40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

No, biologinen kello tai naksahdus aivoissa, samapa tuo, kun lopputulos on sama :D . Sama äijä on kulkenut vieressä (tai välillä perässä ja toisinaan edelläkin) kohta parikymmentä vuotta lukuunottamatta asumusbreikkiä pari vuotta sitten, kun laitoin ukon ulkoruokintaan miettimään elämänsä prioriteetteja.

Me ollaankin mur-mur samanikäisiä, mä ikäännyn syyskuussa.

kaari64 Ai auttajan varjo B) , mulla taas on erityisopetuksen appro takataskussa. Ihan omista lähtökodistani mullakin kiinnostus siihen alaan.

kaari64[/b. Minäkin olen ollut sellainen kuoliaaksiymmärtäjä. Mutta ei voi koko ajan ymmärtää. Huono käytös on kuitenkin valinta. Ei sitä jokaista huonosti kohdella. Ajattele myös itsesi parasta. Rakkauden kaksoikäskyssähän sanotaan: "KOhtele toisia kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan." Kyllä kai sinäkin haluaisit rehellistä palautetta käytöksestäsi. Mutta mitä minä tässä paasaan. Olethan näitä ajatuksia jo ehtinyt miettiä =)
Niin. Ja ajattele lastasi. Sinun yksi tehtäväsi on suojella häntä!

Omaa napaa:
meillä kaikki juuri nyt hyvin, painokin pienokaisella noussut jo, paino juuri nyt 1455g =)
Omaa napaa tässä nyt tekee ns tepposia ja sen vuoksi varmaankin mielialat, -tunteet heittelee...eli ääripäät etsii tällä hetkellä toisiaan ja yhä edelleen tuntuu äidiltä, ettei mistään järkevästä ajatuksesta saa kunnolla, kerralla kiinni.
Ilo, sekä toisaalta murehdittu tuleva eivät millään tunnu kohtaavan, toisaalta onneksi näin!
Tuntuu hurjalta miettiä tulevaa, kun fakta kuitenkin on, ettei sitä kukaan tiedä...nyt kärsimättömienenkin on vain kylmästi tämä olotila siedettävä, vaikka kuinka pahalta meistä kaikista tuntuukin, todistelua siis tämä kaikki meille itsellemme :( Silti yritämme luottaa vanhempina tulevaan ja siihen, että luoja kantaa :)

Palaillaan
s

Anteeksi, mutten pystynynyt loppuun asti kirjoittamaan.... anteeksi... silti myötäelän kiroituksissanne," oma arkeni, tuskani, on vain liian iso omaan nahkaani.

Kaikille toivon sydämestäni hyviä ultra,-punktiokuulumisia ja voimia jaksamiseen" olen pahoillani ns "vakio" fraasista, mutta ymmärtänette, ettei múita sanoja ole oikein käytössä.
Hellittelyjä ja suukkoja
lämpöisin terveisin

Sari

Minulla on onnen hetkiä :) on menossa toinen ilta, kun ei vuotoa ole enää tullut ollenkaan.
Eilen vielä päivällä vuosi yhden siteen verran. Iltaa kohti se loppui tyystin ja tänään ei sitten ole vuotanut yhtään, eikä vessassakaan ole tullut paperiin yhtään mitään. :heart: :eek: =)
Joskos se vihdoin sitten loppui se vuotelu kokonaan.
Ja tulevana lauantaina meillä vietetään Roméon 7v päiviä. Kaksoset ja Roméo lentävät keskiviikkona suomeen. :) :heart:
Nyt sitten alan odotella 29.3 ja sitä ekaa "virallista" ultraa. :heart:

RV:6+0

Minut saa lisätä listaan la: 7.11.10 synnytys todennäköisesti Queens Hospital Center 6:des ja 2nen yhteinen

Johanna!!!
Tulin surulliseksi kirjoituksestasi, elät varmasti nyt kovan myllerryksen keskellä...ei ihme, jos tunteet heittelee. Ja hormonit vaikuttavat varmasti siihen, että olet hyvin herkkänä...näinhän se luonto on meidät äidit viisaasti varustanut kohtaamaan pienokaisen tarpeita! Hienoa on, että pieni kasvaa ja voi käsittääkseni hyvin!

