edes joskus oikeassa * jatkuvasti (yksin kotonakin ollessa) tuntuu, että pitäisi tehdä jotain muuta mitä tekee, koska HÄN kuitenkin arvostelisi, jos näkisi tai olisi paikalla. Tämänkin kirjoittaminen on turhaa, kun toisessa koneessa on tekninen ohjelma, jonka käyttöä voisi harjoitella ihan vain vaikuttaakseen fiksulta tai tehdäkseen jotain mistä HÄN tykkää * pitää suunnitella tulevaisuuttakin eteenpäin noin 2 vuotta, ettei vain tulisi sanomista siitä miten olen taas jossain epäonnistunut * HÄNELLÄ ei ole mitään taloudellista tai sosiaalista pakkoa elää huonossa suhteessa. Talokin on vanha ja rämä, jonka ylläpitoon kuluu aikaa ja vaivaa Asioita, joita Ottis ei voi tai saa tehdä, vaikka haluaisikin - ei voi puhua tunteistaan tai asioista, joita on mielenpäällä, sillä HÄN ei kuitenkaan kuuntelisi vaan alkaisi selittää jotain omaa juttua päälle tai huomauttaisi ylimielisesti kuinka tyhmä, väärässä ja hullu olenkaan - ei voi tehdä ystävien kanssa mitään hauskaa, sillä kaikki ns. normaali yhteiselo ja tekeminen kavereiden kanssa on tyhmää ja kaveritkin ovat vääriä. Vain varkain jonkin väkevän alkoholijuoman juominen on oikein ja fiksua, mietojen juomien tissuttelu on julistettu pannaan, varsinkin jos niitä juodaan vääränlaisesta lasista. - ei voi kutsua ystäviä mökille, sillä mökki-illan jälkeen ne olisivat entisiä ystäviä, kun HÄN kuitenkin ajaisi ne tiehensä tai räyhäisi muuten vain - ei voi viettää romanttisia syysiltoja mökillä, koska siellä voi olla vain sähkövalossa ja kaikki muu on turhaa. Mökilläkin ylipäätään pitäisi tehdä aina jotain hyödyllistä tai vähintäänkin sivistävää, kuten katsoa Karpon parhaat yms. asiaohjelmia televisiosta Asioita, joita Ottis haluaisi tehdä - muuttaa jonnekin hevonkuuseen. - elää joko totaalisen sinkkuna tai sellaisen ihmisen kanssa, joka rakastaisi ja kunnioittaisi häntä edes vähän - viettää aikaa puolisonsa kanssa muutenkin kuin tallilla avainta ojentaen tai puita kärryyn ja siitä talliin nakellen - istua illalla myöhään ulkona syysyössä ihailemassa ilta illalta tummempaa taivasta ja siellä näkyviä tähtiä, ihailla yhdessä kuutamoa tai yksinkertaisesti vain kuunnella tuulta - elää elämän makuista elämää, eikä jatkuvasti mielessään kuulostella mitä tekeekään väärin Ottis toivoo - että HÄN löytäisi itselleen sen uuden, nuoren ja hedelmällisen naisen, jonka kanssa hän saisi toivomansa lapsen - että HÄN nyt ihan ensihätään todellakin lähtisi lomalle etelän lämpöön, ett huilaantuisi, turha kireys häipyisi ja Ottiskin saisi olla rauhassa rauhassa miettimättä mitä tekeekään väärin just sillä hetkellä - että voisi elää ilman äitinsä haamua (jatkuvaa valistusta/ valitusta ja muistutusta siitä kuinka huono ja epäonnistunut ihminen onkaan), sillä äiti näyttää inkarnoituneen HÄNESSÄ Ongelmia erotilanteessa - viehän HÄN kaikki kamansa, ettei ne jää Ottiksen nurkkiin pyörimään? - miten Ottis korvaa HÄNELLE kaiken tämän esim. talon kunnostukseen näkemänsä vaivan? - miten autojen vakuutukset hoidetaan? Ottikselle sopii, ett halvemmat vakuutukset säilyvät mesessä ja hän voi tulevaisuudessa siirtää Hondan vakuutukset joko kesä-autoonsa tms. - haluaako HÄN Tytin itselleen? Osaako HÄN pitää Tytistä huolta? Joutuuko Tytti olla liian pitkiä päiviä kotona yksin?? Asioita, joista Ottis ei tykkää HÄNESSÄ - pilkun nussiminen, ts. asioiden sanatarkka tulkinta ja niistä saivartelu, asioiden ymmärtäminen tahallaan väärin tai niiden muistaminen väärin, jotta omat teot