40+ "So what"!! (vol.9) =)

Mur mur, kiitos taas hyvistä linkeistä =) . Googlasin ja joillekin muillekin tullut huono fiilis tästä lääkäristä. Joku kirjoitti että sitä oli ärsyttänyt sen miehen "tyhmät" kysymykset. Huomasin samaa omalla kohdalla, kun kyselen helposti kaikkea mitä mieleen juolahtaa. OSa kirjoitti että niitä ei haitannut lääkärin ei-empaattinen tyyli, että kädestä pitelijöitä löytää muualtakin.

Niin, käsitin että niitä inseminaatioita kokeillaan kai 3-4 kertaa ja sit siirrytään alkionsiirtoihin. Mut ehkäpä tästä kierrosta tärppää niin ettei tarvii mennä hoitoihin ollenkaan :whistle:

Flunssassa olen ollut jo viikon ajan ja pelkään ettei huomenna päästä lähtemään tän flunssan takia sukulaisiin pääsiäiseksi. Toivottavasti lauantaina kuitenkin päästäisiin, ois niin kiva nähhä veljen lapsukaisia ja tytönkin tavata serkkujaan.

Kiitos tsempityksistä ihanat palstalaiset :flower: :flower:
 
Ottis
Mur-mur Onpa sulla ihana mies, kun sulle kukkia :flower: toi. Mun mies on ostanut mulle tasan kaksi irtoruusua ja ne molemmat silleen, ett ollaan oltu ravintolassa ja siellä on tultu ruusuja kauppaamaan. Mutt se hänelle bojoksi laskettakoon, ett aina kaupoilla käydessä hän johdattaa minut kynttilähyllylle :). Kun oltiin ihan vastarakastuneita ja pääsiäinen tulossa, enkä löytänyt täältä keltaisia kynttilöitä, pyysin häntä niitä tuomaan. Siitä kai jäänyt tuo.
 
Ottis
Ja sitten siihen plussaukseen. Ei tullut plussaa, ei. Sofin onestep testin tein ja kun taas haaleeta haamua pukkasi testiajan sisällä, kyllästyin heti sen tuijoittamiseen ja kun olin kaukaa viisaana pissannut purkkiin, kävin korkkaamassa digitaalisen testin ja sen oikeaoppisesti tein. Keittiön pöytää siinä miehen jäljiltä raivasin, kun tiimalasi tikitti ja yks kaks ruudussa näkyikin jotain muuta. Ei tarvinnut rynnätä kattomaan ku kaukaa jo näki, ett 'ei raskaana' siinä luki :(. Yritin Aijaasta kuvaakin liittää, mutt sekään ei toiminut :'(. Veikkaan, että tästä ei tule hyvä päivä ku jo aamusta kaikki tökkii. Nytkin olisi viisainta olla nukkumassa, ku vielä ehtis :headwall:.

Meillä tulee huomenna 4 vuotta täyteen ku treffattiin ja plussa olis ollut kova sana miehelle 4-vuotisylläripylläriksi, vaan minkäs teet. Taisi se eilisiltainen kipu olla just sitä itteään eli keltis siellä teki viimeisiä temppujaan pitääkseen limikset kondiksessa. Mitä tästä opimme? Tämä tyttö ottaa Clomi- ja Terolut-reseptit mukaan ku lähtee pääsiäisshoppailulle ja pyörähtää apteekin kautta. Mies saa alkaa popsia macaa :).

Miten muuten on, oletteko macaa käyttäneet noitten hormonihoitojen ohessa?
 
Ottis
Unta kun on enää turha yrittää kerätä palloon, niin otinpahan ja purin ton digitaalisen oitis. Laitoin sitten ne sisällä olevat testitikut nätisti vierekkäin, niinku ne laitteen pidikkeissä on ja kuvan otin. Eli näyttäs siltä, ett sinne todellakin 3 viivaa tulee, mutt toisessa on sekä kontrolliviiva että testiviiva ja toisessa pelkästään testiviiva. Tai enhän minä tiedä, mutt ku sattuivat niin somasti vierekkäin nuo toiset viivat, ett ajattelin vain. No voi höh! Tuohan sit tarkoittas sitä, ett digitaalinenkin haamuttaa. Voi persuus :headwall:. Tässä vaiheessa, kun on kolmena aamuna noussut ylös kukon laulun aikaan tuijottamaan haamuja, alkaa tuntua, ett parempi on ei yhtään mitään kuin jokin kalpea aavistus. No, tässä kuva ja jos joku noista digeistä enemmän tietää, niin saa luvan valistaa mua.

Psst. Tän negan 'kunniaksi' laitoin ihan aamukahvin tippumaan. Yleensä olen km:n jälkeen juonut rooibos-teetä aamulla, mutt enää en halua olla KILTTI ja KUNNOLLINEN!!
 
Ottis


Noihin muniin on helppo nyt kuvitella joko sanat 'ei raskaana' tai 'raskaana' ja se joka jää ilmaan, kertoo totuuden :LOL:. Hyvää tätä päivää joka iikalle! Mä lähden naaman pesulle ja valmistaudun töihin ja ihan ekana kirkkoon pääsiäishartauteen.
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa
happihyppy (39)..........kp1/28............yk6(27).........3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp2/28-32.........yk?..................?
Rominas (40)................kp3/25-27........yk10.................2.
Inia (43)....................kp4/26-30......yk20...........1.
oivikki (41)..................kp7/23-27........yk10...............1.
Terri (45).....................kp7/27-32........y.2,5v.............2.
Iida-Karoliina (45)......kp9/23-26.......yk12...............5./1. yht.
Little Bear (37)............kp9/23-24........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp10/28-33.........yk9.................1.
Mahdotontako (45)......kp11/29.............yk6...............1.yht.
taavi166 (38)..............kp14/8-42.........yk12...............3.
Minnihiiri68 (41).........kp14/25-28........yk5.................2.
onlydream (37)..........kp15/23-29.........yk?.................3.
Taikakuu (41).............kp15/27-32........y.n.3v..............2./1.yht.
ninni-70 (39)..............kp16/29-35........yk11...............2.
haave3 (41)................kp19/28..............y.2v................3.
mur-mur (44)..............kp21/28....yk10 (km2/10)......3./2. yht.
haave2010 (43)..........kp22/29-30........yk14...............4./1.yht.
ikiemo (45)..................kp23/20-50........y?....................4.
liiza (43)......................kp26/24-25.......yk23..............4.
Ottis (42).....................kp26/23-28.......yk9.................1.
Sariella09 (43)...........kp49/40..............yk?.............5./1.yht.




RKTT

Ottis (42)........................dpo12
ikiemo (45).....................dpo12
liiza (43).........................dpo12
mur-mur (44).................dpo10
haave2010 (43).............dpo7
Minnihiiri68 (41)............dpo1
LittleBear (38)...............dpo-1
[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
Voi ottis :hug: . Mutta jos testiajan sisällä väriä ilmestyy tikkuun niin ei kai peli ole vielä menetetty? Vai oliko se viiva jossain vaiheessa vahvempi? En ole digitestiä ikinä tehnyt enkä tiedä miten herkkä se on...
 
Ottis
Ninni-70 Digitestin herkkyys on 25 mIU/ml ja se kertoo kyllä näytöllä onko raskaana vai ei, mutt ihan huvikseni sen purin ja laitoin kuvan tohon. Puikkotestiin haalea haamu testiajan sisällä tuli, mutt ei niin vahvaa kuin toissa-aamuna. Tuolla jossain on kuvakin siitä. Eli mulla dpo10 haamutti, mutt siihen jäi.. En ihan kokonaan ole toivosta luopunut, mutt kyllä tuo aika karua kieltään kertoo, kun ensin jotain näkyy ja sit lakkaa näkymästä. Sit toisekseen, eilen ei enää niin nippaillutkaan alamasussa eli uskon, ett kiinnittymisyritystä oli, mutt siihen se sit jäikin. Mutt nyt mä menen sinne kahville :).
 
Voi Ottis! :hug: . En osaa kyl nyt sanoa enää mitään noista testeistä! Mutta jos tänäänkin punaista haamua näkyi sofissa niin toivoa vielä tässä kierrossa on! Itse pidän näitä sofitestejä oikukkaina. Se digitesti jonka äsketttäin itse avasin oli sellainen jossa ei viikkonäyttöä ja siinä oli kaksi viivaa ja yksi liuska vaan. Aika vahvat olivat viivat mulla siinä avatussa testissä. Mur-mur taitaa tietää noista digitesteistä enemmän! Edelleenkin peukutan sulle ja niin toivon sitä plussaa siihen liuskaan! Se on ainakin varmaa että yritystä on eli jotain on tekeillä kun kerran punaista haamuttaa. Meinaan jos ei mitään yritystä olis niin ei siihen liuskaan millään ilveellä saa punaista väriä nimimerkillä kokemusta on sillä silloin siinä olisi valkoinen viivanpaikka.
 
ninni-70, lääkärit on välillä tunnevammaisia ei-empaattisia pösilöitä.
Mikäs vanha on 1970 syntynyt? Tiedän tälläkin hetkellä -64 syntyneitä jotka on raskaana!!!!
Itse olen 1967, ja minullekin lääkäri sanoi että koeputkihommeli on ainoa mahdollisuus, kun minä olen niin VANHA ja minulle oli tehty sterilisaatio. Yritin sitä kiltisti, maksoin kaikkine kuluineen omasta ja miehen hoidosta ja tutkimuksista ja lääkkeistä melkein 5000 euroa, ilman kelakorvauksia, kaiken itse. Enkä tullut raskaaksi.
Luotin omaan vaistooni, ja purin sterilisaation marraskuussa, ja olin tammikuussa LUOMUNA raskaana.
Olen malttanut mieleni, en ole kertonut sille lääkärille ollenkaan tästä käänteestä, pari kertaa kävi mielessä että mitäs tähän sanot, eihän tämän pitänyt olla mahdollista??????
Joten kovasti tsemppia sinulle äläkä masennu, sinä et tosiaankaan ole vanha vielä.
 
Voi Ottis sentään noita testejä. :hug:
Mä oon kanssa vinon pinon noita ei raskaana -digitestejä tehnyt ja purkanutkin. Mutten ole tajunnut niistä viivoja alkaa katselemaan. Tosin olen ne purkanutkin vasta viikkojen jälkeen, jolloin ei ole ollut mitään spekuloinnin mahdollisuutta. Kertaapa vielä minä dpo:ina olet ne kunnon plussat aiemmin saanut. Vaikkei se tietysti tarkoita sitä, että samana päivänä pitäisi plussan tulla, kun kiinnittymisaika vaihtelee.

Ninni,
tajuat varmaan heti, mitä mieltä minä olen lääkärisi sanoista iän suhteen. Mulla kun sitä on 6 vuotta enenmmän kuin sinulla. Oma lääkärini on ollut tosi kannustava, mutta samalla tietysti realistinen. Mahdollisuudet vähenevät koko ajan, mutta niitä kuitenkin on. Ja minä kun olen sen esikkoni saanut 42 vee, kannustan kaikkia edelleen jatkamaan yritystä.

Ottis
, olitpas sinä reipas eilen siivotessasi ja innostit vielä miehesikin mukaan. Joskus tässä mietityttää, että jos kaikki nämä omat vauvahaaveiluun uponneet energiat olisi saanut kohdistettua esim. talon rakentamiseen, meillä taitaisi olla jo aikamoinen linnake valmiina :) Mutta kaitpa mä nyt tänään vähän saan jotain aikaiseksi, ettei tarvitse pääsiäisenä sisätiloissa tomussa tarpoa.

Mitäs muille testailijoille?

 
Jääristäkin halaan nyt kunnolla :hug:
Tuo alkuraskauden epävarmuus on niin repivää. Ehkä on kuitenkin järkevää olla tekemättä ainakaan mitään liuskatestejä enää, sillä niin kuin itsekin Ottikselle totesit, testeissä on yksilöitä ja siksi viiva voi näyttää hailukammalta, vaikkei hcg olisi vähentynytkään.

Mur-murilla oli eilen mukavat fiilikset. Testitulosta odotellaan.
 
Voi Ottis, peukutan yhä sinulle. Periksi ei anneta, sitten vasta jos täti tulee.

