40+ "So what"!! (vol.9) =)

Hei pitkästä aikaa!

Jääräpää on plussannut, onnea! ja Ottikselle varovaiset peukutukset!

Käytiin tänään klinikalla kuulemassa tuloksia perustutkimuksista (siis lapsettomuustutkimuksista). Molemmat kunnossa niiden mukaan. Eli minulla kk-kierto hormoonit kaikki ok ja miehen sperma ok. Mutta mutta. Se naislääkäri oli taas niin toivoavievä. Nyt se ihan suoraan sanoi että kun sulla on tuota ikää noin paljon (ja sanoi näin vaikka ensin laski mut kaksi vuotta nuoremmaksi), niin näyttää aika heikolta.

Päätettiin miehen ka kuitenkin kokeilla hormonipistoksia ja inseminaation yhdistelmää. Sen voi aloittaa vasta seuraavien kuukautisten jälkeen, koska ensin ultrataan munasarjat kierron alussa. Lääkäri sanoi että minun ikäisellä todennäköisyys 8 % tulla raskaaksi yhdestä inseminaatiosta. Ja tämä tulee maksamaan jotain 250-300e. Nyt maksoimme kassaan 500 e kahdesta lääkärikäynnistä (sis. uä) sekä tartuntatautitesteistä, mitkä tarvitaan klinikan turvallisuussyistä.

Mies (joka kaiken maksaa) oli ihan että ei oo kyllä kauaa varaa käydä tuolla.

Ovulaatio tuloillaan, olen säästösyistä tehnyt testejä vähän silloin tällöin (kun ostin niin kalliita kun 5e kpl). Muutenkin, jo ennen lääkärikäyntiä, vähän fiilis ja usko yrittämiseen mennyt :(. Tänään kuiteskin heilutellaan peittoa :p
 
Siis MITÄ!! ninni sinähän vasta -70 syntynyt, miten voi lääkäri sanoa että on niin vanha että heikolta näyttäisi?????? :eek: . Onhan paljon sinua vanhempia synnyttäjiä olemasssa!!!!! Ihmettelen kovasti että missä niiden "vanhuusraja "oikein menee!! LApsettomuushoidoista en tosin mitään tiedä mutta silti et mielestäni ole vanha!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää:
Siis MITÄ!! ninni sinähän vasta -70 syntynyt, miten voi lääkäri sanoa että on niin vanha että heikolta näyttäisi?????? :eek: . Onhan paljon sinua vanhempia synnyttäjiä olemasssa!!!!! Ihmettelen kovasti että missä niiden "vanhuusraja "oikein menee!! LApsettomuushoidoista en tosin mitään tiedä mutta silti et mielestäni ole vanha!

Niin, ittekin olin vähän ihmeissäni. istuin käynnin jälkeen tuoliin ja huokasin miehelle että olipas ne negatiivinen. mies sanoi vaan että miten niin. En oikein tiiä nyt mitä ajatella.
 
ninni-70 älä lannistu lääkärin puheista:hug: ..heidän kuuluu tuokin asia mainia, jotta hoitoa hakevalla olisi realistiset toiveet/tavoiteet..

Nyt vain positiivisin mielin hoitojen suhteen!!!!:wave::heart:

Ps. Tuo 8% on parempi kuin 1% joka miulla on ja luomuna täällä pakerran.. :)
 
Vielä ninni-70..miehesi ei huomannut/tajunnut(miehet ei monastikkaan tajua näitä juttuja!! :eek:)tuota lääkärin negatiivisuutta..sie sen herkkänä naisena tajusit, aivan luonnollista:hug:..

Kovasti jaksuja&voimia..ja tietenkin plussaa hoitoihin jos niihin päädyt!!!!:heart:
 
Miulle iskenyt tässä illan mittaan huonoa oloista ja epäilenkin vahvasti Noro virusta :( ..

Naapurista oli lapsi poikasemme kaverina leikkimässä ja häntä juoksutti kovasti veskiin kesken leikkien ja vatsa kipua valitteli myöskin.. :/ -tämä siis äsken ja tauti ei tietenkään häneltä ole kerinnyt tarttua näin nopsaan ..mutta mietinkin, jotta vältytäänkö taudilta.. ja nyt se Pääsiäiseksi sitten iskee tietty!! |O
 
Kyllä kovasti pisti miettimään tuo ninnin lääkärin kommentti. Että oikein heikolta näyttää... ethän masennu moisesta.

Mur-mur hei. Mitkä ne prosentit sitten on? Onko jossain joku taulukko vai omalta lääkäriltäkö olette nuo todennäköisyydet kuulleet? Ja siitä norosta. Ihminen tartuttaa sitä onnetonta tautia kaksi vuorokautta ennen oireiden ilmaantumista eli siis tietämättään. Siksi se niin helposti tarttuu...kuin sikaflunssa konsanaan.
 
Ja sitähän mun piti, että värillinen hailu viiva tuli tuohon o-testiin. Nyt en sitten vaan tiedä ollaanko menossa kohti vai pois päin ovista/oviksesta. Mutta kunnon pinolainenhan testaa aina, testaahan. Ainakin torstaina. :LOL:
 
taavi166 löysin ulkolaiselta sivustolta tuota prosentuaalista tietoa(tilastoja)..

http://translate.google.com/translate?hl=fi&langpair=en%7Cfi&u=http://www.socalfertility.com/age-and-fertility.html

Tuolla hyvin selvitetään ikä-->hedelmällisyys/keskenmeno asiaa..on vain karkea suomennos google kääntäjällä :p
 
Miun olo helpotti kun lepäilin soffalla puolitoista tunteroista ja kattelin telkkua :)

..kävin kovasti kattelemassa tänään plussatesti kuvasia..ja HETIPÄ alkoi mukamas tuntua, jotta almasulla painontunnetta ja sitten ihan siellä-häpyhuulissa, kumasti kiristää välillä? :whistle:..;) ..lämmöt oli aamup. 37.2 ja 2h sitten 36.9..ei palele, kumota tai v**uta :D..ihme homma..koskapa normisti 4-5vrk ennen menkkoja on aikas tuskainen oloinen..

..sitä vielä..KN on aikas alhaalla ja napakka-mediun kokoinen..ja ei olleskaan avoin, hieman supussa..

Vaan kerkeää se tätsy vielä tulla..täti on sellainen hyvä muistinen eukko EI unhoita..valitettavasti :ashamed:
 
Juu taavi166, jatka ihmeessä tikuttelua, kyllä siut vielä palkitaan:wave:
..ja muistappa, että testiviivan EI tartte aina olla tasavahva kontrolliviivasen kanssa jotta ovis on..kuuntele kropaasi myöskin(nippailut, limat, halutukset ;) )
 
Ottis
ninni-70 Olipa tökerö lekuri, en muuta sano. Hienoa, ett kuitekin päädyitte hoitoihin. 8% on mun mielestä tosi hyvä mahdollisuus, paitsi tietty jos laskee, ett 7 hoitokertaa menis huti ja sit vasta tulis tärppi, niin tulishan se hintoihinsakin, mutt noita tutkimuksiahan ei tarvi kuitenkaan enää uusia. Vauvalle kuitenkin on paha hintaa laskea, joten eipä mietitä sitä pidempään, vaan mä toivottelen teille hirmusesti onnenkantamoisia hoitoihin eikä se tietty mitään haittas vaikka plussa ruutuun napsahtas sitä ennenkin.

Taavi166 Kiitos peukutuksista! Sitä onko Oili tulossa vai menossa ei todellakaan voi tietää kuin huomennakin tikuttamalla, mutta oli o-testi tosi haalonen 3 päivää ennenkuin näytti huippua. Mulla tosin oli kahtena päivänä aikalailla yhtä vahvat viivat, joten vain tuntemusten perusteella päättelin, ett ovis oli lauantaina, vaikka digitesti näytti sitä perjantaille.

Mur-mur Älä sairastu älä, älä ainakaan norovirukseen, se on kamala tauti. Lupaavia oireia näyttää sulle loppuillasta huilimisen jäljestä ilmaantuneen. Nythän me saadaan oikein tosissaan aamun testejä jännätä.
 
Ottis
Meillä kävi tänään silleen, ett olin jo sopivasti kiukkunen ku mies tuli kotiin, enkä jaksanut häntä hellästi vastaanottaa, vaan aloin ekana valittaa, kun hän ei koskaan puutu siivoukseen. Siitä vähän sanasotaa käytiin ja multa loppui yht'äkkiä kiire päästä siivoamisesta eroon ja aloin pestä ikkkunoita. Niin siinä meni kaikitenkin tonne puol kymmeneen ennenkuin sain hommat tehtyä ja pääsin saunaan. Miehelle bojot siitä annettakoon, ett kokosi lopulta itsensä ja mm. imuroi yläkerran mulle valmiiksi, kantoi mattoja sisään ja ulos ja kyseli mitä voisi tehdä. Herre God, välillä piti oikein naamasta tarkistaa, ettei vain olis naapurista mies päässyt vaihtumaan. Mun oma se kuitenkin oli ja hän haki mulle pizzankin kaupasta, ett maltoin jotain viimein syödäkin.

Heilumisesta vai mistäkö lie, mutt saunaan mennessä oli oikea puoli munisten paikkeilta tosi kipeä. Saunassa helpotti. Saattoi kyllä olla ihan suoletkin solmussa, kun en sitten lounaan ollut taaskaan malttanut syödä mitään, mutt mietinpä sitäkin, ett olisko siel keltis rupsahtamassa tai jotain. Tai sit se vaan hirmusesti käskyttää hormoneja hyrräämään.

Pikku lasillisen punaviiniä nyt tähän itselleni kaadoin, jotta kiertäis veri hyvin siellä missä pitää ;). Aamun testailua en ole paljoa ehtinyt miettiä, vaikka onhan mahdollisuus, ett saattais olla raskaana, kuitenkin koko ajan mielessä, jos ei etu- niin taka-alalla ainakin. Vaan nyt lopetan tän hiljaisen yksinpuhelun ja lähden taas lueskelemaan jos ei töllöstä tule mitään intressanttia.
 
Ottis kovin olet ollunna "napakalla" piällä nyt alkuillasta, hurjana siivoillu ja ikkunoita puunaillu..eikös ne raskaana olevat just noin touhuile siivoilla?..;) ..vai että mies vaihtunna..se on hädissään reppana jotain yrittänyt autella..ajatellut, ettei kunnian kukko laula hälle jos ei nyt jelpi!!!.. :LOL:..Hyvä hyvä, oikia suunta on!!!

..mie tässä konehella istuksiessa tunnen aivan hävyn reunoilla, melkeinpä nivusten kohdilla sellaisia, aaltomaisia "viiltelyjä"..ei satu..vähän oikiastaa öklöltä tuntuu..mitähän lie? :whistle: "tuntemuksia", outoja.. ;)
 
Ottis
Hmmm.. mur-mur Mitähän ne sun tuntemukset oikein on? Mulla tänään tai eilen jotain jossain välin toisessa nivusessa jotain outoa tuntui ja tuli mieleen sun juttelut tuosta kivusta. Mutt jospa se nyt jotain + :heart:-juttuja kuitenkin olisi ;).

Plussasätehiä kaikkiin testeihin!!
 
Taidanpa tässä samalla toivotella..

Oikein, oikkein menestyksellistä testailua kaikille humenna testaileville ja plussia tietenhin!!


..ja kauniitta unihia, nukkukaatte makoisasti ja uneksikaa pienen pienistä..
 
..vielä Ottis..mie taidan lasin myöskin-ihan unilääkkeeksi ;) ..mies toi pääsiäiseksi miulle oman punkku pullosen tänään =) ..niin ja ylläri pyllärin-KUKKASEN, kauniin ruukku narsissin:flower: ..ja ihan ilman pyytämäti, hyvä miel tuli miulle :)
 
meni näin myöhäiseksi, ennen kuin ennätin tänne.

Terri- astman pahenemien jouhtuu töissä yllättäen ilmenneistä sisäilmaongelmista, joita nyt jo korjataan. Lomanne kuulosti tosi mukavalta =)

Mahdotontako- kissan raapaisu toisaan helposti tulehtuu. Sain paukaman laskemaan yön aikana, kun laitoin siihen yöksi tipan tee tree öljyä tai olisihan se voinnut muutenkin parantua :) . Remontin jäljltä on sitten mukavaa tosiaan olla kotona ja ihailla työn jälkeä.

Taavi- hyvä, kun vähän edes vuorotellen olette kipeinä niin pääsee toinen hoitamaan potilasta/-laita. Ja kyllä me palstalaiset tosiaan testataan lähes aina.

Inia- lääkkeellisen valitsin, minulle vähemmän stressiä, kun ei ole kuulemman ajoituksen kanssa niin tarkaan, kuin luonnon kiertoon.

Ottis- + peukutus kaikkilla ulokkeilla.

Mur-Mur- onnea testaukseen aamulle!

Lumisydän- pahoittelut tädistä :( . Minulle tuli myös r. keijulta o-testit seuraavana pvänä.

Uudi- Kiitos. Suru kestää oman aikansa. Mukavalle kuulostaa tuo ajelu kotimaassa, hyvää matkaa :wave:

Ninni- hyvät uutiset kuitenki ne, että kaikki on hyvin. Nuo tilastot on niin karuja, mutta onhan se reilua ne kertoa. Hyvin mielin nyt kokeilemaan onnea hoidoilla ja luomuna.

RKTT: läisille +++++

Hvää yötä ja ihania +++++ unia kaikille.
 
Meillä täällä on mennossa kevät vkot... eli tapahtuu töiden, asumisen ja kaikkien perheesuhteiden kesken ne päivät, joten olen todennäköisesti poissa kuvioista maanantaihin asti. Jaksan ihmetellä miksi pitää millään muulla aluella tapahtua yhtään mitään, viis ylennyksistä jne...Eikö olisi vaan voinut + tulla napsahtaa...

Olipas kauhean sekava viesti... Noh, niin on mielialakin... :/

Nyt kaikki testaajat TSEMPPIÄ PELIIIN ja HURRRRRRJASTI TESTIONNEA!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä