40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
PippuriPiia-70 - olet oikein Tervetullut olkkariimme!:wave::heart:

Toivon kovin, jotta purkuleikkaus tuottaa toivottua tulosta ja tärppäisi pian.:heart:

Haluaisitkos listalle nyt?..vaiko vasta kun yritys alkaa?=)
..jos nyt, kertoilisitko meneillään olevan kiertopäiväsi ja kierron pituuden - Kiitti:)

Viimeksi muokattu:
Heipä hei:) Tänään alkoi menkat, jihuu:D Eli listaan voi laittaa kp 1 ja kierrosta en nyt näin keskenmenon jälkeen tiedä, mutta ainahan se on se 25-27 ollut, että voihan sen siihen laittaa. Nyt vaan ekojen menkkojen alkaessa, voi tulla yllättävänkin lyhyt tai pitkä kierto ja yleensä se on ollut lyhyempi kun pitempi, mutta mistäs sitä näin vanhana enää varmasti osaa sanoa:whistle: Mutta nyt se alkaa se oviksen pongaillu ja iltatähden toive:)

PippuriPiia-70 Tervetuloa miunkin puolesta meidän olkkariin kuumeilemaan:wave:
Toivotaan pikaista tärppiä:heart:
Mahtavaa,loistavaa alffa paistaa :) vaikka mittarissa ei ole kun 14 astetta mut toivon että tuosta lämpenee. Nythän on vasta aamu...
Taas leikin ovistikkuilla(hyi minua) :whistle: Nyt viivaset oli melkein yhtä vahvoja ja jäitä hattuun laitettava ettei käy peffaan liian kipeetä jos ja kun täti ovea kolkuttaa. Pitänee muistaa että ovistikut ihan eri asia raskaustikut:p
Päätä pakotellu jo 3 päivänä peräkkäin ettää meinaa jo alkaa hatuttaa tämä jomotus:mad: Meikän massu ei tykkää särkylääkkeistä ja nyt joutunut popsiin pään takia niitä..ei hyvä yhtään :( Panadol ois hyvä massulle mutta tehot ei yhtä hyvät kun Buranan ainakaan miun päälle: /
Jos alkas kolisteleen kovemmin niin sais porukan ylös:LOL: Pirullinen akka kun olen:LOL:
Muksua päivää kaikille:heart:

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Tintti-Tiivari (42).......kp1/25-27..........yk1......?
Fiialiia (40+).............kp6/27-30..........yk3............1.
lippis (43).................kp7/25-28.........yk4(4/2012)......1
PippuriPiia-70 (42)....kp9/29..............yk1........5.
anjamarita (43)........kp11/28-35........yk9...................2./1.yht.
ulpunen (42)............kp14/31-34........yk4..............2.
Euphonia (41)...........kp14/25-26.......yk25......................1.
Crissy-72 (40)..........kp16/23-26.......yk3.....4.
annekristiina (47).....kp17/26............yk8....(2007) 5./2.yht.
Onni-71(41).............kp20/25............yk2...........?
pikkutirri (42)...........kp21/28-30.......yk20(6&8/2011)4/2yht.
tattinen (42)............kp23/22-28.......yk22(2km.)5/1.yht.
sinivatukka (43).......kp26/28............yk1.......2.
Hanhimamma (42)...kp27/28............yk5...........3/1.yht.
sarialeksandra(41)...kp35/32-35........yk yli 1v...2.
Morticia (43)............kp39/28-35........yk3........3.
Iida-Karoliina (48)....kp42/26-31........yk5.......5/1.yht.
bugsy (42)...............kp45/?..............yk?..........9.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, Morticia, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi

*mur-mur*(47).....dpo3(4?)
WhiskyPeat...........dpo8
Ottis (44)..............dpo11/12
Sussu-72..............dpo17

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Viimeksi muokattu:
tattinen - juu, tuo Pandol on miullahin reseptiläkkeenä(1g)ja niitähin otan joskus 1 1/2tbl/kerta kun on kovainen kipu.:$

Laittelin tuonne dpo päivikseni sulkuihin 4..kun luulen, jotta se ovis oli vielä torstain puolella.
..ei kai tuolla nyt niin väliä kyllä olis..

Kiva tattinen, jotta se alfa nyt sinnehin - täällähin paistaa=)

Viettäkäätte mukavainen päivä itte kukin!

