40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Mä olen ostanut housut H&M:ltä siellä on aikapaljon erilaisia housuja. Netistä olen ostanut pari puseroa. Nettikauppoja kyllä löytyy paljon, hinnat on vaan aika kovia...

Huomenna onkin sitten tuplautrapäivä, joten tulkaa nopeesti kertomaan kuulumiset.

Rinjalle onnea tulevaan. Hyvä kun pääset erityisseurantaan.

Huomenta vaan kaikille!

Täällä kirjoittelee itkuinen ja lohduton äitee.

Puhuin eilen illalla miehen kanssa. En kertonut, että olen jo tehnyt testin, vaan sanoin, että on vahva epäilys siitä, että voisin olla raskaana.

Hänen reaktionsa oli kamala. Hän vaatii minua tekemään keskeytyksen. Hän sanoi, ettei halua mitään vauvaa ja minulla ei ole oikeutta tehdä häntä enää isäksi, koska hän ei halua! Sain kuulla kunniani, minut haukuttiin pataluhaksi. Hän jopa väitti, että olen tainnut tahallani aiheuttaa koko asian ja mistä hän senkään tietää, kuka on isä(en ole koskaan pettänyt miestäni). Hän jopa kaivoi esille tuon keskenmenoon päättyneen raskauden, joka on minulle raskas asia ja sanoi, että silloinkin olin itse syypää kaikkeen mitä tapahtui, mitäs olin "hankkiutunut" omin luvin raskaaksi.

Huh, olen aivan rikki. Heti, kun heräsin, alkoi itkettämään.
Minä en voi tehdä mitään keskeytystä, uusi pieni on tehty samoista aineksista kuin nuo rakkaat pojat, rakas jo nyt minulle, kun alkushokista selvisin.

Kerroin miehelle, että arvasin, miten hän suhtautuu ja siksi olen miettinyt jopa sitä, että lähden poikien kanssa ja teen vauvan yksin, enkä velvoita häntä mihinkään, johon hän totesi, että ai, nyt meinaat ruveta sitten kiristäjäksi.

Voi hyvä Jumala, olen minä nyt tilanteessa. Ja vaikka lopulta mies pystyisikin hyväksymään tilanteen, kuinka voi unohtaa nuo kaikki kauheudet, joita hän syyti silmilleni...

Anteeksi, tämä toivoton teksti, minulle ei ole ketään, jonka kanssa voisin puhua, olen aivan yksin tämän asian kanssa!

Kiitos, kun olette olemassa... :'( :'( :'(

Voivoi Kaari64, ikävä tilannne. Toivotaan että miehesi sopeutuu. Sanat ovat pahoja aseita niitä ei saa koskaan vedettyä takaisin. Kun homma on rauhoittunut, voittehan yrittää joskus keskustella asiasta että sua satutti hänen sanansa, anteeksipyyntö auttaa.

Kaari64, yhdyn Minnin sanoihin, rakkaus on ihmeellistä ja aika parantaa haavat, usein ainakin...
Tiedän myös miten pahat sanat koskettaa, mutta kyllä ne myös unohtuu, ja ymmärrän hyvin että et voi ajatellakaan keskeytystä koska en itsekään voisi.
Anna miehelle vähän aikaa miettiä, ehkä hän siitä tokenee, tai sitten mietit tulevaa uudelleen.
Kestämistä, ja täällä saa purkaa itseään, ei meillä muillakaan liitot ja elämä ole aina niin täydellisiä.

Kaari, mulla on kokemusta ekan tytön raskaudessa siitä, kun mies sanoi, ettei halua lasta. Se oli hirveää. Kaikenlisäksi olimme yhdessä kymmenen vuotta, ja saimme vielä toisen tytön. Jälkeenpäin ajatellen, olisi ehkä jo silloin alussa pitänyt ymmärtää, ettei suhteestamme jatkuvien erimielisyyksien takia mitään olisi voinut tulla.

Onko miehesi kuitenkin poikiesi isä? Se tietysti vaikeuttaa tilannetta entisestään.