Toivotan sinulle sydämestäni voimia ja jaksamista! :hug:

Ihana juttu MamaStella, että vuoto on loppunut!!! Sinulla on varmaan hyvin helpottunut olo!

Hyvää yötä kaikille teille, uudet ystävät!

Huomenta kaikille!

Olen hieman kummissani. Tulee edellinen keskenmeno mieleen! Minulla on eilisestä asti ollut pahoinvointi poissa! Aivan yks kaks, ei minkäänlaista etomista, lämmöt silti vielä kohollaan ja rinnat kipeät, alavatsassa menkkajuilimista. Kiskon tässä kahvia kaksin käsin ja maistuu ja tuoksuu ihanalta. Saas nähdä, millä mallilla on asiat, pahaa pelkään, tosin miehellehän se olisi suuri helpotus!

Tarkoitus on kuitenkin soittaa tänään päivällä neuvolaan ja yritän saada tuon varhaisvaiheen ultrauksen, mutta jää nähtäväksi, miten terveydenhoitaja ajatukseen suhtautuu!

Järjenköyhyydestä, kun minäkin kärsin, olen jo käynyt katselemassa netissä käytettyjä lastenvaunuja, miettinyt kivunlievityksen synnytyksessä valmiiksi, ajtellut etten nyt ota äitiyspakkausta, pojan nimikin on jo suunniteltu....Huoh...epäilen, että saan haudata nuo mietteet!

Mukavaa päivää kaikille! Yritän tarttua opiskelukirjaan! Ei ennätä sitten turhia märehtiä! Voi, miehestä huolimatta on ollut jotenkin niin positiivinen ja tasapainoinen olo...että näin se piti mennä...vielä yksi...MUTTA

Huomenta kaikille!

Soitin sitten eilen tuonne neuvolaan ja tänään jo olen menossa käymään siellä. Terveydenhoitaja lupasi laittaa lähetteen tuonne varhaisultraan Naistenklinikalle! Huoh, hyvä niin!

Pahoinvointi on edelleen poissa , muut oireet jatkuvat. Miehen kanssa ei ole keskusteltu aiheesta mitään! Hän tiesi, että soitan neuvolaan, mutta edes siitä ei kysynyt mitään. Huoh...
No, nyt mennään näin, asia on näköjään valutettu nyt kokonaan minun harteilleni!

Miten muut jaksavat? MUrmur, teillä oli aika hulvaton ja levoton keskustelu tuolla kuumeilijat puolella! Ihanaa, kun löytyy käkätyksen aiheita tästä elämästä! Jatkakaa samaa rataa :LOL:

Mukavaa päivää kaikille! Ja Murmur, nyt pitää sitten olla ahkera tyttö :whistle: :LOL:

Kaari, hienoa että pääset käymään ultrassa. Yritä olla stressaamatta, vaikka monta km:a läpikäyneenä tiedän ettei se ole helppoa.

Johanna, täältä sinulle iso :hug:

MamaStella, hienoa että vuoto loppui! Se aina säikäyttää, minulla tuli parisen viikkoa sitten vähän tuhrua paperiin ja veskireissut tehdään edelleen pelon sekaisissa tunnelmissa.

Omaa napaa taas sen verran, että huomista ultraa odotan jännityksellä! Kauhea väsymys on ollut päällä, ei jaksa töiden lisäksi oikein yhtään mitään ylimääräistä. Tänään onneksi vapaapäivä, joka sitten kuluukin täysin kotitöitä tehdessä...
Ummetus on hirveää, ei auta enää Duphalacit pienellä annoksella. Lisäksi alkoi eilen närästys, tai sanoinkin että kun se paine ei purkaannu alakautta niin alkaa tulla yläpäästä pihalle.
Vatsassa tuntuu kohtu kovana möhkäleenä, eli toivoa on että siellä oikeasti joku pieni olisi...huomenna sen tietää ;)
Minun tyttäreni tulevat lääkäriin mukaan, käydään shoppailemassa samalla, ja haluaisivat nähdä sen pienen ultralla jos kaikki vaan masussa kunnossa. Lääkäri on hyvä tuttava, joten ajattelin pyytää että jos hän saisi vatsanpäältä kuvaa näkymään, voisi tytöt säikähtää jos näkisivät äidin pöydällä ja ultrattaisiin alakautta...

Meillä oli täällä aamulla -20 astetta pakkasta, toivotaan että aurinko lämmittäisi!
Hauskaa tiistaipäivää kaikille!

T. Unna ja Toivo rv 8+4 (aion vakaasti pitäytyä omissa laskelmissa)

kaari64 Juuuuh:whistle:..mahottomat miehenkaato suunnitelmat jo miulla täällä ;) ..jep, jep..on sitten pääsiäisenä jotain muutahin jännättävää kuin, että tuoko pääsiäis-pupu suklaa munia..vai ylläri pyllärin:heart:

Toivottavasti neuvolareissulta tuli mukaan mukavia uutisia.. :)

Mulla on tänään ollut vähän säikky päivä, kun töiden loputtua alkoi vasemmalta nivusen kohdalta kipuilemaan ja maha niin arka,ettei voinut vasenta jalkaa nostaa. Hellitti sittren kyllä, mutta paperiin mielestäni tullut hitusen punertavaa...huolestuttaa, mutta ei auta kuin makoilla.

Hei vaan

En ole jaksanut kirjoitella, kun miehen kanssa on ollut ihan kamalaa... :'(

Kävin tänään siellä neuvolassa. Laskettu aika onkin 15.11, laskettiin hedelmöittymishetkestä.
Ei sinne ultraan pääse vasta kuin yhdeksännellä viikolla aikaisintaan. Joten sitä pitää nyt odotella. Tosin mies on ottanut nyt kaiken kapasiteettinsa käyttöön, että saa minut menemään raskaudenkeskeytykseen...en tiedä kauanko kestä henkisesti tätä hirveää menoa kotona...

Voi, kun olisi mies, joka ottaisi syliin ja sanoisi, että kyllä me pärjätään!!!

Hyvää yötä kaikille!

Voi kaari64 iso, lämmin halitus:hug::heart:..voiko olla noin suuria paikkakuntaisia eroja, toiset pääsee jo alkuraskauden ultraan-kuten minä 6+0 ja toiset vasta noin myöhään?? :( ..ikävää..

..toivon siulle nyt p a l j o n voimia&jaksuja:heart: tuohon vaikeaan elämäntilanteeseen ja että jaksaisit odotella tuonne rv9..yksi mahdollisuus olisi tietenkin maksaa omasta rahapussista ja mennä yksityiselle..
Koeta levätä kuitenkin niin paljon kuin vain voit.. :) ja lähetä lämmön&rakkauden ajatuksia pienen pienelle siellä masussais:heart:

:heart:Kauniita&rauhallisia unia!!:heart:

Tsemppiä Kaari64 :heart:
Täällä Helsingissä ultrat on niskapoimu ( turvotus) ultra viikolla 11-13 ja sitten toinen ultra rakenneultra viikolla 18-20.
Muuten joutuu mennä yksityiselle ja maksaa itse.
Toki jos on kipuja/vuotoa voi päästä sairaalan poliklinikalle ultraan.
Itse pääsin kun oli vuotoja viikoilla 5-8, ja oli helpottavaa tietää että raskaus on kohdun sisällä ja keskenmeno ei uhannut vuodosta huolimatta.
Viikolla 7 suunnilleen jos menet yksityiselle voit nähdä jo sykkeen! Yksi etappi sekin.
En tiedä mikä mieheesi parhaiten tehoaa, mutta mitä jos sanot tiukasti vaan että " turpa kiinni" aiot pitää lapsen yhdessä tai yksin, keskeytyksen voi unohtaa, että herra alkaa miettiä sitä että jatkatteko yhdessä vai pidätkö lapsen yksin........silloin hänen on tehtävä päätös, huomaa että uhkailu ei tehoa, et painostuksesta huolimatta tee aborttia.
Oma mieheni on myös joskus paha suustaan, ja olen huomannut että parhaiten tehoaa suora puhe, tai vastauhkaus, tavallaan riisun hänet aseista kun pystyn sanomaan että uhkalu ja kiristys ei tehoa, joten sitä on turha jatkaa.
Ihmiset on erilaisia, itse parhaiten miehesi tunnet.
Ärsyttää vaan koska hän on yhtä lailla vastuussa, ei ole kondomia käyttänyt ja on tiennyt että sinulla ei ollut ehkäisyä, joten myöhäistä nyt valittaa, minun mielestä.
OMA VALINTA !!!! Koita jaksaa.

Hei! En mennyt tänään töihin, kun huomasin aamulla pikkareissa rusehtavaa vuotoa. Nyt ei ole tullut. Yritän vain levätä. Soitin äippäpolillekin ja lääkäri sanoi, että nyt kannattaa varmaan levätä, jos vuotoa tulee. Tuo varmaan kyllä ihmetytti. Mutta ilmeisesti he ovat sitä mieltä, että jos näin aikaisn jotain käy, se käy , vaikka lepäiskin.
No, minä kuitenkin uskon lepoon, sillä eilinen päivä oli rasitus töissä fyysisesti ja myös henkisesti. Soitan vielä soittoaikana neuvolatädille, että hän kirjoittaisi minulle sairasloman. Jos tänään ei tule vuotoa, voisin huomenna mennä töihin. On lyhyt päivä ja ottaisin rauhallisesti.
Kyllä tämä on. No, onneksi näitä vuotoja on ollut toisillakin ja ne ovat loppuneet. Täytyy vain toivoa, että ne eivät merkitse mitään.
kaari64, rauhoita itsesi ja ajattele itseäsi ja lastasi. Jos miehesi on tuota mieltä, se on hänen asiansa. Sano hänelle, että turha hänen on sinua käännyttää, koska haluat lapsen vaikka yksin. Älä lähde riitelemään , vaan laita turhalle jankutukselle loppu. Hirvittävää henkistä väkivaltaa puhua toista tekemään abortti!! Suojele mieltäsi ja samalla lastasi.
Voimia :heart:
Kiitos mur-mur ja vauvatoive 10 tsempityksestä :heart: :)

Pitkästä aikaa pari riviä, onnea uusille plussanneille ja paljon jaksamista ja viisautta vaikeaan tilanteeseen Kaari64:lle :hug:

Mikäs on sulla tilanne mur-mur, missä vaiheessa kiertoa mennään?

Mulla on viime päivät menny stressatessa, on alkanu olla ongelmia enemmän ja vähemmän mein murkun kanssa. Jää kiinni koko ajan jostain ja valehtelee surutta päin näköä :( Väkisinkin sitä syyttää itteään, että onko koko kasvatus menny pieleen ja mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä... Vaikka ikään tietty kuuluukin uhmakkuus ja kapinointi,mutta herregud mitä tilanteita voikaan tulla eteen, eikä niistä silloin pikkulapsivaiheessa ole aavistustakaan (onneksi). :whistle:

Huomenna olis rakenneultra heti aamusta, oonkin tän viikon ollu saikulla ja kyselen huomenna jatkosta. Selkä alkoi olla jo tuusannuuskana ja kieltämättä kotonaolo on auttanut kovasti. :)

Jaksamista kovasti kaikille!

Kääkkis ja lapanen rv 21+1

Yhteistyössä