Viimeksi muokattu:
Wow woe..mie olen tänään kärsinyt omituisen kovista munasarjakivuista ja vain vasemmalle puolen!:$

Sattuu ja jomottelee ihan tosi kovasti, varsinhin kävellessä..ihan tässä jo aloin huolestumaan, että mikä noin kovin..keltarauhanen, kysta..vai mikä..:confused:

Säteilee nisusiin ja reiteenhin..sellainen kuu-mot-te-le-va tuo jomotus..tänään dpo4(ainahin O-dippauksien perusteella)

((muoks))..nyt 2h päästä kipuinen hellitänyt..tilalla sellaiset aristavat munasarjat(vasen puoli)..aivan kuin olisi joku törmänyt niihin kovaa ja siksi arat.:whistle:

Viimeksi muokattu:
Tsaukit kaikillen:wave:!

Täällä kans aukes hanat; niin taivaalla kuin pöksyissäkin:D! Täti on taas ajallansa, ja toivoa sopii, että häippäiskin ajallaan, jottei mun uiskentelu pikkujärvessä mee ihan "narun varassa"! Olin kyllä aamusella niin ikävän pahalla tuulella, että ukollenikin jäkätin ihan joka asiasta ja osittain ilman oikeaa syytä:xmas:! Sanoin kyllä sitten, että mistä kikkusuus johtuu ja häntä vaan nauratti, taas. Kyl mä vaan jaksan ihmetellä, jotta kuin mua on siunattu noin "lehmänhermosella" miehellä!

Pippuripiia-70 ; hurjasti paljon Onnea hyvästä maustasi;)! Tervetuloa siis tähän ihanaiseen porukkaan ja toivomma kovasti, jotta saat aikasta äkkiä siirtyä siihen junaan, joka vie perille vauvalaan asti:)!

Toivottavasti *mur-mur* jo olo helpottanut! Kuulostaa ikävältä vaivalta! Mulla toisinaan menkkojen aikaan repii niin perkuleesti takajalkaan asti, mutten oviksen läsnäollessa oo vastaavaan törmännyt..

Ottis on ainaskin päässyt varmaan Santorinille, kun ei oo käynyt kertomassa muutakaan! Toivon sydämestäni, että reissu on kaikesta huolimati vaivansa arvoinen ja hää tulis levänneenä ja onnellisena takaisin!

I-K, toivotaan parasta:heart:!

Ja taitaa onnittelut olla paikallaan, Tintti-Tiivari , kun itsekin noin riemuissasi tädin tulosta olet:)!

Meillä lähti n.70% porukasta mökille, ja me tyttösen kanssa ollaan netistä bongailtu paikkaa, mihin meemme huomenna syömään! Kyllä on valinnoissa varaa ja vaikeutta, toivotaan, että valitsemme oikein..

Sateesta huolimati aurinkoista eloa kaikille, ja ollaan enkeleitä toisillemme:kiss:

Lilleriina

Mä vihaan taas tätä....
- "kuuntelen" kokoajan kehoani, jok`ikistä nipistystä vatsan seudulla. Tuoksuuko joku enemmän kuin ennen, tekeekö jotain oudosti mieli, väsyttääkö/nälättääkö/etooko jne. jne. loputtomasti.
Haluaisin olla täysin tietämätön ja onnellisesti pihalla, huomata yhtäkkiä, et kappas menkat on viikon myöhässä enkä oo yhtään huomannut:whistle:
Teenpä testin ja opsis sehän on plussa......

Niin se ei kuitenkaan ole, odotan, toivon, kuvittelen ja joka p*rkeleen kerta petyn, luultavasti niin kauan et järki käskee lopettamaan tai kroppa ilmoittaa lopullisesti niiden vaihdevuosien saapuneen.

Anteeksi tämä omanapainen vuodatus, harmittaa vaan taas, kun tietää jo nyt menkkojen alkavan ihan ajallaan eli keskiviikkona. Ne oireet ei petä ikinä.
Sitten napsitaan taas Clomeja ja jostain se toivonkipinäkin taas löytyy :| ja taas mennään kuukausi eteenpäin.

Toivottavasti säätiedot pitää paikkansa ja saadaan edes aurinkoa tänne vedenpaisumukseen.

