40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Heippa!Tänne pitkästä aikaa huoh kahden viikon sairaalareissu takana,Kohdunkaula kypsä vauva oli jo Lähtöasemissa kun menin päivystys saman tien supparin esto piikki ja osastolle.Siellä sain keuhkoja vahvistava kortisonit ,lisäksi ylävatsakipu joka oli kamala.Viikoja silloin 30 huoh...nyt tiivis seuranta äitipolilla ...

TR
Moi taas :) Varmistusultra takana ja kyllä se meitin kevätkääryle siellä hyvin kasvelee, oli sen kokoinen kuin tässä vaiheessa kuuluisikin, ehkä jopa plussan puolella ja syke oli oikein mallikas <3 Ensin lääkäri sai jopa 9+2 viikoiksi, mutta sanoi, että ruskuaispussi vähän häiritsee mitan ottoa siinä. Terkkari ehti pikaisesti ottaa mut vastaan sen ultran jälkeen ja sain liput ja laput messiin, ja ajan labraan verikokeita varten. Nyt on jo suhteelisen levollinen mieli, vaikkei piinaviikot vielä ohi olekaan :D Voikaahan hyvin muutkin odottelijat, ja erityistsempit Äitiys ja Onnille jotta pikkuviikari pysyttelisi vielä tovin kyydissä! Niin ja kai mut voi sitten listoille lisätä: TR, 4. lapsi/ikä se 44 v/ ja K-HKS synnäri <3

• Tykkää
Reactions: oliivitar

Odottaja......monesko lapsi.........la

äitiys ja onni (40)...........3..............19.09.13 / TAYS
Odottaja 70 (40)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............10.12.13 / KÄTTÄRI
HillaKat (39).................6..............12.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (39)............6..............01.01.14
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
Esteri1 (40).................1..............19.03.14
JohannaT (39).............1..............18.03.14
TR (44)........................4...............08.03.2014 / K-HKS

Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)

Heippa taas!

Lisäilin sinut TR listalle kanssa - onnea kovasti hyvistä VU-kuulumisista! Hyvät ultrakuulumiset ovat vaan niin ihanaa luettavaa joka kerta. :)

äitiys ja onni onpas sulla tiukat paikat. :( Toivon mukaan vauva nyt ymmärtäisi pysyä masussa vielä monta viikkoa. :hug: Ei oo myöskään kiva jos joudut viettämään sairaalassa pitkiä aikoja kun on muitakin lapsia kotona. Mä lähetän täältä isot tsempitykset ja halit sulle.

ON: Mulla on lomat lusittu ja tänään ekaa päivää töissä taas. Motivaatio taisi jäädä vielä kesälaitumille, mutta katsotaan josko sekin hiipisi työmaalle jossain vaiheessa.

Mulla masu kasvaa ja löysin Englannista taas ihania uusia äitiysvaatteita - olen sieltä ostanut kaikki mammavaatteeni kun täällä ne ovat niin hirveän hintaisia ja valikoima on ihan surkea. Mitä te muut pidätte päällä? Olis kiva kuulla mistä te olette löytäneet vaatteita.

Mä varasin tänään 4D:n syyskuulle, käydään sit katsomassa miltä tämä pikkukaveri oikein näyttää. Nyt alkaa olemaan jo sellainen olo että voi kun aika menisi nopeasti ja saisin käärön pian syliini, mutta eipä tässä oikeasti ihan hirveästi ole enää aikaa. Nää muutamat kuukaudet menevät tosi nopeasti, koska tää alkukin on ihan lentänyt vaan.

Liikkeet tuntuvat jo tosi hyvin ja on ihanaa ja huojentavaa kun kaveri jumppailee masussa. Kuuntelin eilen huvikseni illalla dopplerilla ja vauva potkiskeli anturia oikein napakasti koko ajan. Hassu tunne kun kuulet potkut dopplerilla ja samaan aikaan tunnet ne itse.

Mä sorruin ostamaan joitain vauvanvaatteitakin Englannista vaikka olin ajatellut että esikon vaatteet saavat riittää kun kerran sukupuolikin on sama. Mutta onhan se kiva että ei ihan joka kuvassa ole samat vaatteet kuin isoveljellä saman ikäisenä. ;)

Sirppuliini 21+0

TR
Sä oot Sirppuliini jo niiin pitkällä raskaudessa, itse oottelen nyt malttamattomana NT-ultraa joka on 26.8...vasta :) Sitten ollaan taas yksi selkeä pykälä varmemmilla vesillä! Jostain syystä en osaa pelätä mitään kromosomihäiriöitä, enkä sellaisesta siis stressaa, mutta toki siis osallistun sikiöseulontoihin. Ja nyt joudun ekaa kertaa myös sokerirasitukseen, kumma kyllä en viime raskaudessa joutunut vaikka ikä ois jo antanut aihetta siihen.

Mä ostin edellisessä raskaudessa Henkkamaukalta äitiysvaatteita jonkin verran ja niillä aion pärjätä nytkin. Kun olen kotona vielä hoitovapaalla, niin eipä oo tarvetta onneks lisää hankkia, tosin, itseni tuntien voipi olla että jossain välissä iskee himo ostaa jotain uutta ;D

Me oltiin 4Dssä viime raskaudessa, nyt ei aateltu mennä...todennäköisesti ainakaan :) Silloin käytiin viikolla 26. ja se oli oikein hyvä aika kyllä, mutta koko juttu oli hiukan pettymys, kun ei kuva ollutkaan ihan niin selkeetä kuin odotettiin, mutta muutama aivan ihana kuva saatiin kyllä mukaan ja ne on liimattu vauvakirjan sivuille!

Pahoinvointi on ollu pari viikkoa aikamoista ja nyt ehkä pahimmillaan, oksentanut en ole kuin kerran, välillä toivoisin jopa oksentavani, jos se edes vähän helpottais oloa, jatkuva kuvotus vaan väsyttää aikalailla ja kun tosiaan on tuo iloisen vilkas 1-v. tossa vaatimassa osansa, niin aika pökerryksissä oon välillä. Mutta, en valita :D

Tänäänhän tuo ihunainen tyllerö vuoden täyttääkin, tarkalleen klo 23.04:heart:

TR Onnea teidän pikkuneidille! :flower:

Sen verran voin lohduttaa, että tää toka raskaus menee tosi paljon nopeammin kuin ensimmäinen. Mustakin tuntui vielä pari viikkoa sitten että justhan mä plussasin ja nyt jo puoliväli kolkuttelee ovella. Tätä ei vissiin ehdi samalla lailla mietiskellä plus että nyt ei huoleta jokainen nipistys ja vihlaisu ja kroppaansa ei joudu samalla lailla kuuntelemaan.

Henkkamaukalta mullakin on joitain vaatteita, mutta nekin tosin Enkkujen vastaavasta. Mulla on sellainen työ, että pitää pukeutua suhteellisen siististi plus että en halua joka päivä olla samoissa vaatteissa, niin pitäähän noita vaatteita olla (tekosyitähän nuo ovat - mä vaan tykkään shopata :p) Nyt on tosin niin paljon vaatteita että niitä ei enää tarvitse lisää hankkia. Ehkä... ;)

Mä nyt taas intouduin tuohon 4D:hen sortumaan. En tiedä yhtään millainen se on täällä kun viimeksi kävin Englannissa ja kyseinen paikka tekee vain raskausultrauksia ja ultrassa keskityttiin aika paljon lapsen ulkonäön katseluun vaikkakin siinä myös rakenteet vilkaistiin läpi. Täällä 4D:hän on nimenomaan rakenneultra vaikka kunnallisella puolella siinä on jo käyty.

Toivon mukaan sun pahoinvointisi helpottaa - se on todella inhottavaa. Mä olin onnellinen kun olen töissä että jos on huono olo, niin saa täällä lööbailla, koska lapsen kanssa kotona oleminen on niin intensiivistä ja pahaa oloa ei saa potea samalla lailla. Mutta ei mulle sit tullutkaan pahoinvointia. :)

Mutta kuten sanottu, niin aika menee ihan siivillä ja ennen kuin huomaatkaan niin olet samassa pisteessä kuin minä nyt ja ihmettelet että mihin ne kuukaudet ovat oikein menneet. :)

TR aah kysyit vielä noista vaatteista. Olen tilaillut Home | Gap ja Buy Fashion, Children’s Clothing and More | Next Direct: Finland. Mutta nyt oltiin Enkuissa reissussa ja ostelin ihan kaupasta siellä - lähinnä Mothercarelta. Nekin kyllä toimittavat kotiin, mutta en kylläkään tiedä toimittavatko Suomeen. Mä tilasin ennen reissuun lähtöä ja hain sen sitten myymälästä ja samalla tarttui matkaan vähän muutakin... ;)

• Tykkää
Reactions: TR
Morot kaikille!

Onnittelut TR ultrauutisista :flower: Upeesti on tämä meidän porukka lisääntynyt, hienoa huomata ettei ole ainoa! Teretulemas porukkaan mukaan myös Talvi!!
Äitiys ja Onni paljon voimia ja jaksamista ikävään tilanteeseen :hug:

Mammavaatteita olen kans ostanut henkkamaukasta, vaikkas siä onkin valikoima aikas niukka, tänään ostin sieltä kyl normikoon mekon :D
Neuvolassa kävin kans tänään, kaikki ok, painoa tullut 200g per viikko, ei paha, vaikka tosin olisin mieluusti ilman yhtäkään ylimääräistä lisägrammaa..
Sokerirasituksen tuloksetkin sain ja täydelliset tulokset oli, ei siis pelkoa raskausdiabeteksestä=)
Vitsi mistä saisin samanlaisen tunteen kun sulla Sirppuliini on, mun aika meinaan mateleeeeeeee!!!

Odottaja 27+0

Odottaja enpäs osaa sanoa mistä tän tunteen sais.. :D Tää on kyllä ihan mahtavaa kun viikot vaan kuluu ja ei meinaa perässä pysyä. Meillä on kyllä ollut hirveesti puuhaa tässä kun on muutettu ja sitten on ollut remppaa ja lomaa ja sen sellasta. Plus uusi rooli työpaikalla on pitänyt kiireisenä - ilmeisesti kaiken tämän yhdistelmä on aikaansaanut tämän. En todellakaan valita, koska jos tätä menoa jatkuu, niin bebe on ihan pian käsivarsilla. :)

Mäkin tässä tajusin, että joudun jossain vaiheessa sokerirasitukseen. Ilmeisesti aika pian, koska eiks siihen joskus rv 25 korvilla mennä? Englannissa sellaisia ei rutiininomaisesti tehty vaan sokereita seurattiin vaan labrakokeilla muuten. Oon kuullut siitä inhottavia juttuja ja en todellakaan odota sitä. Toisaalta jotkut ovat sanoneet että ei se ollut ollenkaan inhottavaa eli pitää kait vaan odottaa ja katsoa miltä se itsestä tuntuu.

Mites te muut, oletteko viel kesälaitumilla? Kovin on hiljaista, mutta niin on kyllä meidän toimistollakin... Puolet Suomesta taitaa vielä lomailla vaikka mä olenkin täällä kökkimässä jo. :)

Sirppuliini 21+1

Sirppuliini jos oikein muistan niin just rv 25:den jälkeen rasitukseen mennään.
Olin siinä ekan kerran eikä ollut paha, litku ihan hyvää ja kylmää, hetkeksi tuli pieni öklö olo ja unetus, aulassa vain lueskelin lehtiä ja katselin ihmisiä =) tarjosivat kyllä sänkyäkin jos olisi halunnut makoilla.

Odottaja 27+1

Tervehdys!

Täällä on alkanut paha olo. Ei vielä ylös tule, mutta työmatkasta on tullut vaikea kun bussi vielä lisää oloa. Eikä tämä aamusta paha ole, pahenee vaan iltaa kohden :-(

Ollaan kait jossain viikolla 6.

Hei!
Minäkin vähän tänne puolelle kurkistelen. Pitkään kuumeillin tuolla toisella puolella ja sitten jäin taustailemaan. alkoi jo tuntua että ei meille vauvaa vaan tullutkaan. Jostain syystä vaan olin tippunut sieltä taustailijoistakin pois. tosin olihan tuota taukoa aina ja pitkiäkin kun ei jaksanut kommentoida mitään vaikka lukemassa kävinkin kuulumisia.
Täällä ei vaan tuttuja taida olla , kaikki jo samaan aikaan kuumeilevat ovat vauvansa saaneet. tai sitten luovuttaneet. Minä sitkeänä sissinä vaan kuumeilua jatkoin vaikkakin hiukan hiljaisemmin.
Olot heittelee päivän aikana aika laidasta laitaan. Huomasin että kun joutuu seisomaan kauan niin tulee huono-olo.
Viikkoja on kertynyt 5+3.
Tämä on minulle 5 lapsi. ja ikää komeat 49v.

Vähän arasti tuonne toiselle puolelle laitoin että 45++. Mutta eikös se sitä ole.

Viimeksi muokattu:
Heissan kaikki!

Ja tervetuloa vaan tännepuolelle Iida-Karoliina :heart:

Esteri niin ne tulee raskauden oireet sinnekkin :heart:

sori etten kauheesti nyt jaksa kommentoida kaikkien juttuihin : /
täällä taas eilen iltapäivällä tuli hirveet vatsapoltot mutta onneks meni ihan parissa tunnissa ohi, ja tänään onkin sitten ollut aivan vetämätön olo pläähhh... totta on että raskaudet voivat olla erillaisia kun aijemmat 4 tuntuivat niin helpoita, tää kyllä on imenyt mehut niidenkin edestä.
Tiistaina oli lääkärineuvola ja siellä se pikkusen sydän tykytti niin ihanasti :heart:
tänään kun käytin tyttöä 4.v lääkärissä ja sitten siinä samalla juteltiin näistä minun vatsavaivoista niin lääkäri oli sitämieltä että se on napatyrä perhana, eli vatsanpeitteet ovat löystyneet niin paljon että sinne on tullut pieni aukko josta suoli pyrkii välillä ulos, nyt sitten pitäs välttää kaikenlaiset punnerukset ja nostot yms. jotka vaikuttaa vatsaan, sitten mua pelottaa kun kohtu kasvaa kokoaja niin kuinka se tyrä rupee vaivaamaan loppu vaiheessa.

äiskä ja villahousu 11+1.

• Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Iida-Karoliina Tervetuloa joukkoon mukaan :wave: ja mielettömästi onnea plussasta :flower:

Äiskälle paljon haleja kurjiin kipuihin, en ole tuollaiseta ennen kuullut. voiko olla että kuiteskin helpottais jossain vaiheessa vai vain pahenee? :hug:

Täälä rinsessa tulee kohta kyljistä läpi kun viihtyy poikittain mahassa :D auts!

Odottaja 27+2

TR
Huomenia kaikille!

Ja Iida-Karoliina tervetuloa, en siis olekaan enää Nestori tässä porukassa ;D

Kuulostaa hurjalta tuo vatsan polttelu Äiskällä, eikö siihen ole saatu mitään selvyyttä? Ite kuulostelen kaikkia nippailuja jatkuvasti ja tuollainen kyllä huolettais ja urakalla. Jännä, että nyt kun on tosiaan se yksi km takana, niin tää odottaminen on aivan erilaista kuin ennen...

Mulla oli eilen kaikkien aikojen pahoinvointipäivä...jouduin hälyttään äidin avuksi, oksensin kolme kertaa ja vaan maata retkotin sängyn pohjalla, eihän siinä muuten mitään, mutta kun on tosiaan tuo vuotias tossa hoidettavana! Onnea on, että äiti on eläkkeellä ja vielä hyväkuntoinen ja jaksaa mielellään touhuta tytön kanssa, sitä vaan on aika avuton ja raivostuttava olo kun on ihan pois pelistä tuon pahoinvoinnin kanssa. Onneks tänään tuntuu paremmalta, aika hurjasti olo heittelee päivittäin!

Mulla ei ole neuvolaa ennenkuin on se np-ultra 26.8., mutta kun tuon vuotiaan neuvola on 12.8., niin ajattelin kysyä jos voitaisiin koittaa kuunnella sydänäänet siinä samalla :heart:, kun jotenkin nyt kaipaa vahvistusta sille, että kaikki jatkuu hyvin...

Meillä on iso kylppäriremppa meneillään ja lähetäänkin tästä tytön kanssa äidin luo suihkuun kohta,

TR ja kevätkääryle 8+4

• Tykkää
Reactions: Talvi-74
Uskaltautuisikohan jo varovasti tänne tuolta kuumeilijoiden puolelta. :) Plussasin viime sunnuntaina ja ihanan täpinäinen olo ollut siitä saakka, vaikka toki tässä joutuu myös jännäilemään sitä pysyykö kyytiläinen matkassa mukana. Olen kyllä yrittänyt asennoitua niin, että keskityn vain nauttimaan raskaudesta ja luotan siihen että kaikki menee hyvin.

Minulla ikää on 40 v ja kyseessä on ensimmäinen lapsi, mikä tekeekin tästä kaikesta oikein erityisjännittävää. Nyt taitaa olla meneillään rv5 ja laskettu aika on 3.4.2014. Minut voi siis päivittää listalle mukaan. :)

Odottaja......monesko lapsi.........la

äitiys ja onni (40)...........3..............19.09.13 / TAYS
Odottaja 70 (40)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............10.12.13 / KÄTTÄRI
HillaKat (39).................6..............12.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (39)............6..............01.01.14
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
Esteri1 (40).................1..............19.03.14
JohannaT (39).............1..............18.03.14
TR (44)........................4...............08.03.2014 / K-HKS
memmu05 (40)............1...............03.04.2014

Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)

memmu05 tervetuloa, lisäsin sinut listaan. Teitä ensikertalaisia on täällä nyt useampikin, ihanaa. :)
iida-karoliina annatko LA:si, niin lisään sinutkin listalle? Tervetuloa sinullekin kovasti paljon ja mahtionnittelut plussasta! Hienoa että lopultakin nappasi. :)
Odottaja no eipä tuo sokrurasitus sit niin kovin pahalta kuulosta plus että saa sluibailtua töistä pois puoli päivää... ;)
Esteri hyvä vaan että on paha olo, se on yleensä sen merkki että on vahva raskaus meneillään - vaikka sillä hetkellä kun koko ajan oksettaa, niin se ei hirmusti lohdutakaan. Ja juu, aamupahoinvointi on hieman harhaanjohtava
termi, koska pahoinvointia on kyllä ihan pitkin päivää ja mullakin se paheni iltaa kohden - samoin monilla mun frendeillä.
äiskä vai napatyrää epäilevät. :( Mä en siitä hirveästi tiedä, mutta mietin ihan samaa kuin sinäkin että miten loppuraskaus sujuupi sen kanssa. Onneksi sitä megavalasoloa ei ole kuin muutama kuukausi, mutta pitkähän sekin aika on jos koko ajan koskee ja ei saa nostella yms. Toivotaan että oliskin jotain ihan muuta harmittomampaa. Pystyykö tuota diagnoosia toteamaan varmaksi jotenkin?
TR meillä myös kylppärirempat menollaan, meillä on tosin koko ajan yksi suihku ja yksi WC käytössä, mutta ei tää hääviä ole siltikään.

Ihanaa, että täällä on jutustelu vilkastunut! :)

Sirppuliini 21+2

Hei taasen!

Oi miten mahtava pino naisia on täällä meidän pinossa

Kiitos kaikille myötätunnosta
Sitä ei osaa sanoa että paheneeko se vai paraneeko,,, ja ei sitä varmaankaan leikata jos ei nyt ihan pakko tuu eteen. Nyt täytyy vaan vältellä niitä hirmuisia ponnistuksia vatsalla :whistle: ja yrittää syödä sellaisia ruoka aineksia että suoli toimii eikä pääsis tulemaan ummetusta. Elikkä näillä mennään ja toivotaan ettei pahemmin kiusais enää.

Ihanaa alkanutta elokuuta kaikille ihunille masun kasvattajille tänne

äiskä ja villahousu 11+2.

• Tykkää
Sirppuliini varmaankin siinä vaiheessa saa diaknoosin jos äityy niin pahaksi että on pakko mennä päivystykseen,,, mutta toivottavasti ei tarvii mennä, ei sitä varmaan pysty näin diaknoimaan kun on normi olotila mutta mitä kerroin ja kuvailin lääkärille niin oli melkovarma napatyrästä.

äiskä ok. Ei kai tossa sit muu auta kuin odotella ja katsella ja olla nostelematta painavia juttuja. Kaiken näköistä kremppaa sitä tuleekin näin iän myötä. :(

Tosta kun mainitsit että pitää välttää ummetusta, niin mulla tuli ihan megapaha ummetus Enkku-reissun alkuun heti. Voi jessus. Nyt yritän pitää huolen että syön kuitua ja juon vettä, vettä ja vielä lisää vettä. Tuota kokemusta en ihan hevin halua uudelleen.

Vitsi miten ihanaa on kun liikkeitä tuntuu nyt paljon ja säännöllisesti. En muistanutkaan miten ihanaa ja mieltälämmittävää se on kun pieni myllää ja muksii. Paitsi aamuyön pissatyhjennyksen jälkeen kun tuntuu että mahassa on alien ja haluaisi itse nukkua. Mutta ihanaahan tää kaikki oikeesti on ja nyt tästä pitää nauttia ihan kunnolla, koska tän jälkeen ei raskauksia enää tule. Tää olis nyt tässä.

• Tykkää

Yhteistyössä