Tuleva lapsesi on kuitenkin jo elävä, joten hänellä on oikeus syntyä. Lapsethan ovat lahjoja, joita emme edes omista!

Kiitoksia vaan kaikille kannustaneille!

Kyllä mies on poikien isä,....niinkuin kirjoitin aiemmin, tuleva pienokainen on tehty samoista aineksista kuin pojat!!!

Saas nyt nähdä millainen viikonloppu tulossa. Keskustelemaan en aio suostua, jos toinen ei pysy asialinjalla! Muuten kyllä...

Voi miten suru juttu oli tuo kirjoittamasi kaari64 :'( ..

Miehesi on tainnut tyystin unhoittaa, jotta niittä vauvoja EI ihan ilman simaahäntäisiä saa alulle, eikä kait miun tietääkseni väkisellä..:eek: ..tuo on vain valitettavasti aika tyypillista mieheltä, että syytetään naista, jotta hän t a h a l l a a n olisi raskautunut ihan ittekseen..

Toivon kovasti, jotta miehesi hetken mietittyään asiaa, osasi pyytää pahoja sanojaan anteeksi ja vauva ei olisikaan enää niin mahdoton asia, kuin alkuun hänestä tuntui :) :heart:

Paljon, paljon jaksuja&voimia!!:hug:
..tänne voit AINA käydä mieltäsi purkamassa:heart:..

Voi Kaari, jopahan on miehesi tekstiä ladellut :( . Oliko hän aiempien poikienne kanssa alusta asti myönteinen, jospa tää olis joku ohimenevä ensi shokkireaktio...? Mutta jos ei ole, niin sitten joudut valinnan eteen. Oma mielipide on tämä: lapset (ja suhde niihin) on ja pysyy, miehet voi vaikka vaihtuakin jos ne vallan mahdottomiksi todetaan =) .

Kävimme tänään rakenneultrassa, rv. 24+1. Ihana sana normaali toistui kätilön puheissa kerta toisensa jälkeen, eli kaikki vaikutti olevan oikein hyvin. Poikahan sieltä on tulossa, useamman kerran killuttimia ihmeteltiin. Sukupuolen varmistuminen veti isän hymyn korviin, ja kyllä itselläkin on iloinen olo ja tuppaa hymyilyttämään... Vaikka sitä tyttöä aluksi toivoinkin, niin eiköhän pojankin kanssa oikein hyvin pärjäillä. Jokin vaisto tästä kai vihjaisi, sillä olen haalinut kirpparilta jo sinertäviä vauvanvaatteita, vaaleanpunaisia ei ole joukkoon eksynyt... täytyypä nyt sitten laittaa isosiskon vaaleanpunaiset hepeneet kirpparille myyntiin ja haalia lisää poikamaisuuksia tilalle. :)

Vai poika on tulossa! Onnea Hepuli, pienet pojat ovat niiiiiiiin ihania!!!

Kuule Murmur, se on just niin tyypillistä!!! Hohhoijaa...enpä ole kuullut naisesta, joka on yksin siinnyt raskaaksi....

Mies on tyyppiä realisti. Hän on sitä mieltä, että asunto käy pieneksi(100neliötä...ollaan liian vanhoja, minun opiskelut jäävät kokonaan, tulee lisää menoja, vapaus on mennyttä jne...Minä taas olen tunteella eläjä...eikä tuollaiset maalliset murheet minua kauheasti ahdista.

No, onneksi meillä on jo tila-auto :LOL:

No, oikeasti ei kauheasti nauruta. Antaahan päivien kuitenkin hieman kulua, jospa se mieskin alkaa nähdä asiassa muutakin kuin nuo edellä mainitut...

Viime yönä hikosin ihan kamalasti, jouduin vaihtamaan yöpaitaa kaksi kertaa. Tuntui aika kummalta. Ei kyllä kuulu raskausoireisiin käsittääkseni, minulla on tuota yöhikoilua aina ennen menkkoja. No, vuotoa ei kuitenkaan ole ja lämmöt ovat edelleen korkealla! Onko muilla ollut tuollaista?

Olen muuten nyt tajunnut selvästi, että tämä on minun viimeinen tilaisuus ja mahdollisuus tehdä vielä vauva...Miten voisin siitä luopua!

kaarina64 mie hikoilin -04 ja -09 raskauksissa molemissa kuin pieni possu-huh, huh :eek: ..kauheita kuumia aaltoja, hikoiluttu(rintakehä aivan läpimärkä ) ja sit vilututti :x

Kuuluu kylä ihan r-oireisiin, älä huoli =) ..ja lämpöjen kuuluuhin jäädä raskautuessa ylös!!:wave:

Miun mies myös joko-tai ihminen..hyvin musta/valkoinen, ei mitään välimuotoja/värejä ole hälle kait olemassakaan..rutiinit ja aika on hälle tärkeitä :kieh: joskus niiiiiin v**uttaa ihan..

Itse olen kanssa kovasti tunteilla elävä ja osaan joooouuuuustaa..joissahin asioissa sitten todella nipo kyllä..myönnän.. :whistle:;)..vaan elämä opetti yh:na ollessa PALJON ja en ota asioita niin saakutin vakavasti enää ja kauhiasti fundeeraa viikko sotalla ensin-olen aika hektinen ja tooooosi kärsimätön..liikaakin joskun :D..

..noh, me ollaan kyllä mieheni kansa niiiiiiin eri puusta veistettyjä tai savesta muokattuja..mie tulen ja hää ilman elementti..vaan jotain kait on yhteistähin sitten VIELÄ kun yhdessä samaa latua hiihdellään =)

Toivotaan, että teille sopu löytyy ja samaan suuntaan soppakauhalla kohta hämmennätte-jaksuja siulle:heart:

Vai kuuluu se asiaan, että hikoilee kuin porsas :LOL:...Niin ja haisee myös, yök!
Mieli on kuitenkin lopulta kumman positiivinen ja rauhallinen. Aamulla tuli itkut itkettyä ja nyt ei kamalasti ahdista...taitavat nuo raskaushormonit hieman vaikuttaa asiaan...

Murmur, olet hyvä tyyppi. Nyt kohti uusia yrityksiä. Onhan se yrittäminenkin aika mukavaa, ainakin jossain mielessä :whistle: :LOL:

No ooooooonhan se, mukawooooo kaarina64, jos sillä "päällä"sattuupi olemaan ja vielä molemmat!! ;)

..miun mies on vaan hitsin iltauninen ja mie taas sellainen pöllö, kuhkin yö kaudet valveilla..pitää alku illasta ne "siementen" tallettelut hoidella, muutoin ei homma pelitä..maalaispoijjat menee kato aikaseen nukkumaan :D

IHANAA
Niskapoimu-ultrassa sitten käyty.
Mielenkiintoista, kätilö oli erittäin ystävällinen ja ihana 50+ rouva, ja sanoi että olen tänään hänen kuudes potilaansa, kolme oli halunnut otattaa veriseulat ja olin kolmas joka ei halunnut niitä otettavan.
Hän sai viikkoja menkoista laskien 11+3 ja yllätys yllätys sikiö vastasi ihan tätä, joten laskettu aika muutettiin sitten lokakuulta vähän aikaisemmaksi eli 28.9.2010.
Pää-perämitta oli 4,5 cm ja kätilö sanoi että sikiön kokonaismitta olisi 6,5 cm.
Siellä se potkiskeli ja kääntyili, vaikka mitään en tunne vielä, tietenkään, ja näytti ihan oikealta vauvalta!
Kätilö mittasi niskaturvotukseksi 1,4 ja hänen mielestään kaikki näytti oikein normaalilta, esitteli minulle aivolohkot, ja erityisesti häntä huvitti vauvan komea selkeä nenä!!!!
Nenä on kuulemma hyvä merkki, näillä viikoilla noin selkeä nenä on hyvä enne, down lapsilla nenäluu saattaa puuttua, näin ymmärsin, toivottavasti ymmärsin oikein.
Kaikki näytti olevan paikallaan, sydän ja sisäelimet missä pitikin, sen mitä näillä viikoilla voi nähdä.
Olin ihan hirmuisen helpottunut ja onnen kyyneleet silmissä kun astelin ulos kevätaurinkoon ja bussipysäkille sieltä Kätilöopistolta, ja kävin ostamassa Hennes & Mauritzilta parit äitiyshousut ja Lindexiltä muutaman kivan paidan. Ensi viikolla kun menen töihin on jo alkamassa viikko 12 joten päätin että en peittele, raskaus saa nyt näkyä myös työkavereille.

