40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
WP - Verkkoapteekissa huokeat postituskulut jos paketti sen mallinen, jotta mahtuu postilaatikkoon(alle 3cm korkea)

Siellä on kätevä kun ostoksia tehdessä, näkee oikeanpuolesta reunasta, mitä olisivat sen hetkisen postituskulut paketille!:wave:

Siulle ei riitä yläpäästä otettavat maitohappobagt. - tilaile vaan netista alakertaan laiteltaviahin;)..Gynocapseja voit käyttää vaikka koko ajan.
(esim. menkkojen aikaan voisit käyttää sen 8tlb. kuurin/kierrollaan)

Tuo mahtuisi postilaatikkoon - postarit 1.99e
Gynolact 8 tabl - 11,30EUR - Verkkoapteekki.fi
..ja voisit sen 7-8kpl kuurin laitella alakertaan menkkojen aikaan
(13e/kk pikkuraha jos alakerta ei ärsyynny ja käyttää vaikka joka toinen pvä, niin riittää kahdelle kiertoa=)))

T A I
..tuo Läänemaan Apteekista uhteishintaan postareineen 10.70e!(postarit maxi kirje 2.30e/toimitus 3-5vrk max. 2vko-->tuo varmaanhin silloin jos ei ole tuotetta varastossa valmiina)
Gynocaps Em
..rittäisi kehdelle kiertoa, aina 7kapselia/kierto.(5.35e/kierto - edullinen on miusta=)

Kokeileppa noita:
Vuokkoset Cotton | Vuokkoset
Vuokkoset 100% Bio | Vuokkoset

Miulla esim. Always hiostaa kaameasti, ei voi käyttää kun alakerta kutisee!:O
 
Viimeksi muokattu:
Tänään soitettiin miehelle Luottokunnasta.

Kyseltiin, onko hän eilen ilalla yrittänyt ostaa jotahin ulkolaisesta nettikaupasta - 2 ostosta, hintaan 2-3dollaria?!

Ei todellakaan ollut!!!!:O..näitä yrityksiä on nyt ollut, uutisista juuri huomasin.
..ja niin piti Visa kortti hävittää/katkaista ja uusi tulee alkuviikosta tilalle.

Onni onnettomuudessa, että sillä ei NYT voinut ostaa kun Visa lasku maksetaan vasta kuun lopulla ja siellä ei siis ollut katetta..jos olisikin ollut katetta, tuskinpa olisi sen yrittäjän/huijarin ostot jääneet tuohon 2-3dollariin!:|

Mie en miehen VISA korttia enää käytäkkään ostoksiini, vain omaa Visa Electronia ja Pay Palilla voin maksella myöskin.
 
Viimeksi muokattu:
OOAK - dippailitkos vielä tänään illasta?:wave:


Ninni70
olen pahoillani nega kierrosta:hug:


ON..mie odotan(no en odota, mutta kun se ei vaan ole miun haluamisestani kiinni..) huomiselle tätiä - viimeistään maanantaille.

..arvatkaas, mitä tehtiin poikasen kera äsken???

Paisteltiin pellillinen piparikakkusia=)..Wauu, mikä tuoksu!

Poikanen nukui niin pitkään, että päätin, jotta saapi valvoa ja paisteltiin sit pipareit..nyt kattelee tuossa vielä "Ihmeperheen" seikkailuja, kohtapa ohjelma loppuu ja pikku koululainen sitten aa aaseen.

Koulusta vielä poijjjes joutuu lapsi olemaan tiistaille saakka.
..hällä ei lämpöä ja ajattelin, jotta jos iskän ja koiran kera huomenna pikku lenkin käveleisivät:)
Tuolta meidän talon sivulta pääsee lenkkipolulle, on puolen kilsan mittainen - sopiva happihyppely lenkki.=)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annekristiina
Iltaa olkkariin :)
Käytiin saunassa ja sitten hmmmm....ja nyt ajattelin tulla kurkistamaan vielä kertaalleen tänne ennekun menen nukkumaan.

En dippaillut - yksinkertaisesti unohtu :D Mutta aamulla dippaan ja nappaan kuvan.

Tuli tuossa mieleen että normalisoituuko lämpö ennen vai vasta kun täti tulee kylään? Enpä ole aikasemmin mittailut tätä tahtia lämpöä ja nyt se on tänään ollut 0.3 astetta vielä korkeammalla.