vaikuttaisivat oikeutetuilta (mm. pe-illan sauna) - aina ainoana oikeassa oleminen - jatkuva hössöttäminen, juokseminen, itsekseen puhuminen ja jupina ja peräti unissaan värähtely kuin saisi jatkuvia epileptisiä kohtauksia (siinä ei vierellä nuku ite p**ukaan) - työn laittaminen ykkössijalle elämässä - Kotitilan laittaminen nykyisen kodin edelle kaikessa tekemisessä - kaiken mahdollisen vapaa-ajan viettäminen kotitilalla tai muuten vain setänsä seurassa - ylipitkät työpäivät tai että kotoa lähdetään illalla töihin sanaakaan sanomatta tai ovea vihaisesti paukuttaen - jos onkin kotona, niin valittaa että kun täällä ei ole mitään ja aina kaikki on huonosti [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kirjoita seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan ilman pilkkuja: 6, 7, 1
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Voimakas kirjasuosittelu
18 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Clearblue ultra early toimivuus?
Eilen 23:50
vierailija
0 Viestiä
Lapsen saaminen
3.
"Analyysi: USAssa vasemmisto radikalisoitui pienessä ajassa ja vieraantui hyvin kauas keskivertoäänestäjistä ilmiö aiheuttaa vasemmistolle näköharhan"
Eilen 23:03
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Rikkaat ovat järjestäneet lainsäädännön niin ettei voudin käsi ylety pääomatuloihin, ei ainakaan ilman erikoisjärjestelyjä
Eilen 22:27
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Vasemmistolainen lehdistö paljasti Putinille Ukrainan saaneen luvan iskeä amerikkalaisohjuksilla Venäjän maaperälle
Eilen 21:33
vierailija
8 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Silmälasit puristaa ja painaa vaikka on säädetty monta kertaa
Eilen 20:48
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Aikooko HUS huolehtia siitä että ne aasialaiset hoitajat saa asiallista kohtelua?
Eilen 19:34
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
K/B-komposti 2.0
Eilen 18:00
vierailija
200 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Eilen 18:00
Luettu: 2K
Aihe vapaa
2.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Eilen 13:30
Luettu: 313
Aihe vapaa
3.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Eilen 02:06
Luettu: 152
Aihe vapaa
4.
Miten sanoa nätisti miehelle että en tykkää siitä mitä se tekee
Started by vierailija
Eilen 10:33
Luettu: 150
Aihe vapaa
5.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Eilen 08:21
Luettu: 141
Aihe vapaa
6.
Arvot|”Ei demareita, kiitos!” lukee Akseli Lehtosen, 22, makuuhuoneen ovessa – tällaista on olla nuori konservatiivi vihervasemmistolaisten keskellä
Started by vierailija
Eilen 10:12
Luettu: 122
Aihe vapaa
7.
Kuulkaas nyt neidit Piitteni, puutarhatonttu Oolaffi, Makarooni ja Starmeri! Antakaa 🇺🇦:lle lupa ampua putlerin infra tuusan peeksi ja vähän äkkiä!
Started by vierailija
Eilen 11:12
Luettu: 118
Aihe vapaa
8.
Vasemmistolainen lehdistö paljasti Putinille Ukrainan saaneen luvan iskeä amerikkalaisohjuksilla Venäjän maaperälle
Started by vierailija
Eilen 21:33
Luettu: 102
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Voimakas kirjasuosittelu
Latest: vierailija
15 min sitten
Aihe vapaa
2.
Aikooko HUS huolehtia siitä että ne aasialaiset hoitajat saa asiallista kohtelua?
Latest: Johnny Appleseed
27 min sitten
Aihe vapaa
3.
K/B-komposti
Tänään 03:23
Aihe vapaa
4.
Tänään 03:19
Aihe vapaa
5.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Tänään 03:03
Aihe vapaa
6.
K/B-komposti 2.0
Tänään 02:51