Sulle kanssa Vauvatoive10 isot onnittelut hyvistä ultratuloksista :flower: . Ainahan nämä vauvan syynäilyt vähän jännittää, ja tää helpotuksen ja onnen tunne on ihan mahtava =). Mulla muutes kasvoi massu sellasta vauhtia, että se alkoi ihan oikeasti näkyä just tossa 11-12 viikoilla... Raskaushousuihin olikin sitten jo pakko siirtyä siinä suunnilleen rv 17, kun lantiomalliset housutkin alko painaa massua :whistle: .

Onnea VAuvatoive10 :heart: kaari64 sinulle voimia! Ikävää, kun mies noin suhtautui , kun tarvitsist turvaisan olon. Mutta sanoit mielestäni hänelle oikein ja eihän mieskään näköjään halua yksin asua. Eli eiköhän totu ajatukseen.
Itsellä tänään myös hermostus ukkoon ja kotitöihin. Mutta nyt jo helpottaa, kun sain miehenkin hommiin ja levättyä. :)
Ei sen ihmeempiä tällä kertaa. Turvotusta on ja aamuisin tosi väsy. Ja yöllä se pissi =)
Kiitos tsempityksestä Minni 007 :heart:
Vielä en etsi äippävaatteita. Farkut menee just just, kun ovat sitä nuorisomallia, että vyötärö on lantiolla :LOL:

Hepuli71 ai että rv 17 siirryit äitiyshousuihin, mä en enää mahdu mihinkään omiin housuihini, ja ah kun tuntuu ihanan löysiltä nuo stretsit ja mahatuubit: jotenkin huvittaa että näytän ehkä siltä että olen vaan nopeasti lihonut muutaman kilon, maha pömpöttää, mutta ei ole vielä kukaan kysynyt oletko raskaana......kohta kysyy......KIITOS ONNITTELUISTA KAIKILLE !!!!

Kaari64, saako kysyä oliko teillä mitään ehkäisyä käytössä, kai se miehenkin pitäis tietää tuossa vaiheessa elämää että seksi vaimon kanssa voi johtaa raskauteen ;)
Olen itsekin huomannut kaikissa miessuhteissani ja kavereiden avioliitoista ja tämän palstankin naisilta, että monet miehet on ihan ääliöitä silloin kun nainen tukea tarvisi, esimerkiksi keskenmenon jälkeen, tai sairauden aikana, tai mitä vaan niin mies senkun moittii ja haukkuu.
Se on kauheeta, mutta hyvin yleinen reaktio, ja aina ne möläyttää tuonkin että onkohan edes minun lapseni...........mulla on ulkomaalainen mies niin johan jäisin heti kiinni jos syntyisi joku pellavaapää blondi vauva, eikä tummaa kiharatukkaa :snotty:

Vauvatoiveelle ja Hepulille onnittelut kivoista ultrakuulumisista.

Mä olen sinnitellyt vähän isompikokoisen lantiomallisilla housuilla tähän asti, mutta nyt tarttee alkaa pitään äitiyshousuja.

Meillehän kans ultrassa epäiltiin poikaa, mutta napanuora oli jalkojen välissä jotenka ihan 100 %:sti ei ole varmaan, eli heinäkuuhun jää kuitenkin se yllätys kumpi. Itsekin sitä siinä kateltiin, mutta ei tosiaan pystynyt näkemään.

Minni 22+4

Nimimerkki............monesko..............LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Kääkkänä (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010