Normisti mulla on ollut 35 9 - 36.1 astetta mahdollisen oviksen jälkeen se nousi siis 36.5 jossa se on pysytellyt kunnes tänään se nousi taas 36.8 - tai sitten pukka lenssua päälle.
Tämä lämmön mittailuhan on ihan hauskaa :) Olen jopa muistanut laittaa ne ylös kalenteriin :D

Nyt tämä tyttö painelee kohta pehkuinen toivoen että huomena ei palovamman saannut peukalo kiukuttele - paha tehdä töitä jos yksi sormi on poissa pelistä.

Öitä kaikille :heart:

Pipareita...nam...mä olen niin perso kaikille hyvälle....vesi ihan herahti kielelle
 
Viimeksi muokattu:
OOAK - miulla lämmöt tärpissä näin: Nousevat oviksen jälkeen n. 1-3vrk päästä, ollen siinä tasaiseen muutaman päivän..sitten pikku dippi ales(joskus dpo8-10 välillä) ja taas nousevat - jopa pik-ka-sen korkeammalle, kuin heti oviksen jälkeen.

Mutta jos nega kierto: Lämmöt oviksen jälkeen ylhäällä ja joskus dpo9-10(keltarauhanen miulla koholla negakierroilla tuonne dpo10 asti ja sen jälkeen selkeästi lähtee laskemaan)dippi ales..nousevat siittä vielä, MUTTA eivät enää yhtä korkealle, kuin oviksen jälkeen heti.

Lämmöt laskevat miulla normi lukemiin VASTA kun vuoto lakkaa.
(normi lämpö tuollainen 36.6-36.7)


PUUUH PUUUH +++++++ huomiseen testiin
 
Viimeksi muokattu:




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ninni-70 (41).............kp1/30?.............yk2.......................3.
Whisky Peat (36).......kp5/30-35..........yk6...(tm 7/11)..3.
Ninni69 (42)..............kp6/20-30..........yk.4............1.
anjamarita (43).........kp6/28-41..........yk6.......................2./1.yht.
Euphonia (40)...........kp7/25-26..........yk25......................1.
Clearblue (41)...........kp16/28.............yk6...........5/1.yht.
Saippa (41)...............kp17/26-28........yk6.......4./1.yht.
bugsy (41)................kp20/29-31........yk3......................9.
annekristiina(46).......kp20/26.............yk1....(2007) 5./2.yht.
tattinen (41).............kp22/22-28........yk15(2km.)5/1.yht.
Minttu2011 (43)........kp24/27-29........yk1v 4kk( 04/11)...3.
sarialeksandra (40)...kp25/32-37........yk n.1v......................2.
Onni71 (40)..............kp35/25-28........yk3.....................5./1.yht.
MrsBree (41)............kp45/28.............yk1.......3.yht.
mariikka70 (41)........kp47/24.............yk7.........1.
Barbarella (40).........kp?/?.................yk?.....()..2.
Zillian (42)................kp?/27-35..........yk 2v....................4./1.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?................yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri





Glearblue (41)........dpo3
Saippa (41)............dpo5
annekristiina (46)...dpo6
bugsy (41).............dpo7
Minttu2011 (43).....dpo10
OOAK (49).............dpo11




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
:attn:Hei ihunaiset:

*Onni71(alkoiko jo uusi kierto?)
*MrsBree(alkoiko jo uusi kierto?)
*mariikka70(alkoiko jo uusi kierto?)
*Barbarella(joko voi kiertopäivää merkkailla?)
*Zillian(joko voi kiertopäivää merkkailla?)
*nooraneeamaria(joko voi kiertopäivää merkkailla?)

..mikä on teidän tilanteene siellä?..osalla kiertopäivät jo paukkaa..mieluusti päivitteleisin ajan tasalla!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Minäpä eilen tilasin sekä Femifloria että Gynocapseja :) Saa nähdä millaisen coctailin niistä saan. Reilut 12e tuli 10 kpl Femiflor -satsille hintaa posteineen, apteekissa taisi olli jotain 15e pintaan. Tilasin siis 30 kpl paketin, niin edullisempi.

Lista jos on tälle päivälle, niin mulla siellä pitäisi olla KP 6.
 
Onni71 Mieletön määrä peukutuksia täältä :)

mur-mur Lupasin itselleni etten katso liian tarkkaan testiä - joten en ole syynannut tällä kertaa (saas nähdä koska alan tihrustelemaan sitä :D) ajatuksena että jos näen tihrustamatta punaista niin hypään ilosta jos en jään odottelemaan huomista testausta / tätiä.

Alamassusta repii ja kiskoo ihan hurjasti - kait se täti yritää päästä lumessa eteenpäin jotta pääsisi perille :)

Lämpötalous: 37 astetta - eli noussut 0.2 eilisestä...

Tässä mur-mur sulle lupaamani kuva - tihrusteletko puolestani? Sitten voin katsos sanoa hyvällä omatunnolla että pidin lupaukseni enkä tihrustellut :LOL:

 
OOAK - mie tihrustin kuvasta: kopion sen taas kansiooni ja suurentelin hieman..
..tällä kertaa en saanut sellaista punertavaa esille - muutoin, kuin: testiviivasen paikka vaaleana ja sen r e u n a t punertavat(leveät palkit)

Mikä kierronpäivä siulla nyt onkaan?

Plussatuuloisia edelleen!:heart::heart::heart:
 
OOAK: mikä kierronpäivä sulla on? Ei näy tuossa listassa ku dpo päivä. Tää on jännää tiirustaa teidän testejä näin. Osaisinpa minäkin sit nakata kuvaa tänne. Onko tuo paikka, mihin kuvat lataatte hankala käyttää?
 
WP - hyvä juttu=) toivotaan, jotta alakerta rauhoittuu, eli lääkkeet toimivat.:wave:
..ja varmasti toimivathin, ellei tulehdusta iske päällensä!(lääkekuurin aikaan noita onhin vasta hyvä sitten käyttää, silloin monasti PH alakerrassa häiriintyy)

Ps. Listaa en ole vielä tälle päivää päivitellyt!
 




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ninni-70 (41).............kp2/30?.............yk2.......................3.
Whisky Peat (36).......kp6/30-35..........yk6...(tm 7/11)..3.
Ninni69 (42)..............kp7/20-30..........yk.4............1.
anjamarita (43).........kp7/28-41..........yk6.......................2./1.yht.
Euphonia (40)...........kp8/25-26..........yk25......................1.
Clearblue (41)...........kp17/28.............yk6...........5/1.yht.
Saippa (41)...............kp18/26-28........yk6.......4./1.yht.
bugsy (41)................kp21/29-31........yk3......................9.
annekristiina(46).......kp21/26.............yk1....(2007) 5./2.yht.
OOAK (49)................kp23/26-28.........yk1.....(Km1992)4/1yht.
tattinen (41).............kp23/22-28........yk15(2km.)5/1.yht.
Minttu2011 (43)........kp25/27-29........yk1v 4kk( 04/11)...3.
sarialeksandra (40)...kp26/32-37........yk n.1v......................2.
Onni71 (40)..............kp36/25-28........yk3.....................5./1.yht.
MrsBree (41)............kp46/28.............yk1.......3.yht.
mariikka70 (41)........kp48/24.............yk7.........1.
Barbarella (40).........kp?/?.................yk?.....()..2.
Zillian (42)................kp?/27-35..........yk 2v....................4./1.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?................yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri





Glearblue (41)........dpo4
Saippa (41)............dpo6
annekristiina (46)...dpo7
bugsy (41).............dpo8
Minttu2011 (43).....dpo11
OOAK (49).............dpo12




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa kaikille :)

Glearblue toi Aijaan sivu on todella helppo käyttöinen, sitten kun lisäät tähän kuvan paiinat tuota image-painikettä ja lisäät "lisää kuva" -ikkunaan sieltä Aijaan sivuilta sen BBCODE 1 (Pieni kuva) URL osoitteen copy/paste menetelmälä.

Kp 23 meneillään.

Tässä tulee tiedot sille listalle:

OOAK (49).............kp23/26 - 28.............yk? laitetaanko vaikka sitten 1 kun ekaa kertaa ihan yrittämällä yritetään - eikä "herran haltuun" systeemillä :)..................... 1km v. 1992 (en satavarma ole vuodest ?)/4
 
Viimeksi muokattu:
On alakerta jo rauhoittunut eilisestä, sen yhden hiivalääkkeen otin, joten sitä se sitten kai oli. Saa nähdä kuinka nopeasti nuo tilaukset tulee, toinen tulee sieltä Läänemaan apteekista ja toinen Suomiapteekista.

Mulla ei ole koskaan lääkekuurin aikaan tullut vaivaa, ja nyt tosiaan eka kerta kun ihan lääkettä hain.

Lämmöistä sen verran, että itsellä nousee 35,9 -> 36,5 jos ovis on tapahtunut. Sitten kun laskee taas 36 tuntumaan, tiedän että muutaman päivän päästä menkat alkaa.
 
Oon seurannut keskusteluanne jonkin tovin ja täytyy sanoa, että ihmettelen joidenkin keskustelijoiden ajatusmaailmaa. En nyt puhu nimimerkeillä, mutta miten yksi teistä kuvittelee hoitavansa vauvan, jos kone (ja syöminen) tuntuu kirjoitusten perusteella olevan melkeinpä tärkeintä elämässä? Mitä jos vauvan vaippa pitää vaihtaa JUURI sillä hetkellä, kun oot saanut eteesi miehen laittamaa ruokaa? Tai mitä jos vauvalla on nälkä juuri kun oot saanut itsesi mukavaan asentoon sohvalle koneen ääreen?? Mieskö tämän vauvan hoitaisi, niinkuin kaiken muunkin teillä? o.0

Toinen ihmetyttävä keskustelija tuntuu olevan täysin miehensä tossun alla. Oon aina luullut, että Suomessa elää suht järkeviä naisia, jotka ei täysin alistu miehensä oikkuihin mutta mitä vielä! Oletko ikinä edes yrittänyt nousta miestäsi vastaan, et vai? Kannattaisi varmaan yrittää?

Älkää nyt kukaan vetäkö palkokasvia hengityselimiin, mua nyt vaan suuresti ihmetyttää teidän touhu. Jos te niin kauheesti haluatte vauvan, niin eikö sen eteen kannattais tehdä vähän muutakin kuin vaan vinkua täällä? :headwall:
 
Juupa juu ja Joopa joo..

Valoja päälle....ei siun tarttekkaan ymmärtää mitään, mitä ME täällä kirjoitellaan, jutustellaan=)

..ihan kuuleppa mietin(olisit vain reippahastiti nimimerkinhin kertoillut)..tarkkoittanetkohan minua kun kirjoittelit:
En nyt puhu nimimerkeillä, mutta miten yksi teistä kuvittelee hoitavansa vauvan, jos kone (ja syöminen) tuntuu kirjoitusten perusteella olevan melkeinpä tärkeintä elämässä? Mitä jos vauvan vaippa pitää vaihtaa JUURI sillä hetkellä, kun oot saanut eteesi miehen laittamaa ruokaa? Tai mitä jos vauvalla on nälkä juuri kun oot saanut itsesi mukavaan asentoon sohvalle koneen ääreen?? Mieskö tämän vauvan hoitaisi, niinkuin kaiken muunkin teillä? o.0

Alko aivan hymyilyttämään jos siis minua tuolla tarkoittanet

Pidän kyllä hyvästä ruoasta ja paljon vietän myös aikaa konehella
..ai niin..ja miulla on pöytäkone(harmi)en pääse soffalle sen kera lokoisasti:D

Vaan, luuletko _oikiasti_ että tuo mainitsemasi, saattaisi olla miun koko elämäni?..hmmmm, ehkäpä luulithin
Nämä ihunat, kannustavat&empaattiset naiset, ON kyllä miulle tärkeitä täällä olkkarissamme:kiss:

..juu ja miulla onhin sellainen(harvinainenko?)mies, joka ei karsasta niitä ns. "naistenkaan töitä";)
Monelle miehelle se tuntuu olevan kuin pakko pullaa ja sitä tehdään vaan kun on aivan pakko!
Itse en sellaista miestä elämänkumppanikseni huolisi.

Esikon mie kasvatin aivan itteksein ja imetinhin 10kk:heart:..tämä pienimmäinen on sitten yhdessä vallan mieheni kera hoidettu ja kasvatettu.:heart:

..ja vielä

Elelin 15v lapseni kera kahdelleen, yksinhuoltajana..joten, kyllä mie tiedän mitä elo on - tiedätkö sie?

Onneksi tänne meidän pinoon harvoin eksyy noita "nimimerkkejä" vahvoinen mielipiteineen ja neuvoineen.. siekinhän voisit kommentoida tuolla "Mitäs nyt" pinoissa..eiköstä juu?!=)

..koska..meillä on täällä sellainen kirjoittamaton sääntö ollunna, että ketään ei tieten tahtoen loukata!
..ja anteeksi me "aikuiset naiset" osaamme myöskin pyytää.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä kyseiselle nimimerkille Valot päälle..
Kirjoittelit..jos te niin kauheesti haluatte vauvan, niin eikö sen eteen kannattais tehdä vähän muutakin kuin vaan vinkua täällä?

Siis..mitä sie luulet, että me kuukaudesta toiseen toivotaan, yritetään..ja surraanhin niin kovin?..häpeän siun puolestais..:ashamed:(itse kun et osaa)

Voisin sanoa pahastikkin..mutta antaa olla - jos sie osaisit antaa olla nyt ja mennä ihan muuallle mielipiteinesi ja ihmettelyinesi - Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
OOAK - mie teen sillä tapaa, että kopion Aijaasta sieltä laatikosta vain sen siltä kohden, millaisen kuvan haluan(pieni kuva/iso kuva jne)ja liitän sen sitten tänne..

Maalaan siis hiiren oikealla painikkeella sen kirjain/numero/merkki litanian tummaksi ja sitten hiirulaisen vasemmalla painikkeella napautan ja "kopioi"..tuon sitten tänne näin: napautan hiirulaisen oikealla ja sitten "liitä".

Laittelin siut listoille - onko tiedot oikein?:)


Taisi miun ovis olla päivää myöhemmin kuin luulin - ja tulihan se toinen dippaus kyllä vielä vahvemmalla viivasella..luotin vain oireisiin kun tuntui niii-iiin selkeästi O-kivut.

Eli..tätsy kurvaa huomenna Kp27..pieniin päin en ole, eilen illasta myöhään dippasin blancon..piti vasta tänään..vaan tiedättehän - kun on hätähousu, on hätähousu:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur kiitti vinkistä.

BTW pakkohan sitä oli taas tikutella - ja nyt taisi mennä mulla yöunet :D

Mä tiedän että tästä tikuttamisesta on nyt tullut mulle pakkomielle, siksi taidan lähteä koiran kanssa piiiitkälle lenkille - töihin en voi nyt keskittyä - ja kun palaan taidanpa vielä yhden tikun nykäistä :D

Ainiin - siitä mun äxästä - se meidän yhteisomistuksessa oleva paritalonpuolikas on myynnissä - siinä on ollut tänään yksitysesittely - ja välittäjän mukaan molemmat kävijät voisivat olla kiinnostuneita - voi kuinka mä toivon että nappaisi - saisi senkin asian loppuunkäsiteltyä.
Tosin haluan ensiksi nähdä tarjouksen ennenkun huokasen...

Minäkin olen varmaan online koko ajan ja näyttää varmaan ulkopuoliselta että olisin koko ajan "linjoilla" :D Tavallaan olenkin mutta täysin toisessa ohjelmassa kun suunnittelen yhdessä asiakkaan kanssa muutoksia tilaukseen :D

Minä nautin käydä täällä olkkarissa kurkkaamassa mitä muille kuuluu heti kun aika antaa myöten ja olen sitä mieltä että Valoja päälle-nimimerkki jää paljosta paitsi jos hällä ei ole tällaista mukavaa olkkaria ja paikkaa mihin purkautua, kun on siihen tarvis.

Paikalla näyttää olevan nytkin, liity vaan rohkeasti mukaan kun kerran jo seurailet palstaa :D

Nyt minä vedän nutun niskaan ja painelen pihalle, moiks :heart:
 
Niin muuten..
..mie en muista edes kirjautua ulos tältä monestikkaan??!!!:O..*mur-mur* aina paikalla!:D

OOAK - miksi meni yöunet..näkyikö testissä "jotahin"??:wave:

Mie peukuttelen d=)b:heart:
..ja pidän peukkuja myöskin, jotta se asuntonne menisi kaupaksi!
 
Viimeksi muokattu:
Provoja näköjään täälläkin liikkeellä :) No, itse ainakin jätän ne omaan arvoonsa. Eiköhän me naiset itse parhaiten tiedetä, miten tätä omaa elämää eletään ;)

MUR-MUR ja OOAK: Kiitos aijaan vinkeistä, pitää kaivaa noi esille kunhan sen aika tulee. Ehkä nyt ois sopiva aika tilata niitä tikkusia se tukkupakkaus :D

Täällä jännätään vaalituloksia, tais mun ehdokas päästä kakkoskierrokselle
 

Yhteistyössä