Suuren suuret pahoittelut Esterille! En tiedä, vieläkö luet tätä palstaa mutta voisit kokeilla Valioravinnon Omega7 -kapseleita, limakalvoja tukemaan. Olen ymmärtänyt, että limakalvojen takia jotkut lääkärit suosittelevat sitä kuukauden taukoa. Jotkut taas väittävät, ettei ole mitään väliä, tauon pitämistä suositellaan lasketun ajan laskemisen helpottamiseksi. Minä uskoin noihin kapseleihin, kun oli muutama varhainen keskenmeno tapahtunut. MIelessäni päätin, että limakalvot eivät vaan suostu yhteistyöhön kiinnittymään pyrkivän alkion kanssa.. aloin syömään omegoita ja tämä yritys nyt on toistaiseksi pysynyt kiinni. (Oli miten oli, ei kai ole haittaa noista, samalla on ihon kunto parantunut ja muutkin limakalvot voivat hyvin.)
Mutta täällä pitäisi olla 10 viikko alkamassa nyt. Pahoinvointi, joka oli kiusallisen voimakasta noin viikot 6-8 alkoi hellittää viime viikolla. Samaan aikaan ehkä myös turvotus mahassa ja rinnoissa hellitti vähän. Toki mietin, että näinköhän on huono merkki mutta eipä sille mitään voi jos on. Rinnat ovat joka tapauksessa noin tuplanneet pienen kokonsa.. ehkä tässä jotain hormonitoimintaa on menossa. Nyt ei enää okseta koko ajan. Viime viikolla varsinkin illat olivat pahoja, kuvotus oli sietämätöntä.
Ultra on tasan 2 viikon päästä ja verikokeet (varhaisraskauden yhdistelmäseula). Jännittää jonkun verran, että mitä sieltä paljastuu ja missä vaiheessa on tehtävä päätös lapsivesipunktiosta. Olisi kai helpointa vain tehdä päätös nyt, että menen punktioon, oli tuo seulontatulos sitten mikä hyvänsä. Tuntuu, että se olisi minun psyykelleni paras ratkaisu. Olen taipuvainen huolestumaan ja huolehtimaan herkästi. Tässä tapauksessa tieto sikiön terveydentilasta voisi lisätä odotusajan hyvinvointia.
Tai en tiedä.
Välillä pelottaa ihan kamalasti, että mihin ollaan joutumassa. Joku on ottanut kehoni ja tunteeni hallintaansa ja minä en voi muuta kuin ihmetellä, mitä on tapahtumassa. Olen halunnut äidiksi koko ikäni ja nyt kun se on mahdollisesti tapahtumassa, olen melkein paniikissa.
Tällaisia oman navan ympärillä pyöriviä ajatuksia täällä. Kai tässä on pahinta se, ettei voi hallita tilannetta. Ei voi tietää, miten tässä käy. Kun haluaisi hallita (luontoa), muttei vaan voi. On opittava hyväksymään.. luottamaan.