40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Niin Sirppuliini mäkin odotan kovasti että rupeen kunnolla tuntemaan noita liikkeitä se varmaan juu on mahtavaa,
täällä kanssa ei sitten enää tän raskauden jälkeen raskauduta.
Nyt sitten oottelen innolla sitä ens.torstaita että pääsen ultraan näkemään tän ihunan masuasukkini :heart:

Tervehdys pitkästä aikaa!

kiva kun täällä on keskustelu vilkastunut. Tervetuloa uusille, Iida-Karoliina, Talvi, Esteri ja Memmu05!

Äiskä73, kuulostaa tosi kurjalta se sun napatyrä, toivottavasti ei ainakaan äidy pahemmaksi, voimia ja jaksamista!

Mulla tuntuu että koko ajan olis nälkä, onkohan tässä vaiheessa vauvalla aika kova kasvuspurtti? Kerralla en pysty syömään suuria määriä, ja pian syömisen jälkeen onkin taas nälkä. Vauva pitää melkoista elämää masussa, etenkin kun istun paikallani tai käyn makuulle, mikä on ihanaa!

Sirppuliini, mulla oli lomalla myös paha ummetuskokemus, ja sen jälkeen ostin Vi-sibliniä, kun pelkäsin toistoa, edellisessä raskaudessa oli myös nimittäin ajoittain ongelmana, siitäkin huolimatta että syömme kuitupituista ruokaa, juon vettä runsaasti ja liiku(i)n. Nyt liikunta on ollut suht pateettista siihen nähden mitä olen liikkunut ennen lasta, mutta olen ainakin pyrkinyt kävelemään, vähän joogailemaan ja tänään otin ohjelmaan vesijumpan.

TR: jaksamista pahoinvoinnin kanssa! Mitä suuremmalla todennäköisyydellä se on parin viikon sisällä ohi. Mulla oli aika järkkyä pahoinvointia n. viikolle 10 asti.

Nicola73 (22+1)

Iltaa Masulaiset!

Täällä taustalla vielä olen kurkistellut ja lukenu kuulumisianne. Ihan liikuttuu kun miettii,että osalla siellä masussa jo elämä tuntuu! :heart:

Itse vielä kuulostelen (liikaakin) oloja, välillä ihana odotus-ylpeys valtaa ja taas sitten tunkee pelko persuksiin,että meneekö kaikki hyvin ja onko siellä varmasti pikkuinen,jolla kaikki tarvittava elämän jatkumiseen. Vaikeeta on tulla toimeen omien ajatusten kanssa, vaan tällästä nää kaikki mun raskaudet on olleet. Mielen myllerrystä! ;)

Ihanaa loppuviikkoa!

• Tykkää
Reactions: memmu05 ja TR
Huomenta.

Mulla alkaa olla täällä usko loppu koko raskauteen. Tiputtelu senkun jatkuu, vaikka eilen kun soitin neuvolaan, sanoivat, että kuullostaa vähäiselle. Kovin vaikea uskoa, että siellä enää mitään olisi, mutta eipä taida millää tutkimuksella selvitäkään näillä viikoilla vielä varmuudella. Tympeää, masentavaa ja ahdistavaa. Vali vali. Toivottavasti teillä muilla menee kuitenkin vahvasti =)

Nicola mun pitää ostaa tota Vi-sibliniä kaappiin! Kiitos vinkistä. :flower:

Esteri mitkä sun rv:t on? Sydän alkaa sykkiä jossain rv 5+5 kohdilla eli sen jälkeen vois kyllä mennä yksityiselle varhaisultraan. Ehkä kandeis mennä?

Mul olis neuvola ens ti. Tuntuu ihan oudolta mennä sinne kun edellisen kerran kävin rv 6 paitsi että olenhan mä tässä välissä käynyt esikon 1,5 vee tarkastuksessa. Nyt sit kait pitää tehdä ne pissan stiksaukset ja muut - viimeksi en sellasia joutunut tekemään. Täällä kun kaikki tehdään itse, verenpaineet, pissat ja painot.

Hitsi mun työmotivaatio on jo ihan metsässä, odottelen vaan äitiyslomaa. Aika paha kun sen alkuun on 3 kuukautta. :D

Sirppuliini 21+3

• Tykkää
Reactions: Talvi-74
TR
Nicola: Joo mä uskon ja luotan siihen että kohta tää pahoinvointi helpottaa...eilen ja tänään on kyll' selkeesti parempi olo ollu, siis ei ole tarvinnut oksentaa ;D Luin tosiaankin, että 9. rv ois pahin monilla tän pahoinvoinnin suhteen kun vauvan elimet kehittyy tällä viikolla hurjaa vauhtia...se jotenkin vaikuttaa asiaan, eli sinänsä hyvä juttu vaan tää pahoinvointi.

Talvi: Tiedän niin ton tunteen, tai siis mulle tuli vasta oikeestaan tuon yhden keskenmenon jälkeen tää jäytävä pelko ja epävarmuus, toisinaan olen ihan levollisin ja varmoin mielin, mutta välillä iskee pelko...vaikka siis olen jo pariinkin kertaan pikkuisen sykkeineen nähnyt!

Esteri: Mene nyt ihmeessä sinne varhaisultraan, niin saat asiaan selvyyden, jos viikkoja on vaan se 6+ esim, niin kannattaa jo mennä mun mielestä. Missä vaiheessa sä nyt siis oletkaan?

Mies lähtee tyllerön kanssa mummonsa 90-v. juhliin huomenna (eestaas kuuden tunnin ajomatka), ja mä jään kyllä himaan lepäämään, ei tulis pieneen mieleenkään lähteä voimaan autoon pahoin...aivan ihana mies kyllä mulla kun ei vaatinut mukaan ;) Miehen velipoika lähtee samalla autolla, niin on tytöllä takapenkille viihdytttäjä, ei tuliskaan muuten mitään koko reissusta!

TR ja kevätkääryle rv. 8+6 (laskin väärin pari päivää sit...jee huomenna poksutaan ja alkaa jo 10. viikko)

• Tykkää
Reactions: Talvi-74
Voi harmi Esteri ettei toi tihuttelu lopu, mäkin kyllä suosittelen varaamaan yksityiseltäpuolelta ajan varhaisultraan niin saisit ainenkin jotain tietoa tilanteesta, kovasti kovasti jaksu :hug: sinulle :heart:

Kyllä se äitiysloma siellä häämöttää Sirppuliini ;)

TR Hyvä että pahaolo rupee hitusen hellittämään ja kiva että miehesi ymmärtää olotilasi eikä pyytele mukaansa synttäreille =)

Täällä on tänään ollut pitkästä aikaa niin sanottu normaali päivä ja suht pirtee olokin,,,aaahhh kun nyt ees pysyis jonkunaikaa tällaisena :)

äiskä ja villahousu 11+3.

Viimeksi muokattu:
Esteri1 toivotaan kovasti että kaikki on hyvin tiputtelusta huolimatta. Mä komppaan myös muita yllä, että kävisin yksityisellä ultrassa mielenrauhan vuoksi.

Oletteko hankkineet syntymättömän lapsen vakuutusta? Me hankittiin esikoiselle aikoinaan Tapiolasta, johon ollaan oltu tosi tyytyväisiä, mutta nyt 40-vuotta täyttäneelle äidille eivät siis enää anna tuota syntymättömän lapsen vakuutusta, törkeätä sanoisin. Haimme vakuutusta Ifistä, ja joidenkin lisäselvittelyjen jälkeen, saimme tänään vakuutussopimuksen.

Hei!
  • Laskettu
aika on 30.3-14. 5 lapsi.
Sain viimeviikon torstaina huonoja uutisia, kävin hcg mittauksessa. ja tulos ei ollut sellainen kuin odotin. Joten pelon sekaiset tunteet on nyt. Maanantaina lääkäriin varasin ajan, yksityiselle. Ja sitten tiedän paremmin miten kaikki nyt jatkuu.
Oliko onni lyhyt. Vai saadaanko vielä pitää tämä vauvan alku.
Mutta. kiitos mukaan toivottajille. Olisi kiva täällä poiketa jatkossakin kuulumisia vaihtamassa.
Toistaiseksi kuitenkin vielä
I-K ja 5+6 kirppu

Viimeksi muokattu:
Esteri1 Hyvin voin ymmärtää tuon epätietoisuuden tuskan ja pelon. Siinnä nyt itsekkin eletään. Pikku tiputtelu on kuitenkin aika yleistä ja loppuu sitten aikanaan. Minulla oli sitä nuorena ekassa raskaudessa. eikä sen syytä oikein kiskaan saatu selville. Aikaisia supistuksia seura tosi aikaisessa vaiheessa ja saikulle jöäin koonaan jossain 5kk vaiheilla. Terve poika syntyi.
Myös oli vuotoja 4.nnessä raskaudessa. Silloin vuosin sen verran että luulin että oli kuukautiset. vaan sitten ymmärdin että olenkin raskaana. Oli yllätys raskaus, niin en heti sitä osannut odottaa. Terve poika syntyi kuitenkin ajallaan.
Varaa vaan se ultra. siinnä kuitenkin näkyy että kaikki on kohdallaan, sydämmen lyönnit ei välttämää vielä kuulu, mutta voi kyllä jo myös kuulua.
Uskon että kaikki on siellä masuasukilla hyvin..

Sain neuvolasta lähetteen ekoja mittauksia varten. Nyt varasin maanantaille ajan Terveystalolle yksityiselle. ja siellä myös mahdollisuus ultrata ja saada lähete heidän omaan labraan. Jossa saa vastauksen pikana sekä pitemmällä kaavalla. mutta pitkälläkin kaavalla on tulos saman päivän aikana selvillä.

Viimeksi muokattu:
Ida-Karoliina kiitos tiedosta. Toivottavasti sinulla on pienen asiat kunnossa ja saat helpotuksen stressiin. Tuo pitää pistää mittaus harkintaan. Sen ultran suhteen olen skeptinen edelleen. Soittelin nimittäin palveluntarjoajille ja tuntui olevan jonoja. Se niin paljoa aikaisemmaksi välttämättä menisi kuin neuvolankaan.

Mutta tänään on paljon parempi päivä muutenkin. Eilen oli oireet hukassa, mutta tänään tuntuu rinnoissakin kipu. Ja mikä parasta, jostain syystä vuoto näyttäisi olevan loppumassa. Jos se olisi ollut keskenmenovuotoa niin olettaisin muiden oireiden poistuvan samalla vaikka kaipa ne hormonit aikansa vielä tuntuvat jä r-testeissä näkyvät.

Hyvä juttu kun tänään on parempi päivä jo. Uskon että kaikki on siellä hyvin.
Ja tosiaan tieto lisää tuskaa. Jos en olisi mennyt tuohon toiseen hcg mittaukseen lainkaan en nyt tässä olisi ihan masennuksissa. Vaan jossain kytee pieni toive että kaikki olisi maanantaina kuitenkin hyvin.

Viimeksi muokattu:
Esteri neuvolassa ei ultrata eli siellä ei asiasta selviä kyllä sen enempää. Mä oon yleensä päässyt ultraan viimeistään parin päivän sisällä, mutta asun Hgissä, jossa lääkäriasemia on pilvin pimein. HcG-mittauksessa pitää käydä vähintään pari kertaa, jotta nähdään että arvo nousee oikeassa tahdissa. Parin päivän välein verikokeeseen siis. Toivotaan ja peukutetaan että kaikki hyvin tiputtelusta huolimatta.

Iida-Karoliina sullakin sitten ikävät odotteluajat. Toivotaan että kaikki hyvin masussa sinullakin. Mä lisäilen sut listalle kunhan olen koneella maanantaina jollei joku muu ehdi sitä ennen.

TR
Täältä kanssa tsempit Esterille ja Iida-Karoliinalle! Itse en olekaan koskaan käynyt mittauttamassa noita arvoja, on menty noiden varhaisultrien varassa täällä.

Mulla siis ollut tänään ihana vapaapäivä aivan keskenäni täällä kotona, aloitin sen käymällä tunnin kävely/juoksulenkillä kun olo on vihdoin alkanu oleen normaali taas! Olikin pari viikkoa välissä, etten evääni liikauttanut pahoinvoinnin takia ja aloitin siis tosi varovaisesti tietty...nyt oon ihan puhki ja jumissa, mutta kyllä se tästä taas lähtee ja mun mielenterveys kyllä vaatii, että liikun useemman kerran viikossa, muuten alkaa pää hajota ja siitä kärsii kaikki läheiset...:p Lisäksi olen tehnyt tuosta vuotiaasta Ifolor-kuvakirjaa, sekin projekti ollut puolisen vuotta jäissä tossa! Nyt on ihan vikat sivut vielä tekemättä ja sit ois kuvakirja ekasta vuodesta valmis.

Nyt ootan vielä salamipitsaa uunista valmistuvaks (hyi mua) ja sitten varmaan jo tyttö ja mieskin tulee synttärireissusta (aika myöhään meni, saa nähä miten tytön unien käy ens yönä...)

Pitsoillako sitä mahaa kasvatetaan? :) heh. Yleensä minun ei tee mieli raskausaikoina mitään hyvää, mutta nyt sitruunakakku himottaa. En osta enkä tee sitä, mutta himottaisi kovasti. Pelkkä sitruuna ei auta himoon. Nälkä vaan on koko ajan riesana. Yritän pitää ruoka-ajoista kiinni, mutta se on vaikeeta. Onneksi enää jäljellä reilu 11viikkoa...

Moikka moi!

:heart: Toivotaan todella, että Esterin ja Iida-Karoliinan pikkuisilla on kaikki hyvin, ja äitiköitten huoli olisi turhaa.

Tsempitykset kaikkien muitten masun kasvattajien arkeen :kiss:

Itte täällä jatkan omien olojen/olottomuuden tarkkailua. Ärsyttäää :mad: tällänen kyttäily,ehkä tää todella on oire.... Tää alkuraskaus on ollu tosiaan erilainen kun kaikki muut ja siksi varmaan huolikin on persuksissa liian tiukalla. Oireita kyllä on ummetusta, törkeetä väsymystä (ei ennen näin,jotta vois seisaalleen nukkua) ja pikkuruista öllötystä aika-ajoin. Neuvolaan en kuitenkaan ole vielä soitellu,tosin meillä "oma neuvola" vasta ens maanantaina kesätauon jälkeen käytössä. Se alkuraskauden ultra olisi kiinnostanu, mutta saisin sen rahan kyllä tarpeellisempaankin menemään. Ja aattelin,jos jokin olisi huonosti,en siihen kuitenkaan pystyisi vaikuttamaan. Toivon totisesti,että sydän äänet kuuluisi ennen np-ultraa muuten repeää pää pelosta ja paniikista.
Noita laskureita oon nyt käynny kurkkimassa ja eikös se neuvola laske sen lasketun ajan kuitenkin aina sen kierron 28 mukaan olise mikä sitten tahansa. muistelin niin, elikkäs jos se niin lasketaan niin maaliskuun lopullehan tämä sitten menisi, jotain 26.3 kaiketi. Kyllä sitä jo kuitenkin mieli käy kurkistelemassa miltä elämä sitten maaliskuussa näyttäisi jos kaikki menisi hyvin, huokaus..... malja Elämälle (alkoholiton) =)

Rauhallista tulevaa viikkoa kaikille! :wave:

• Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Hei kaikille,
olin lomalla pari viikkoa, nyt taas takaisin.
Esteri1, minulla myös ollut tiputtelua. Alkoi reilu 2 viikkoa sitten, silloin siis 5+ menossa. Ajattelin, että tässä tämä sitten on. Mutta ruskeahko tiputtelu pysyi maltillisena. Lähdimme lomalle, reissussa sitten tuli ihan kirkasta verta yhtenä iltana, liittyen fyysiseen kanssakäymiseen..
soitin sitten aamulla neuvolaan, itku kurkussa, että mitä nyt pitäisi tehdä. Laittoi lähetteen sairaalaan. Siellä ultrattiin ja todettiin, että kohdunsisäinen raskaus ja sydän lyö lujaa. Viikkoja oli 6+1 omien ja lääkärin laskujen mukaan. Hänen mielestään tiputtelu ei tule kohdusta vaan limakalvoilta. Antoi viikon päähän uuden ajan. Siellä uusi ultra, 7+0 ja sydän löi vahvasti. Otti tulehdusnäytteen varmuuden vuoksi, ei ole kuulunut mitään siitä, soittavat jos on hätää.
Joten nyt on kahdeksas viikko menossa. Pahoinvointia, rinnat järkyttävän kipeät. Np-ultraan aika syyskuun alussa. Eli jos nämä 4 viikkoa menevät hyvin, sitten on jo ihan tosipaikka edessä.
Tiputtelua jälleen tänään mutta nyt en ole enää niin huolissani. Ei voi mitään, jos käy huonosti. Se jotenkin lohduttaa, että itse en voi aiheuttaa mitään.
Olin onnekas, että minut otettiin tosissaan ja pääsin lääkärille. Nyt tiedän, ettei toispuoleinen vatsakipu ja ruskeahko vuoto ole kohdunulkoinen raskaus. On parempi mieli ja jopa hieman toiveikas, että ehkäpä kaikki meneekin hyvin.
Toivottavasti pääset tsekattavaksi! Itse olin menossa yksityiselle vko 7 mutta tuon tiputtelun takia sitten onneksi pääsin jo aiemmin ja pelkällä poliklinikkamaksulla.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!

JohannaT39 mun tiputtelu on kutakuinkin loppunut. Eikös se limatulppa näihin aikoihin muodostu ja tuota miehen osuuttakin vahvasti epäilen osalliseksi tiputteluihin. Kuitenkin oireita on edelleen, joten olettaisin siellä jotain vielä olevan.

Tuosta lasketusta ajasta. Nettilaskurit antaa meneillään oleville viikoille näköjään eri tuloksia vaikka samat parametrit sinne syöttäisi. 30:n päivän kierrolla mulla olisi 21.3. Mä lyön vetoa vaikka, että tämä syntyy 23.3. jos on syntyäkseen. Olis mun ensimmäisen miehen syntymäpäivä, jäin siitä liitosta 15:ta vuoden jälkeen leskeksi. Ihan varmasti seuraa mua:saint:

Odottaja......monesko lapsi.........la

äitiys ja onni (40)...........3..............19.09.13 / TAYS
Odottaja 70 (40)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............10.12.13 / KÄTTÄRI
HillaKat (39).................6..............12.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (39)............6..............01.01.14
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
Esteri1 (40).................1..............19.03.14
JohannaT (39).............1..............18.03.14
TR (44)........................4...............08.03.2014 / K-HKS
memmu05 (40)............1...............03.04.2014
Iida-Karoliina (49).......5...............30.03.2014

Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä