40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Heippa

Paljon en ole ehtinyt lukemaan ja palstailemaan mutta suuri halitusrutistus mur mur sinulle :heart: :hug:
Meillä kovin pakkailtu esikon kamoja, huh huh!!!
Luulen että parin vuoden sisällä sitten olen isoäiti!!!! KÄÄÄK!!!!!! :eek:

Löysinpä minäkin tuonne lilypie sivulle ja tein siellä pari laskuria.
Tässä meidän pikkuneidin.

 
heippa kaikki, ottis. Jos tuolla lailla menee pitkään, on pakko jotain tehdä. Keskustella, ei ehkä seuraavana päivänä välttämättä, mutta sitten, kun varmasti asia kuunnellaan.
Jostain ongelmastahan tuo kertoo. Miehellä on joku ongelma nyt...jos puhuisit hänelle omista tuntemuksista rehellisesti. Kuunteli tai ei. Kertoisit, että olet pitkään jo miettinyt näitä ja rakastat kyllä häntä, mutta et tällaisena ja kysyt, mitä hän käytöksellään tahtoo viestittää...
jos vaikka siitä lähtisi aukeamaan.
Ei tuo ole oikein, että joutuu omassa kotona suojelemaan huonekaluja rikkoutumiselta.
Voimia sinulle ja ota asia puheeksi, kun aika on otollinen.
Meilläkin ollut kaikenlaista ongelmaa, ja sitten minä aina niistä puhun ja kyllä se taas siitä lähtee lähenemään. Eihän nämä ole helppoja juttuja.

Itsellä täti pikkuhiljaa tekee lähtöään. Vielä varmaan parisen päivää viipyy...
Sitten yritykseen.
mur murille voimia!
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Solakka Silakka (40)...kp1/24-28..........yk18........1.
liiza (43).......................kp4/24-25............yk21........4.
Rinja (39)....................kp5/23-24................yk2..........1.
haave2010 (43)..........kp5/29-30........yk12......4./1.yht.
Leena65 (44)...............kp5/25-27.........yk8........3./1.yht.
Ottis (42).....................kp6/23-27........yk7........1.
Iida-Karoliina (45)......kp6/23-26..........yk9.........5./1. yht.
Minnihiiri68 (41).........kp6/28..............yk2..........2.
Siiri Sisilisko (39).......kp7/28................yk22........1.
onlydream (36)...........kp9/23-29.........yk?...........3.
happihyppy (39).........kp11/28................yk4(25).....3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp12/28-32.........yk?..........?
Inia (43)..................kp14/26-30........yk17.....1.
ikiemo (45)..................kp18/20-50..........y?............4.
Räystäspääsky (43)....kp21/24-29..........................4.
Terry64 (45)................kp21/27-32.........y.2,5v.......2.
Mahdotontako (45)......kp22/29.............yk3...........1.yht.
haave3 (41).................kp22/28..............y.2v..........3.
oivikki (41)..................kp23/23-27.........yk8...........1.
Ämy (40)......................kp24/25-28..........yk5..........4.
nillanilla (42)...............kp25/28-33...........yk7...........1.
vauvatoive10 (42)......kp26/28-31...........yk2.........3./1. yht.
mimmimamma (47)......kp38/28..............?............4./1. yht.
Sariella09 (43).............kp51/40.............yk?..........5./1.yht.
nallekalle (40)..............kp73/?..............yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp88/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp104/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Mahdotontako (45).......dpo11
vauvatoive10 (42)........dpo6
Terry64 (45).................dpo6
onlydream (37).............dpo1
Happihyppy (39)...........dpo-1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
erka (36).....................16.12.2009 kp30/27-30........yk2.......3.
mur-mur (44).........26.12.2009 kp29/27-29/dpo12.......yk9..........3.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 29/28..........yk8.............3.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Wiara, Tirlittan1968, MamaStella, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



 
Ottis
Sunnuntaipäivää :)! Kiitos kaunis teille Naiset viisaista sanoistanne. Ne sydämeeni kätkin ja niitä nyt hiljaa mielessäni mietin.

Lähdin eilen ip mökille ajatuksiani selventämään. Yhden ystävän kanssa puhuin puhelimessa 2 ja puoli tuntia ja teki kieltämättä hyvää puhua suoraan, kiertelemättä ja kaunistelematta. Tämä ystävä tuntee myös minun mieheni ja on oikeastaan ainoa meidän yhteinen ystävä, joten sen puoleen keskustelu oli antoisa. Hän on huomannut muutoksen miehessäni, joten en ihan vainoharhainen voi olla.

Kun kotiin tulin, oli mies lähtenyt jonnekin. Täytyy tunnustaa, ett aamulla häntä jo vähän ikävä oli eli sen puoleen vire on nyt positiivinen. Tässä siis odottelen, ett hänkin kotiutuisi ja voitaisiin puhua asiat halki poikki ja pinoon. Sen olen jo oppinut, ett miehen ollessa humalassa asioita ei kannata alkaa selvitellä.
 
Laitan ensin testin: Jatkan sitten lukemista..en tiedä edes näkyykö kuvassa mitään, mutta minä olen näkevinäni :|



mahdotontako :heart:

No eipä tuossa kuvassa mitään näy, joten odottelen vaan kiltisti viikon tai laskin , jos oviksesta kp 11 menee 14 pvää menkat alkaisi ke tai jos 16 pvää, niin perjantaina
En jaksa enää testailla kun joku viiva ilmestyy kontrollin viereen, mutta vaikea kuvata , eli luulen sen olevan se viivapaikka.

Rinnat olleet todella kipeät, varmaan sitten zumbasta tulleet, olen 3 kertaa viikossa käynyt ja nauttinut :D

Lumeton
:Kovasti toivon onnea kahden kyytiläiseen matkaan kohdussasi!! :flower: :heart:

Mur-mur: Edelleen olen kovasti pahoillani sinun / teidän puolestanne!! :hug:

Kaikille plussakkaita aikoja toivottelen!! :heart: :wave:

 
Pidetään peukkuja Mahdotontako d =) b.

Mut saa nyt sitte laitaa eka kertaa RKTT, dpo -1. :D Pitää yrittää vielä varmistella huomenna... Nyt vois olla otollinen hetki, sillä uskon, että kohtu on nyt toipunu edellisestä kaavinnasta, joka oli syyskuussa. Kyllä kannattaa tikuttaa noita oviksia, jos ei kykene höyläämään vähintään joka toinen päivä :LOL: . Jos oisin odottanut lähemmäs kiertopäivää 14, niin oltais oltu auttamattomasti myöhässä.
 
Heippa! mahdotontakosulle peukkuja! Ja ottis hengessä ollaan mukana. Kun saat keskustelun sellaiselle raiteelle, ettei tule huutamista ja syyttelyä, niin hyvin menee. Nehän ohjeistaa nuo psykologit, että aina pitää puhua siten, että "minusta tuntuu tältä tai minulle tulee sellainen olo, ettet välitä.." Ei siis : " sinä teet noin ja näin." " sinä käyttäydyt huonosti". Siis minä-kieltä, ei syyttelyä tai toisen määrittelyä. =) Heh heh, helppoa?

itse täällä odotan tädin lähtöä. Niin..ja PESUKONE JÄMÄHTI :headwall: Ei olisi nyt pahemmin varaa uusiin...
 
Ottis
Rinja Jeps! Tässä oltiinkin jo parisen tuntia ukon kanssa kotona yht'aikaa, mutt vuoropuhelu on ollut siinä, ett pyysin miestä syömään, kun ruoka oli valmiina. Hän tuli kyllä pöytään yht'aikaa minun kanssani, mutt ei sanonut sanaakaan. Tulin eilen aamuna sanoneeksi, ett tästä ei edetä ennenkuin ymmärtää pyytää anteeksi ja nyt menee itsellä hetki ennenkuin osaan antaa anteeksi sen anteeksipyytämättömyyden :headwall:.

Täytynee vuoropuhelua pikkusen vilkastaa, kun mies palaa kotiin. Ovis on kuitenkin niin käsillä, ett siitä saa jo hyvän aiheen tyyliin "yritetäänkö vaiko ei?". Kyllä tämä tästä.
 
Ottis
Rinja Nyt kun sen tädin saat matkoihinsa, niin voisit sanoa, ett pysyttelee ainakin vuoden päivät poissa niin hyvä olis :saint:.

Solakka Silakka Sulla kierto hurjan pitkällä, mikä on tilanne? Onko mitään merkkiä mihinkään suuntaan? Plussatuulia + :heart: ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++!
 
Ovis,tulollaan,vai menossa vai miten se oli,pitää kysyä nolla kakkosesta.. :LOL: :LOL:

Joo eli se plussaksi tulkittu tulos oli pe, eilen viiva vaaleni samoin tänään,en tiedä toisiaan oliko vai ei pitääkö vaan uskoa tikkua, limoja ei ole näkynyt ja tosi aikanen tämä aika kyllä olisi, no simppoja on eilen talleteltu ja pitää tänäänkin toimeen ryhtyä. Katselen ja kuulosten tilannetta voi minut rkkt listalle pistää muutetaan sitten päiviä jos siltä näyttää jatkan tuota tikuttelua sinne kp:lle 16 saakka :/

Niin ja minulle voi päivittä ikää vuoden lisää eli 37veee tuli täyteen tänään..

Mahdotontako kuva ei valitettavasti minulle näyttänyt haamuakaan,mutta toivotaan siihen se punainen paksu viiva muutaman päivän kuluttua :heart:

Happihyppyonnea ovis plussasta ja toivotaan sen myötä sitä toistakin plussaa parin viikon päähän.

Ottistoivotaan teille miehen kanssa puheyhteyden palautumista,ne miehet on vaan välist' niiin jääriä..

Plussa ++++++++++++++++++++tuulia :whistle: :heart:
 
Ottis
Onlydream Synttärionneja :flower: :hug:! Toivottavasti oikein tulkitsin, että vaikeasti tulkittavasti tikuistasi päätellen tänään olisi dpo1? Näin sen RKTT-listalle merkkasin :). Vaihdetaan jos tarpeen. Kiva, että alkaa tuokin lista pikkuhiljaa venyä, kun välillä jo tuntui, ett se ihan hiipuu.
 
Sunnuntaita kaikille!!! Minusta tulee taas täti!!!! :heart: :heart: :heart: :flower: =)
Pikkuveli ja vaimonsa odottavat kolmatta lastaan. :)
Olen aivan haltioissani uudesta serkusta jonka lapset saa. :)
Pikkuveli sanoikin no sulla tuntuu nykyään olevan krooninen vauvakuume kun tirautin onnen kyyneleet. Laskettuaika heinäkuun alussa.
 
Terry64, me ollaan dpo6, koskas uskalletaan testata? Mulle tulee pitkä kierto, luulisin että jotakin 34 päivää, ei se yleensä oleva noin 29.
Ettei ihan turhaan testaa, minne siis pitäisi odottaa, dpo 8, 9, 10 vai vielä enemmän?
MamaStella, minustakin tuntuu että vauvoja syntyy kaikille ja joka puolelle, ja uutisissakin oli että 2009 syntyi enemmän vauvoja Suomeen kuin vuosiin, oliko 1996 yhtä runsas vauvavuosi.
Ottis, huvittaa että sun miehessä paljon samoja piirteitä kun mun miehessä, rotuun, ihonväriin ja uskontoon katsomatta :headwall:
 
Olen itsekin toivoton pölkkypää miesvalinnoissa.
Aina kun olen yrittänyt seurustella jonkun kiltin ja tasapainoisen täysipäisen miehen kanssa, seksi ei kiinnosta yhtään, ja jollakin tapaa olen karannut suhteesta. En jotenkin syty jos mies on niinkun veli tai liian kesy. Sitten tapaan jonkun pölkkypään niinkuin nykyinen kumppani, on vastusta ja haastetta, seksi on NAM ja tulta riittää, ei ehdi kyllästyä kun on liian harvoin tasaista taivalta.
Olen pohtinut tätä miksi, se on tosi tyhmää, mutta en voi mitään, pakko hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.
 
Ottis
SS Pahoittelut tädin tulosta :hug:! Voin mä sen nyt tonne nakata ku koneella kerta olen.

Vauvatoive10 Et ole ainoa laatuas sittenkään, sillä minäkin olen helppoihin suhteisiin kyllästynyt ennenkuin niistä on mitään tullutkaan. Tämä mies antaa haastetta :saint:. Nyt käytin käänteistä psykologiaa ja esitin, ett pidättäydyttäs seksistä tulevan viikon ajan, ett saan sit seuraavat kaksi viikkoa olla jännäämättä olenko raskaana vai ei. Ja heti tuli jotenkin "kevyempi" olo. En jaksa jatkuvasti stressata saanko simppoja ajoillaan vai ei. Nyt mies siis tietää missä mennään ja jos haluaa asiaan vaikuttaa, saa luvan yrittää hurmata mut. By the way.. Keskustelu ei oikein ottanut tuulta alleen, vaan mies alkoi lukea ammattikirjallisuutta, kun yritin puhua vakavasti.
 
Hei, onneksi löysin tieni tähän foorumiin, tämä vaikuttaa kivojen ihmisten paikalta!
Tietääkö kukaan missä pääkaupunkiseudulla tehdään näitä perustutkimuksia eli hormonitasot, irtoaako munasolu normaalisti ja onko tarvittavat paikat auki? Täytyykö meenä johonkinhedelmöityshoito-paikkaan vai tekeekö tavallinen gynekologi näitä?
Oletteko menneet heti näihin tutkimuksiin vai vasta kun olette yrittäneet tietyn aikaa.
Vauvasuunnitelma on konkretisoitunut meillä vasta vuodenvaihteessa ja tuntuu että aikaa ei olisi yhtään tuhlattavaksi vaan kaikki keinot heti käyttöön. Ikää 41 v ja ensimmäinen jännä odottelu päättyi juuri pettymykseen. Neuvoista jo etukäteen kiittäen :flower:
 
Happihyppy hyvää RKTT aikaa!

Rinja toivottavasti koneen voi korjata tai löydätte edullisen uuden. Niin se on aina silloin koneet hajoaa, kun olisi vähiten rahaa.

Onlydream synntäri onnittelut :flower:

MamaStella kivoja uutisia sait, onnea tädille!

Solakka Silakka :headwall: miten on onko seuraava kierto sitten se ivf? Oletteko jo olleet suunnitelukäynnillä? Toivottavasti ei tarvitsisi siihen ryhtyä.

Sissi tervetuloa mukaan. Ehkä kannattaa mennä suoraan johonkin paikkaa, jossa on tästä asiasta osaamista. Netistä löytää noita eri klinikoita ja niiden hintojakin. Voisit varmaan myös soittaa ja kysyä sieltä, että milloin kannattaa hakeuta tutkimuksiin.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:

+++++ RKTT läisille!!!!
 
Nyt on tämä viikko korkattu eli hyvää maanantaita vaan kaikille!

Mahdotontako jo haamuilee, hui jui! Nyt toivotaan täysillä, että viiva vahvistuu. Mulla käy aina niin, että kun sen ekan testin tekee, tulee testipakko ja testaan sen jälkeen vähintään joka päivä. Ja varsinkin jos haamuttaa, ei kertakaikkiaan pysty olemaan erossa testeistä. Vauvahaave kyselikin, että milloin aloitetaan. No niin, nyt kun kysyt, vastaan oikeaoppisesti, ettei pitäisi testata ennen kuin pisimmän kierron mukaan. Mutta, mutta. Torstai voisi olla toivoa täynnä, sillä silloin on dpo 10 ja voipi olla että sorrun jo sitä ennenkin. Ainakin jos vanhat merkit pitävät paikkansa. Menkat minulla ei todennäköisesti ala ennen kuin lopetan luget ensiviikon tiistaina, joten mitään kiirettä testaamisella ei ole.

Lugen käyttäjät, huhuu! Onko luget pitäneet menkat poissa ja kauanko vikan kapselin jälkeen täti on tullut kylään?

Solakka Silakalle tuli sittenkin akka käymään. Harmi sentään. Kun kierto venyy, niin tietysti sitä toiveetkin nousee päivä päivältä. Ja sitten tulee se harmillinen vessakäynti, joka taas tiputtaa maan pinnalle. Jaksuja uuteen kiertoon.

MamaStellan suku lisääntyy. Kivahan se on saada omille lapsille serkkuja ja leikkitovereita.

Onlydream ja Happihyppy ovat siirtyneet joukon jatkoksi rktt-listalle. Kiva juttu, sillä alkoi porukat olla jo vähissä. Pari viimekiertoa on ollut ihan ruuhkaakin samaan aikaan siellä ollessani, mutta paljon on sen jälkeen tapahtunut. On tullut plussia, taustalle siirtymisiä (vilkutukset Wiaralle) ja muita juttuja.

Oivikin tapaan suosittelen Sissille, että soitat suoraan lapsettomuusklinikalle ja tiedustelet, millä aikataululla suosittelevat käyntiajan varaamista. Usein puhutaan yli 35 vuotiaista ja puolen vuoden yrittämisestä. Itse olen saanut oikein hyvää hoitoa nimenomaan lapsettomuusklinikalta, jossa tiedetään mitä kokeita kannattaa ottaa ja mitä mikin arvo tosissaan tarkoittaa. Oma perusgyneni totesi aikanaan heti, että jos tarvitsee lähteä jotakin tutkimaan, niin klinikan asiakkaaksi vain.

Ottiksella edelleen pohdinnan paikat. Ennen minkäänlaisia päätöksiä kannattaa tosiaan ruotia asiaa perin pohjin. Kerroit muuten käyttäneesi käänteispsykologiaa :) Minulla on huonoja kokemuksia siitä ja miehistä. Eivät koskaan toimi oletetulla tavalla. Tarvittaisiin jotain väänteispsykologiaa ennemminkin.

Jos täytyisi miettiä kodinkone, josta en ainakaan luopuisi, päätyisin ehdottomasti pesukoneeseen, joten jaksuja tilanteeseen, Rinja. Toivottavasti saat nopeasti tilalle uuden tai vanha saadaan korjatuksi.
 
Nyt tämä kroppa vaan jatkaa outoja oireita,eli tänään tuli pienesti suojaan vp.limaa ja samoin pyyhkiessä,alavatsaa nippailee edelleen ,myös pieni öllö olo on päällä, pitäisiköhän tästä olla huolissaan?voiko olla tulehdus? mikä ihme on voinut sekoittaa tätä normaalia kiertoa, onko kellään vastaavaa kokemusta?

Ihmettelevä O.D :/
 
O.D näin äkkipäätään, ihan "tavallisilta" ovisoireilta kuulostaa. Mulla ainakin nippailuja ja nappailuja jatkuu vielä varsinaisen "syöksyn" jälkeenkin, kun keltarauhanen alkaa toimia. Sinulla oli aika aikaisessa ovis tikkujen mukaan, mutta kannattaa varmaan vielä olla aktiivinen ukkokullan kanssa, jos vaikka ovis olisi vielä menossa tai tuloillaan. Toisaalta jos nämä oireet ovat täysin ennenkuulumattomia sinulla, voithan ottaa yhteyttä gyneen.

Minulla alkoi ovisoireet ensimmäisen keskenmenon jälkeen. Kipuja oli koko luteaalivaiheen ja ihmettelin sitä puolen vuoden karenssin jälkeen jälkitarkastuksessa. NKL:n gyne ei ollut yhtään pätkää kiinnostunut niistä, vaan piti ihan normaaleina. Mutta ymmärrän kyllä huolesi, jos ekaa kertaa tällaista on, sillä olethan niitä oviksia jo muutaman kerran kokenut tähän ikään mennessä :)
 
Tuolla syyskuisten odottajien ketjussa on ollut myös keskustelua parisuhteen ongelmista. Mulla on myös kokemusta vaikeasta ihmissuhteesta, joka vaikuttaa mun elämään lasten kautta yhä. Ero voi olla joskus hirveä prosessi, kuten minulla, mutta silti tiedän ettei paljon vaihtoehtoja minun kohdalla olisi ollut Tällä hetkellä olen ihmissuhteessa, jossa vastaavia ongelmia ei ole, ja odotuskin tuntuu ihan erilaiselta kuin kahden edellisen lapsen kanssa.

Ottis, voisitko ajatella tilaavasi ajan evl. kirkon Perheasian neuvottelukeskuksesta? Minusta teidän olisi hyvä keskustella terapeutin tms. kanssa onko teillä edellytyksiä jatkaa suhdetta, ja miten. Itse en aikoinaan hakenut apua vastaavassa tilanteessa, vaan yksin tein hädissäni sellaisia ratkaisuja, jotka olisi ehkä voinut tehdä toisinkin.

Sissi, minä kävin/käyn Väestöliitossa!

Roosamaria ja Nuppunen rv 5+4 :heart:
 

Yhteistyössä