Ja Jääris. Täältä on niiiin helppo sanoa, että malta nyt mielesi, mutta sanon nyt kuitenkin, että malta mielesi. Koska se sinun ensimmäinen ultra olikaan? Ymmärrän kyllä, että ihminen ei usko ennekuin itse näkee, mutta tuohon ultraan saakka sinun täytyy nyt jaksaa. Muuten, minä en ole voinut pahoin ollenkaan kummassakaan raskaudessa, että ei sitä oiretta aina raskaana olevalla ole. Ja noissa lapsissa ei ole mitään poikkeavaa. Poikkeavuudeksi kun ei lasketa itsepäisyyttä, tottelemattomuutta eikä sotkuisuutta. :)
 
Pikapikapäivitys kadonneelta lampaalta, jotta ei kokonaan poisteta listoilta :) Menkkojen puuttumista tässä olen jo jonkin aikaa ihmetellyt ja tottakai testejäkin on mennyt jo jokunen. Kun oli kaikenlaisia oireita niin toiveet ehti jo nousta tosi korkealla josta sitten tipahtivat kunnolla... No saapi nähdä miten tässä käy ja väkisinkin jo miettii, että voiskohan olla että vaihdevuodet jo pääsivät iskemään :(

Eli ei kauhean positiviisia tunnelmia täällä, mutta loma onneksi alkaa ja silloin ehdin varmastikin kirjoittelemaan enempi tännekin.

Jäärikselle sylikaupalla onnea plussaamisesta ja hirveästi tarrasukkia pienoiselle!!! Se on niin väärin, että sitten kun se ihana asia tapahtuu siitä ei pystykään täysillä nauttimaan kun koko ajan mielessä nakertaa epävarmuus ja pelko. Tiedän että itse tuntisin just samoin... Haleja sinulle :hug:

Ottikselle myös kovasti haleja ja toivotaan että jos se haamu ei sieltä tässä kierrossa vahvistussa, niin ensi kierrossa sitten :) Joka tapauksessa varmasti on kiinnittymisyritystä ollut ja sehän on jo tosi positiivsita!!

Kaikille negan testanneille hirveästi haleja ja tsemppejä!!!

 
Ottikselle : Minä tein digitestin kolme viikkoa sitten joka sanoi että Ei raskaana. Heti perään tein Apteekin normaalin tikkutestin ja siinä sitten näkyi haalea viiva. Kaksi päivää myöhemmin tein uuden digitestin ja siinä luki että Raskaana ja kun purin testin nähdäkseni viivan niin se oli paljon tummempi. Jospa sä oisit raskaana? :heart:

terv, ketjua sivusta seurannut.
 
Olen puhelimessa neuvotellut ja varaillut noita gyneaikoja koska haluun varoiksi toisenkin ultra-ajan jos vaikka ekassa ultrassa ei näykään vielä' kaikkea ja sitten myöhemmin on vaikea saada aikaaa enää kunnon lääkäriltä. Kopsaan tähän toiseen ketjuuun laittamani jutuun vähän muokattuna eli Kertaan tässä nyt asioita: Mulla siis oli vain yhdet kuukautiset kaavinnan jälkeen ja nekin tosi oudot (runsaat) ja sitten tulinkin raskaaksi. Tässä olen ultra-aikaa vekslannut ja äsken gyne soitti minulle v aikka luulin vastaanottovirkailijan soittavan ...no huolestuin koska kyselin tavoilleni uskollisena kaikenmoista ja mm. että onko limakalvo jo toipunut kaavinnasta kun raskauduin näin nopsaan. Hän vastasi että siitä ei voi olla varma!!!! eikä sitä kuulemma oikein mitenkään saa selvitettyäkään. Sanoi vaan että jos vuoto alkaa niin sitten ei voi mitään. Ärsyttää kun kysyin tuota koska huolestuin enemmän. Onko teillä kellään kokemusta tuosta kaavinnan jälkeen raskautumisesta?? Tiedän että ko. lääkäri ei halunnut huolestuttaa mutta teki sen tahtomattaan /tietämättään. :attn:
 
Jääris, nyt vastaan niin mutulla kuin vain voi ja jaksaa, mutta eikös se limakalvo mahdollinen ohuus olisi jo kiinnittymisvaiheessa tullut esiin. Km:n jälkeisestä välikierron tarpeellisuudestahan on lääkäreilläkin eri mielipiteitä. Yleinen syy kuulemma tähän välikiertoon on se, että halutaan tietää, mistä päivästä raskauden alku lasketaan. Ja sinulla kun jo oli välikierto, niin en tosiaankaan olisi enää siitä huolestunut. Et olisi tullut raskaaksi, jos limakalvo olisi ollut liian ohut. Ihan relax vaan!
 

Yhteistyössä