Mulla kakka päivä töissä ja menkkoja edeltävä masispäivä lisäksi :vampire:

Sinivatukka niin tutulta kuulostavat mietteesi; onneksi sentään olet saanut Clomit käyttöösi. Minulle ei enää myönnetä minkäänlaisia "lapsettomuushoitoihin" liittyviä lääkkeitä joten jos luomuna ei anna tulosta niin ei anna :( No kenties silläkin on tarkoituksensa ...

:kiss: Toivon kuitenkin koko sydämmestäsi sinulle myös sitä suurta ihanaa ihmettä mikä, toivottavasti, kohtaa täällä monen Ihmettä toivovan! :hug: Halit Teille kaikille muille myös! :heart::heart::heart:

Pahoittelut kun en taas ehdi muuta kun pikaseen pari riviä näpytellä omanapaisesti. Äitee on kylässä ja muutenkin kiirettä kun on Viivin yksivuotisjuhlat, siskonlikkojen rippijuhlat ja tänään oli vielä HomCare-kutsut. Nyt oon ihan poikki. Menkat on 5 päivää myöhässä, negan testasin muutama päivä sitten eli lienee tosiaan vain sitä että kierto on ihan sekaisin. Voikohan se tehdä niin että synnytyksen jälkeen menkat alkaa mutta loppuu taas uudelleen?

Morticia Minusta ei niin kyllä pitäis olla. Joku muu voi kyllä vaikuttaa siihen että menkat alkaa tai myöhästyy joitain päiviä. Kaikenlaiset elämän tilanteet, kiire ym..

Mulla edelleen täti saapumati ? Maha pöhöttää ja on nälkä. Mut on han se aina ennen menkkojakin.
Ja yököttää.

Lillis - juuh, kyllä miullahin juuri tädin jalan ollessa jo kynnyksen yli astumassa, repii molempia jalkoja ihan sikana aina!|O
..ja ovishan miulla oli jo 4vrk sitten(tikutusten&oirehien peruteella)

Tämän päiväinen kipu oli ihan uutta, säikähdin ihan sen rajuutta:O..nyt vain munikset hellät..juu ja tisut-auuutsh!.:whistle:

..ja Lillis, ole vaan onnellinen, jotta siulla lehmänhermoinen siippa siellä;)..sellainen pitäis olla miullahin kun mummotauti sitten rynnii päälle kunnolla..:D

Ettikäähän huomiselle joku kiva ruokapaikka..ja nauttikaatte!:wave:

sinivatukka
- mutistus:hug:
..niin on tuttuja nuo tuntemukset täällähin:(..jaksuja:kiss:

Mafinka
:kiss:

Morticia - voi, olispa sille tädin viipyilylle hyvä syy..nimittäin+:heart:

..kuin myöskin I-K:lle samoin - tulisipa ihuna pylläri:heart:

ON..mie menen aamusta sinne paastosokerin mittaukseen lipittämään sitä sokerilientä-yyyäääks ja miulle tulee siittä paha olo!:x
..samalla tulee käytyä kilpparikontrolissahin.

Söin terveellisen iltapalasen: 4-viljan puuroa kiisselillä, juustovoileipää ja maitoa..jospa noilla pärjäis huomiseen puoleen päivään.=)
(sain vinguttua labran "vamppyyrilta" sen glugoosikokeen alkavaksi vasta klo. 9.30;))

Mukavaa loppuiltaa:heart:

Viimeksi muokattu:
Huomenta taas liian aikaisin :) Tai oikeestaan heräsin jo 6 reikä,reikä :p
Dippailin ovistikkusen kun vielä pari oli ja nyt viivanen haaleempi kun eilen:confused:
Mitä sitten tarkottaakin ja en kyllä ala sen enempää pähkäileen muuten pälli leviää aikuisten oikeesti :) Huomenna vielä dippailen ovistikulla ja jos ei täti näytä tulevan niin sitten To tai Pe haen ihan OIKEEN tikkusen=)
Sinivatukka rutistus ja halitus siulle:hug: Tiedän tuon tunteen ja se oon ihan hanurista :( Aina luovutan kun täti tulloo ja kun menkat kärsitty niin tyhmänä aloitan TAAS kuumeilun.
Morticia Jännää..toivottavasti täti pysyis pois:heart:
Mafinka :kiss::heart:
Lillis täälläkin omistuksessa yks "lehmänhermoinen" mies:LOL: Välillä ihan ihmettelen miten jaksaa mua mutta taitaa omansa tuntea ja sillä siisti :) Ihkua päivää siul ja tytölle ja naattikaa hyvästä ruuasta:heart:
I-K jos sieltä tulis nyt se ihana ylläri pylläri:heart::heart:
Mur-mur Toivottavasti munis kipuilu hellittänyt. Tiedän ne kipuilut kun oli niitä kystiä ja ei ole yhtään mukavata :(
Tänään olen niin tehotyttö ja siivoon kämpän :) Kun sais nuo kuorsaajat ylös niin vois pikku hiljaa aloittaa.
Ihkua päivää kaikille:kiss:

Nyt saa miul nauraa...Oli IHAN,IHAN pakko viel tikuttaa vimppa ovistikku ja nyt oli paljon paremmat viivaset:LOL: Taivas että olen lapsellinen hölmölainen ja kiusaan itseäni heti satasella.
Noh, nyt ovistikut finaalissa ja oottelen kiltisti päivä kerrallaan :):)

Hei kaikki.

Mä en edes oikeen kuulu tänne teidän pinoon, mutta jostain syystä olen lähes kaikki teidän jutut läpi lukenut (meni viikko!) ja ihania ihmisiä olette ja mukavan lämmin henki täällä. :)

Itsestäni sen verran, että olen 36v. kolmen lapsen äiti. Luulin lapsiluvun jo olevan täynnä (lasten isä kuollut joitakin vuosia sitten), mutta pari vuotta sitten tapasin miehen, jonka kanssa nyt sitten olenkin löytänyt itseni tilanteesta, että hormonaalinen ehkäisy jätetty pois, ensimmäinen kierto käynnistynyt (kp 3) ja odotellaan pientä ihmettä tapahtuvaksi. :)

Kierron pituuksista ei mitään tietoa, vuosiin ei ole menkkoja ollut ja sitä ennenkin ne olivat hyvin epäsäännölliset. Raskaustestejä olen elämässäni tehnyt neljä ja ovulaatioita en ole koskaan edes tajunnut mittailla. Täältä on ollut hauska lukea teidän testailuja (vaikka nuo negat eivät kivoja tuloksia olekaan...:|)

Asiaan tuo haastetta tietysti se, että emme asu vielä yhdessä, joten melko tuurilla tässä mennään tai oliko oikea termi TJOTtailu...? :D

• Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Pikainen tervehdys tähän kotikoloon! :wave:

Käyn säännöllisesti vakoilemassa mitä tutuille kuuluu, kommentointi on nyt jäänyt hyvin vähiin.
Ottiksen mies harmittaa, taitaa olla lähellä vakavan harkinnan paikka? Voimia sinulle!:hug:
tattisella taas oireet kuulostavat kovasti raskaudelta! Peukut pystyssä, testaahan ihan oikealla tikulla!

ON; Nyt jo 18+0, ohhoh!
Olo on helpottanut ja tämä odotus tuntuu jo ihan omalta asialta. Mies on onneksi maailman järkevin ihminen! Kovin rikollinen olo välillä tulee äitipolillä, joka toisessa lauseessa pitää mainita "kun olet niin vanha, ja lihavakin tietysti", prkl, enpä ole itse huomannut! (enkä minä nyt niin kamalan lihava ole, lievästi ylipainoinen toki) Paino on kyllä pudonnut raskauden aikana 7 kg, ruoka ei millään meinaa maistua. Siitä varmaan seuraavaksi syyllistetään!:kieh:
Kaikki on sujunut kuitenkin mainiosti raskauden suhteen, muita murheita onkin sitten riittänyt (lähinnä iäkkäiden vanhempieni sairastelun myötä), mutta elämä voittaa kyllä.
Mukavaa kesän jatkoa teille kaikille!

• Tykkää
Reactions: annekristiina
Tuossa se simän alla dipattu testi olla öllöttää, voi ihmettä..voisiko olla?..ja viiva ON punainen.:)

Nyt meni pasmat ihan sekaisin..ja tuo on kyllä oikiastaan roskishaamu kun tulkitsin sen vasta 30min. päästä(10min se oikea)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä