40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Iida-Karoliina Sama täällä, tuli ostettua kofeiinitonta kaffia. Ihan hyvää on. Oikeaa kahvia menee vain kuppi päivässä enää. Sittarista löytyi myös Bambu-merkkistä viljajuomaa, jota kittaan :p
vauvatoive kun plussasin, se näkyi hailuna haamuna jo dpo. 7...
 
vauvatoive Kyllä tällä taudilla on joku muu nimi kun "hölmö" Oisko vauvakuume.. :D
No, testaat uudemman kerran sitten 10 päivä ja jos et malta odottaa niin vaikka joka päivä. ei siitä mitään vahinkoa tulla, sulla kun on nyt runsahasti niitä testejä.. :D
Ei ole se lääkäri, siellä lapsettomuuspuolella on omansa jonka nimeä en nyt muista..Puhelin numeron otin ylös ja voi olla että kun innostun saatan soittaa sinne, onhan sitten vähän viisaampi.
Toinen juttu on tietty toi raha, Tähän hankkeeseen on mekin jo laitettu aika summa rahaa,ja siksikin nyt tuota miettii, että onko järkevää vai huuhaata..tosin klinikallakin sanoi hoitaja että siitä on saatu parempia tuloksia kun omilla soluilla kun on vanhemmasta naisesta kysymys.. Hinnat ja muu ei siis vielä ole tiedossa. En ole Tartossa koskaan käynnyt, kyselenkin sinulta sitten että miten kannattaa mennä. Passikin on vanhentunut sekin pitäis uusia..Halvempaa uskon olevan kun täällä, niin kun muutkin hoidot..niissähän on huima ero..
 
Lumisydän..kyllähän miulla kattottin/verrattiin kahta arvoa: 8.1 "4875"-14.1 "5872"..juuri tuo 6vrk välinen, alle 1000 yksikön nousu oli terveydenhoitajalle(ainahin) se "huonoakin huonompi juttu".. :(..

Kyllähän mie näin jälkeenpäin asiaa pohtineena, olisin toivonut "pikkasen varovaisempaa tuomiota"..olisi edes sanonut että "katsotaan ultra ja ollaan sitten viisahampia"..mutta kovasti vain minun antoi ymmärtää(sanoi kyllä selkeällä suomen kielellä!!) että "siellä masussa on NYT huono tilanne".. ja juurikin tuon arvon vähäisen nousun vuoksi :|

Mutta nyt ei niistä "lukemista" välitetä, vaan ultrataan ja seurataan pientä-se kertoo pal-jon paremmin asian laidan!! =) ..ja muutahan mie en toivo kun että sieltä pieni jaksaisi ponnistaa&kasvaa:heart:..
 
Vauvatoive10 Minäkin nyt unohdin ostaa Greippimehua. Tosin se ei minusta ole niin pahaa ettei voi lasia päivässä juoda. Minä testasin sen vaikutusta niin että aloin juomaan sitä kierron alusta kun olin menossa ultraan Ivf.ssä. oli ero edelliseen kiertoon 2mm. Eli siinnä kierrossa kun join mehua oli limis 2mm paksumpi kierron samassa vaiheessa kun edellinen kierto..Voi olla aivan sattumaa myös.. Mulla limis ollut ihan hyvä eli se 7 1/2 ja Greippi mehu testissä oli 9 1/2 mm..
En kuitenkaan usko että jos ei tuota juo ei raskaudu, jollekkin voi olla hyötyä jos limis on ohut..
 
Lumisydän Mulla on toinenkin syy tuohon Että kahvin juontia pitää vähentää, on tosi kovaa alkanut närästämään, ja verenpaineelekkaan sen juonti ei ole hyväksi. Kertakaikkiaan juon sitä ihan liikaa..Nyt maistoin sitä kofeiinitonta ja oli hyvää. alan korvata sillä pikkuhiljaa kahvin.jospa tuo närästyskin vähenisi.
 
Ida-Karolina siis tekevätkö Tartossa yo sairaalassa luovutetuillamunasoluilla hoitoja? Olen hankiinut kofeiinitonta teetä, sitä join viime yklla ja sitä aion juoda nytkin, jos pääsen siirtoon. Kofeiinitonta kahvia en ole juonnut kuin kerran vahingossa ulkomailla ja ihmettelin mikis tää ei piristä :D

Mur-Mur hyvä, että seuraavat pientä nyt ultralla. Sinne hyviä yöunia sinulle ja enkeleitä matkaan pienelle.

Täällä yritän saada itseni sänkyyn, silmät on jo ihan ristissä.
 
Ottis, kiva että sait edes jotain vastakaikua mieheltä. Se on kyllä ihan totta, että miesten on niin vaikea puhua tunteistaan, joten tuokin pieni lause oli varmana työn ja tuskan takana :)

Minä lopetin kahvinjuonnin lähes kokonaan kun ruvettiin yrittämään tätä meidän ensimmäistä ja jotenkin se kahvi ei enää sitten maistunutkaan, kun sitä olis saanut taas juoda niin paljon kuin jaksaa :eek: Lattea ja capuccinoa tykkään vieläkin juoda, mutta tavallinen kahvi ei vaan maistu. Ja saahan sitä kahvia odotusaikanakin juoda kohtuudella.

Mulla alkoi jo tänään olemaan vähän ovismerkkejä liman muodossa. Ja nyt on vasta kp 8/28. Nyt sitten mietinkin, että onko kierto lyhentynyt vai mitä ihmettä oikein tapahtuu.

Plussatuulia kaikille testailijoille:heart:
 
Täällä onkin ollut valtavat keskustelut eilen illalla :)

I-K, sun tarina on vähän kuin mulla, eli oon mm. joutunu lukemaan kaikki narsismia koskevat opukset. Kävin kerran sellaisessa ryhmässäkin. Se oli hirveän ahdistavaa, vaikka tietysti asioiden käsittely myös parantaa. Aluksi sitä ei haluaisi uskoa todeksi, ja se on niin pelottavaakin, että ei halua uskoa todeksi. En varmaan koskaan kykene täysin repäisemään itseäni irti exästä, kun on lapset, ja muutenkin, se on asia jota en vieläkään täysin ymmärrä :'(
 
Kävin tänään ultrassa :'( :'( :'( . Vauva kuollut pian sen jälkeen kun sydänäänet oli nähty. Nyt olisi rv9+0. Sain lähetteen TAYSiin ja viikon päästä sitten tekevät jotain... Eli poistakaa minut plussanneista ja voisin liittyä taustajoukkoihin.
 
Miun ihan pakko kirjoittaa..erkallahan nuo alkion sydänäänet kuului juuri samoilla viikoilla kun mullahin..kyllä tämä kertoo sitä tosi asiaa, miten herkkää aikaa häiriöille tuo ihmistaimen alkumatka on.. :( ..kyllä miullahin on todella suuri pelko, etten seuraavalla kertaa enää sydämmen pompotusta näje.. :'( .ihan kauheaa epätietoisuuden ja pelon aikaa nämä eka viikot kyllä ovat..

Nyt seuraavassa ultrassa jos pienen sydän ei enää lyö, on se miulle todella ahdistava paikka..ensin olin valmistautunut pahimpaan ja sainkin vielä lisä aikaa..vaan kestettävä tämä vain on.

erkalle vielä lämmin:hug:&voimia.

 
Ottis
Kiitos vauvatoive10 ja Iida-Karoliina jälleen kerran. On tässä mieli vähän matalalla edelleen, mutt kieltämättä aamusta aloin ajatella, että jospa mä vähän liian tiukasti mieheeni suhtaudun. Aion nyt katella tilannetta vähän positiivisemmin silmin ja antaa hänelle tilaisuuden. Jotenkin kaikitenkin tuntuu, ett suhteessa tultu tilanteeseen, jossa aika vain kulkee eteenpäin ja silti junnataan itse yhdellä paikalla. Kriisi siis, mutt eikös ne olekin just sitä varten, ett tilanne arvotetaan uudelleen :saint:?

Lumisydän Totta tuokin, ett tänne tulee herkästi kirjoiteltua niitä ikäviä juttuja, mutt mutt.. kun olen kuvitellut osaavani kertoa myös positiivisista asioista? No, niitä ei vain nyt ole ollut, mutt katellaanpa etiäpäin, jos niitäkin alkas ilmaantua ;).

Kurjaa toi, että jää mies kellistämättä työaikojen vuoksi. Mulla on sen puoleen mielenkiintoinen tilanne, ett eka kerran sitten km:n olen nyt päättänyt antaa tän kierron mennä ilman yritystä. Jotenkin on huolettomampi olo ja sekin metkaa ett niitä ovisoireita ei nyt niin älytön ole, kun ei niitä hakemalla haekaan. Voipi tietty olla, ett jos tässä mies intaantuu puuhastelemaan ja saadaan taas rakkaus raiteilleen, ett sittenkin yritettäs, mutt olen hiljaa mielessäni jo siihen taipunut, ett tää kierto saa mennä näin. Ovista ehkä tikuttelen, jos siltä tuntuu, mutt voin jättää sen tekemättäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inia:
Tervetuloa siis kaikki yli nelikymppiset (joko fyysisesti tai henkisesti) vauvasta haaveilevat tai haaveilusta haaveilevat!!! Varoitus, jos vielä mietit, niin täällä se vauvakuume taatusti tarttuu! =)

Yritämme täällä kovasti kannustaa ja tsempata toisiamme tällä usein niin kovin pitkällä tiellä, ja tässä iässä huumori saa kukkia ja kaikenkarvaiset naiset (ja miksei miehetkin) ovat tervetulleita joukkoon! Niuhottaa täällä ei saa! Surut saa mieluusti tulla purkamaan, ja äkkiäkös me toisemme suosta nostamme. Pieniä iloja juhlimme yhdessä!

Oikein onnellista uutta vuotta kaikille, ja toivottavasti plussat löytävät tiensä kaikkien luo tulevana vuonna!
 

heippa

täällä akatem, sivistynyt mies vailla perillistä, ja haluaisin että joku tahtoisi vaavin

äidiksi. ei vaatimuksia, olisin sperm, luovuttaja, ja tukisin taloudellisesti. tunnustaisin isyyden, joka on minun suurin haave,

toimisin äidin ehdoilla,

 
hyvä ottis ! Menet eteenpäin! Varmasti miehesi on huomioinut, että olet vakavissasi. Ja älä välitä, jos hän ei joskus vastaa, vaikka puhut ajatuksistasi. Kyllä hän kuulee ja niitä sisimmissään miettii... tuo"kyllä minä sinusta välitän" on iso askel häneltä. Hän halusi kertoa, että rakastaaa sinua. Sillä omalla tavallaan. Miehillä on niiin oudot tavat osoittaa hellyyttäkin. Osa on niin ujoja. Munkin mies helposti vetää kaiken yli eli ei pokka pidä aivan vakavasti asioita sanoa.
Kukaan ei ole täydellinen. Sitten taas joku joka osaa puhua, saattaa olla muuten mielenkiinnoton. Pitää punnita, mitä hyvää, mitä huonoa.... =)
Mutta eteenpäin menette =)
mur mur, mukava, kun olet taas oma itsesi. Ja kaikille plussanneille tsemppiä ja meille uusille kiertolaisille niitä plussia ;)
Mulla alkaa kohta puoleen ne yritykset ja sit jännäämiset. Ai että, kunhan en ala käydä ylikierroksilla. :)
 
Ottis
Pihkura :ashamed:! Pitkän pätkän kirjoitin ja katosi taivaan tuuliin :headwall:.

Minnihiiri68 Sulle piti kertomani, ett mulla on saattanut ovislimottelu alkaa 5-6 päivääkin ennen ovista ja kierrossa, josta tulin raskaaksi peräti viikon ennen. Se oli muutenkin pitkä kierto ja ovis oli kp17. Mutt eiku onnea tikutteluun vaan ja varsinkin sen hyödyntämiseen + :heart:

Uskon todellakin, ett mun miehelle SE pikku tunnustus otti koville.

 
Kimurantteja ovat nuo parisuhdeasiat. Mun täytyy koputtaa kyllä puuta tuon oman miehen kanssa, ei se mitenkään macho ole, muttei minusta nössökään ja osaa puhua asioista paremmin kuin minä. Ja kaikkein tärkeintä mulle on se, että ei käyttäydy lapsellisesti ja sovitut asiat pitävät.

Mulla on piinailufiilikset ihan tiessään, ei tästä nyt vaan mitään tule. Mutta tänään oli ihan kamala tilanne, meidän 2-vuotias pääsi karkaamaan multa ja olisi juossut suoraan auton alle ellei olisi kaatunut ennen sitä. Ihan shokkiolo! Usein mulla on valjaat tytön kanssa just siksi että on niin vikkelä, ja nyt tulee käytettyä taas aivan varmasti.
Taas tajusi, miten pienestä kaikki voi olla kiinni.

Mulle muuten iski jotenkin jonkun jossain kirjoittama lause, joka sopii mun elämäntilanteeseen täysin: Älä pilää itseltäsi nykyhetkeä haaveilemalla sellaisesta mitä sinulla ei ole. Sillä se mitä sinulla nyt on, oli joskus jotain josta vain haavelit.

Olin pitkälle päälle 30-kymppinen kun tuon miekkosen tapasin ja vauvan saamisen todennäköisyys oli niin pieni ennenkuin tyttö saatiin. Luulen, että oli joku merkki mulle tajuta mitä kaikkea mulla on.
Pääsiköhän Inia siirtoon?
 
Ottis
Roosamaria69 Kyllä minäkin itseni niin hyvin löysin niistä narsistin uhrin piirteistä, ett hetken pelotti, mutt se sopinee minuun muutenkin, sillä vaikka vanhempani eivät juoneetkaan oli tässä vanhempia alkoholisoituneita veljiä, kun lapsi ja nuori olin ja se menneisyys leimaa minua vieläkin. Niin herkkis olen, ett vaikka kaikki veljeni ovatkin juomisen lopettaneet, joistakin heistä vain kuultuani näen edelleenkin painajaisia eli mulla lapsuus seuraa ja varmaankin tulee myös seuraamaan aina mukana :(. On hienoa, ett olen täällä saanut näistä jutuista kuulla niin sinulta kuin Iida-Karoliinaltakin, vaikka toivoisi, ettei kenenkään tarvitsisi käydä näitä asioita läpi.
 
Ottis
Rinja Kiitos kannustuksesta. Kyllä minua vähän aamulla mies säälitti, kun muistin mistä kaikesta hänelle lopulta sanoinkaan. Mutt turhia en puhunut, sillä hänelle en oikeasti ole aiemmin kertonut kuinka mua ahdistaa tämä, ett pian km:sta tulee puoli vuotta kuluneeksi ja aina vain jurrataan samalla paikalla. Ekoissa kierroissa ne kemialliset antoivat vähän toivoa, mutt nyt ei ole ollut edes niitä ja alkaa todella pelottaa miten tässä käy. Ehkä mies todellakin sai ajateltavaa ja vähän oppi minunkin tunteistani. Aamuyöstä kömmin myös hänen viereensä lämmittelemään eli mun puolelta se oli eka ele todellakin yrittää korjata tätä suhdetta pelkän puhumisen sijaan.

Ehkä miehille pitää vain puhua kielellä, jota ne ymmärtää. Mun mies on esim. usein sanonut, ett kun aamulämpöisenä tulen häntä halaamaan ennen töihinlähtöään, se tuntuu hyvältä. Jospa tästä todellakin etiäpäin päästään :saint:. Juu ja niin päästäänkin, sillä mies pitkästä aikaa soitti ja ilmoitti, ettei ihan heti ole tulossa kotiin, vaan tekee sitä ja tätä.. :).
 

Yhteistyössä